“Înmormîntarea Mărţişorului”, sardeaua zilelor noastre
Introducere: tot ce scriu despre semnificaţii, simboluri şi anii marţisorului le pun cum le-am citit, fără a modifica nici măcar cifrele. Scriu asta pentru ca să nu mai fiu întrebat cîţi ani are Pămîntul.
I. MĂRŢIŞORUL
Am căutat să văd daca pot sa fac o postare despre marţişor. Dacă am voie sa ofer un mărţişor, după ce am pornit să scotocesc printre semne şi simboluri, dacă oferindu-l, nu fac altceva decît să mă contrazic de la o zi la alta. Am început să fiu foarte atent în ultima vreme atunci cînd naţiunea este împinsă să facă tot felul de gesturi comune, mimetice, să scap din rutina atîtor ani şi să regîndesc lucrurile aparent banale, la mintea copiilor. Am fost şocat să constat că mărţişorul ăsta se pretează la cele mai ciudate interpretări, că are o mulţime de semnificaţii şi poate fi folosit pînă şi ca vrajă. Aici vorbesc despre cele două fire împletite, unul roşu şi celălalt alb, fără a mai pune la socoteală năzdrăvăniile agăţate de acel şnur bifilar. La ceea ce puteţi citi mai jos, adăugaţi vă rog semnificaţia prostioarelor simpatice: inimi, animale, trifoi cu patru foi, flori, fluturi, coşari sau semne zodiacale. Nu am făcut decît să triez din cîte se spun despre marţişor, „regionalismele” înlăturîndu-le.
Deci, ce este mărţişorul?
Este o tradiţie, este o legendă, este un obicei , un simbol şi un talisman magic.
Ce vechimea are el?
E vechi de peste 8000 de ani, e de pe vremea geţilor, dacilor şi romanilor
Oare ce simbolizează el?
- § Viaţa şi moartea
- § Femininul şi masculinul
- § Yin şi yang
- § Firul zilelor din an, tors de Baba Dochia cînd urca oile la munte
- § Fertilitatea şi vegetaţia
- § Reîntoarcerea la viaţă după potopul biblic. Renaşterea vieţii
- § Simbolul ADN-ului
- § Firul vieţii omului tors la naştere de către ursitoare
- § Iarna şi primăvara
Şi la ce foloseşte?
- § Să ai mai multă putere
- § Aduce noroc
- § Aduce vreme bună
- § Să te apere de rele
II. ISTERIA POPULARĂ
Reproducerea pe care o vedeţi este după un tablou celebru a unui pictor numit Goya. Este unul din cele cinci tablouri ciudate pe care le-a pictat el, cînd inchiziţia nu l-a mai tulburat aşa cum o făcuse cu ocazia gravurilor sale, a „Capriciilor”. Goya a fost un om nesuferit, neiertător cu sine dar şi cu cei din jurul său, ursuz şi surd. Tablourile sale cu familia regală a Spaniei sunt caricaturale, deoarece nici o pereche regală nu a mai fost pictată atît de jignitor de real, cum a făcut-o Goya, surdul.

Goya- “Înmormîntarea Sardelei”
Tabloul pe care îl alătur marţişorului este o meditaţie asupra isteriei populare, a comportamentului iraţional şi mimetic al unei mase de oameni, în timpul unei serbări tradiţionale spaniole, care avea loc anual, în luna februarie. O scenă de carnaval, de înviere a naturii, serbată în Madrid, în care personajele mascate par să nu o poarte, în timp ce oameni cu faţa descoperită suferă de o împietrire stranie. Apare un arlechin şi oameni cu măşti de animale. În nici un tablou de-al său nu a pictat Goya cu trasături de penel atît de hotărîte ca aici. Cu durere şi cu furie a fost pictat! Pare un tablou al reînvierii duhului rău.
Să medităm şi noi puţin, să împletim firul mărţişorului individual de azi cu firul isteriei colective din „Înmormîntarea Sardelei” şi să ne ruşinăm de cît de slabi suntem în faţa Amăgitorului. Nu facem altceva decît să sărbătorim „Înmormîntarea Mărţişorului” dacă-l agăţăm pe pieptul unei fiinţe dragi. Putem spune că n-am ştiut ce facem, pentru că nu mai vrem să ştim, pentru că nu mai vrem să gîndim, pentru că alţii o fac pentru noi. Pentru că iubim la comandă, pentru că sărutăm la comandă, pentru că dăruim la comandă. Aşa va fi şi cipul, un mărţişor potrivit pentru fiecare, pus pe fruntea fiecăruia de Antihrist.
Cam cat de vechi crezi tu ca e Pamantul, Razvan?
Dani Barna
martie 1, 2008 at 2:38 am
Dani, nu ştiu, că nu-i al meu, iar de la ţară de la mine gazu la opaiţ e cam scump, după cum ştii, si numar numai ziua anii. Cînd termin, îţi spun. Cei de la Wikipedia dau 8000 numai la martisor, http://ro.wikipedia.org/wiki/M%C4%83r%C5%A3i%C5%9For
de restul cred ca mai ramîne de-o piramida, doua şi s-au făcut 5000.
Adaug că tot ce am scris despre martisor sunt datele citite de pe wikipedia, de pe Creştin ortodox. ro, din ziarele foarte informate de mîine, ca sa le actualizez, altfel doar nu din Biblie, Dani.
rasvancristian
martie 1, 2008 at 2:46 am
Rasvan, acum ma duci in ispita. Daca marturisesc ca am purtat martisoare de buna voie si nesilita de nimeni si pe deasupra mi-a si placut sa port, iar ma descalific sa pun intrebari si sa ma intereseze ce se mai aude cu deconspirarea, ca doar am fost si pioniera si UTC-ista vreo 2 ani. Nu am avut habar ce semnificatie are martisorul, dar recunosc ca mi-a placut tare de tot. Ba chiar am cerut la cineva acum vreo citiva ani sa imi aduca din Romania si cred ca am vreo citeva prin casa. Stiu ca in scoala generala primeam foarte multe, eram asa mindra de ele, aproape imi rupeau uniforma si stiu ca ceva profesori imi ziceau sa sint general, dupa cum le purtam…. Pentru mine aveau aceeasi semnificatie ca si ghioceii, venea primavara si apoi de ce sa nu recunosc, asa se vedea cita “trecere” am in scoala…..Acum glumesc, sau oare asa era? Pentru ca eram “pocaita” ca sa nu rida cineva de mine m-am ambitionat sa fiu cea mai buna, si in clasele 5-8, am fost prima pe scoala(ca pina in clasa a 4-a erau multi cu nota 10 pe toate liniile). Multumesc pentru informari, ciudat ca nu m-am gindit niciodata la semnificatie dar la vremea respectiva nici nu as fi avut de unde sa aflu, nu aveam nici macar telefon acasa, nu mai zic de televizor,….. Domnul cu tine si familia ta.
Mia
martie 1, 2008 at 5:17 am
Doar ma gindeam cite alte lucruri le inveleste Satana frumos si ne amgeste cu ele si noi muscam din momeala fara sa realizam, ca sint doar niste ambalaje frumoase si goale…… Domnul sa se indure de noi, ca vremuri urite traim,…….
Mia
martie 1, 2008 at 5:19 am
M-as bucura si azi daca as primi un Martisor fr. Rasvan ,fara sa-i dau cine stie ce enigmatice semnificatii. Intotdeauna m-am bucurat ca a trecut februarie ca sunt cam friguros
(fie iarna cat de rece numa faurar de-ar trece ). Iarna asta nu a nins deloc ,in celalalte o zi si doua trei cu ingheturi ,de nu s-au dus copiii la scoala,si circulatia s-a oprit pe podurile suspendate. Martisorul era recunostinta mea de copil adusa bunicilor care m-au crescut de la 3 luni devenind maica si tata ( tatal meu murise inainte de a ma naste ,mamica avea 19 ani ) . Bunicii m-au indrumat pe Calea Domnului si bucuria slujirii am primit-o de la bunicu ce L-a slujit pe Domnul peste 65 de ani . De la el am invatat despre Anticrist ,Necazul cel Mare si semnul fiarei . In vremea aia putini predicatori se incumetau sa predice astfel de teme ca nu placeau viziuni comuniste . Iar acum citind diferite bloguri vad ca numai tu cauti sa ne tii mintea treaza . Primeste multumirea mea ca un martisor de 1 Martie .
Cu toata dragostea !
wes
martie 1, 2008 at 7:33 am
inteleg de unde vii, si poate ai dreptate. Se sarbatoresc toate prostiile. Dar daca ne luam de unde si de cind vine sarbatoarea, ar trebui sa nu mai pomenim lunile anului pentru ca am inteles ca au nume provenite de la zei, la fel ca si zilele saptaminii. Ce facem? Doar spune sa nu pomenim numele altor zei, nu?
cristina
martie 1, 2008 at 9:14 am
Rasvane cum stii tu sa strici tot “sclipiciul”….!!
Da am voie sa zic ca incerc sa ma bucur ca “vine vara”!!(ah fara geruri…!!)
Lorelei
martie 1, 2008 at 10:34 am
Dragă Mia,
Am vrut ca de 1 martie să pun o postare cu flori, deşi nu am fotografiat niciodată un ghiocel (florile prfer să le pozez vii, iar în pădure la vremea asta e cam complicat).
Asta am şi spus: m-am gîndit dacă nu voi face o greşeală, poate e un obicei păgîn. Pînă ieri asta a fost dar cînd am citit tot ce este legat de acest 1 martie, şi am scris doar o parte din semnificaţii, apoi am avut o mare părere de rău că trebuie să renunţ la un gest cu care mă obişnuisem. Atunci m-am întrebat: oare nu putem oferi o floare în fiecare zi, din primăvară pînă toamna tîrziu? oare există ceva în noi care ne îndeamnă să acţionăm la comandă, festiv şi în gloată? Oare nu tocmai aşa ne revelăm rădăcinile păgîne şi ni le arătăm, aşa cum o fac unii copaci foarte bătrîni, care-şi trimit rădăcinile spre cer, uitînd de unde îşi trag seva?
Aşa mi-am amintit de tabloul lui Goya cu “Îngroparea Sardelei” care mă impresionase din copilărie, pentru că nu înţelegeam ce fac oamenii aceia acolo şi de ce o fac. Are şi Repin, rusul, un tablou colosal, cu o procesiune la o mănăstire de ziua unui sfînt, cu oamenii cuprinşi de altfel de fervoare, dar nu am vrut să capete o altă conotaţie, jignitoare pentru cei de altă religie creştină trinitariană. “Pelerinaj la fîntîna Sf. Isidor ” e alternativa catolică la tabloul ortodox, iar “Procesiunea Flagelaţilor” (ultimele două ale lui Goya) vin să întregească muzeul imaginar al lucrurilor ciudate pe care le facem, şi ne place să le facem, fie din obişnuinţă, fie pentru că ne simţim la adăpost în mijlocul semenilor noştrii care gîndesc la fel ca noi.
rasvancristian
martie 1, 2008 at 11:01 am
Wes, cu aceiaşi dragoste spun şi eu că stropul de afecţiune îl putem oferi oricînd, îl putem numi mărţişor, el poate rămîne gînd, sau poate deveni floare, obiect sau privire. Mulţumesc pentru gîndurile tale frumoase.
rasvancristian
martie 1, 2008 at 11:10 am
Cristina, spui tu aşa, dar nu ce numim e cu bubă, ci ceea ce facem după ce ştim ce însamnă. Despre zilele săptămînii ne învaţă Domnul că duminică este prima zi a săptămînii şi o închinăm doar Lui. Restul nu mai contează, ce denumire au şi cîte alea. Eu vorbesc doar de sărbătorile păgîne care au devenit tot mai vizibile în peisaj. Ar fi stupid să nu oferi o floare sau să faci un cadou de 1 martie, doar pentru că e 1 martie, adică reversul sărbătorii. 1 martie e o zi ca toate celelalte, doar că poti deveni mai păgîn atunci decît într-o zi obişnuită.
rasvancristian
martie 1, 2008 at 11:19 am
Lorelei, tu crezi că nu ştiu la cîte vorbe o să-mi iasă de la postarea asta, că ce faţă de habotnic mi-am “tras”? că doar îmi tună şi fulgeră?
Dacă mai spun şi ceva rău despre rock-ul din biserici, să ştii ca mă ard băieţii noştrii pe rug ca pe Savonarola, Inchiziţia.
Deja m-a întrebat Dani ce vîrstă are Pămîntul şi dacă nu calculez bine, mă prăjesc fraţii ca pe Giordano Bruno, festiv, de 1 martie
rasvancristian
martie 1, 2008 at 11:26 am
Rasvane te-ai “scos”…
) pe rug poate ca nu dar ca “pedeapsa”- va trebui sa canti cu ei…
Bucurii margarite tuturor la inceput da primavara!!vine vara-Doamne-ajuta!in sfarsit caldura!!
Lorelei
martie 1, 2008 at 11:37 am
Cel mai greu imi este cand trebuie sa atac obiceiuriele rele ale altuia pt ca ii inteleg nemultumirea si revolta launtrica care ne patrunde pe toti atunci cand auzim ceea ce nu am vrea sa auzim.
Cred ca suntem plini de obiceiuri pagane si din pacate le savuram, intr-o inocenta inchipuita care credem ca ne scuteste de vina, nefacand altceva decat sa le promovam in detrimentul altor frumoase obiceiuri ce ar trebui cultivate.
Daca in loc de martisor am duce un compot bun unei batrane surori si un altul unei batrane fara de Dumnezeu.
Daca ne-am oferi sa ajutam putin la imprimavararea unui bordei plin de jeg al unei familii batrane si nevoiase. Daca am lua copii din vecinatate, le-am lua niste de cizme si le-am arata cum arata primavara in natura creata de Dumnezeu. Tineti intr-o mana un martisor si in cealalta o floare, puneti pe oricine sa aleaga apoi admirati creatia lui Dumnezeu:frumusetea, parfumul, culoarea, gingasia etc.
Cate lucruri nu se pot face la imprimavarare care sunt legate de Dumnezeul cel viu si adevarat si pot fi o marturie a dragostei fata de El si fata de oameni.
Ne limitam din pacate la a intra in hora negustorilor de sentimente.
Vlad L
martie 1, 2008 at 2:03 pm
Te-am intrebat de varsta pamantului ca tot e la moda zilele astea disputa: creatie sau evolutie.
Dupa postul asta ma astept la posturi asemanatoare legate de sarbatoarea Floriilor, Rusaliilor, obiceiul bradului, Craciunul pe 25 decembrie si alte cele care nu’mi mai vin in minte acum dar au o istorie dubioasa.
Dani Barna
martie 1, 2008 at 2:51 pm
Vlad, intrăm şi în hora negustorilor de bijuterii, nu numai de sentimente, aşa e…
rasvancristian
martie 1, 2008 at 3:04 pm
Dani, după cum vezi eu nu ţin pas cu moda. Apoi, postări asemănătoare despre subiectele arătate de tine eu nu fac, pentru că acelea sunt religios- creştine şi fiecare are libertatea să se bucure de ele cum pofteşte, dacă pe Cristos îl onorează.
Dar despre acelea care nu au NIMIC ÎN COMUN CU CREŞTINISMUL mă informez, chiar dacă nu-mi convine. Marţişorul e una din ele. De carnavalul de la Veneţia, ce zici? Dar despre cel de la Rio? Dar Halloween? Despre paradele de homosexuali, ştii cîte au fost pînă acum?
Nu bradul de Crăciun, dacă îl pun sau nu în casă mă doare pe mine capul sau dacă fac ouă roşii de Paşte.
rasvancristian
martie 1, 2008 at 3:18 pm
Speculanti amarati care nu fac decat sa profite de dorinta fierbinte a sufletului de a se bucura din nou de o floare, verdeata , caldura etc. Profita prin simboluri care te si indeparteaza de frumusetea dorita prin atificialitatea si deprtarea chiar de Creatorul acestor frumuseti. Niste obiecte artficiale iau locul adevaratelor bucurii ale primaverii.
Dintre toate betiile cea mai hidoasa si trista este cea religioasa, in ea pierzi gramul de luciditate iar de pe buze si cel mai elementar adevar pare vrednic de pus sub semnul intrebarii, dar mai sa ne ia cineva in serios cand vorbim de Mantuirea in Hristos sau toate celelalte. Nu numai ca ne facem de rusine dar aducem rusine Celui ce ne-a facut atat bine.
Vlad L
martie 1, 2008 at 3:26 pm
Vlad, eu nu ştiu nici un loc în care Domnul să fi asociat o stare de bine, de pace a omului, cu venirea primăverii, şi nici nu se putea, pentru că învierea şi renaşterea nu trece pe la ciclul anotimpurilor, ci pe la cruce. Sunt consternat să văd cum onorăm venirea primăverii, ca păgînii, găsind tot felul de motive stupide pentru asta. Rădăcina este tot acolo, pierdută în teama păgînă că soarele nu va mai străluci, că natura nu va mai învia, etc… Păgînitatea precreştină abundă de semnificaţii care leagă primăvara de “înviere”, “reînviere” , preluate de New Age şi univeralizate. Legăm mărţişorul de ideea de Dumnezeu, aştept să văd şi sf. 1 Martie.
Şi din punct de vedere astronomic, e o prostie, pentru că suntem încă în iarnă.
Dar dacă poporul serbează ceva, noi de ce să nu ne dăm cu lumea, dar mai subtili, invocînd mai cu tărie Cerul.
Colaborarea noastră cu… are rădăcini vechi, degeaba se trag obloanele peste adevăr pe la toate blogurile, el va zdrobi cînd va ieşi la lumină. Adevărul n-are anotimp, iar a-l lega de vremea caldă de afară, pe chestia că a venit mărţişor, cred că va gîdila toţi ghioceii să rîdă de noi!
Am ajuns de rîsul ghioceilor, Vlad!
rasvancristian
martie 1, 2008 at 4:35 pm
Ma doare si pe mine Rasvan si sufar ca am ajuns de toata groaza, iar amestecul nu vine din nimic altceva decat din iubirea de lume venita din fire.
Eu iubesc primavara cum iubesc si celelalte anotimpuri desi ma bucur de revederea unor lucruri dragi mie cum sunt cele din natura. Le iau ca un dar pe care Dumnezeu mi l-a daruit sa ma bucur la privitul lui si sa-i multumesc ca s-a gandit sa-mi dea posibilitatea de a vedea frumusetea creatiei Sale. De aici si pana la simboluri purtate etc vad o mare prapastie.
Faptul ca se inchid obloanele este pentru ca mai usor este sa pornesti un val decat sa-l controlezi si sa valorifici energia sa intr-un mod util.
Oamenii in general nu vor deconspirare pt ca au multe de ascuns iar sufletul nu le este iubitor de Adevar si curatie. Nu stiu cat timp mai pot prostii lumea unii dar sunt sigur ca vremuri de limpezire nu vor mai veni.
Are vreo putere vreunul din culte? Vezi vreo tarie dincolo de vorbe? Nici macar in vorbe nu mai avem tarie, daca le iei la desirat nu ramane nimic de ele.
Pana la urma: la trecut-ti mare, mare viitor!
O mana de oameni ai lui Dumnezeu care cei mai multi au murit, in rest….. Dumnezeu cu mila.
Vlad L
martie 1, 2008 at 4:52 pm
Un mic P.S.:
Nu te increde asa tare in wikipedia. Stiu pe cineva care tot incearca sa corecteze pe wiki ceva despre ea si de fiecare data aia schimba minciuna la loc. Cred ca persoana in cauza stie mai bine ce s-a intimplat, nu?
cristina
martie 1, 2008 at 5:19 pm
Cristina, sa fim seriosi sunt o gramada de materiale despre paganismele actuale ca si flori ale radacinilor de mai demult. Simbolurile primaverii si manifestari de tot genul se pot identifica destul de usor atunci cand este bunavointa si nu ma refer la un interes premeditat cand spun bunavointa.
Vlad L
martie 1, 2008 at 5:26 pm
am inteles, Vlad, doar am zis sa nu se ia de sfint ce se scrie pe wiki, ca nu intotdeauna e corect. Daca se poate dovedi cu alte materiale, fain, dar nu trebuie bazat DOAR pe wiki.
cristina
martie 1, 2008 at 5:48 pm
Mai…mai …mai….da au ele (martisoarele) semnificatii…da e fain sa primesti un “chitibus”,o floare,…
Lorelei
martie 1, 2008 at 5:51 pm
Cristina, am înţeles mesajul, am să dau bibliografie pentru tot ce spun. Din Wiki am pus cel mai puţin. Dacă dai motor de căutare la Google ai să găseşti mult mai multe decît am spus eu.
http://www.crestinortodox.ro/Martisorul___origine_si_semnificatie-23-21809.html
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2007-02-24/martisor-magia-calda-a-unui-suras.html
http://www.ele.ro/articol_755.html
şi mai sunt o mulţime.
Tu crezi ce vrei, eu nu te opresc, cît despre limitele enciclopediei de care vorbeşti sunt de notorietate, dar nimeni nu poate să nege ca e cea mai bogata si mai ales vie, perfectibilă. Revista “Chip” a avut un număr despre asta, acum cîteva luni.
Dacă mai vrei, mai dau trimiteri, am mai citit cîteva pînă să scriu postarea.
Am scris de la primul comentariu, în raspunsul către Dani, de unde am luat datele, dar dacă spui ca DOAR de pe wiki le-am luat, nu mai am replică. Verifică şi restul, poate n-or minţi toţi!
Cristina, implant de tractor în creier să ne facă, şi unii din noi tot fericiţi o să fim.
rasvancristian
martie 1, 2008 at 6:48 pm
Lorelei, poţi să primeşti orice, că tot e 1 martie, sigur că da. Totul e să fii în cunoştinţă de cauză. Doar toţi fac aşa… noi de ce nu?
rasvancristian
martie 1, 2008 at 6:52 pm
Vlăduţ, fireşte că au lăsat-o baltă, acum va urma pupăceala cine nu te aştepţi cu cine n-ai fi crezut, iar în etapa a doua, găsirea vinovaţilor. Eu sunt unul din ei. Urmează Pilaţii din Ponturi. Om de carton au, om celofan au, au tot ce le trebuie. Cristea şi Mănăstireanu sunt din acelaş aluat cu Beni Lup, doar Cristea mai are şi puţin sînge de mangaloy, care-i dictează gusturile, umorile şi exprimarea.
Domnul să-l ajute pe Daniel Mitrofan, restul de tovarăşi care urlă contra nu contează. Eu nu sunt aşa de sceptic ca tine, mai sper…
rasvancristian
martie 1, 2008 at 7:03 pm
Ti s-a facut vreodata asa ca un fel de scarba de anumiti oameni?
Sunt curios cum definesc acesti domni procesul prin care au demonstrat ca sunt incapabili sa ofere o soluite practica si normala la aceasta problema a deconspirarii?
Imi pare ca pana la urma este un soi de diversiune unde si-au dat cu fundul nu ca sa se ridice de pe banca careva, ci mai degraba sa se aseze mai comod fiecare.
Povestea aia obraznica in care la final lupul face poze cu oaia si toata lumea zambeste tamp sub sloganul: oaia si cu lupul prieteni de la facerea lumii cu mici exceptii. Una fiind perioada cand frati si oameni mari au murit ca sa lase loc unor impostori in ale credintei si culturii.
Vlad L
martie 1, 2008 at 7:20 pm
Rasvan,eu cred ca si ghioceii is lasati de Dumnezeu..mai ales prin albul lor imaculat..durerea noastra e ca nu ne mai asemanam cu ei cu crinul,ne-am imotmolit in “neguri” in hermeneutici,am alungat ceea ce e curat si sfant,pentru lucruri lumesti comlpicate.
Ba si pentru niste simboluri lumesti ,care nu au nici o relavanta spirituala.Suntem atat de diferiti fata de Petru,,Pavel..Ioan..
Trebuie sa fim zguduiti ca sa ne venim in fire?adica sa iesim din fire,mai bine zis..sa o lasam,,
Domnul a a vut 12 apostoli,dar a umblat cu toti?din cei 12 unul deja a fost tradator..ce sa mai asteptam?sa ne bucuram de cei pe care ii mai avem,,ca pe viitor ..vor fi si mai putini..
elisa
martie 1, 2008 at 8:02 pm
Imi pare rau ca s-a inteles asa. Nu vreau sa zic ca ai luat doar de pe wiki, am zis asa in general, sa verificam si cu alte date, sa nu credem doar ce se zice in wiki. Nu zic ca wiki minte in privinta asta, doar ca pentru mine nu e asa de reliabila. De martisor nu prea ma intereseaza adevarul, ca oricum in US nu se sarbatoreste.
cristina
martie 1, 2008 at 8:03 pm
Negociem cat de lung am parul?fusta?si firea ne invata! dar Duhul?
Daca negociem lucrurui care ar trebui sa le facem din start..
daca la cele mici indraznim sa zicem,da ce Doamne ,de ce nu asa sau asa?
Rada ghioceii de noi…ca tot e primavara..
Da si coada de peste e buna la ceva..
primavara..a sosit…
desconspirarea a murit!
Tradatorii au zambit!
Iar noi stupid am sfarsit!
elisa
martie 1, 2008 at 8:07 pm
Cristina, dar ai surori pe care le iubesti care sunt interesate.
Vlad L
martie 1, 2008 at 8:10 pm
Imi pare rau ca s-a inteles asa. Nu am zis ca ai luat doar de pe wiki, dar sa verificam si cu alte materiale ca wikipedia nu este asa reliabila. Nu zic ca wikipedia minte ce zice despre martisor, drept sa zic nu ma intereseaza, dar de cite ori aud de wikipedia, am un “eye twitch”.
Oricum, apreciez punctul de vedere de unde vii.
cristina
martie 1, 2008 at 8:11 pm
sorry de dubla postare, a scris eror si nu am stiut daca s-a postat
cristina
martie 1, 2008 at 8:12 pm
Vlad, fiecare cum crede. Eu, de exemplu nu vad nici un rau sa sarbatoresc Valentine’s Day. Incerc sa-i arat sotului meu in fiecare zi cit de mult il apreciez, dar daca e o zi in care o fac in mod deosebit, eu nu cred ca el se supara, dimpotriva.
cristina
martie 1, 2008 at 8:18 pm
Si pentru asta ai nevoie sa-ti impuna lumea asta stricata,ziua?ei care folosesc aceasta zi in urgii ,nicidecum
ca un sfant…..
Cred ca sotul ar trebui sa se supere ca n-o faci mai degajat,de cate toatele…
elisa
martie 1, 2008 at 8:32 pm
Sotul nu, dar Domnul da, pentru ca lui nu i-au placut niciodata amestecurile. Cand o lume intreaga sarbatoreste ceva se cade din opozitie fata de acel lucru sa nu facem la fel, prin aceasta ii ajutam pe ceilalti sa inteleaga ca nu suntem de acord.
Mai comoda este “darea” unui “nou” sens, unei “valori”adevarate” decat despartirea de ceea ce este lumesc, concept pe care l-am pierdut sau poate nu l-am inteles niciodata.
Vlad L
martie 1, 2008 at 8:33 pm
Elisa, ai scris balada ghiocelului
rasvancristian
martie 1, 2008 at 8:41 pm
La fel si la Craciun s-a dat un nou sens.
Sora Elisa nu am inteles cum s-o fac mai degajat?
cristina
martie 1, 2008 at 8:41 pm
Cristina, măcar ne-am lămurit că nu am bătut cîmpii cu martişorul, peste tot spune cam acelaşi lucru. Wiki are limite, e mereu perfectibilă dar nu e rea, ăsta e punctul de vedere de “unde vin eu”, cum bine ai localizat geografic. Ce spui tu cu “nu vad nici un rau sa sarbatoresc Valentine’s Day”, asta a pictat şi Goya, bucuria unei zile. Tocmai despre asta este vorba.
Cred că ar fi trebuit să spun că New Age adoră tot felul de amulete, de “martişoare”, aşa încît nu a fost greu să ne integrăm cu al nostru.
rasvancristian
martie 1, 2008 at 8:51 pm
Vlad, asta e regula, ai dreptate: ca şi cum am mătura praful din afară înăuntru, din lume în biserică, pentru că că toată lumea zice că e aurifer, deşi e clar că pute a balegă de drac şi mai are şi etichetă pe pungă.
rasvancristian
martie 1, 2008 at 8:56 pm
funny, dar cred ca stii ca nu la geografic m-am referit.
Iau spre exemplu Haloween-ul. Se sarbatoreste cel rau. Craciunul, desi a fost o sarbatoare pagina, crestinii au profitat de ziua respectiva si au zis ca vor sa sarbatoreasca ziua nasterii Mintuitorului. Nu e o zi mai presus de alta. Dar daca aleg niste zile sa-L sarbatoresc pe Domnul si alte zile sa fac o atmosfera placuta in familie, inca nu sint convinsa ca e rau. Sint deschisa la a vedea daca e rau. Cum sarbatoresc ziua de nastere a copiilor mei si nu cred ca Domnul se supara, asa nu cred ca daca am o zi speciala pentru a face ca familia mea sa se simta bine e rau.
cristina
martie 1, 2008 at 9:03 pm
vreau sa zic ca e o linie foarte subtire in a hotari care obiceiuri pagine tinem si care nu. Si purtarea verighetei a inceput ca obicei pagin, ceea ce azi nu mai e privit asa. Ca cineva poarta verigheta ca sa arate ca se inchina la zeul respectiv nu inseamna ca daca un crestin poarta ca sa arate ca-i casatorit e acelasi lucru.
cristina
martie 1, 2008 at 9:08 pm
Cristina, mai ramane sa spui ca sunt si antifamilist.
Fa o zi speciala, de cate ori pe saptamana vrei, ii spui “Sarbatoarea familiei mele” si cred ca poate fi foarte frumos daca impreuna multumiti lui Dumnezeu care v-a asezat impreuna.,ca va aveti unii pe altii etc, Poti sa te si bucuri , sa fii o pilda si nu te asociezi nici obiceiurilor fara de Dumnezeu. Asociere care nu face decat sa certifice pt cei pierduti ca ceea ce fac nu este tocmai rau, ceea ce nu cred ca ii aduce lui Dumnezeu cinste si nu este de folos nici pt cei pierduti.
Vlad L
martie 1, 2008 at 9:20 pm
Nu, Vlad, nu zic ca esti antifamilist.
Asa am sa fac.
cristina
martie 1, 2008 at 9:22 pm
Chiar daca se inchid obloanele blogurilor la ghiseele de deconspirare, sunt sigur ca ajutorul va veni din alta parte ,poate de la oameni care nu sunt baptisti dar care sunt sinceri in dreptul istoriei.
Noroiul din biserici trebuie scos si nu mai poate fi acoperit cu tesaturi de hermeneutica facute de preainalti hermeneuti, cu studii pe la vadul boului (oxford) sau in mai stiu eu ce parte.
Tot ei poate vor convinge poporul sa se inchine fiarei
si lui anticrist acceptind semnul acestuia din considerente socio-economice.
Sa nu uitam ca in vremuri ca astea diavolul umbla sa insele pe cei Alesi si va folosi dintre cei alesi care s-au lasat inselati ca sa-si duca planul la implinire
elev
martie 1, 2008 at 9:40 pm
Cristina, la noi aici, în Dacia e foarte clar: atîrni un marţişor în piept, care e clar păgîn şi te bucuri ca un creştin, cu un gînd pios către Cer. Dacă tu eşti mulţumită, nu te tulbura
Dar amestecul sărbătorilor de care vorbeşti, a verighetei, atmosferei de familie, este un mod de a aluneca elegant pe lîngă subiect, sau pe subiect. Aşa păţeşti cînd mănînci fructul interzis, aluneci pe coaja lui la final. Totul e să nu cazi prea tare
rasvancristian
martie 1, 2008 at 9:48 pm
Dragă Elev, eu aştept să continue Daniel Mitrofan ce a început şi dacă va fi să vină şi alţii, istoria trebuie scrisă, măcar pentru a opri scrierea unei apocrife, a unor minciuni. Obloanele le trag unii comentatori care au mers prea departe în confruntările lor şi începe cavalcada împăcării. Eu nu cred în profunzimea acestei împăcări, dar le va da timp impostorilor să muşamalizeze, să devină acuzatori, pentru că la trufie şi viclenie nu-i întrece nimeni.
rasvancristian
martie 1, 2008 at 9:55 pm
Rasvan ,ti-am scris
elev
martie 1, 2008 at 10:06 pm
Rasvan, pe privat
elev
martie 1, 2008 at 10:07 pm
Batjocorirea celor ce au suferit pt credinta se face cel mai adesea atunci cand dam mana cu cei ce au fost prigonitori sau au fraternizat cu acestia.
Cum pot sa mai vorbesc de Wurmbrand sau restul de martiri cand ma milogesc cu ardoare sa se pocaiasca cei care au fraternizat cu regimul din pricina caruia au suferit chinuri nespuse?
Suntem negustori ai suferintelor altora, dam la schimb moartea si chinurile lor pentru inchipuita si frumos definita intelegere si dragoste, de care vrem sa parem noi ca dam dovada fata de cei care nu le pasa de pocainta, cel mult vor reabilitarea.
Este o dezonoare adusa tuturor celor ce au suferit pt credinta lor in Domnul Isus.
Vlad L
martie 1, 2008 at 10:20 pm
Vlad , ma uitam la emisiunea SEMNE de dumineca seara in urma cu doua sptamini si erau citeva clipuri cu R.W. M-am gindit ca peste vreo 50 de ani poate de el se va mai auzi dar cit despre acesti colaboranti ,care ziceau ca R.W este dusmanul nostru, nu cred ca se va mai spune nimic de bine.
RAGhe ne sugereaza ca turnatorii si-ar fi rezolvat problema , dar eu nu am auzit de vreunul care a suferit de pe urma turnarilor ,sa fi spus ca cutare a venit si si-a cerut iertare si stiu citva care au stat pe la inchisori.
elev
martie 1, 2008 at 11:14 pm
elev, ticalosia nu are limite si cei care au turnat si n-au avut rusine, mila si dragoste atunci, cum putem crede ca acum i-a apucat rusinea. Nenorocirea este ca au simpatizanti care nu au rusine la randul lor si care nu vor din diferite motive, legaturi de familie, prietenie, etc, sa faca aceasta corectie atat de necesara bisericii.
Exista o coruptie a caracterului celor ce au fost formati de acesti oameni, coruptie care nu poate fi corectata decat de Dumnezeu.
Vlad L
martie 1, 2008 at 11:35 pm
Rasvan…iar te-ai suparat pe mine….eu ziceam ca sunt unii barbati care macar de venirea primaverii isi amintesc sa daruiasc flori…in plus “chitibus”…poate insemna orice nu neaparat un martisor…..
Elisa…si tu esti sparata!!….pai cum sa nu “negociem”…anumite tinute tu nu vezi ca totul se negociaza cu barbatii in ziua de azi?
…
) hai nu mai fiti asa de imbifnati ca vine primavara!!…mai glumeste omul cat despre tinute…tineti-va bine baieti ca vine vremea domnisoarelor… ;;) ..
Lorelei
martie 1, 2008 at 11:56 pm
Lorelei, şi iar nu m-am supărat pe tine.
Nu m-am supărat niciodată pe tine şi, în general nu mă supăr decît pe bărbaţi. Femeile au şi aşa destule pe cap…
Chiţibuş, am înţeles, floare, da’ nu vine primăvara, nu vezi ce furtuni sunt?
rasvancristian
martie 2, 2008 at 1:46 am
imi cer iertare ca am alunecat pe linga subiect, am comparat purtarea martisorului cu purtarea verighetei si nu vad nici o diferenta. Promit sa ma abtin.
cristina
martie 2, 2008 at 4:26 am
Dacă ar fi să ne luăm după potriveala unor sărbători de altă factură simultane cu cele tradiţional celebrate ca fiind creştine, atunci stăm rău.
N-ar trebui sărbătorit nici Crăciunul, că în 25 decembrie este şi ziua lui Mithra, zeul persan al luminii. Este şi ziua în care se aduc ofrande în Templul Soarelui, de către preoţii Soarelui etc. etc.
N-ar trebui sărbătorit Paştele, pentru că ar avea corespondenţe într-o serie de rituri de fertilitate care se fac în aceeaşi perioadă a anului.
Şi s-ar mai putea aduna contra-argumentele.
Eu cred că sărbătorile sunt resemantizate, aşa cum vedem că se întâmplă. Pentru generaţiile noastre, 1 Martie are legătură cu venirea primăverii, cu trezirea naturii la viaţă. Francezii sărbătoresc acelaşi lucru de 1 Mai. Atunci împart celebrul bouquet de muguet, adică lăcrimioare la doamne şi domnişoare!
Sunt de acord că fiecare zi e o sărbătoare datorită întâlnirii cu El.
Dar, sincer, în legătură cu 1 Martie nu am rezerve aşa cum am de Halloween, de Valentine’s Day ş.a.m.d. Rezervele mele sau lipsa lor nu sunt un criteriu pentru nimeni, desigur… Zic doar în dreptul meu!
A.Dama
martie 2, 2008 at 9:20 am
Cristina, dacă s-ar stabili o zi dedicată verighetei, în ziua aia n-aş purta-o. Există şi acum momente cînd o scot de pe deget, atunci cînd frămînt aluatul de cozonac. Nu ştiu dacă are conotaţii sau dacă înseamnă ceva.
rasvancristian
martie 2, 2008 at 1:31 pm
A. Dama, de parcă am dat iama in colecţia ta de mărţişoare, aşa eşti de supărată.
E adevărat că şi francezii îi acuză pe italieni exact pentru boala aia, de aceea cu importurile de obiceiuri chiar şi italiene, e ca şi cu melcii: să-i mănînce ei. 

Despre obiceiurile franţuzeşti: mi-am amintit de itelienii care îi acuză pe francezi că de la ei a luat lumea lues şi de-aia se şi cheamă “frenţie”. Cînd iau ceva de le francezi mă uit bine, pentru că există o fază terţiară care face rău la creier.
Despre sărbătorile creştine care înlocuiesc pe cele păgîne, deja ăsta e un lucru adînc şi mult pisat. Dacă ar fi o sută de astfel de sărbători, Oblomov din mine ar simţi o sfîntă de bucurie că nu se mai dune la servici. De comentat la cele sfinte, să iau Boboteaza: eu comemorez botezul Domnului şi dacă fraţii ortodocşi arucă o cruce în apă, e treaba lor. Din partea mea pot să-l arunce şi pe mitropolit, totul e ca la căutare să nu apeleze la prietenii mei de le Agora că nu-l mai găsesc decît în cer şi asta după un oarecare timp.
Moda precreştină de iarnă- toamnă este specifică tărilor cu o climă temperată şi în ţările nordice. Hormonii fierb în primăvară, e adevărat, organismul cere vitamine şi vremurile în care trăim, o baie proaspătă de sincretism.
Nu mai fii supărată, acum văd şi eu că sunt obiceiuri franţuzeşti care se pot lua “la prima vedere”
rasvancristian
martie 2, 2008 at 1:49 pm
Cea mai buna semnificatie e cea personala, daca e ghidata de Scriptura (… nu trebuie sa fie nimeni deacord). Daruirea e un gest divin.
Se merita sa daruim de 1 Martie. Si de 8 Martie.
Dar oare, numai atunci?
pety
martie 2, 2008 at 2:33 pm
Cristina am vrut sa spun detasat de alte sarbatori..poti face tu acasa sarbatoare in orice zi..
elisa
martie 2, 2008 at 2:34 pm
Dragă Răsvan,
Sincretismul nu ţine doar de zilele in care trăim, ca să facem o “baie proaspătă”. Israeliţii aveau şi ei preoţi, ca popoarele din jurul lor. Apoi le-a trebuit un împărat ca să nu fie mai prejos decât vecinii. Şi Dumnezeu nu a zis: dacă vreţi alt împărat, aţi terminat-o cu Mine! A zis doar că dacă vor împărat, acesta va avea asupra lor drepturi şi că nu vor mai avea ce să comenteze.
În fine… ideea e că mi-au zâmbit zambile multicolore ieri. Şi m-am bucurat că le-a inventat (şi) pentru mine!
A.Dama
martie 2, 2008 at 2:56 pm
Dar eu cred ca Domnul Isus a yis ,ori Eu ori lumea,fara ca sa incapa discutii.
elisa
martie 2, 2008 at 3:58 pm
Rasvan…prin faptul ca ai “recunoscut”..ca femeile au deja multe pe cap.”..trebuie sa-ti spun ca ti-ai castigat simpatia tuturor prietenelor mele…putini recunosc asta -slava Domnului ca mai sunt si barbati care recunosc(rar) ca femeile au multe griji…
Stau si ma gandesc bine la tot ce se spune despre martisoare samnificatii…si toate ..cate se discuta …si nu pot sa nu va spun ca aici(in Bucuresti) nu am vazut nici o femeie cu martisor in piept in schimb sunt sigura ca floraresele si-au dublat veniturile.Astazi la biserica s-au daruit lalele tuturor femeilor…a fost un gest gingas….daca verdele asta simbolizeaza ca a trcut inghetul …atunci cant pentru fiecare mugur pe care EL l-a lasat…nu pot sa nu ma gandesc ca tot de la EL vine si inmugurirea asta….
Uite o urare pe care am “lucrat-o” cu A.Dama si care a iesit faina(de ca doua boboace a lui Hristos ne-am straduit)
Ingerii sa-ti culeaga stele de mart”
sa-ti imbaieze trupul in ploaia de lumina
mangaieri de aripi stergar
perie raze prin paru-ti senina!!
Lorelei
martie 2, 2008 at 4:19 pm
Lui Rasvan i-ati facut-o?.:)
elisa
martie 2, 2008 at 9:37 pm
nu tuturor!!!!! urarea eeste pt toti!!!
Lorelei
martie 2, 2008 at 10:01 pm
.
elisa
martie 2, 2008 at 10:11 pm
Pai si daca rasvan nu are par,ce fac razele?.
elisa
martie 2, 2008 at 10:16 pm
La urma urmei,toate florile is frumoase si darurile, .dar sa nu la asociemcu cele lumesti,care au alta origine,nu in Creatorul,nu?
elisa
martie 2, 2008 at 10:49 pm
Elisa cum as putea sa compar eu trandafirii galbeni pe care ii ador mai ales langa margarete–aste e o cmbinatie …superlativul absolut!—cu “chestiuni”..lumesti???cum as putea sa fac asta??
Lorelei
martie 2, 2008 at 10:59 pm
Nu m-am exprimat eu bine..cu sarbatorile lumesti..imi plac in orice clipa florile ,nu de 1 mar si 8mar.
elisa
martie 2, 2008 at 11:02 pm
Si mie imi plac trandaririi galbeni,dar si cei trandafirii.
caramizii…
Imi plac florile de camp,cand adun pe aici prin Banat,,ma intreaba “dar ce faceti cu ele”"le dau la vaca”.
Apoi nu ma uita de camp,margarete si toate cate mai sunt.Pe marginea sraturilor de cartofi,dupa cules apar unele floricele mici ca si nu ma uita,rozii si albe ,finute finute,eu le zic flori de mireasa…
elisa
martie 2, 2008 at 11:09 pm
A.Dama, nu la tipul acela de sincretism mă refeream ci la recunoscuta componentă a New Age, periculoasa nouă religie.
Dar toate florile şi toate imaginile şi toate bucuriile primăverii nu ţi le poate lua nimeni, nici măcar eu cu postarea asta de 1 martie. Poate pentru că nu asta am vrut să fac…
rasvancristian
martie 2, 2008 at 11:29 pm
Lorelei, frumoase sunt versurile tale, categoric metafoice şi sigur adresate tuturor celor care le citesc aici. Mulţumesc pentru ele.
rasvancristian
martie 2, 2008 at 11:40 pm
Elisa, am păr!
dar poezia era şi pentru toţi cheii sensibili
dar mai ales pentru Biserică, în sensul Cîntării Cîntărilor, ei îi este adresată, deci nouă, tuturor fiilor şi fiicelor Sale.
Florile mele preferate sunt nercisele.
rasvancristian
martie 2, 2008 at 11:46 pm
pai …da m-am gandit ca ar fi fain…sa va “inspir” cu ceva…ce mi-e mie mai cunoscut ;-P nu de alta dar ai vazut ca …uneori e bine sa faca cineva “o acolada”in timpul unor discuti!!….
Lorelei
martie 2, 2008 at 11:47 pm
Pety, tu eşti tare supărat pe mine.

Cînd citesc hotărîrea din comentariul tău, parcă îl văd pe sf. Gheorghe ucigînd balaurul.
Glumesc, şi spun că în afară de Ionatan, pînă ieri erai singurul care mă mai păstra între adresele foarte reuşitului tău blog.
rasvancristian
martie 2, 2008 at 11:53 pm
Cum putem stii daca martisorul se treage de la daci daca despre respectivii sau pastrat , din greseal, numai vreo trei duzini de cuvintea intre-o cronica a gotilor citindu-l pe Herodot ?
In textul cupricina nu am cunostinta sa se fi referit la martisor.
In alta ordine de idei, dacii n-au vechime de 8 000 de ani.
Martisorul este, evident, o sarbatoare pagina pentru cine are putina informatie si-i poate citi simbolistica.
Prin aceasta traditai martisorului este si mai impresionanta.
Adevaratul martisor este snurul rosu cu alb. Asta trebuie retinut.
geomarz
martie 3, 2008 at 12:03 am
O Rasvan e o onoare comparatia…dar totusi nu-s chiar de aceeasi inaltime…aceste versuri cu cele din Cant.cantarilor…Cartea aceea din Biblie -dupa mine- reprezinta sublimul poeziei de dragoste din toate timpurile…pe cand asta e o urare simpla si metaforica exact cum ai spus oferita tuturor…
Lorelei
martie 3, 2008 at 12:03 am
Lorelei, de dragoste pentru Mireasa Lui, Biserica, Mirele fiind Domnul- cele mai frumoase, da.
În sensul Cîntării Cîntărilor sunt şi versurile tale, dar au şi frumuseţe.
Nimic nu stă în picioare cînd se află în preajma Cuvîntului Sfintelor Scripturi: acolo poezia omului cade în genunchi, fie că-i a ta, fie că-i scrisă de Shakespeare.
rasvancristian
martie 3, 2008 at 12:33 am
Geomarz, nimic sau aproape nimic nu este adevărat despre mărţişor, nici vechimea, nici semnificaţiile, care se tot adună. Dar oamenii sunt tentaţi să creadă orice, să se joace şi apoi să venereze. Idolatria nu se traduce prin mărimea unui bou, fie el şi de aur, ea poate fi exprimată şi printr-un grăunte de nisip.
Tot ce am înşirat acolo nu sunt credinţele mele, ci tîmpeniile care se scriu despre 1 martie.
Şi eu am spus că şnurul este cu “buba”, zdrăngănica e doar învelişul ei dulce.
rasvancristian
martie 3, 2008 at 12:41 am
hai sa sar da la una la ….cu totul alte “chestiuni”….spunemi -te rog frumos si respectuos- ca medic si crestin te intreb-exista oameni prereche dar care s-au nascut in timp diferit exista un timp pentru cautarile noastre ca raspuns?…chestii legate de energii…vreau sa siu daca biologic pot exista energii sau ma rog cum se numesc …(stai linistit!!vorbesc in urma unei discutii pe care am avut-o cu cineva si m-am contrazis …pana m-am plitisit fac specificare sa nu creada lumea gresit ca mi s-a intamplat)–stiu ca nu are leg cu subiectul…dar chiar mi-s curioasa ce spune medicina…si mai ales ce crede un om crestin care lucreaza”…cu material uman-te rog daca vrei evident sa ma lamuresti…
Lorelei
martie 3, 2008 at 12:53 am
Lorelei, eu practic medicina alopatică. Energiile de care vorbeşti tu, bioenergia, este o medicină alternativă. Alături de medicina naturistă şi homeopatie fac parte din New Age, nu pentru că o spun eu ci pentru că ei o revendică la loc de cinste. New Age le preia din Orient, odată cu religiile de acolo.
)
Adam era om ca şi noi dar el utiliza tot potenţialul bioenergetic cu care este înzestrat omul, care este imens, el ştia tot ce mişcă pe pămînt, cunoştea toate animalele pe nume, etc. El folosea din creier probabil mult mai mult decît amărîtul nostru de aprox. 20% utilizat.
Alungarea din Eden a însemnat practic “restricţionarea” lui Adam, care nu a mai putut folosi la maximum rezervele energetice date de Dumnezeu.
Ceea ce încearcă păcătoşii ăştia este tocmai eliberarea unor potenţiale reale, dar restricţionate de Dumnezeu, pentru tot felul de aparente miracole, colaborînd cu forţe drăceşti (la mine istoria religiilor e simpla: ce nu e de la DUmnezeu, e de la dracu
De ex. tehnica Yoga, concentrarea şi utilizarea forţei şi a spiritului, hibernarea funcţiilor, sunt realităţi şi se obţin prin practici păgîne, religii păgîne.
rasvancristian
martie 3, 2008 at 1:16 am
Am inteles si nu prea…dar multam fain….einca de cautat mai adanc…
Lorelei
martie 3, 2008 at 2:10 am
Rasvan, esti tot acolo, la blogroll.
vindecatoru’
Daca wes considera ca ne tii mintea treza eu de ce sa te scot?
Wes are nas fin, mi-a fost profesor.
Ca nu mi-a placut ceva anume? Asta-i alta treaba. Ai redresat rapid si-mi ajunge
Imi place in continuare cum scri. N-am avut prea mult timp in ultima vreme. Probleme cu sanatatea.
pety
martie 3, 2008 at 7:48 am
Rasvan,daca te-au dat la”curatat”,dar pe ‘murdaroi” nu…
ar trebui sa fii fericit.
elisa
martie 3, 2008 at 11:26 am
Scumpa mea Elisa, sunt fericit, slavit sa fie EL!
rasvancristian
martie 3, 2008 at 4:35 pm
[...] Aici si aici puteti gasi cateva lucruri despre doua sarbatori pe care le-am acceptat, in biserici, mai ales in ultimii ani, cu ochii inchisi. [...]
Lectie de relevanta « INTERACŢIUNI
martie 12, 2008 at 4:58 pm