Vindecătoru

Blogul lui Rasvan Cristian

Parfumul minunat al ereziei

cu 69 comentarii

Anul acesta, după 581 de ani de la dezgroparea oaselor lui John Wycliffe, în aprilie 2008, catolicii au dezgropat şi rămăşiţele pămînteşti ale lui Padre Pio.

După 42 de ani de la moartea sa, pe John Wycliffe l-au găsit catolicii numai bun să ispăşească, să simtă durerea excomunicării, să se simtă proscris. Catolicii au o politică ciudată privitoare la morţi şi la ceea trebuie să faci cu ei.

După exact 40 de ani de la moartea sa, Padre Pio a fost scos din mormînt, pus într-o raclă de sticlă şi dat spre adorare. Fusese sanctificat de Papa Ioan Paul al II- lea în anul 2002. Anul acesta, cel al dezgropării capucinului, în preajma Paştelui nostru, marchează cei 90 de ani trecuţi de la apariţia stigmatelor pe mîinile şi picioarele lui Padre Pio. Este celebru pentru mirosul minunat pe care corpul său, pe cînd era în viaţă, îl degaja în mod miraculos, un miros parfumat. Sîngele său pus în eprubetă, mirosea la fel!

Padre Pio. Mormîntul său de la San Giovanni Rotondo este cea mai vizitată locaţie religioasă, după icoana Fecioarei din Guadelupe, Mexico. Numărul de călugări şi călugăriţe din Italia scade de la an la an şi multe din clădirile lor de ev mediu şi Renaştere sunt transformate în hoteluri de cinci stele. “Turismul religios” mai umple buzunarele Vaticanului, deşi Papei nu-i place asocierea celor doi termeni. Concepţia actuală este că afacerile şi religia creştină trebuie să meargă mînă în mînă. Gurile rele spun că stigmatele au fost făcute cu acid sulfuric de Pio pe cînd era în mănăstire iar mirosul parfumat venea de la folosirea abundentă a apei de colonie. Fiind protestant, nu cred în stigmate, în icoane făcătoare de minuni, în icoane ca plîng, în cultul morţilor şi miraculoasa acţiune a moaştelor, aşa încît nu mă pot pronunţa obiectiv asupra acestor bîrfe privind stigmatele şi parfumul celui mai îndrăgit sfînt din Italia. ALĂTURAT, se poate vedea imaginea Icoanei Fecioarei din Guadelupe, devenită un simbol al Mexicului şi un obiect de veneraţie turistică.

În 1384 murea John Wycliffe. După 30 de ani de la moartea sa, la Conciliul de la Constance, Wycliffe este considerat eretic, cărţile lui sunt arse şi se hotărăşte deshumarea sa. După alţi 12 ani, deci la 42 de ani după moarte, oasele lui Wycliffe sunt scoase din mormînt, deoarece catolicii au avut o politică ciudată privitoare la morţi şi la ceea ce trebuie să faci cu ei. “Stigmatele” lui Wycliffe au fost: traducerea pentru prima dată în limba engleză a Bibliei, concepţiile sale despre cum ar trebui să fie Biserica lui Cristos şi slujitorii ei şi ce ar trebui ei să facă pentru a împlini Cuvîntul lui Dumnezeu. În esenţă, el spunea că biserica trebuie să fie săracă, averile mănăstireşti secularizate, Papa să-şi vadă de treburile lui şi să lase politichia deoparte iar slujitorii bisericii, săraci şi ei ca pe vremea Apostolilor, să propovăduiască Evanghelia din casă în casă pe la toţi săracii lumii. Wycliffe era celebru pentru mirosul său de eretic. Catolicii spuneau că şi oasele lui miroseau a erezie.

John Wycliffe, omul al cărui parfum nu a plăcut Vaticanului. Nu se cunoaşte nici o biografie a sa, scrisă de contemporani, în care omul Wycliffe să fie portretizat în amănunt.

După 40 de ani de la moarte, lui Padre Pio Vaticanul i-a făcut o mască de silicon aidoma chipului pe care-l avusese, au ataşat-o rămăşiţelor sale preparate după o reţetă anume la Santa Maria delle Grazie şi se estimează că vor veni peste 7 milioane de vizitatori să-l vadă pe Padre Pio cum doarme cu masca pe craniu.

După 40 de ani de la moarte, John Wycliffe a fost dezgropat iar oasele sale au fost arse după o reţetă ştiută de Vatican. Cenuşa au aruncat-o în rîul Swift şi au estimat că n-o să-l mai vadă nimeni, niciodată.

Vaticanul la lucru: reţeta de ardere în cuptorul fără microunde a osemintelor lui Wycliffe, într-un reportaj de la faţa locului, din anul 1427.

Cardinalul Jose Martins, cel care a condus operaţiunea de deshumare a lui Padre Pio, a comunicat credincioşilor săi catolici: “Astăzi vom venera acest corp, deschizînd perioada pelerinajului.”

Papa Martin al V-lea, cel care l-a dezgropat pe John Wycliffe şi l-a făcut scrum, nu se ştie ce a spus.

“Noi nu le-avem cu venerarea morţilor, dar facem mulaje de ceară, cum i-am făcut şi Papei Ioan Paul al II-lea, cum am făcut şi chipul de silicon al lui Padre Pio. Noi suntem cei mai buni din lume.” – dar asta au spus-o englezii la sfîrşitul lui aprilie 2008.

Să ştiţi de la mine, cea mai bună politică a morţii se face tot în parfumeria Vaticanului: dacă nu miroşi corespunzător, te-ai ars sau…  te-au ars!


Written by rasvancristian

aprilie 30, 2008 la 1:08 pm

69 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. “Despre morti numai de bine”, zicea cineva ca nu-i adevarat. Dupa ce corectat zicala a zis Cineva ca “despre Altcineva numai de bine”. De acord. Complet.
    De rau?…zicea Wurmbrand ca nu trebuie ratata nici o ocazie sa spunem ceva rau de noi…adica fiecare de el.
    Cat despre morti a zis Domnul Isus ca vor invia si alta mare atentie nu le-a dat. Insa a zis lucruri grave despre cei ce le dau si mai ales le zugravesc mormintele.
    “Am fost prieten cu mortul asta celebru”,… nu crezi, uite poza, mai vrei ceva? Sunt cineva, nu?
    Cat despre celalalt mort? Am poza si cu ala.
    Ce buni erau mortii. Cred ca trebuie sa astept sa mor ca sa aud vorbe bune si despre mine!
    Un instructaj de zugravire se pregateste acum intr-un oras cu mai multe morminte. Grupul de-acolo a fost ucis cu calomnie, minciuna, zvonui rele, izolare. Dupa toate cele facute de “frati”, temnita a devenit un dulce leagan! Fii ucigasilor se pregatesc sa vopseasca neangrijitele morminte ale ucisilor. Munca cu traditie in breasla! Ucisi cu vorba. Ca doar datul cu vorba unii zic ca nu-i crima!
    Habar n-au.

    geo

    aprilie 30, 2008 at 4:39 pm

  2. Dragă Geo, nu ţii tu minte că pe Ieremia s-au hotărît să-l ucidă “cu vorba”? Dar cu Spurgeon, nu tot la fel au făcut?
    Ai dreptate, dar habar au… :)

    rasvancristian

    aprilie 30, 2008 at 4:45 pm

  3. Rasvane…ultima propozitie e suberba daca nu mirosi bine…”te-ai ars”….
    La predica de pasti am auzit o f faina povestioara…
    “Se zice ca un crestin(probabil evanghelic)a mers sa viziteze locul unde era depus trupul lui Lenin .A stat la coada imensa pana a ajuns langa racla de sticla atunci il intreaba pe unul din cei doi soldati:”tovarase pot vorbi cu tovarasul Lenin”- Acesta neclintit raspunde totusi scurt”e mort” zambaret crestinul pleaca…se aseaza iar la coada …ajunge iar la racla si intreaba “Tov.pot vorbi cu tov. Lenin”…asta deja enervat raspunde apasat scrasnind aproape…”E mort”- zambind crestinul pleaca…si…se aseaza iar la coada…evident ajunge in fata intreaba iar daca poate vorbi -iar soldatul care era deja visiniu de manie ii raspunde”e mort, e mort, emort- nu pricepi?” crestinul zambind ii raspunede “Ba da pricep dar imi place sa te aud cum o zici” -:) …..cam asa este si cu sfintii toti…din pacate sunt morti singurul inviat este Isus Hristos.

    rose4you

    aprilie 30, 2008 at 6:21 pm

  4. evident…am uitat sa pun semnele de intrebare “ici- colo”…ca de obicei…greseli si …scuze!…..
    -mai Rasvan dar pe unde e Vlad ,Livius,…pe unde e lumea?…doar Geo ..si evident vesnic nemultumita Elisa -;) la postarile carei zambesc mereu ….
    acum cu 1 mai ce mai e de cautat de gasit?…. sa vina lumea acasa gata cu vacanta !

    rose4you

    aprilie 30, 2008 at 6:37 pm

  5. eram pe “alte meleaguri..unde eram iarasi nemultumita. :(
    de data asta foooooooooooooooarte!

    elisa

    aprilie 30, 2008 at 7:21 pm

  6. …dar sper..ca intr-o buna zi,
    pe o buna dimineata…
    ……………………………….
    o sa fiu foarte fericita . :)

    “Viu e al meu mantuitor
    O stiu si-n cer El mi-a gatit
    cununa ce mi-a impletit
    plata pentru rabdarea mea.

    …si lumea de ma va ura,
    raman tot in credinta mea,
    c-astept numai putin aici
    pana Isus ma va chema”"

    elisa

    aprilie 30, 2008 at 7:50 pm

  7. stiu ca de mine nu duce-ti dorul, dar sint si eu pe aici ;)

    cristina

    aprilie 30, 2008 at 11:18 pm

  8. Rasvan – Se pare ca nimic nu trebuie sa ne mai mire! Greu de crezut dar asta este. Alaturi de tine si ceilalti, sint si eu frustrat.

    Ma gindesc ca Isus ‘loserul’ ar fi fost un articol foarte potrivit pentru cei de la ‘Jesus Seminar’. Phd-ii aia pot intelege mult mai mult decit ingustii de noi!

    Daniel P. Busan

    mai 1, 2008 at 12:39 am

  9. Bine ai revenit Cristina,….. nu stiam pe unde ai disparut.
    Rasvan, eu nu pot pricepe de loc chestia asta cu mortii, cultul mortilor,…..Dar de ce m-as mira la cite sint pe lumea asta,….
    Bine ca noi avem un Isus viu si ne este suficient.

    Mia

    mai 1, 2008 at 12:39 am

  10. Daniel P. Busan…da un link- sa pricep si io despre ce vorbesti…sau tot ce citesti tii pentru tine-aham inteleg!e vre-un cod nou…acum fara gluma despre ce vorbesti?

    rose4you

    mai 1, 2008 at 9:21 am

  11. Frate Daniel,mie mi se usuca sufletul,,,am ascultat cateva,14 predici ale persoanei respective,care m-au zidit,,…pentru mine e o noua dezamagire..un soc de Pasti…pe langa “ceea ce a fost la biserica…fala si manadrie..de toale……adica haine…
    cum se zice in Banat
    Varuieli!
    nimic din Duh!

    spune Pavel:
    ca de acum ,ca intotdeauna,Hristos va fi proslavit cu indrazneala in trupul meu,fie prin viata mea,fie prin moartea mea…
    Zic eu,fie prin cuvintele mele……
    Nu am voie ,nu pot,sa vorbesc altfel decat :
    PROSLAVINDU-L!

    elisa

    mai 1, 2008 at 9:29 am

  12. [...] Isus va fi fost “blogger” … 21 5. Parfumul minunat al ereziei 6. Vezi live conferinta Peniel – “Viata la Maxim”! 7. Conferinta Peniel transmisa [...]

  13. Lorelei , sunt si eu pe aici ; e adevarat ca mi-am luat o vacanta cam lunga insa sper sa pot recupera .
    Mi-a placut povestioara cu crestiunul si Lenin .
    El e viu in vecii vecilor ! :) AMIN ?

    Livius

    mai 1, 2008 at 11:55 am

  14. Livius…bine ai reaparut! Da Hristos Isus e viu!

    rose4you

    mai 1, 2008 at 12:06 pm

  15. Cind Solomon face dedicarea Templului, citim in cartea Cronicilor ca Solomon construiuieste o mica platforma in curtea Templui de unde a vorbeste poporului. Cred ca e vorba de 2Cronici in capitolele de inceput. Vedem acolo ca Solomon se ridica pe aceea platforma, ca mai apoi pe platforma sa ingenuncheze inaintea lui Dumnezeu si sa se smereasca.

    Noi, spre deosebire de Solomon, cladim “platforme” ne urcam pe ele si de acolo in loc sa ne smerim noi, il smerim pe Dumnezeu.

    Solomon, in rugaciunea lui vorbeste foarte frumos despre numele Dumnezeului lui.

    Sr. Elisa, va inteleg durerea; ce vedeti dumneavoastra acolo in Romania, vedem si noi aici, chiar mai mult.

    Daniel P. Busan

    mai 1, 2008 at 6:55 pm

  16. Rose4you – Gasesti informatii multiple despre “Jesus Seminar” pe Google sau Wikipedia. Este vorba de un grup de “intelepti” (vreo 200), multi dintre ei cu PhD in teologie, care in discutiile lor desfac firul in 15 si vin cu afirmatii si concluzii total deplasate. Ei se intilnesc de cel putin doua ori pe ani si debiteaza…

    Daniel P. Busan

    mai 1, 2008 at 7:03 pm

  17. Fr Daniel,
    sunt buimacita de suparare..
    Cum nu se vede ca nu e proslavit Domnul prin acel limbaj,nebiblic..?
    Cum vorbim de copiii nostrii? de sot sau sotie..frumos explica funlw65,
    s-a marit la cel putin 7 minoritatea…
    oricum nu ma intereseaza si daca s fi unica,
    Sint derutata…nu mai am cuvinte.
    azi am fost in natura,la manzut maroniu si iapa alba ce o mai avem..era tare frumos,nimeni in jur…
    Numai Dumnezeu in natura,dal,munte,pajiste,animale,
    dar nu am mai fot fericita,desi mi-am impus ,am renuntat sa ma gandesc azi la ceea ce nu -mi place,dar…
    nu ma mai simteam ca altadata in natura.
    acum seara, am revenit…la aceeasi stare…
    Doamne<Doamne!

    elisa

    mai 1, 2008 at 10:43 pm

  18. Elisa, de aceea Dumnezeu spune sa nu ne incredem in oameni; daca nu ar fi fost asa, nu am fi fost avertizati. Eu tot cred ca in final Marius va accepta ca si el mai greseste din cind in cind. Nu putem decit sa ne rugam pentru el. Acum doar se inchisteaza mai tare si gaseste scuze care ar putea explica si mai bine ce a gindit el . Poate o fi gindit bine si a pus-o prost pe hirtie cine stie. Multa pace.

    Mia

    mai 1, 2008 at 11:20 pm

  19. Frate Daniel nu cred ca Rose-Loreley stie de spre ce vorbim.

    sunt descumpanita,parca mi-a luat cineva Totul,
    ma simt frustrata,nu pot intelege cum se poate
    ca cineva sa foloseasca asa cuvinte…..pe langa Cel Mare!
    Nu ma asteptam la “X”

    crede ca l-am ofensat cand am zis ca Hristos Isus a fost bagatelizat…..

    Dar Hristos nu a fost ofensat …?
    Imi vine sa plang,,,nu stiu ce sa fac,
    nu pot sa ma rog…………………………………
    pentru toata”smechereala asta”!
    ma simt nauca!

    elisa

    mai 1, 2008 at 11:26 pm

  20. Nu Mia,nu are nici o scuza,numai pentru ce am simtit eu si e de ajuns!

    elisa

    mai 1, 2008 at 11:27 pm

  21. Opreste-ma aici ca sa nu cad,
    si-asculta-mi rugaciunea-n duiosie.
    Trimite-mi Doamne duhul llie,
    ca leac alintator din Galaad

    Razbate Tu prin pavaza de ceata
    In care se incred cei rataciti!
    Profetii Tai trimisi de dimineata
    sa nu stea morti
    In Biblie paziti.

    ………………………………………………………..
    Intoarce-TE cu bogatii Stapane,
    cu Aur din Geneza si din Psalmi.
    Ca pana-n ziua zilelor de maine,
    Ochii credintei sa-mi ramana calmi..

    elisa

    mai 1, 2008 at 11:35 pm

  22. Dragă Mia, am citit tot ce ai comentat la Marius şi mi-a plăcut în mod deosebit. Punctul tău de vedere este acelaşi cu al meu, numai că viaţa ta de părtăşie cu Hristos atît de mulţi ani dau cuvintelor tale greutate şi gîndurilor, înţelepciune. Vreu să las ca noaptea să fie un sfetnic bun, să ne rugăm ca tot ce am văzut acolo să nu fie decît un vis urît. Nu atît postarea, cu limbajul, modernismul nepotrivit, teribilismul care este definit “hermeneutică”, de un adolescent în simţire cum este Maius este partea cea mai rea, ci reacţia inadmisibilă de atac al celor care au fost de acord cu ideile lui Marius. Acei oameni au fost, pentru mine, roadele unor manipulări discrete şi constante. Ei au atacat ideile mele, ale Elisei- de ex., dar fără alt argument decît acela că, scriu generic, “pe unii nu-i duce mintea prea departe”. E o muzică deja cunoscută mie, la Rotundu, la Agora, la Persona şi acum aici, la Pătrăţosu. Vreau să mă gîndesc la toate astea, să văd dacă lucrurile se leagă şi unde. A urmat şi a doua postare, la fel de provocatoare ca prima, tot a lui Marius, şi tot despre Isus. Acolo a răspuns foarte frumos fratele Daniel Busan.

    Mia, am hotărît să pun înaintea Domnului două proiecte:

    1. Să alternez texte de-ale lui Spurgeon, cu fragmente din cele două postări ale lui Marius. Ideea e că textul inspirat al unuia va alunga teribilismele celuilalt.

    2. Să trag la imprimantă cele două postări ale lui Marius şi să le dau să le citească fr. Almăşanu, fără să fac nici un comentariu, şi fără să spun cine le-a scris. Voi posta răspunsul lui. E un frate în vîrstă, care are, ca şi Marius, o relaţie personală cu Hristos.
    Din toate astea vreau să iasă Adevărul Iubitului meu la iveală, pentru că Isus al meu e la fel cu Isus al vostru, cu Isus al tuturor marilor oameni ai credinţei care au scris despre El. Oare chiar au fost toţi nişte încuiaţi?

    3. Voi da textele lui Marius unui prieten ortodox, psiholog cu multă minte, cu toate comentariile de acolo. Ce va spune, voi posta şi eu.

    De ce fac asta? Pentru că cine citeşte ce a postat Marius acolo îşi poate pierde credinţa; dacă n a crezut, nu va veni la Cristosul cel adevărat. Aşa cred eu!

    De ce-ţi adresez ţie acest comentariu, dragă Mia? Pentru că înţelepciunea răspunsurilor tale şi cumpătarea lor au fost o lecţie pentru mine, am fost ca la şcoală.

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:13 am

  23. Dragă Elisa, eu spun că Domnul ne încearcă pe toţi şi trebuie să-i mulţumim pentru asta. Isus e tot acolo, e viu şi a fost aşa cum l-au văzut toţi marii oameni ai credinţei, în Duhul: a fost perfect ca om şi Fiu al Celui prea Înalt.
    Pierde vară- sau pierde suflete- sunt în ată parte, cei din lume care se bucură că au mai amînat întoarcerea la Domnul şi citesc că încîntare, poate, la un cognac şi o ţigară, ce a scris pe blog un “popă” baptist şi ce “de ruşine” s-au făcut habotnicii care l-au contrazis.
    Tu eşti soră mai cu experienţă, nu ai voie să te pierzi cu firea. Tu trebuie să mă încurajezi pe mine, nu eu pe tine! Cu dragoste, R

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:20 am

  24. Lorelei, mi-a plăcut ce ai scris în comentariul tău şi mă bucur că simt cum e să fie iar bine “pe uliţa ta”. Domnul să fie cu tine şi cu toţi ai tăi.

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:23 am

  25. Livius, eşti mai plimbăteţ ca Marco Polo. Iar îţi spun: bine ai venit, aici toţi se bucură că tot vii; eu nu ştiu ce ai de tot pleci… :)

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:25 am

  26. Cristina, cum să te uităm? Mă bucur pentru că punctul tău de vedere a fost mai tot timpul “de discuţii născător”- în sens bun, fireşte! :)

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:28 am

  27. Daniel, am citi ce scrii la Marius. Ca şi la Mia, învăţ din “dialogul bine temperat”, să număr pînă adorm şi mă calmez să nu spun ceva ce nu s-a mai văzut demult, dar nu foarte demult :)
    Cu drag, R

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:31 am

  28. Draga Rasvan,
    noi suntem crestini dupa evanghelie. Suntem invatati cu respectul temator si sfielnic fata de Dumnezeu.

    As avea doar o sugestie. Sa nu postezi rezultatele. Sunt convins ca vezi consecintele. Ne mai tulburam, dar nimic nu ne poate zdruncina credinta, nu?

    Am incercat cumva sa “indulcesc” taberele datorita unei diferente de perceptie.

    Cred ca noaptea va fi un sfetnic bun pentru cel ce pune genunchii jos inainte de culcare :)

    pety

    mai 2, 2008 at 1:02 am

  29. Pety dragă, nu sunt tabere, sunt păreri asmuţite. Îmi pare rău că trebuie să spun asta dar cînd Marius scrie ieri că se aşteaptă să-i sară unii la jugulară, clar este că vor sări să-l apere a doua zi cîţiva. Eu am trăit asta pe pielea mea, cînd cu Beni Lup, cavalerul tristei jalbe, am spus că intru în greva foamei, şi chiar aş fi intrat. Ciprian spunea că m-ar fi avantajat la siluetă. Cu alte cuvinte, nu ce scrii tu în apărarea lui Marius, deşi nu văd de cine şi de ce să fie apărat, mă doare, sau ce scriu Romuluss şi Remus sau Alex Blajenîi, ci atitudinea lui Marius care ştie ce face şi nu i-a păsat că a întristat-o pe Elsa- dau un singur exemplu, pentru că sora asta a noastră e mai sensibilă- şi a făcut din Paşte un pseudo- teren de luptă. Orice personaj alegea, nu ieşeau discuţii. Isus nu e teren de experimentat tăria dinţilor la credincioşi. Eu spun să judece bătrînii trecuţi prin foc cum este Isus, nu tinereii cu caş la gură, fete şi băieţi isteţi de blog, de-aia vreau să dau la fr. Cornel textul.
    Cu drag, R

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 1:22 am

  30. In sfarsit aici scri mai domol. N-ai citit toate comentariile mele asa-i? Fa bine si citeste-le ca te ajut si eu :)

    pety

    mai 2, 2008 at 1:26 am

  31. uite unul dintre ele:

    DA, de aceea am spus pionier…

    Inteleg perfect ce spui.

    Dar fii atent! Logica e putin de la coada. Pentru ca noi nu stim ce ar fi facut Domnul. Va fi fost blogger, radiofonist, DJ etc., nu stim, Presupunem! In cazul acesta atribuim. Adica, daca facem noi niste lucruri, consideram ca si EL le va fi facut. E o mica mare cursa aici.

    De aceea ii inteleg si pe cei care nu sunt de acord cu tine (recunosc, consider ca unele asocieri sunt inadecvate) dar iti inteleg si tie logica. Insa contine o capcana.

    pety

    mai 2, 2008 at 1:29 am

  32. N-am spus ca sunt de acord ci ca ii inteleg logica ce contine o capcana de rationament.

    pety

    mai 2, 2008 at 1:30 am

  33. Pe de alta parte articolul lui mi s-a parut fain pentru ca am facut abstractie de ceea ce poate tulbura. Am inteles si acolo rationamentul.

    pety

    mai 2, 2008 at 1:31 am

  34. Pety, ţie nu ţi se pare că eşti cam obraznic?
    “In sfarsit aici scri mai domol.”
    Cine eşti tu să judeci pe toată lumea? Să faci judecăţi de valoare? Fiecare cu stilul lui, cu scriitura lui, Pety. Trebuia să citesc tot ce ai scris tu la Marius? Glumeşti probabil, din moment ce eu nu am în nici un caz aceiaşi pretenţie cu a ta, să citeşti ce scriu eu acolo, mai ales că eu mă adresam direct lui Marius, nu făcem pe “pipa păcii” cum faci tu.
    Ce te agiţi atîta, omule, nu ai scris tu postările alea, nu te-a pus Marius avocatul lui, mă jigneşti acolo şi aici mă vezi domolit. Păi eram calm pînă să vii tu, eu mai ţin minte şi alte episoade în care nu prea te-am perceput ca împăciuitor, pentru că eşti foarte plin de tine şi asta calcă rău pe bătături. Măi Pety, tu chiar crezi că sunt venit cu vaca sau cu pluta? De psihologie am avut nevoie peste tot, să ştii :) Iar preţiozităţi de genul “capcană de raţionament” nu le folosi la mine, aici eu le numesc nişte mici şi urîte gînduri de rătăcit mintea puştanilor postmoderni. Sunt teribilisme, nu capcane, omule bun!

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 1:51 am

  35. Bine, Rasvan!
    Poate sunt cam obraznic, poate.
    Dar nici in ruptul capului nu ma gandesc sa fac ceea ce faci tu. E crunt si necrestinesc.

    Domnul cu tine!
    Te-am iertat ca m-ai jignit.

    pety

    mai 2, 2008 at 1:59 am

  36. Articolul ar fi ramas fain, daca la comentarii nu incepea sa isi scoata tepii la fiecare care nu “l-a inteles”. Din nefericire in biserica si peste tot sint tot felul de persoane cu capacitati intelectuale diferite. Imi da cineva voie sa-i dispretuiesc pe cei mai slabi? Mi-am hranit eu bebelusii cu sarmale cind le trebuia lapte? Hai sa fim seriosi, mai ales ca “sarmalele” alea de la el au fost tare acre, ca sa nu zic stricate. Ce facem daca cineva ii cere lui sau altcuiva sa scrie cine stie ce alta idee de care nu am mai auzit.
    Eu in urma atitor comentarii mi-as fi cerut scuze, as fi spus ca eu m-am gindit la altceva si nu mi-am dat seama ca m-am exprimat ofensator, chiar daca in mintea mea as fi crezut ca unii sint mai redusi. Pina la urma nu oricum as da, (nu din cauza limitarii) nu pot accepta asa asocieri, cuvinte cu numele lui Isus. Te mai poti urca linistit la amvon si mai prezenta dragostea fara de margini, bunatatea care intrece orice pricere cind ai vrut sa sochezi prin metode creative, socante, etc, etc,…..

    Mia

    mai 2, 2008 at 2:04 am

  37. Rasvan, nu sint nici inteleapta si nici numa pot lauda cu viata mea de partasie, ca inca lasa mult de dorit, desi incerc. Insa pot spune ca am invatat mult din suferintele prin care am trecut in biserica, din luptele de “clasa” dintre “frati”. Nici nu iti imaginezi de cite ori am plecat plingind de la biserica, nici nu stii cite s-au spus despre mine,….. si cum m-au privit si inca ma privesc multi (si asta mi s-a intimplat aici in “libertate” nu in Romania). Insa dupa toate astea, am ajuns la concluzia ca nu merita sa imi pierd pacea, linistea si bucuira din cauza asta, si am inteles ca viata este scurta si ca nu merita sa ma lupt cu nimeni, ca nici eu nu am dreptate intotdeauna si ca pe deasupra cei care mi-au fost prieteni uneori mi-au devenit dusmani si cei pe care i-am considerat dusmani, Dumnezeu i-a adus uneori inapoi in viata mea si atunci mi-am propus sa ma focus pe ce bine pot face, ce bucurie pot face si cit atirna de mine sa incerc sa traiesc in pace cu toti oamenii. Nu ca as si reusi, dar incerc. Si eu sint curioasa de ce vor zice si fr. Almasanu si prietenul tau preot. Cit despre postarea raspunsurilor hai sa ne rugam intii, ca sa nu facem raul mai mare decit este. Asta m-a si amarit pe mine la aceste postari cind am vazut persoane care nu cred ca il cunosc pe Dumnezeu si pe Fiul lui, fiind asa de incintati de o prezentare din acest punct de vedere. Cred ca li s-a dat material gratis pentru a-si motiva necredinta. In fine, Domnul cu noi toti si voua noapte buna, desi nu a mai ramas prea mult din noapte.

    Mia

    mai 2, 2008 at 2:16 am

  38. Rasvan, un gind care mi-a venit ceva mai devreme si am tot stat si m-am gindit; ce-ar fi sa incepi cu o postare despre cum este Isus al tau, cum l-ai aflat tu, si am putea urma citiva din noi care au ” curajul” sa o faca. Sau poate vrea fr. Almasanu sa ne faca un portret al lui Isus asa cum l-a perceput dinsul in toti anii care i-a trait impreuna cu EL. Ma gindesc ca ar fi folositor. Pe mine ma zidesc intotdeauna marturiile altora pentru ca intotdeauna mi se dezvaluie un Dumnezeu minunat care intotdeauna imi arata noi si noi cai prin care lucreaza. E doar o idee, gindeste-te, roaga-te si eu ma rog si promit sa revin miine cu mai mult de citeva rinduri. Mie imi urez noapte buna si voua o noua zi binecuvintata cu pace si bucurii depline in EL.

    Mia

    mai 2, 2008 at 8:45 am

  39. Mia esti foarte inteleapta, si ai o imaginatie foarte sanatoasa.

    Eu fiind cu matematica, imaginatia e pe la coada, iar cu propunerea de mai sus, mi-ai dat idee faina sa o fac cu fata mea. Nu vii sa-i predai fetei mele compozitie? ;)

    cristina

    mai 2, 2008 at 9:16 am

  40. draga Razvane, n-am sa-ti sar niciodata la jugulara, nici tie, nici altcuiva, pt ca nu fac asta. Sau nu mai fac asta de cand m-am pocait, preferand sa indur. Dar de parata am sa apar pe oricine daca o merita. Se aplica si in cazul lui Marius.

    Nu fii atat de dur in exprimare, ca nu toata lumea stie ce inima buna si incercata ai. Ma refer la urechiatul lui Pety! cred ca ai destula inteligenta si esti destul de umblat ca sa fi avut tactul de-a rezolva altfel problema.

    Cat despre postare, mi-a placut. Si mi-a placut si comentariul de la Patra’ in care spuneai ca mireasma picioarelor spalate ne va insoti in Cer. Fain!

    ciprians

    mai 2, 2008 at 10:16 am

  41. Rasvan,

    Presupun ca ai vazut si tu filmul despre Wycliffe, in care ultimele faze aratau deshumarea, arderea si aruncarea cenusei rezultate in raul care a dus mai departe acel parfum al unui om imbibat de Cuvantul lui Dumnezeu.

    Daca Tertulian a spus ca “sangele martirilor este samanta bisericii”, in cazul lui Wycliffe am putea spune ca “Cenusa sfintilor raspandeste mireasma Cuvantului Sfant”

    Parca in cartea lui Pit Popovici ‘Lumini peste veacuri” citeam la sfarsitul capitolului despre Wycliffe ca cenusa pe care au aruncat-o in acel rau a fost dusa mai departe si a raspandit reforma in toata Europa.

    Iar pe noi, sa ne invredniceasca Dumnezeu sa ajungem macar la statura unor “lolarzi”, raspandind Cuvantul la timp si ne la timp.

    don quijote

    mai 2, 2008 at 11:09 am

  42. Ravan,nu datorita sensibilitatii mele…ca si altii au simtit acelas lucru..
    NU spune te rog fr Almasanu..cine a scir,sa nu fie socat ca si mine.
    Strica sufletului….
    daca asa ar scrie in Biblie,as arde-o!
    asa Sola Scriptura,
    raman la Hristos si Scriptura,nu mai vreau sa aud de scrieri…
    Nu stiu cati ati tinut ca mine la Marius!
    privindu-l ca pastor,frate…
    Daca Pavel ar fi avut o astfel de vorbire,nu ar fi spus Agripa”curand mai vrei tu sa ma indupleci sa ma fac crestin”

    elisa

    mai 2, 2008 at 11:16 am

  43. Don,
    trist ca noi nu mai raspandim Mireasma…cunostintei Lui!
    ci a cunostintei noastre. .:(
    Mireasma lui Hristos!
    A vorbi din partea lui Dumnezeu,inaintea lui Dumnezeu in Hristos,e ceva…
    a vorbi uneori..in numele propriu…,,,

    elisa

    mai 2, 2008 at 11:55 am

  44. Dragă Mia, nu unui preot ortodox vreau să arăt asta ci unui prieten psiholog ortodox. Nu ştiu ce vor răspunde fiecare, dar atît el cît şi fr. Cornel A. se exprimă mult mai puţin colorat decît o fac eu. E o discuţie, nu un tribunal sau o inchiziţie. Cristos se defineşte pe Sine, El spune totul despre ceea ce este, de unde este şi cum este. Doar dacă cităm fiecare din Evanghelii şi adunăm cuvintele Sale în care spune că dacă Îl priveşti pe El, Îl vezi pe Tatăl, după o logică primitivă şi vezi cît de periculos este demersul lui Marius. De ce să- L cobor pe Isus la nivelul meu, ca după aceea tot eu să vin să-L ridic? De ce să-L privesc raportat la timpul omului şi nu la felul în care Dumnezeu a făcut totul prin El şi pentru El, încă de la început, atunci cînd totul a fost plănuit de Tatăl, de Fiul, în Duhul? Acolo au făcut “agenda”, nu? Deci acest tip de prezentare a lui Isus ca un “pierde timp” este din mintea lui Dumnezeu, pentru că de la începutul lumii au hotărît în Trei ce vor face în primii 40 de ani ai “erei noastre”, nu? Vin atunci eu şi aplic hermeneutica mea şi mă pune şi pe mine să gîndesc liber… eu- mereu acest eu, eul omului, hermeneutica omului, nu a lui Dumnezeu, nu a lui Isus, nu în Duhul. Eu, mereu originalul eu, uitînd ce a spus El despre Sine!
    Asta e părerea mea, dragă Mia…

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:27 pm

  45. Dragă Don, şi mie mi-a plăcut enorm felul în care scrie fr. Pitt despre marii oameni ai credinţei. Wycliffe este singurul dintre aceştia cu care catolicii s-au “jucat” de-a veşnicia. Da, totul a venit pe rîul acela, filiera engleză…

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:30 pm

  46. Ciprian, Pety mi-a mai spus ceva extrem de urît cînd am îndrăznit să vorbesc de un cadavru uitat în tufiş. E a doua oară în care îmi spune cam acelaşi lucru. E ca şi cu alergenul, prima dată e nevoie de o doză mare care să provoace criza de astm, a doua oară e suficientă o moleculă. El ştie chestia asta şi-l poftesc să-şi vadă de ale lui. Înţeleg ce spui şi sunt de acord cu ceea ce ai comentat la Marius în această dimineaţă. În ce mă priveşte, nu ştiu dacă dau cu lancea în fluturi, poate doar involuntar, dacă trec fluturi pe-acolo… :)

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:37 pm

  47. Dragă Elisa, îmbărbătează-te din Cuvînt şi nu pune la inima cea nouă toate ale lumii. Şi eu greşesc exact ca tine, în sensul acesta, şi ştiu că ţi-e greu. Mai ţii minte cîn îmi spuneai mie că mă desprind uşor de oameni? Ţi-am spus atunci că nu-i uşor… Din păcate acum e rîndul tău. Iubeşte dar nu te ataşa de om, ci numai de Cristos. Eu încerc asta. În general, ratez…

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:43 pm

  48. Dragă Cristina, parcă suntem la Radio Erevan: “Da, Mia este înţeleaptă. Da, Mia scrie frumos. Da, poate face educaţie de la distanţă…. ” Şi să ştii că e perfect adevărat!

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 12:45 pm

  49. Rasvane..una tare -am patit-o!Pustiul meu acum ca tot nu poate sa scrie ara mana in gips…a primit Shrek…”toata trilogia”…eu mama “miloasa”am pus dvd-ul si …”surpriza-jeg”a parut in nr 3 cand apare un personaj homesexual …ei mi-am zis “ce e lucru de mana….parfum se cheama uneori”…asa ca -daca ai idei despre alte jocuri ,jucarii, dubioase fa o postare pt noi parintii sa nu mai luam capcane in freaza….eu …suflu in iaurt si ma rog sa mai picure niste intelepciune peste mine.

    rose4you

    mai 2, 2008 at 1:49 pm

  50. Dragă Lorelei :)
    Cînd vreau să văd un film despre care n-am auzit, mă duc la
    http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:322186, că are în stînga, la fiecare film despre care vrei să ştii, cuvinte- cheie. Dacă apare homo, nu mă uit la film, capodoperă să fie, că mi se urcă sîngele în cap. La Shrek 3 al tău am verificat şi nu merge sistemul meu! :) IMDB-ul e cel mai popular dar e mai tîmpiţel; oricum, ăla iar le “ştie pe toate”.
    Copiii… ne rugăm Domnului să-i ferească de rău şi de ispite, pentru ei e greu, pentru ei se luptă încornoratu’. Dacă pui tu cu mîna ta un film şi ei văd o chestie ca asta…, nu e bine, Lorelei, nu e bine deloc… :) Ar trebui să nu asculte pe unul ca Obama, care e mai rău ca Shrek, el chiar promovează homosexualitatea… Nu-i poţi feri, trebuie să le explici, e tot ce poţi face. Bine că eşti fiica Lui!

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 3:42 pm

  51. Sunt o fiica care face numai tampenii…mai bine sa fii o “mama rea”…fara filme fara jocuri…ma gandesc sa nu plece dupa altii daca ii pun eu cd-uri iar nu e bine….framantari!….unele peste altele!

    rose4you

    mai 2, 2008 at 6:37 pm

  52. Rasvan,m-a linistit Domnul,
    nu pot sa-ti explic prin ce am trecut,
    a fost asa ca un uragan in mintea mea,
    raman la cuvintele Scripturii…
    mi-am cerut scuze si iertare,ca am fost prea aburpta,dar faceam la fel cu baietii mei,daca era cazul.

    raman la ceea ce Scriptura spune referitor la felul nostru de vorbire,cu Sare(si incerc fara piper) . :)

    elisa

    mai 2, 2008 at 7:05 pm

  53. Rasvan, sint de acord cu tine ca nu putem cobori pe Isus la uman si apoi sa il ridic la rang de Rege. Cum nu accept sa vorbeasca nimeni de sotul meu, care e un om deosebit desi nu perfect, tot asa nu accept sa fac niste comparatii la adresa Domnului Isus. Ce sa facem, trece si asta, altele vin si uite asa ne trecem viata, de asta e bine sa fim ancorati si legati doar de EL.
    Cristina, multumesc ca esti draguta; da am imginatie bogata cu privire la multe lucruri, dar daca imi explica sotul cum vrea sa remodeleze bucataria si cum vin cabinetii si cum se deschid usile, etc,…. m-a pierdut de mult si de fiecare data ii spun sa faca cum vrea el, ca eu tot nu pricep, desi de meserie sint economista, ar trebui sa am si ceva simt practic( of, trebuie sa recunosc ca il am cind vreau eu ceva).

    Mia

    mai 2, 2008 at 7:06 pm

  54. …a…am migrene va pup! (si multam pt adersa MIA!!)….

    rose4you

    mai 2, 2008 at 8:24 pm

  55. Haideti sa trecem peste amaraciunea pricinuita noua de cele doua postari ale lui Marius. Cred ca cei mai multi dintre noi tinem la el si el trebuie sa stie lucrul acesta. Asadar, haideti sa ne rugam si pentru el, dar si pentru noi ca Domnul sa ne linisteasca.

    Cred ca toate lucrurile au si o parte pozitiva. Si aici, partea pozitiva consta in lectia pe care trebuie sa o invatam din cele doua postari.

    Eu am invatat ca atunci cind este vorba de Cristos, sau de Regele nostru asa cum se exprima Vlad, eu nu sint decit un jurnalist care prezinta faptele asa cum sint ele. Noi il stim pe Mintuitorul nostru din Cuvint si asa trebuie sa-L prezentam lumii. Daca in lumea seculara jurnalistilor li se cere sa prezinte doar “facts”, cu atit mai mult noua celor care as vrea sa cred ca sintem jurnalisti ai lui Cristos, ni se cere acest lucru!

    Cind adaugam si presupunem si ne imaginam, nu mai sintem jurnalisti ci devenim “pundits”, devenim experti care ofera opinii subiective, opinii care sint altceva decit “facts”. Sa nu uitam ca opiniile noastre de multe ori se dovedesc a fi gresite.

    Sa-l prezentam pe Cristos asa cum este El, Om perfect si Dumnezeu atotputernic.

    Daniel P. Busan

    mai 2, 2008 at 10:26 pm

  56. Amin Dan, asa sa ne ajute Domnul.

    Mia

    mai 2, 2008 at 10:40 pm

  57. Dragă Mia, dragă Dan, sunt perfect de acord cu voi. Nu ne putem supăra pe un om care-l iubeşte pe Cristos- vorbesc de Marius, fireşte. Peste ceea ce a spus Mia la Marius, e greu de trecut. Peste ce scrii tu aici, acum, iar e greu de trecut. Cu dragoste am depăşit momentul. Îngrijorarea rămîne, dar Domnul va purta grija zilei de mîine. Şi mai rămîne ceva: aroganţa puştimii de la cele două postări, emfaza unora. Pe mine astea mă irită cel mai tare. Ceea ce m-a amuzat cel mai tare au fost înţepăturile cu basmaua şi cu Proconsulul. Vă spun eu, de basma tot n-am scăpat, de ea mi-e mai teamă. Şi de posibila bătaie de joc a Rotundului.
    Mia, abandonez planul în trei puncte, aşa cum ai sugerat şi tu.
    Cît despre postările alea, eu sunt catîr bătrîn: n-o să aibe Marius dreptate în ce a scris în veci şi-n pururi dar nici să fac acupunctură pe un copil al Domnului nu fac, mai ales că ţin la el.

    rasvancristian

    mai 2, 2008 at 10:59 pm

  58. Rasvan – Pe Rotundu nu-l prea citeste lumea asa ca nu-ti fa probleme. Eu cind mai intru pe site-ul lui, o fac repede sa nu-mi vada cineva monitorul pe desk cu cei doi copilasi cu fundul gol. Aici e de bai cu asa ceva! Nu de mult am vrut sa-i trimit un e-mail sa-si imbrace copiii, dar m-am gindit dupa aceea ca-i mai bine asa. Sa-l mai evite si altii…

    De basma nu mai zic nimic!

    Daniel P. Busan

    mai 2, 2008 at 11:22 pm

  59. Rasvan, postarile la care m-am gindit eu nu au nimic de a face cu Marius, nici macar de a contrabalansa ce a scris el, era doar o sugestie pentru bucuria sufletelor noastre. Dupa cum ti-am mai spus, eu ma simt zidita si intarita de cite ori citesc o marturie a cuiva si mai ales una autentica nu doar povestis frumoase. Exercitiul care l-ai avut in gind poti sa il faci pentru tine, pentru lamurirea ta, sa vezi 2 puncte de vedere diferite, un psiholog si un frate batrin care a fost sau inca este si profesor si conducator de biserica. Eu l-as face dar doar pentru “cultura mea generala.” Rasvan, cind il ai pe Domnul de partea ta, ce conteaza ce zice un amarit ca Alin, care ca si Dan cred ca este foarte singuratic.

    Mia

    mai 3, 2008 at 12:24 am

  60. Si sa stii Rasvan ca ne mai suparam si pe oameni care il iubesc pe Domnul, doar ca nu trebuie sa tinem supararea, asta pentru binele si sanatatea noastra, tu stii asta mult mai bine ca noi.

    Mia

    mai 3, 2008 at 12:25 am

  61. Dragă Mia, nu-l fac! Toate trebuie să reintre în armonia de la început. Toate au reintrat în locurile lor. Ştii, m-am gîndit la Nil: şi el se revarsă şi face prăpăd dar fără revărsările lui, ar muri de foame toţi. Cu emoţiile, cu supărările, se revarsă şi dragostea, dar ea vine la urmă, deşi e prima în toate. Mia, ce e sănătatea, unde începe sănătatea? Probabil că acolo unde ai spus tu, acolo unde încep mărturisirile despre Isus al meu, al tău, al lui Alin…

    rasvancristian

    mai 3, 2008 at 12:44 am

  62. Daca a mai trecut amaraciunea e bine, asta e important pentru noi, linistea sufletului. Da, marturisirea aduce sanatate, aduce pace, liniste, si cite nu mai aduce. Rasvan, ce drag imi e de tine si de Carmen, ma gindesc cita rabdare are ea cu tine cind te necajesti, ca tu esti ca si mine, te aprinzi repede si cind mai trece timpul te mai linistesti si mai vezi lucrurile altfel… Si mie mi-a dat Domnul cel mai bun barbat desi cind l-am cunoscut nu am avut nici pe departe aceeasi parere. Noapte buna la voi toti.

    Mia

    mai 3, 2008 at 1:02 am

  63. Dragă Mia, are o răbdare incredibilă şi se teme mereu că iar am explodat. Nu plănuiesc, nu calculez şi-mi pare rău de fiecare dată pentru ieşirile gratuite, cum a fost cea cu Pety, şi altele, şi altele, sau pentru proiectele nechibzuite… Domnul să fie cu tine şi ai tăi. Cu mult drag, noapte bună!

    rasvancristian

    mai 3, 2008 at 1:10 am

  64. Dar ce frumos este sa iti para rau dupa aceea, chiar daca ai dreptate, dar sa poti recunoaste ca ar trebui sa avem mai multa ingaduinta. Cel mai frumos lucru si cel mai greu e sa recunosti cind gresesti. Dar merita, dupa ce o faci e asa de bine. Slava Domnului pentru Carmen, pentru dragostea si rabdarea ei in toate si mai ales a timpului petrecut pe blog.

    Mia

    mai 3, 2008 at 1:19 am

  65. Draga Rasvan,
    Intr-o postare ai spus ceva care mi-a placut tare mult.
    Petru,Matei si toti ucenicii au plecat dupa El pentru ca erau in planul lui Dumnezeu a fost un act miraculos, n-a fost voia lor”Asa ceva este greu de acceptat in prezent cind mai toti teologii inping in fata sinergismul.
    Citind comentariile am ramas surprins cit de putini au in vedere planul lui Dumnezeu si activitatea Duhului Sfint in orice inprejurare.Deasemenea este uimitor faptul ca aproape toti nu folosesc citate din Biblie atunci cind isi expun parerile.Chiar daca nu nevedem unii pe altii cei care citesc trebuiesc incurajati pe calea
    Domnului Isus,poate ca Marius ar fi facut bine sa aminteasca si ceace au spus la acea vreme Simeon,Ana,Ioan Botezatorul si chiar Dumnezeu iar coborirea Duhului Sfint peste Domnul Isus s-a facut public.Acest mod de al cobori pe Domnul Isus la nivelul oamenilor de catre oameni este la moda si se
    poate recunoaste in ceace se numeste “seeker sensitiv”.In aceste vremuri din urma cred ca este foarte necesar sa cerem staruitor prin rugaciune calauzirea Duhului Sfint atunci cind scriem sau vorbim ceva atit despre viata de credinta in adunarea credinciosilor cit si in societate. M-as bucura sa caluzesti in continuare discutiile pe tema suveranitatii lui Dumnezeu si lucrarea Duhului Sfint in viata noastra de zi cu zi.

    Vic

    mai 3, 2008 at 1:20 am

  66. De obicei cand am ceva..ii scriu pe privat lui Marius,acum nu
    am rezistat..mi se parea ca cerul cade peste mine..asta nu inseamna ca nu-l iubesc…chiar…tocmai de aceea.. .:)

    in alta situatie(DM)tac mai bine!

    HRISTOS IN NOI NADEJDEA SLAVEI!

    elisa

    mai 3, 2008 at 11:28 am

  67. Apoi,daca cineva s-a suparat …..
    si nu-i trece,nu are decat…….
    dar supararile fac riduri . :)

    Eu am fost lezata in ceea ce am eu mai drag…..
    stiu ca Sriptura a fost lasata,ca sa ma invete sa-L inalt pe Domnul Domnilor,Imparatul_imparatilor,

    Cei care se incred in Domnul sunt ca Muntele Sionului,care nu se clatina,ci sta intarit pe vecie!
    AMIN! ps 125

    elisa

    mai 3, 2008 at 9:58 pm

  68. Vic,sunt nenumarate reprezentarile din Scriptura,,,
    in care noi …ne vedem, tare tare mici.

    Ioan Botezatorul spunea despre el ca nu e in stare nici macar sa-i deslege cureaua incaltamintei….si era Sfantul Ioan B.cel mai mare nascut dintre femei.

    .

    Domnul e Lumina !
    Lumina aceasta sa o avem cu totii!

    elisa

    mai 4, 2008 at 1:28 pm

  69. Dragă Vic, mulţumesc pentru comentariul tău, pentru copletările pe care le aduce prezentului nostru nu tocmai evanghelic, iar la fraza ta “M-as bucura sa caluzesti in continuare discutiile pe tema suveranitatii lui Dumnezeu si lucrarea Duhului Sfint in viata noastra de zi cu zi.” eu spun AMIN dar mă rog Domnului ca acestă călăuzire să pornească de la cît mai mulţi. Aşa cum ai făcut-o şi tu, în comentariu. Cu drag, R

    rasvancristian

    mai 5, 2008 at 1:07 am


Lasă un Răspuns