Totul despre cîrtiţe (I)
Dragii mei, cînd scriu “dormitor” înţeleg lucruri intime din viaţa unui creştin; camera copiiilor semnifică felul în care îi educ şi modul în care aceştia îmi răspund- toate acestea rămîn ascunse şi aşa trebuie să fie, spun eu, ochilor indiscreţi. Contul în bancă şi beciul sunt cele pe care Domnul le spune să nu ne îngrijim de ele, că ni le dă El zilnic ( un exemplu: eu, împreună cu Carmen, avem pe card aprox. trei mii de euro în total. Asta este toată averea noastră, material vorbind. Avem servici şi suntem relativ sănătoşi- Domnul fie binecuvîntat. Nu avem datorii la bănci. Consider că avem mai mult decît mulţi alţii, care nu au ce pune pe masă ). Ce cheltuieşte omul are importanţă, pentru că îi poate defini gusturile. Dacă face “modă” e una, dacă are un PC sau mai multe relativ performante- cazul nostru- e alta, şi nu spun că un caz e mai bun decît celălalt! … şi tot aşa. Evident că nimeni nu e dator să dea “raport” cuiva despre starea lui materială sau despre felul în care îşi cheltuie banii. Ceea ce am vrut să spun a fost că, dacă te ştii trăind în lux, las-o mai moale cu discursul populist şi nu mai face pe flămîndul cînd tu o ţii doar în somon.
Biblioteca şi sufrageria: dacă sănătatea spune că trebuie să bei un pahar de Porto, după sfatul lui Pavel către discipolul lui drag şi anemic, nu te “da mare” cu morala, spunînd că tu nu vei mai bea vin decît atunci cînd va reveni El; dacă mie îmi place să mă duc la plajă şi să înot, dacă asta am făcut de mic, fiind mai mult brăilean decît bucureştean, cum mi-ar sta să spun, ca Vlad: nu vă duceţi la mare!? El are dreptul să vorbească, eu nu! Nu spun că eu sau el avem dreptate!…
Biblioteca: dacă tot vezi că unul îţi dă citate tot din Cioran şi Nietzsche ca să-ţi demonstreze că tu nu ai discurs evanghelic, că vine nenea Yoghi şi nu ştie cu cine discută, înseamnă că biblioteca în care citeşti “te-a ascuns”, te-a capturat, iar Evangheliile au devenit o chestie “fumată” pentru tine. Dacă îţi place să-l citeşti pe Mănăstireanu şi alţi ecumenici, spune-o- “asta e biblioteca mea”. Eu consider că textele care te împing la ecumenism sunt pentru suflet echivalentul revistelor cu femei goale pentru adolescenţi: o porcărie periculoasă.
Un miel “săpat” de cîrtiţe.
Măştile: am fost şi revoltat şi dezgutat de faptul că acelaşi om poartă două pseudonime, că am fost criptosecurişti şi acum am devenit “criptolumeşti”, împrumutînd sistemul ascuns al blogului, în loc să avem tendinţa de a fi noi mai limpezi decît alţii, cei pe care îi tot încurajăm, golanii perverşi cu limbaj monstruos.
Dancos a scris despre mangaloyd, spunînd cît de periculos este. Nu pot să fac trimitere la comentarii postate de mangaloyd în alte părţi, ca să demonstrez cîtă dreptate are Dancos, în spiritul evangheliei, în a-l ţine deoparte ca pe cîinii turbaţi zen pe batjocoritor. Zadarnic însă, din moment ce pe unele bloguri evanghelice se simte ca acasă, ciudatul acela. Iar pe Dancos, cine să-l mai asculte… poate pentru că este prea explicit, prea “de-al nostru”.
Asta este MASCARADA de care am vrut să scriu mai ocolit dar cred că trebuie să o fac în limbaj direct.

Daca sinteti sanatosi si nu aveti datorii la banci, este cea mai mare binecuvintare,…ma bucur din toata inima penru voi.
Rasvan, ai atins un punct foarte sensibil si actual, pe care mereu ori il ocolim ori intram in dispute interminabile legate de aceste subiect: cum ne raportam unii la altii, cum ne impunem punctul de vedere care consideram noi ca este cel normal si adevarat. Cu fiecare an ce trece realizez tot mai mult si accept ca sintem atit de diferiti unii de altii si ca singurul mod de a trai in liniste si pace este acceptarea. Am 3 copii dar atit de diferiti unul de altul si fizic si ca personalitate ca de multe ori ma uit la ei, mai vorbesc cu sotul meu si nu imi vine sa cred ca desi toti 3 sint ai nostri, aceeasi parinti si atit de diferiti; dar ii iubesc pe toti 3 neconditionat si la fel de mult; nu imi imaginez viata fara nici unul din ei. Asa este si cu noi. Daca avem o viata sanatoasa in “dormitor si in camera copiilor”, se vede, se simte si in exterior, nu mai trebuiesc nici cuvinte, nici explicatii multe, si nici sa dau socoteala altora de ce si cum.
Noi dupa 50 de ani de comunism, dupa ce am trait numai acoperiti de cite o masca sau mai multe, am uitat cum e sa traiesti normal, fara acoperire. DA, exista riscul mare sa devii vulnerabibil, sa devii subiectul de ris al unora, dar ce conteaza pe linga frumusetea unei trairi libere,…..
Noi trebuie sa invatam sa ne acceptam unii pe altii asa imperfecti cum sintem si sa vedem ce ne leaga si cum putem cladi de acolo. Si aici ma refer la diferentele marunte dintre noi, nu la cei care vine cu teorii straine de Biblie si cu invataturi care par bune dar sint otravitoare. Dar intii sa invatam sa traim fara masti, sa ne asumam responsabilitatea faptelor noastre si sa lasam deoparte “discursurile populiste”.
Mia
mai 8, 2008 at 5:45 pm
într-adevăr, micimea oamenilor mari se vede din vorbele lor mincinoase. poate de aceea suntem dezgustaţi de politică şi credem că nu avem pe cine vota.
Dan CĂLIN
mai 8, 2008 at 8:15 pm
Minciuna exista peste tot, si in tarile libere si cu democratie de sute de ani. Saptaminile trecute, citeam intr-o revista pasaje din discursurile electorale ale candidatilor la presedintia Americii, incepind de prin anii ‘50. Erau aceleasi ca si cele de astazi, nimic nu s-a schimbat, aceleasi promisiuni care nu s-au implinit aproape niciodata, aceleasi atacuri, etc,… Singura problema este daca eu accept sa ma schimb si sa traiesc frumos indiferent de ce fac cei din jurul meu.
Mia
mai 8, 2008 at 8:36 pm
Parca tot nu pricep,mangaloyiul e si Dancos?
elisa
mai 8, 2008 at 8:54 pm
Elisa, am “făcut” mai clar pasajul. Nu Elisa, cum să fie aşa ceva!
rasvancristian
mai 8, 2008 at 9:02 pm
Aşa este, Dane, sunt aceiaşi oameni de 18 ani, doar că tot mai bogaţi şi mai rafinaţi în minciună.
rasvancristian
mai 8, 2008 at 9:05 pm
Dragă Mia,
“Singura problema este daca eu accept sa ma schimb si sa traiesc frumos indiferent de ce fac cei din jurul meu” este marea provocare, după ce …
“Dar intii sa invatam sa traim fara masti, sa ne asumam responsabilitatea faptelor noastre si sa lasam deoparte discursurile populiste.”
Sintetizat, cam asta este, ai dreptate.
rasvancristian
mai 8, 2008 at 9:10 pm
Rasvan…ma iarta te rog …recunosc ca eu si capul meu prin nori,”noi” am comentat total aiurea.Cum nu citesc decat 4-5 (maxim) bloguri …uneori trec “pe langa” anumite intelegeri…acum imi este si mie clar…
Da despre zambete si prietene si toate cele…mentin ritmul altfel sotul meu care nu este crestin ar zice iar..”cine mai astea?-astea sunt mai rele decat …ma rog stii de dragul lui trebuie sa fac “balet sentimental” pentru o duminica la biserica care zic eu -e castigata…poate nu e bine dar stiu ca tu poti sa intelegi despre ce vorbeam eu chiar daca a fost total diferit de ceea ce spuneai tu.Si poate sunt multi ca mine nu spun tot ce stiu despre biserica si oameni pentru a nu umbri ceea ce este mai important…
rose4you
mai 8, 2008 at 9:24 pm
cum pot fixa ceasul pe blogul meu?(si evident iar am facut greseli gramaticale am lipit “mi-e clar”, pe langa “si mie”-of!)
rose4you
mai 8, 2008 at 9:27 pm
Dragă Lorelei, bine ai spus că te înţeleg, pentru că am trăit asta. Exerciţiul se referă la rigoarea pe care trebuie să o avem fată de noi înşine.
rasvancristian
mai 8, 2008 at 9:38 pm
Eu nu le văd, merge şi “mie”, adică “ţie”…
rasvancristian
mai 8, 2008 at 9:43 pm
Sau Dancos,este naiv..unde a scris..si ce anume…azi nu pricep eu nimic…
elisa
mai 8, 2008 at 9:52 pm
Da,am gresit,
dar parca magaliciul mazgaliciul,mangaloy
se tine de cine poate…m-am cam saturat de el.
elisa
mai 8, 2008 at 9:56 pm
Nu, dragă Elisa, eu am fost neclar şi am modificat textul acolo, mulţumesc. Problema nu este doar de săturat ci şi de lipsă de atenţie la ceea ce spun unii foarte avizaţi, “păţiţii”. Reinventăm roata de fiecare dată şi pierdem esenţialul, bătălia importantă.
rasvancristian
mai 8, 2008 at 10:41 pm
In general, omul este foarte bun teoretician si si-a stabilit chiar cele mai inalte standarde morale. Dar la practica s-a dovedit a fi jalnic. Unii uita, iar altii chiar nu stiu ca avem un dusman de moarte care locuieste in noi. Este vorba de caracterul pacatos mostenit de la tatal nostru, Adam. Pe langa aceasta mai exista celalalt vrajmas care cauta pieirea oamenilor: Diavolul, un mincinos de la inceput.
Tutea spunea atat de sublim: “Fara Dumnezeu, omul ramane un animal rational care vine de nicaieri si merge spre nicaieri.”
don quijote
mai 9, 2008 at 8:23 am
mia sunt de acord cu tine că minciuna este peste tot. numai că la noi ea este omniprezentă. discursurile politicienilor nu sunt nici măcar un singur lucru adevărat.
răzvan, nu sunt aceiaşi de 18 ani, ci de mult mai mult timp. suntem aproape singura ţară fost comunistă condusă în continuare de securişti care au şi economia în mână. asta e problema României. din cauza lor nu vom putea evolua niciodată.
şi ce este mai grav este că îşi educă copii în acelaşi stil. de aceea nu vom scăpa prea curând de concepţiile minciunile securiste.
Dan CĂLIN
mai 9, 2008 at 10:25 am
…ba eu cred ca din tarana .
si ca ma voi duce in tarana,de unde voi invia!sac!
elisa
mai 9, 2008 at 10:36 am
Treaba cu vizitele lui mazgalici,(trebuie sa invat sa scriu cu apocrife..) in tot satul,,,,mi se pare o lipsa,nu numai de vigilenta, si de pastrare curata a campiei evanghelice.
Daca tot dorim sa comunicam aici,pentru ca sunrtem departe unii fata de altii,daca eram aproape… .
atunci nu intercalam intre noi orice ierburi otravite si rau mirositoare.
Fiul orto,imi spun esa renuntam la abonametnul pe NET,din iulie,cand ar trebui sa-l prelungim,ca e mai rau decat TV,”iti amintesti,zice ca a trebuit scos din casa TV,ca sa nu ne mai ispiteasca”
nu stiu ce sa zic,,ca daca el renunta,eu trebuie sa achit singura abonamentul de 10 e,mi se pare acm mult,in loc sa dau la sarcaci mai mult..?
Oare ce sa fac?
Cum mai aflu ce fac ecumenistii .
elisa
mai 9, 2008 at 10:43 am
* cu diacritice..pardon…
oricum e cam tarziu sa ma mai duc acum la scoala… .
elisa
mai 9, 2008 at 12:41 pm
Rasvane,
indraznesc sa pun un filmulet de pe toutube care este valabil chiar si in plan religios:
http://www.youtube.com/watch?v=YBBLISW_Yp0&feature=related
“astia sunt toti clientii Codului Penal”
“astia sunt infractori, nu oameni politici”
“sediul lor e in Codul Penal. Nu e nicaieri, nici in dreptul public, nici nicaieri”
“a te opune comunistilor inseamna a apara puritatea Codului Penal”
“nu trebuie tratati ca infractori politici, cum sunt tratati anarhistii… trebuie tratati ca infractori de drept comun: ca hotii de buzunare, ca talharii, ca violatorii de dame”
“sunt infractori dom’le”
don quijote
mai 9, 2008 at 6:13 pm
Don.Q,
Foarte frumos spune despre Adevar..nu exista Adevar nerelevat..ce minunat vorbeste acest om,uitasem parca de el.
Apoi faptul ca Stefan cel Mare,care l-a ucis miseleste pe unchiul sau,si varsa sange nevinovat,e numit Sfant,la care spune”asa sfant.asa popor”
inima mare si larga..are Petre Tutea,un om de cultura,(adevarata,daca pot spune asa)dar si foarte credincios.
Da ,numa” Vlad” Tepes a fost cu adevarat domnitor.
Mai stiu eu unul .
care ar fi la fel,
Ma bucur ca m-am delectat cu Petre Tutea,mi-am delectat sufletul..cum arata ecumenicii pe langa acest Urias?
Multumesc.
elisa
mai 9, 2008 at 6:49 pm
Dane, ştiu că ai dreptate, pentru că am fost coleg de şcoală cu o parte din copiii celor “mai iubiţi dintre pămînteni”.
Trebuie să ai umor negru ca să te amuzi cum o mare vedetă a democraţiei bucureştene, nea Oprescu, mi-a fost coleg în an mai mare la Medicină, unde ocupa postul de şef UASCR pe Facultate- adică şeful comuniştilor la medicină, la studenţi. Fiii generalilor de securitate şi a activiştilor de partid plus hoţii de toate speţele, tot acolo sunt. Am fost coleg de liceu cu Severin: ăsta era copilul de aur al partidului, unul din ei. Ce spui tu, eu am trăit, îi ştiu.
rasvancristian
mai 9, 2008 at 8:44 pm
Dragă Don, ăsta e un motiv în plus să nu mai vedem “vedete” baptiste plimbîndu-şi trupurile “aerate” printre politicienii români de “stînga”. La Americani se face altfel politică, acolo e altceva.
rasvancristian
mai 9, 2008 at 8:48 pm
Elisa, te rog să nu te laşi de NET. Pentru programele de ştiri şi unele emisiuni de cultură nu las TVul nicicum. De-aia mi-a dat Domnul o inimă nouă şi o minte nouă iar de soft- Cuvîntul Lui, ce să mai spun: ca să pot alege ceea ce e bun. Dacă te rupi de generaţia în care trăim, cum îi mai poţi înţelege, cum să le mai vorbeşti?
rasvancristian
mai 9, 2008 at 8:52 pm
Rasvane…ce “tare chestie”! cu atatia fosti colegi politichia ar fi pt tine “ceva castigat gata” stii ca acum e moda ca pocaitii sa intre cati mai mult in politica am un coleg “politicianul romilor “-candideaza la parlament i-am zis sa ma aleaga secretara…iti da seama ce chestie ar fi?…..stii ca acum au aparut si prajituri crestne?”prajitura cu rom-fara rom”….
. glumesc sa nu va suparati.
rose4you
mai 9, 2008 at 8:53 pm
Faina prajitura ce rom,capucino cu rom,ciocolata cu rom,
tot ce e cu rom e bun ..
elisa
mai 9, 2008 at 9:24 pm
Dragele mele Lorelei, Elisa- la voi romul numai cu aprobare de la medic… Vă spun lui Vlad!
rasvancristian
mai 9, 2008 at 9:45 pm
Rasvane, imi dai si mie aprobare, ca eu imi aduc mereu ciocolata cu rom din Romania.
Mia
mai 9, 2008 at 10:01 pm
Dragă Mia, pînă vii tu, caut cel mai bun rom, promit!
rasvancristian
mai 9, 2008 at 10:17 pm
Suna bine Rasvan. M-am tot gindit dupa ce am citit comenatriul tau referitor la colegii care i-ai avut si apoi pe unde ai mai lucrat, cu “elita”, ce schimbari mari a putut face Dumnezeu in inima ta ca ai renuntat la toate si ai ajuns tocmai le Hirlau si stai acolo si nu pari nemultumit si neimplinit. Cred ca asta este cel mai frumos lucru si ma bucur si mai mult pentru tine.
Mia
mai 9, 2008 at 10:23 pm
Rasvan ,cum sa ma las de Net,cum mai aflu eu totul despre cartite? .
numai ca fiu-meu zice ca el renunta..si o sa trebuiasca sa ma infrupt dublu..daca o sa platec dublu..fara participatia lui.
In America trebuie sa fii un om moral,cand candidezi,aici invers,cu cat ai o viata mai zbuciumata de cancanuri,esti mai
pretuit,primari cu legaturi interzise legal..cu femei casatorite,,e la al 2 lea mandat,,dar il voteaza si “fratii”,desi orasul nu e mare si se stie orice …
Daca toti ar consuma atat rom ,cat noi,ar da feliment carciumile..
elisa
mai 9, 2008 at 10:49 pm
Orice e cu cacao,nu are gust bun,daca nu are esenta de rom,se ascociaza f.bine…de fapt cred ca is ceva chimicale.
elisa
mai 9, 2008 at 11:01 pm
sora Elisa, gresesti, daca te uiti la candidatii la presidentia Americii, numai moralitate nu au…..
cristina
mai 9, 2008 at 11:43 pm
Maine vreau sa ma intelnesc mai pe indelete cu Petre Tutea,,
nu la cimitir…
As vrea sa ascultati partea aceea cu Romania adevarata,unde
spune despre Moise si predica de pe Munte!
elisa
mai 10, 2008 at 12:02 am
Crstina,,atunci mai tac..asa credeam…
elisa
mai 10, 2008 at 10:41 am
Reciteam acum postul,
“nu pot spune ca Vlad :nu va duceti la mare”
fiecare spune ceea ce gandeste..
apoi fiecare este LIBER..sa faca ce vrea..
nu stiu daca nu se supara pe mine,daca iti spun ca el are probleme de sanatate,care chiarimpun statul la soare,
dar ca desi e langa Mediterana,de 7ani,nu o face..
e usor sa vorbim,despre ceea ce spune la un moment dat un farte sau o sora,
dar greu sa intelegem..de ce o face..si din ce duh o face.
Domnul mi-a descoperit Adevarul prin el,si multe alte lucruri legate de viata vesnica,prin el,
m-am intors la Domnul,fiind ca l-am vazut pe el,traind altfel
Sunt putini care iubesc Adevarul cum o face el.
Cand o spune nu obliga,spune din credinta pe care o are.
Asta ca un post scriptum.
elisa
mai 10, 2008 at 11:16 am
* era special pt Rasvan.PUNCT>
Rasvan,
nu vreau sa continuam public,nici nu p faceam public,daca aveam adresa .
elisa
mai 10, 2008 at 11:18 am
Dragă Elisa, am scris clar: nu dacă am eu sau el dreptate contează, ci faptul că ne-am arătat pe faţă preferinţele conta. Asta am vrut să spun, în sensul ăsta era postarea. Vlad era dat ca exemplu pozitiv.
Să nu te superi, dar am obosit să fiu hărţuit pe teme de vestimentaţie şi comportament, zone care nu mă interesează decît în ce mă priveşte pe mine. Nici soţiei mele nu-i spun cum şi ce să facă. Ăsta sunt şi nu spun că e bine că sunt aşa, dar asta este.
rasvancristian
mai 10, 2008 at 4:53 pm
o.K.sefu’ .
elisa
mai 10, 2008 at 11:00 pm
Rasvan ,scuze,n-am citit atent,era pozitiv,,
..ce facem cu cartitele noastre?
…ce mai face fr Almasan?dar ceilalti?
elisa
mai 11, 2008 at 11:48 am
Mă bucur că am lămurit asta iar pentru Vlad, toată admiraţia pentru modul ferm în care ÎŞI TRĂIEŞTE CONVINGERILE, NU NUMAI LE EXPRIMĂ.
rasvancristian
mai 12, 2008 at 12:39 am
Nu stiu ca sa spun,fiind la indemana,eu am rasfoit-o,
mi-a placut cum scrie,este singura carte,
el n-a stat decat 13 ani in America,
unde zice ca poti sta daca te asimilezi,,,,cu ei,,ori pleci,ca nu rezisti,,
Oricum a fost o rana care i s-a chircit in inima,care nu l-a parasit niciodata..a redat marturia dureroasa,meticulos pentru un “restitutio ad integrum al Adevarului acestui calvar..( cu rani deschise ,galgainde)
Nu ,nu cred ca omul s-a defectat in west,era prea coplesit de memoria care inregistrase atata oroare,crima,monstruozitate,
elisa
mai 13, 2008 at 2:01 pm