Matrixevanghelia (IV) “Sfîntul” Paul pe nou la Botoşani
Citesc în Botoşaniul Evanghelic următoarea informaţie- relatare:
“…am avut privilegiul de a il avea in mijlocul nostru pe fratele Paul Williams, un frate englez care vorbeste neasteptat de bine romana si care ne’a vorbit despre “Dovezi ale nasterii din nou”.
Las la o parte noţiunea de “privilegiu” aruncată anapoda aici, cînd e vorba de a aduce slavă lui Cristos prin tot ceea ce faci în adunare, şi o trec la slugărnicia de care nu ne mai putem sătura cînd e vorba de papagalii străini, şi voi analiza calitatea informaţiei, gradul ei de veridicitate şi manipularea involuntară prin omisiune.
Raportorul, cu ochii la cerul de unde lui i se pare că vin toţi vorbitorii care urcă la amvon, nu spune de unde provine “englezul”, din ce confesiune face parte, la ce adunare ia Cina Domnului şi dacă o ia. Dacă este Trinitarian sau nu. Orice creştin care vine din afara unei adunări, transmite acesteia salutul adunării din care face parte, de acasă de la el. Pe vremea Ap. Pavel, trebuia să aibe şi scrisori de recomandare ca să fie primit în mijlocul creştinilor. Acum trăim vremuri mai sigure? Eu zic că nu! Şi dacă raportorul ştia, nu era normal să ne informeze corect şi complet şi pe noi, eventualii cititori?
La Creştini după Evanghelie mai e un obicei, care poate produce mult rău adunării în aceste vremuri din urmă: orice năuc căruia i se pare că îi dă Duhul să spună ceva, apare la amvon şi toarnă ce-i trece lui prin cap. Cu cei cunoscuţi e mai simplu, îi mai domoleşti, iar în adunările puternice precauţia e mai mare şi străinii vorbesc mai greu.
În toamna trecută am avut şi noi o vizită la Tîrgu Neamţ, a unui anume Paul, englez vorbitor de limbă română, care se pretindea american şi tîra o nevastă asiatică după el . În momentul în care a încercat să ne vorbească despre Isus, în varianta lui, s-a dovedit a fi un eretic nenorocit. A scăpat greu dintre versetele fr. Almăşanu şi bătaia pe care i-o pregătisem în timp ce-l alergam pînă la maşina lui Mercedes negru, cu ţiganii după mine şi însoţiţi de tipetele isterice ale coreencei că-i scopim “evanghelistul” cu umbrela, ceea ce n-a fost prea departe de adevăr.
Mă întreb: o fi acelaşi Paul? sau alt zănatic? alt stricător de turmă? Sau poate e doar o coincidenţă de nume, şi al lor era creştin simpatic, deşi mă îndoiesc, după gluma reprodusă în final. Nimic din toate astea nu poţi afla din Botoşaniul Evanghelic, care ştie că nu trebuie să caute în dinţi caii străini, că ecumenismul este cuvîntul de ordine, adică pupătura cu toţi sidiştii spirituali şi globali. Doar pe noi ne apără Domnul, nu?
Acelaşi Paul a scăpat cu greu din adunarea din Fălticeni, dominată de oameni cu scaun la cap, plăieşi puternici ai lui Cristos. La fel a fost şi la Piatra Neamţ. Imbecilul are o afacere cu lemn prin România.
Chiar: cine este Paul Williams al vostru, Botoşaniule Evanghelic? Din ce oraş este şi ce misiune are-dacă are-? Dacă nu dai toate datele, mă pot gîndi la orice? Am voie să mă tem că ai putea, mîine, tu şi alţii din Reţea, să aduceţi în faţă falsuri periculoase? Eu zic că am!
Închei cu o “glumă” pe care şi-a permis-o Paul al lor, relatată cu mîndrie stupidă de acelaşi Botoşani Evanghelic. Citez prin copy-paste:
Acum ca suntem o “friptura” noua (spunand apoi cu un ton glumet “Nu, nu – ci o faptura noua, friptura o lasam pe mai tarziu.”) , remarca dansul, sa vedem cateva dovezi ale acestei nasteri din nou.
las la o parte uimirea(ca sa nu folosesc alt termen mai puternic) pe care o simt citind acest text…cu unele observatii sunt de acord, dar tonul cu car ele faci…vai vai…vreau doar sa-ti aduc aminte ca intr-o zi vom da socoteala de FIECARE cuvant pe care il vom fi rostit…
referitor la Paul Williams, pe ca reintamplator il cunosc, nu personal, dar a locuit in orasul meu cativa ani, ei bine, el este un misionar ENGLEZ, cu o sotie de aceasi natie, caucaziana, si mesajul si crezul lui este cat se poate de “evanghelic”:P si asta ti-o spune un crestin dupa evanghelie;)
adi
iulie 3, 2009 at 10:16 pm
Adi, să-ţi spun eu de ce nu foloseşti termeni mai puternici: pentru că nu le-aş fi lăsat să le vadă toată lumea! aşa te-ai gîndit. Acum poţi intra direct, fără moderare, aşa că profită şi dezinhibă-te!
Apoi, spui că eşti Creştin după Evanghelie: cum de iţi trec ţie prin tătăcuţă cuvinte grele, micuţule anonim- pentru că Adi cam asta este- din moment ce eu nu am cunoscut fraţi de-ai tăi cu vorbe grele fierbînd în ei?
Dacă îţi puneai bibilica la muncă, ai fi văzut că mă zbat de zile întregi să aflu cine e nea Paul al Botoşaniului. N-am spus că e acelaşi personaj, ci că “ar putea să fie”, că seamănă.
Cît despre misionarul tău englez, ce misionează el, frăţioare? Unde locuieşte? – dacă e adevărat ce spui, pentru că datele tale nu fac două parale. Un anonim garantînd pentru alt anonim şi scriindu-mi “vai-vai”- adică văivărindu-se în blogul meu, deşi puteai să te dai cu capul de pereţi în ograda personală. Nu ştiam că au apărut emo şi la ce spui tu că eşti.
Mesajul ăluia e evanghelic? Păi dacă ţie ţi-a plăcut poanta cu friptura- făptura, mănînc-o frăţioare, cu nea Paul şi caucazianca lui. Am cunoscut englezi care erau condamnaţi la ei în ţară şi ispăseau aici, în chestii umanitare. Am văzut şi homo creştini englezi, care voiau să ne convingă de dragostea lor pentru Domnul(ptiu!). Măi Adi, am văzut mai mulţi englezi decît tine!
Că veni vorba: ce termen e mai tare ca uimirea?
Aştept lista: o dau fără cenzură, Adi!
Oraşul tău fiind, probabil, Braşovul sau Făgăraşul, ce căuta Paul Williams atît de departe, în Botoşani?
rasvancristian
iulie 3, 2009 at 11:07 pm
Imi pare rau pentru raspunsul intarziat; oricum nici acum nu sunt absolut convins ca merita sa raspund, am observat ca iti place sa-mi scoti cuvintele din context si sa le interpretezi, nu foarte pozitiv…
In primul rand, Adi este numele meu real.La fel este si mail-ul. Ce alte date ar fi trebuit sa mai ofer, in spatiul virtual, pentru a nu mai fi anonim? M-am uitat la alti comentatori, si am observat ca ei nu ofera mai mult. Sau ei au trimis in prealabil un mail cu datele personale, CNP, etc si eu nu stiu?
In al doilea rand, nu am intentionat niciodata sa folosesc cuvinte vulgare sau macar peiorative. Nu-mi sta in caracter si, asa cum ai spus si tu, nici in obisnuinta. Ca sa fiu mai clar, iti spun ca prima oara am vrut sa scriu ca sunt ’scarbit’ de ceea ce am citit. Ca o mica paranteza, iti marturisesc ca, in limitata mea experienta de viata, am citit totusi destul de mult. Si stiu sa apreciez un text de calitate. Iar seria ta de pamflete este cu siguranta, dpdv LITERAR, de calitate. Nu de putine ori nu m-am putut abtine sa nu zambesc citindu-le. Mai ales ca multe observatii de-ale tale le impartasesc si eu…
Dar din punct de vedere crestin? cum ramane cu “mustrarea cu duhul blandetii”? Cu dragostea de frati? Cu dragostea de oameni, in caz ca nu-i consideri pe unii dintre ei frati? “Vaicareala” mea exprima mahnirea; esti printre primii care sanctioneaza nivelul scazut al majoritatii blogurilor crestine. Insa tonul tau si mai ales maniera cu care o faci deturneaza mesajele de la scopul lor initial si le transforma in niste reprobabile (ca sa nu ma mai feresc de cuvinte grele) atacuri la persoana. Ca un exemplu, uita-te numai mai sus, la ceea ce ti-am spus eu, si cum mi-ai raspuns tu: eu am spus ‘cuvinte puternice’, tu ai intrat deja in alt registru si ai presupus, total gratuit, ca as avea cuvinte grele si care ar merita cenzurate; eu am folosit o figura de stil, nu neaparat f reusita, iar tu m-ai facut emo…
Bineinteles, asta poate ca este doar perceptia mea gresita. Poate ca eu, ca un crestin dupa evanghelie, nu sunt obisnuit cu astfel de abordari…
In cele din urma, scopul meu nu a fost de a-l apara pe fratele Paul. Eu am vrut sa-ti atrag atentia ca, prin modul in care scrii, amestecand realitatea cu presupunerile si supozitiile tale, arunci cu noroi in niste oameni care poate nu merita acest lucru. Fie ca iti place sau nu, prin acest blog ai devenit si tu un formator de opinie…E adevarat ca nu ai spus explicit ca acesti doi ‘Paul’ sunt unul si aceeasi persoana, dar ideea asta ai indus-o cititorilor tai.
Totusi, fiindca spui ca nu ai reusit sa afli cine este Paul Williams, voi incerca sa te ajut. Dupa cum am mai spus, nu il cunosc personal, dar a locuit in Codlea, judetul Brasov, unde pana acum cativa ani am locuit si eu. Acum dau numai prin vacante pe aici. Este englez get-beget, ca si sotia lui. Si stiu sigur ca sunt misionari, trimisi si finantati de o societate misionara engleza. De asemenea, ei nu sunt homo crestini englezi, ci Brethren, http://en.wikipedia.org/wiki/Plymouth_Brethren ,care este echivalentul englez al Crestinilor dupa Evanghelie. Mai corect spus, stramosul lor
Cultura mea medicala este destul de restransa, dar cred ca craniul lui s-ar incadra ca fiind dolicocefal, asa ca este destul de usor de recunoscut. Este adevarat ca uneori el traduce, cu mai mult sau mai putin succes, unele glume britanice, insa de un lucru sunt sigur: predicile lui sunt unele dintre cele mai clare, expozitive, bazate strict pe Cuvant si mai ales practice si aplicative predici pe care le-am auzit.
Sotia lui este una din putinele misionare vestice care a adoptat si purtatul baticului. De asemenea ea se ocupa de organizarea unei gradinite crestine.
De vreun an ei s-au mutat la Ploiesti, asa ca nu situ momentan ce masina au. Insa cat au stat in Codlea au folosit o singura masina, o Skoda. Si Paul umbla in toata tara, de la Sighet pana in Dobrogea, asa ca Botosaniul nu este chiar asa de departe;)
Nu contest ca sunt destule vreascuri si uscaciuni vestice care se plimba pe aceste meleaguri, si ca o doza de precautie este intotdeauna necesara. Dar inainte de a face afirmatii vadit tendentioase,este totusi bine ne documentam, iar pana ajungem la o concluzie clara, sa pastram parerile indoielnice pentru noi insine. Altfel, vom purta si vina victimelor colaterale.
Ma uit acum si vad ca a iesit un comentariu enorm. Te rog sa ma scuzi pentru asta, insa sa stii ca este ultimul. Cel putin pe acest subiect. Intentia mea nu a fost sa am o disputa virtuala cu nimeni, ci doar o clarificare, care mie mi s-a parut necesara. Multa pace iti doresc…
adi
iulie 8, 2009 at 12:04 pm
Adi, este primul comentariu concret, coerent şi cu relativ puţine trimiteri la frăţietate, milă, îndurare.
Am întrebat despre acel Paul, tocmai pentru că un individ cu acest nume a făcut ravagii printre Creştinii după Evanghelie din Moldova. Am întrebat cine este, cu teamă să nu primesc răspunsul- “ăla este!” Date despre ceea ce a făcut acest Paul despre care vorbeam eu se pot lua atît de le Tîrgu Neamţ, prin fr. Almăşanu, cît şi la Piatra Neamţ şi la Fălticeni. Au fost adunări prin comune care s-au destrămat după ce nemernicul a călcat prin teritoriu.
SPUI CĂ E ALTĂ PERSOANĂ? cea de la Botoşani? Bine ar fi să fie aşa!
Acum, te rog citeşte exact ce scriu:
NU ERA NORMAL CA DL. JITĂREANU-ALIAS “BOTOŞANIUL EVANGHELIC” SĂ FACĂ O PREZENTARE A ACESTUI DOMN, DACĂ TOT A VORBIT DESPRE EL? DACĂ MISIUNEA AIA E AŞA DE STRAŞNICĂ, DE CE NU A VORBIT DESPRE EA? DE CE, NICI DUPĂ CE L-AM ÎNTREBAT PUBLIC, NU MI-A RĂSPUNS- MĂCAR SĂ ÎNCERCE, NU SĂ MĂ ORBĂZEASCĂ CU IFOSE DE CĂLCAT PE BĂTĂTURA CREIERULUI?
În ce ţară trăim, Adi? Pe cine am dezinformat eu? Reţeaua e formată exact din oamenii despre care am scris, care şi-au făcut brand şi seamănă ce vede toată lumea.
Dacă tot eşti atăt de informat în zonă, nu ştii şi cine este Răzvan Ardelean? Nu e normal să ştim din ce confesiune face parte şi unde ia cina? Dacă tot eşti în Braşov acum! Ca şi Paul acela, despre care încă nu ştiu mare lucru. Unde locuieşte acum?
Cît despre stilul meu literar, plăcut ţie sau nu, chiar nu face obiectul discuţiei. Cînd vreau să-mi ascut creionul, nu fac facultate pentru asta: îi fac vîrf cu dinţii…
Nu sunt “emo” printre noi? dacă le spun “fraţii văicărici” e mai bine?
Cît despre întrebarea ce ţi-o pui la început, dacă merita sau nu să răspunzi, pot să o consider obrăznicie, sau aşa e limbajul modern la comunitate? Încerc să fiu prinţ cu tine, Adi!
rasvancristian
iulie 8, 2009 at 12:27 pm
Adi mi-a luat unele vorbe din …gura(tastatura).
Asa ca mi-e mai usor si pot continua in Duhul lui, mai ales ca a promis ca se abtine (eu n-as avea curaj (sa promit)).
Draga Rasvan.
Iti scrie prietenul tau evanghelistfrateledanvesteabuna(lasa nedespartit pls.).
Iti inteleg perfect motivatiile virulentei cu care ataci caruta care poate purta demoni:..matricea cu pricina. Nu zic ca n-ai dreptate in mare parte. Te scuza partial dragostea de adevar. As fi banal daca ti-as spune (cum mi se spunea mie cativa ani la rand (era prin 2001-2002) cand erau sub 10(zece) situri pocaite romenesti pe tot netul) ca spun adevarul intr-un mod gresit, prea acid, prea sanguin. Ca sa nu fiu banal, nu-ti zic ceea ce ti-am spus ca vreau sa-ti zic, ci-ti zic ca nu prea are rost sa latri la luna.
Un pic te mai si contrazici. Intr-o postare condamni pretentia xevanghelic de a fi o platforma a evanghelicilor, ca in alta postare sa-l acuzi pe autorul lui xevan… ca nu-si face bine treaba, nu da date concrete dspre fratele Paul.
S-a nimerit ca in cazul dat, fratele Paul sa nu fie din caruta cu draci ci din celalalt Car, de biruinta si sa aiba si un avocat bun in persoana lui Adi.
Tocmai aceasta ambiguitate a ta in a pune problema ma justifica pe mine sa ridic o problema mai de temelie, care da crapaturile la care latram noi uneori: problema care o vad eu este CE AUTORITATE avem sa vorbim sau sa impunem, sa afirmam sau sa negam, sa justificam sau sa condamnam vorbele sau faptele cuiva? Cum recunoastem aceasta autoritate, in fata cui, cum o delimitam pentru acceptare sau evitare?
Ce criterii folosim pentru a aproba criteriile unuia si ale nega ale celuilalt?
Nu cumva titlul academic, inaltimea turlei, cartile publicate sau mai nou ratingul blogului dau autoritate? Sau desimea retelei de bloguri, sau titlul lor pompos?
Pentru ca aceasta jalnica tinta si-a propus matricea, sa devina un oras organizat al Cuvantului in aceasta padure virgina a comunicarii virtuale. O metropola. Sa fie primii, sa se impuna prin vechime. Are cineva acest drept? Il au ei, il ai tu, il am eu?
Candva pe vremea Meselor Rotunde, in naivitatea mea, am crezut ca dragostea oamenilor de adevar, a crestinilor, va exalta pe paginile unor grupuri de discutii neingradite. Cand s-a inchis MR, am deschis MR2 tocmai ca sa nu opresc acest suvoi al comunicarii libere.
In ce m-am inselat?
Unde am fost credul?
L-am neglijat pe Domnul Isus, care este Domnul oricarei autoritati. Chiar si pe net. M-am ars amarnic. M-am aventurat in comunicari cu oameni pe care nu i-am cunoscut decat de pe net. Cu multi.
Eroarea capitala: N-AM CERCETAT DUHURILE.
Duhurile nu se pot cerceta pe net, e necesar fata catre fata, comunicare, intrebari si raspunsuri, limbaj nonverbal, timp acordat. E CERCETARE, treaba de savanti ai spiritului. Se cer unelte, aparate de masura, probe, teste. Toate din sfera Cuvantului, a Duhului(Cuvantul este Duh). Am acordat incredere unor oameni care traiau in pacate grele, oribile, capitale. Pe net erau arhangheli ai Adevarului.
Eu nu cred ca are nimeni nici autoritatea si nici macar posibilitatea sa impuna disparitia a ceva ce exista, gen matrixev…. Dar cred ca atunci cand condamnam unealta cuiva, ar trebui nu doar sa consideram implicit recunoscuta ci sa definim clar viziunea corecta, scopul final pentru a putea justifica de ce unealta lui e rea si a mea e buna. Combativitatea virulenta altfel e un bun meci cu vantul.
Sa nu-ti para ca vreau sa justific matricea, o detest, dar cu mare mila, asa cum dezaprob prin credinta toate lucrarile neroditoare ale intunericului. De ce? Pentru ca ma ingrozeste ideea sa ajung Un POM TOMNATEC FARA ROD. Am in minte cand zic asta imaginea colegilor mei din corul barbatesc(aveam 17 ani) blazati si limitati la singura activitate in care se puteau afirma, ingaduita de Dep.Cultelor si de pastorul docil, (nu era fanatica si dadea bine la justificarea libertatii religioase).
Cred ca atunci cand combati ceva, desi e greu sa-i spui orbului ca bajbaie, e bine totusi sa nu-i pui piedici si sa plangi langa el si cu el la Cel ce poate sa-i deschida ochii, sa te simta ca tu vezi si sa doreasca sa vada si el. Chiar de omul nu vede samanta, dar de dragul aromei si de gustul fructului sa manance rodul, RODUL ACELA DIN POMUL TOMNATEC pana la cotor. Pana la samanta.
Ca nu-i samanta decat in rod.
Rodul da autoritatea.
Fii binecuvantat doctore preaiubit!
vesteabuna
iulie 9, 2009 at 12:04 am
Dragă Veste Bună- sună bine? parcă suntem fraţii Grimm
E lung pămîntul, ba e lat- cu alte cuvinte, scriem ca-n Nunta Zamfirei, trei zile şi trei nopţi, şi tot acolo ajungem!
Spui că sunt ambiguu: am spus că băiatul acela nu dă datele despre Paul şi că l-a durut în cotul minţii cînd l-am întrebat cine este, pentru a demonstra la ce se ajunge cînd laşi propaganda în mîna puştimii. Nu că m-ar fi interesat că există tipul ăsta pe lume şi dacă nu venea Botoşaniul, muream prost. Cît despre englez, american sau turc, ce-o fi, tot n-am aflat mare lucru. Cine este Adi? Nici mailul nu-i trădează identitatea. Spune că a plecat din Braşov, dar el de acolo mă ucide cu evanghelicul minune, omul care face glume cu friptura- făptura, de la amvonul din Botoşani.
Cînd întreb, ambiguu cum sunt, cine e nenea Răzvan Ardelean, flăcăul care e tobă de Apocalipsă şi o dă cu sperietoarea că nu vine UN Antihrist, ci mai mulţi- toţi au gurile grele şi închise ca placa la canal. Vino tu, evanghelicule, la babaca, că şi dacă e nenea adventist, ce mai contează, nu? Dar dacă nu e? meserie curată, blogurile astea Xmatrix, mai ceva decît X Files. Chiar, lor le lipseşte o Scully, asta trebuie să fie…
Vorbeşti despre cercetarea Duhurilor: dar cine are pretenţia să defilăm cu blogurile în rai, făcînd încă de pe pămînt o pre evaluare? Chiar, ce-ar fi să-l caut pe Alin Cristea prin Oradea, să-l iau de-un nasture şi pînă nu-mi dă un pumn în nas, să mă conving, ochi în ochi cu el, dacă e de Cer sau… , nu mai zic de unde! Şi să-i spun: măi Românie Evanghelică, tu pari băiat de bine, pe tine te las! da pe Tomoiagă, pas! la jucat tabinet cu el
Ce să-i mai împedic şi eu, nu sunt ei şi aşa cu două mîini stîngi, una pentru fiecare frate care face parte din comunitatea aia, din orasul ăla, uneori doar unul, dar suficient de isteric să mă bîzîie că-i distrug temeiul?
Ce vreau, sau ce le-am propus? Să ia totul în nume propriu. Numele puştiului + locul de unde scrie + confesiunea(nile): “Guliţă Bîrzoi ot Bîrzoieni, Evangilosul” E greu? Dacă mămica lui l-a greşit şi l-a botezat Focşani, sau Iaşi, atunci nu mai e nimic de făcut şi vom trăi cu prezenţa sa fatală pînă s-o da netul la-ntors, ca brazda şi paloşul
Vestea Bună, n-ai să ajungi niciodată un pom tomnatic fără rod, ca te ud eu, de cîte ori întinzi o rădăcină pe blogul ăsta.
Şi, bagă bine de seamă, o voi face întotdeauna cu mare drag.
rasvancristian
iulie 9, 2009 at 12:52 am
Da’ vezi ce rar scriu. Tocmai pentru ca cred, spre dezamagirea ta poate, ca e cam fara rost sa dai samanta fara rod, cotor fara pulpa, am in minte o para sau un mar alcatuit numai din seminte dar fara pulpa zemoasa a fructului. Numai cuvinte fara intalnire fata catre fata, inima catre inima nu prea au rost. Pe internet nu prea se poate. Asa a randuit Domnul! Samanta sa fie in fruct. Roada Duhului poarta samanta Duhului, ascunsa. Mare taina!
vesteabuna
iulie 9, 2009 at 1:54 pm
Păi tocmai asta este: că scrii rar! Nicio dezamăgire, Veste Bună- după cît de trist scrii, cred că ţi s-ar fi potrivit numele de “Veste rea”, în sensul că vestea bună a ajuns la toţi, numai la cel pe care-l vizitezi tu, nu!
Nu ştiu ce rol are Internetul în planul lui Dumnezeu, dar indiferent de confesiune, suntem de acord că nimic nu se face fără voia Lui.
Pe Shakespeare nu a fost necesar să-l priveşti în ochi cînd ai citit sonetele sale de dragoste. Nici pe Petrarca. Din ce au scris, simţi că oamenii aceia au fost sincer îndrăgostiţi. Artistic, chiar!
Teoria asta cu bolditul unii la alţii mi se pare cam bizară. Ce să-mi mai transmită mie în plus Dănuţ Mănăstireanu, sau Alin Cristea, sau grupul de la blogul “Agora Christi”? Nu mi-au mîncat destul sufletul în urmă cu mai bine de un an, prostind o lume întregă cu elucubraţiile lor despre securitate şi securişti? Crezi că Radu Gheorghiţă ar fi fost mai interesant cu Noe al lui, spus la gura sobei?
Nu, Veste Bună, vestea rea e că viitorul e al netului, al virtualului, că de-aia scrie în Apocalipsă că îl vom vedea toţi, în acelaşi timp, pe Antihrist, cînd va ţine spurcatul lui discurs, la Davos sau Bruxelles sau Ierusalim- pentru că vom fi toţi CONECTAŢI.
Uită-te la chinezi, bieţii de ei: revoltă vreţi? Vă tăiem netul, ochişori oblici şi obraznici! Orezăriile nu le-au închis…
Te înşeli, adormind cu vorba înţeleptă: Martixevanghelia este o plagă netratată, care poate gangrena tot sistemul: şi pe ăia care se văd unii cu alţii, şi pe cei care nu s-au cunoscut niciodată în carne şi oase.
rasvancristian
iulie 9, 2009 at 5:35 pm
Eu m-am intors la Dumnezeu printr-o scrisoare. Incepea asa: “Pentru Daniel, viitor frate in Hristos Isus!”
Nu putem anula nimanui dreptul ca in viitor sa se intoarca. “De unde stii nevasta daca iti vei mantui sotul?”
Poate ca si AC sau DM vor fi mantuiti din aceste stari. Eu trebuie sa ma lupt dupa randuieli, iar randuiala Imparatiei este dragostea fata de toti, obrazul intors dupa cel plesnit, camasa data dupa haina smulsa, mila de har langa mila de obligatie. Acesta este caracterul Hristic, partea stanga, a doua mila si camasa de buna voie si de bucurie, nu de fraier si de neputinta cum ar putea parea prima mila, obrazul drept si haina. Poate ca inseamna acest lucru lepadare de sine, de insuTI, de ideile-ti, de tastatura-ti de razbunarea-ti.
Sa nu batem pe robi, pe datornicii nostrii dupa ce ni s-au iertat datoriile noastre. In invatatura dispretuita a evangheliei pe care carturarii o numesc calvinism, ca s-o poata lepada, faptul ca TOTI, fara exceptie, suntem datornici, iar unii fara merite suntem iertati, e repetat obsesiv.
Uita-te la Pavel cat a plans langa cei necrescuti si “ca o doica care-si creste cu drag copiii” cum a lucrat cu cuvinte de dragoste si har: preaiubitule, mult iubitii si mult doritii mei frati, Tihic fratele preaiubit, frati preaiubiti de Dumnezeu, adevaratul meu copil in credinta etc.
Eu zic sa nu mai zgandaresti viespile, ignorarea e si asta o atitudine. Te-ai putea concentra pe lucruri mai launtrice, mai roditoare, mai ziditoare. Stiind ca reactionezi, te pot determina actionand fals, devii papusa lor si prizonier al reculului.
Amin…viitorul e al netului, al virtualului, cand am scris:”tastatura va bate amvonul” acum vre-o 3-4 ani s-a urlat si s-a ras la mine.
Care sistem necangrenat il poate cangrena m…x…ev?
vesteabuna
iulie 9, 2009 at 6:09 pm
Cu dreptate ai vorbit!
Ce spune însă Pavel să facem cînd vedem că în adunare a intrat minciuna, erezia, ipocrizia? ce facem cu lupii de seară, vestea bună? Vei spune că nu sunt lupi, ci fraţi!
Cînd treci de la o religie la alta, de la baptişti la penticostali, apoi la anglicani, iar cei despre care vorbesc în Matrixevanghelia sunt buni amici cu ambii domni- şi ăştia sunt fraţi?
Dacă nici de lupi în stînă, care propăvăduiesc jocuri de cărţi pe blogul evanghelic de la Cluj sau se fac că plouă cînd e vorba să spună cine le intrî în biserici- dacă nici astea nu sunt SUBIECTE importante, atunci care mai sunt? Ce este de actualitate în biserică, amorţita mea Veste bună?
De ecumenism ai auzit? De ultima enciclică a Papei nu? Ai citit-o pe toată, nu numai chestiile despre economia globalizată? dacă da, atunci ai văzut că suntem deja trădaţi, că jocurile sunt făcute, iar Matrixevanghelia este un interludiu pentru fraieri. Întreabă-i ce părere au despre ecumenism şi conciliul Vatican II, pe care Papa l-a reiterat şi l-a tot citat…
Vestea Bună, dacă e să mai scriu pe net, despre ce vreau eu voi scrie, despre ce simt eu- prost, bine, rău sau bun, dar în faţa lui Dumnezeu, sincer şi fără crisparea morţii pe faţă-.
Nu cad în nici o capcană, fii pe pace. Ştiu dinainte ce vor scrie, unde o vor face şi cam cîţi vor fi. Şi cu Daniel Mitrofan a fost la fel: sunt o haită gata să sfîşie tot ce nu le ciuguleşte din palmele murdare!
Vrei să scriu tot ce mă doare? Citeşte Ieremia, citeşte Spurgeon- vocile lor sunt modelul de urmat în vremurile acestea, de bejenie a Duhului, nu şoapta de la şerbetul de trandafiri, servit în pahar cu apă de cleştar, în cerdacul maicilor!
Vestea Bună: vrei să dormi? Stinge lampa şi nani, dar să-ţi aminteşti ce scriu eu aici!
Cu drag, pe bune şi fără fasoane.
rasvancristian
iulie 9, 2009 at 6:53 pm
Eu n-am vrut sa ma asez antagonic fata de tine, doar sa vb frateste spre zidire. Complementaritatea e parte din marea taina a Trupului lui Hristos. Spun ceva fratelui meu nu pentru ca e mai prost si nu stie, ci pentru ca nu i s-a descoperit, iar ceea ce spun, nu spun de la mine ca-s mai destept, cidin partea Celui ce mi-a dat lumina prin Harul Sau spre folosul intregului trup.
§1 Cu lupii de seara si cu leii de noapte facem rugaciunea de dimineata ca Daniel cu geamurile deschise spre un Ierusalim daramat.
§2 Nu.
§3 Actualitatea in biserica este intotdeauna Hristos cel rastignit, amortit asa ca mine. Bleg, lasat sa fie batut, sa se joace cu el baza, sa fie facut clown si mascarici.
§4 Era prin 2002 cand am pus pe situ meu tezele Conciliului Vatican II si am atras atentia asupra lor. Stiu in ce echipa joaca ei si ai dreptate, dar ce poti sa faci, esti mai ieftin ca un blid de linte fratele meu Rasvan, vei fi tradat si vandut pe nimic. A scris fratele tau dan o poezioara, cauta: “cumparatorii de frati” si citeste-o adanc.
§5 Scrie ce vrei ca ma bucur de asta, omul trebuie sa fie liber. “tot ce gaseste mana ta sa faca fa cu toata puterea ta…” Ma bucur cand ce scrii asa vartos are mireasma adevarului jertfit cu untdelemn, tamaie si sare, multa sare, sare fara masura.
§6 Chiar, ce mai e cu baiatul asta? Cum l-au terminat?
§7 Ieremia? Da. Spurgeon? 50%. O sa ma explic intr-o zi, a facut o lucrare fara rod. Unul din parintii megachurchului protestant, daca te ajuta, un stalp al ecumenismului, biserica-in-care-sunt-doar-spectator.
§8 “Adormisem, dar inima imi veghea!”
Fara!
vesteabuna
iulie 9, 2009 at 10:48 pm
Am înţeles că l-au lucrat, că i-au retras dreptul de a cerceta arhivele CNSASului. Bănuiesc că a fost o hotărîre a conducerii de la Bucureşti. Iar el, cred că s-o fi săturat să fie sfîşiat public, spre deliciul tuturor muţilor şi a politrucilor amvonului, altfel ar fi spus totul. A amintit în treacăt pe blogul său.
Aş rescrie capitolul ăla, aşa cum îl văd acum, cu marea cacealma de pe Agora, cu Mănăstireanu şi toate caliciile alea de spirit, cu focurile bengale ale comentatorilor, unii demult făcuţi hocus-pocus porumbeii ai păcii, cu “moartea” Pătrăţosului, după Arad… A fost o lume! şi ce lume!
Ştii ce? cunoşti vorba “spălare pe creier”, nu? Ei bine, la noi a fost “belirea minţii”. Mai ţii minte, în caz că ai urmărit fenomenul, cine l-a acuzat pe Daniel Mitrofan că nu judecă contextual? că se răzbună? că atacă la persoană?
Nu ghiceşti?
Onorabilii, stimabilii- “şi onorabile-n sus, şi onorabile-n jos”-, Alin Cristea, acest Rică Venturiano al blogosferei, şi Dănuţ Mănăstireanu, alias Titircă Inimă Rea de tot!
Se leagă, maestre, se leagă!… şi treaba, şi caşul, şi lumea la ochi! Acum se joacă altă levată, ca să mă exprim în sistem de varză a la Cluj.
Apreciez nu numai tonul de drog Domnesc- drog în sens de medicament, mai pe englezeşte, să priceapă ce le spune aici bampirul- ci şi blogul tău.
Cu! drag.
rasvancristian
iulie 10, 2009 at 12:40 am