Matrixevanghelia (VI) Respectul în Sicilia Evanghelică
Cum funcţionează Reţeaua, care sunt limitele ei, strategia şi eminenţele cenuşii- şi aici nu mă gîndesc la creiere, ci la putere? Puterea exercitată politicos, dar rece. Ferm şi vag ameninţător. Iar cei asupra cărora se apleacă ea, puterea, o simt ca atare, o recunosc şi o salută evlavios. Informaţia este instrumentul puterii în lumea de astăzi: ea are viteză şi manipulează, perverteşte, ucide şi îmbogăţeşte pe cei ce stau ascunşi în spatele ei. Ea este Curva Babilonului numit NET. Sau va deveni…
Dialogul pe care îl redau mai jos este public şi poate fi citit pe blogul Matrixevangheliei, numit „Bacăul Evenghelic”. Se poartă între un “frate Tomoiagă” şi „Marius şi ceilalţi care munciţi la acest blog.” Exprimarea paulinică este a celui care se supune, nu a celui care comandă, ceea ce înseamnă cel puţin trei lucruri:
-
Marius ştia şi a greşit, l-a „luat apa” şi recunoşte spăşit;
-
Marius are îndelungă răbdare şi drag de munca pe răsadurile Reţelei;
-
Marius este sincer şi recunoaşte acest lucru, dar suficient de deştept- poate chiar prea deştept pentru Reţea- încît să dea un răspuns cu care îl „înfundă”, practic, pe fratele T.
(Aici e momentul să fac o paranteză plină de subiectivitate şi să mă întreb: de ce oare Marius Zărnescu şi Ruben de la Hunedoara sunt atît de mulaţi pe un proiect clădit pe o cacialma?- pentru că ei par din alt joc-.)
Iată dialogul la care fac referire, în care mi-am permis să accentuez cuvintele „cheie” ale mesajului.
Fratele Tomoiagă zice:
“Ingaduiti-mi sa va fac cateva recomandari:
- acest blog se numeste “Bacaul Evanghelic” nu “Meditatii de Charles Stanley”. Incercati sa aflati voi stirile din orasul vostru. Cautati sa va creati contacte in bisericile din Bacau.
- si eu am crezut ca e deajuns sa am initiativa ca sa sara toti sa ma sprineasca. Nu e deloc asa. Oamenii, crestinii inclusiv, nu se inghesuie sa sprijine proiectele altora. Asta e. E nevoie sa construiti voi pana se va ajunge sa va stabilit ca “brand” si sa ajunga unii sa trimita stiri. Pana atunci va trebui sa ii motivati cumva, eu am incercat cu concursul “o carte pentru o stire”.Incercati sa mentionti o linie informativa pentru blog, nu una meditativ-pastoral-spirituala. Un blog din Reteaua Romania Evanghelica ar trebui sa ofere in primul rand informatii. Si vai greu e uneori sa le obtinem si sa le punem la dispozitia cititorilor.
Eu am batut Clujul de multe ori pana am facut poze la biserici, am gasit adrese, am identificat exat locul pe harta, etc. Asa e viata, trebuie munca multa pentru ceva bun.”
Marius şi ceilalţi răspund:
„Multumim frate Tomoiaga pentru sugestii. Aveti dreptate. O sa incercam sa dam alta directie blogului. Nu e nici atat de cunoscut demersul nostru in comunitatea de Bacau si, din pacate, pentru a mentine o oarecare activitate, facem tot felul de compromisuri, postand diferite articole fara tenta informativa etc. Nici nu am avut timpul pe care l-as fi vrut sa lucrez la el. Sper ca vara aceasta sa consolidam cat de cat pozitia de care vorbeati.”
Oamenii nu au nevoie de meditaţii creştine, care pot fi folosite doar ca să tragă de timp, pînă cînd adevărata menire a Matrixevangheliei să fie împlinită: tabloidizarea, informaţia- am avut două mostre din multe altele, în postările anterioare, la fel de incomplete- şi crearea unui brand, care, impunîndu-se ca atare şi în timp, să capete importanţă şi respect, iar informaţia să vină pe tavă de la „oameni, inclusiv creştini”, care se lasă greu şi trebuiesc „motivaţi cumva”(!) pînă atunci.
Cu alte cuvinte, au fabricat matriţa, acum vor pune în ea lutul. Iar din acest lut vor ieşi oamenii de care are nevoie Reţeaua, care se „motivează cumva” de mai departe, din interese pe care acum nu le întrevăd decît unii. Din păcate prea puţini, izolaţi şi înjuraţi.
Poate că, ajutaţi de studiul personal al fenomenului şi de ceea ce voi mai posta şi eu, cu ajutorul lui Dumnezeu, veţi reacţiona cumva şi-i veţi determina, nu să tacă, ci să-şi schimbe măcar numele în: „Marius Evanghelic”, „Vasile Evanghelic” şi- de ce nu? în „Alin Cristea Evanghelic”.
Fiul sarpe catre mama sarpe:
-Mami, noi suntem veninosi?
-De ce intrebi fiule?
-Mi’am muscat limba!!
Dani Barna
iunie 30, 2009 at 11:42 pm
Vaaai, Rasvan!
Modul de interpretare si sublinierile pe care le-ai facut parca trimitea spre desconspirare.
Parca am vazut continuarea muncii lui Daniel Mitrofan.
pety
iulie 1, 2009 at 12:06 am
Şi ţi-a curs mult sînge, Dani Barna?
Glumesc, pentru că, evident, şarpele veninos sunt eu.
Da de “bampir” ce zici, frate licurici? că şi ăla sugea sîngele poporului, mai mult sau mai puţin “evanghelic”.
Dacă ai şi argumente pe măsura spiritului, am putea discuta, eu fiind de gardă la catafalcul medicinei româneşti toată noaptea. Poate afli, colateral, cine e Paul ăla de la Botoşani şi Răzvan Ardelean de la Braşov. De restul ştiu.
Şi mai e ceva, Barna: data viitoare alege şi tu un banc fără mame veninoase. Sunt convins că nu ţi-ai dat seama, de aceea nu-ţi pot cere mai mult decît poţi înţelege. Uneori mă gîndesc cu nostalgie la ateul Mangaloi, măcar ăla le lăsa pe mame în pace, creştinescule!
rasvancristian
iulie 1, 2009 at 12:07 am
Pety, dacă e să respectăm similitudinile, etapele la care voi fi supus vor fi: înjurarea, calomnierea, interzicerea, tăcerea, ingroparea şi mugetul de satisfacţie din domni.
Răzbunător şi şarpe veninos ssssunt făcut deja! Kaaalumea, Cartea Junglei Evanghelice, aşa-i!
rasvancristian
iulie 1, 2009 at 12:20 am
Ei, Rasvan. Esti “marcat” in insusi cugetul tau, cu fierul inrosit in foc (parafrazare in stil personal).
Nici eu nu-ti inteleg toate reactiile, pentru ca nu te cunosc, insa e dreptul tau si fii altfel, nu?
Si pentru ca nu te cunosc nu am dreptul sa completez lacunele de cunoastere cu “produse” din fantana imaginatiei proprii.
Dar ceea ce ne uneste e Christos si e de ajuns.
pety
iulie 1, 2009 at 12:25 am
Pety, cred că înţeleg ce vrei să spui şi sunt de acord- cum aş putea să nu fiu de acord cu ultima frază?-.
Ce nu pot eu înţelege este următorul lucru: eu pun în farfurie date evidente, clare pentru lumea din care provin, în care am trăit atîţia ani.
Elementele de logică şi de bun simţ elementar, de interpretare a unor texte, a unor bloguri, a unor imagini îmi spun că opera lui Alin Cristea şi echipa nu ar fi posibile decît în această nouă lume în care am intrat- îmbîcsită de versete aruncate aiurea, de ochi daţi peste cap, de trimiteri la pocăinţă şi calcule de tot felul.
Lumea din care vin şi pe care zic că o cunosc destul de bine, era mai bună decît asta de acum, pentru că măcar recunoştea un lucru cînd i-l arătai, pe cînd caliciile astea de oameni sunt în stare să joace la cacealma, cu o minciună spartă în mînă, plusînd pe Biblie că au pus mîna pe sfinţenia royală.
Aştia şi cînd se roagă joacă poker cu Dumnezeu, numai să-i lase să cîştige: bani, case, doctorate, burse în străinătate, maşini de lux şi parohii grase.
Toate au un preţ, aici, jos: cei mai mulţi au învăţat care e regula şi o practică. Reţeaua, cea adevărată şi puternică, caracatiţa, există deja şi e puternică. Matrixevanghelia e doar momeala pentru puşti, antrenamentul plin de promisiuni al pokerului despre care spuneam. Promisiunea că vor cîştiga.
E doar dansul cocorilor, pe sub nasul leilor.
rasvancristian
iulie 1, 2009 at 12:55 am
Da Răsvan, tema pe care o dezbaţi ţine de evidenţă.
Dar şti că poţi tu însuţi (şi aşa se întâmpla uneori) deturna atenţia de la fond la formă. Modul în care descri problema, dar mai ales persoanele face ca percepţia noastră, a cititorilor să interpreteze eronat. Adică, în cele din urmă, ceea ce se vrea o demascare a unor realităţi sfârşeşte în a parea o răfuială personală.
Başca, subiectele de acest gen ating instinctul de conservare, adrenalina puşcă, iar “fuga de realitate” e instantanee
pety
iulie 1, 2009 at 1:12 am
Cred ca de la Marius C. ni se trage: a doborat toate recordurile de audienta pe blogosfera noastra romaneasca si gata, in desaga fiecarui evanghelic se afla sceptrul de master al blogorelii.
Ce mai, cum scriam adineaori la alta postare a ta, ne simtim complexati si epatam xevanghelic. Refulam blogosferic.
Oare ce inseamna, de exemplu, botosaniul evanghelic. O comunitate care ar putea numara vreo doua-trei sute de suflete din care poate mai mult de jumatate ignoranti in ce priveste folosirea computerului si internetului. Deci vreo cateva duzini de potentiali accesatori ai Retelei. Din astia, interesati de ce se intampla sint poate doar o mina. Poate o duzina, poate si mai putini. Nu va obositi cu Reteaua, mai bine va soptiti unul altuia la ureche in timpul slujbei de la biserica ce ati mai aflat. Si gata. La ce bun atata risipa de energie “pentru a motiva pe unul sau altul” cum ne sfatuieste Vasile T.
Deci, cred ca Reteaua xevanghelic(a) e un fîs. Rasvane, nu merita sa te hartuiesti cu dl. A.C. pentru un fîs.
Cristi B.
iulie 1, 2009 at 1:24 am
Aşa este, Pety! Dar ce poate fi mai enervant decît să vorbeşti fără exemple? Asta e iar o chestie care se poartă pe blogurile evanghelice: multă lume se vaită, dar să nu-i ceri cuiva să numească o biserică cu fast şi goală de lume, un pastor şui, un curvar autentic sau un beţiv din cor, că leşină şi e în stare să ierte şi pe Hitler.
Fără concret, aş fi acuzat că bat cîmpii, că nu am argumente. Nu sunt? ai să vezi vreo două mîine de-ai să spui că eşti pe blogul lui Becali sau Dalai Lama, numai la evanghelici nu.
Nu te-ai săturat de securişti fără turnători şi de bloguri fără blogări? Atunci satură-te măcar de XEvanghelici fără evanghelici, Pety!
rasvancristian
iulie 1, 2009 at 1:42 am
Acuma îmi spui, Cristi? Cînd mai are de fîsîit doar de două-trei ori?
rasvancristian
iulie 1, 2009 at 1:43 am
Eu am dormit bine toata noaptea Rasvan. Sa’mi fie cu iertare da’ am avut sufletul linistit.
Daca citesti mai bine gluma vezi ca intrebarea inca pluteste in aer… oare micutzu’i veninos….?
De cateva luni m’am mutat in Cluj si mi se pare folositor clujulevanghelic.ro ca mijloc de informare. Pentru a afla ce se mai intampla trec la cateva zile pe’acolo. Sfaturi pentru altii care vor sa faca ceva asemanator mi se par binevenite.
Cat despre reteaua de care zici tu, acelasi lucru poate fi privit din perspective nelimitate. Dupa mine proiectul asta cu orasele evanghelice foloseste unirii crestinilor de credinte asemanatoare.
Ma gandesc ca dormi bine dupa o noapte de garda. Asa ca somn usor.
Dani Barna
iulie 1, 2009 at 9:55 am
Iartă-mă, Dani Barna, dar gluma are şi mamă- eu de aia vorbeam.
E o chestie de delicateţe care, dacă lipseşte, nu te lasă să dormi. Condiţia este să simţi chestia asta. Dacă nu, dormi butuc. Garda nu te lasă să dormi nu din cauza conştiinţei că spui ce gîndeşti, ci din cauza bolnavilor. Ora la care ai trimis comentariul m-a făcut să cred că ai fusul pus invers.
Nu dorm după gardă, pentru că e o mică deosebire între un paznic de bostănărie şi un doctor, în sensul că al doilea păzeşte pepenii şi ziua.
Eu am postat ce văd şi ce cred că este. Nici nu mă îndoiesc că produsul are şi consumatori, iar gusturile nu se discută.
Nici prieteniile, cu bocetele, leşinurile, mailurile, urile şi sos-urile lor, cu glumele scuipate “aristocristic”, nocturn şi bicisnic.
Să-mi fie iertat, mînzule, dar democraţia caşului la gură m-a cam obosit.
rasvancristian
iulie 1, 2009 at 10:42 am
ok, adaptez gluma desi n’am avut nici o legatura cu locul unde a nimerit la tine.
Serpisorul,manzul mai mic, Dani, catre fratele mai mare Rasvan:
-Frate, noi suntem veninosi?
-De ce intrebi?
-Mi’am muscat limba!
Nu’mi plac serpii dar e una din glumele mele preferate. Si mai am una care’mi place mult:
Sti de ce’o murit melcul?
S’o uitat in priza. (fara legatura cu postarea, persoana ta, comentariile dupa postare sau blog in sine)
O sa incerc sa nu’ti mai deranjez linistea de zi sau de noapte.
Dani Barna
iulie 1, 2009 at 12:46 pm
Şi chestia cu deranjatul de zi şi de noapte era tot banc? Al treilea?!
rasvancristian
iulie 1, 2009 at 12:59 pm
Frate Rasvan,
Am mai citit din ce ati mai postat si chiar ma gandeam cand va veni si randul Bacaului.
Dvs pareti un om serios. Ce incercam sa facem la Bacau prin acest blog este o reflectare a unei bune colaborari dintre bisericile evanghelice din zona. Reprezentanti ai bisericilor si-au aratat interesul pentru o colaborare pe viitor.
Acum, nu cunosc vendetele dvs personale, insa prin demersul initiat, discreditati cu nonsalanta un inceput, timid de altfel, pe care il consideram benefic pentru mediul evanghelic din Bacau.
Ca s-a oferit un cadru, o “matrita”, vorba dvs in acest sens prin Romania Evanghelica este adevarat. Ca fiecare blog trebuie sa fie coordonat de oameni responsabili, care sa fie cumva trasi la raspundere, si asta este adevarat. Intr-o mica masura vad ca dvs va asumati acest rol de WatchDog. Ma intreb cat de responsabil sunteti dvs prin astfel de postari…Cu siguranta, vrem sa fim trasi de maneca ori de cate ori gresim, dar nu in modul pe care il faceti dvs. Acuzatii de tipul “interese pe care acum nu le întrevăd decît unii”, comentarii de acest gen, fara acoperire, nu fac decat sa amarasca. Vindecatoru? Nicidecum. Va place sa scarmaniti mai degraba in carne vie. Nu se simte duhul acela de vindecare. Credeti-ma. Nu o spun cu rautate, ci este doar o concluzie a unui tanar lipsit de experienta.
Daca gresesc, invatati-ma frate, nu ma aratati cu degetul, ajutati-ma, ridicati-ma si nu aruncati cu vorbe urate, ca multi sunt cei o fac pe aici.
Dumnezeu sa va binecuvanteze!
Marius
Marius Zărnescu
iulie 1, 2009 at 4:34 pm
Frate Marius,
Dacă îmi permiteţi, am să mă joc puţin cu textul dvs. Nu vă speriaţi, nu-l voi altera în nici un fel. Vreau doar să “tai maioneza”, să lipesc bunele la bune şi relele la rele.
Relele:
Pareti un om serios. Nu cunosc vendetele dvs personale. Prin demersul initiat, discreditati cu nonsalanta un inceput. Ma intreb cat de responsabil sunteti dvs prin astfel de postari. Vrem sa fim trasi de maneca ori de cate ori gresim, dar nu in modul pe care il faceti dvs. Vad ca dvs va asumati acest rol de WatchDog. Vindecatoru? Nicidecum. Va place sa scarmaniti mai degraba in carne vie. Nu se simte duhul acela de vindecare. Nu aruncati cu vorbe urate, ca multi sunt cei o fac pe aici.
Bunele:
Frate Rasvan. Ca s-a oferit un cadru, o “matrita”, vorba dvs in acest sens prin Romania Evanghelica este adevarat. Ca fiecare blog trebuie sa fie coordonat de oameni responsabili, care sa fie cumva trasi la raspundere, si asta este adevarat.Daca gresesc, invatati-ma frate, nu ma aratati cu degetul, ajutati-ma, ridicati-ma.
Dumnezeu sa va binecuvanteze!
Vreau să vă întreb: dvs sunteţi dedublat, Marius Zărnescu, sau ăsta e stilul Reţelei?
De răspuns nu am ce, pentru că ceea ce am de spus, am scris şi voi scrie în continuare, în nume propriu, nu ca o instituţie, cum aţi fost păcăliţi, cu sau fără voia dvs., că sunteţi.
O rugăminte am, totuşi: nu faceţi aprecieri în nici un fel, cu caracter de generalizare, asupra celor care îmi fac cinstea să comenteze aici. Pot să vă fiu “dulău de pază” pe gratis, dar educator al bunelor maniere, numai pe bani.
Să nu trîntiţi uşa la plecare!… Bun! Mulţumesc pentru înţelegere!
WatchDog
rasvancristian
iulie 1, 2009 at 5:55 pm
Draga Rasvan, ai vazut? Ai starnit reactii.
Sti ce imagine mi-a venit? Instantaneu. Cea a lui Vadim. Nu te supara, n-am zis cu rautate. Am ales sa-ti impartasesc, sincer, “insight-ul”.
Hai sa presupunem prin absurd ca cineva te acuza de calomnie. Ba mai mult, te provoaca la a dovedi afirmatiile tale. CE-ai face? Eu unul as da-o pe pamfet
pety
iulie 1, 2009 at 9:11 pm
Erata: “pamflet”.
pety
iulie 1, 2009 at 9:12 pm
Dani Barna sau Bârna… sau mai ştii, freun mânzoc hoţe(i)l? Dragă Pety, nu e obligatoriu să răspundă cineva la o reacţie, omenească… Apropos de Vadim, chiar nu trebuia pomenit aici fie şi dintr-un motiv sărac foarte: Răsvan nu este parlamentar european!
Dancos
iulie 1, 2009 at 10:14 pm
“Vorbe urate”…pe NET frate, Curva Babilonului, cum l-ati denumit. Nu ma refeream la cei ce comenteaza pe blogul dvs. Nu-mi permit sa fac asemenea afirmatii.
Marius Zărnescu
iulie 2, 2009 at 12:01 am
[...] Tir cu arcul (mariuscruceru.ro) 29. Atentie La Mituri Despre Tati (roalmohler) 34. Matrixevanghelia (VI) Respectul în Sicilia Evanghelică (rasvancristian) 62. gând îndrăzneţ sau adevărat (trezirespirituala) 66. Suceveni pe podium [...]
10 postări în Top 100 WP (02.07.2009) « România Evanghelică
iulie 2, 2009 at 12:02 am
Ei draga Dancos, am spus ce asociatie de imagini mi-a trecut prin fata ochilor in acel moment, chiar fara sa doresc a face atingere la persoana lui Rasvan.
Din cate a demonstrat, Rasvan n-are teama de nici o “reactie” la articolele sale, ba fereasca sfantul sa-ndrazneasca cineva. Alta stie Rasvan ca incerc eu, timid, da tot incercare se numeste ca este.
Adica, spunand-o pe sleau, ma intreb daca exista doar “analiza pe text” ori si altceva?
Insa, asa cum a remarcat si Rasvan, daca exista si altceva, eu unul nu as avea taria sa fac investigatii ca sa cer socoteala. Nu detin nici chemarea spirituala si nici logistica necesara (instrumentar si finante). Am chemare la incurajare, imbarbatare etc., etc. Deh, mi-am schimbat atitudinea (patratoasa din trecut) pentru ca am fost mustrat in cuget, iar Domnul nu mustra consecutiv.
pety
iulie 2, 2009 at 12:08 am
Dragă Pety, nu ştiu care afirmaţii nu sunt demonstrate de fapte? Chiar mă faci să rîd!
Reţeaua există şi poate fi folosită oricînd, la bunul plac al celor care o întreţin şi o conduc.
Dosarele vechilor securişti au fost publicate deja la Daniel Mitrofan: eu de ele vorbeam.
Big Ben a candidat pentru europarlamentare, făcîndu-şi campanie electorală pe blogul “Timişoara Evanghelică”.
Persona, omul mereu citat pe blogroluri, a spus clar că se va adresa unei generaţii de pînă la 35 de ani. El susţine ecumenizarea suflării evanghelice.
Brandul Xevanghelica- unde x este judeţul, este o matriţă. O spune şi Marius Zărnescu.
Alin Cristea si-a făcut blog pe care-l denumeşte “Romania Evanghelică”, unde nu de puţine ori şi-a rezolvat chestiile personale.
Informaţiile sunt incomplete şi periculoase: apar personaje despre care ar trebui să fie lumea informată cine sunt aceia- Paul de Anglia şi Răzvan de Ardeleanu încă nu ştiu ce hram poartă. Dacă întreb cine sunt, mă acuză cine?
Că există pericolul ca oricine să toarne în aceste matriţe orice pofteşte, nu e adevărat? Istoria recentă ne învaţă să fim precauţi cu acei aşa zişi lideri, nu?
Cine se află în spatele acestei Reţele? Care sunt combinaţiile ei şi cine sunt combinatorii?
Să-ţi mai spun? Ce e pamflet în toate astea? Sau ce e incriminator?
Vrei să fac praf blogul meu? dar fără circul stil Pătrăţosu? Ăla cu mai am n zile şi mor? Apoi…, nu mai spun?
Dacă vorbeşti serios şi crezi că sunt singurul nebun din serialul ăsta NU MĂ VOI DA PAMFLETAR, CA SĂ-MI EXPRIM GÎNDURILE, TEMERILE ŞI NEDUMERIRILE, CI VOI ŞTERGE BLOGUL! PENTRU MINE ESTE ACELAŞI LUCRU.
Deci, explică-mi care este fondul problemei, şi de ce umblă lumea, deja, cu INTIMIDĂRI?
Tot ce am afirmat anterior am reiterat aici, ceva mai sec!
FOLOSIŢI-LE! COPIAŢI BLOGUL! MAI AVEŢI 72 DE ORE! DACĂ NU VĂ AJUNGE, O MAI LUNGESC CÎTEVA ZILE.
Cu bine, Pety.
rasvancristian
iulie 2, 2009 at 12:22 am
Marius Zărnescu, mă refeream la această frază a dvs.
“nu aruncati cu vorbe urate, ca multi sunt cei o fac pe aici.”
Care sunt ăia “mulţi”?
Dvs. nu mai ştiţi să citiţi sau ricanaţi pentru că altceva nu mai aveţi de spus?
Iar despre curva babilonului, aruncînd-o în viitor? Informaţia calpă nu este curvă, domnule Zărnescu? Nici despre manipulare n-aţi auzit? Nici despre pericolele NETului? Înseamnă că sunteţi mai virgin decît insulele Virgine!
Eu m-am săturat de stupidităţi. Dacă aveţi ceva coerent de spus, scrieţi pe blogul dvs. ce poftiţi. Vă promit că nu vin să citesc. PROMIT!
rasvancristian
iulie 2, 2009 at 12:32 am
Dragă Dancos, lasă-i, frate, în plata lor! Dacă numai noi scriem că e aşa, chiar că ne bătem gura de pomană! Şi cu securiştii de pe vremuri tot aşa a fost!
Cu drag.
rasvancristian
iulie 2, 2009 at 12:34 am
“Educator al bunelor maniere…”, spuneati? Da de unde…
Marius Zărnescu
iulie 2, 2009 at 12:39 am
Domnule Zărnescu, mă acuzaţi în casa mea, pe blogul meu, de lipsa manierelor? V-am rugat să nu trîntiţi uşa, şi nu aţi trîntit-o: în schimb, aţi intrat pe fereastră.
Vreau să vă spun un singur lucru şi vă asigur de toată consideraţia mea dacă faceţi un efort să-l pricepeţi.
Aşadar, folosiţi o metodă veche, ca să nu-i spun ieftină, de a duce în derizoriu o problemă gravă, serioasă, care ar trebui să vă apese, prin responsabilitatea pe care v-aţi asumat-o, lucrînd la ea. În loc de a discuta, civilizat şi punctual, punîndu-mă la zid, frazele din propriul dvs. dialog cu dl. Vasile T., mă ricanaţi insistent, doar-doar vă voi jigni cumva, sau voi coborî discuţia într-o zonă cît mai joasă. Aveţi vreun mentor în sensul acesta? Vă sună cunoscut stilul? Mie da!
Vă rog să aveţi amabilitatea să vă schimbaţi stilul, temele şi tonul. Nu vă moderez, cu atît mai puţin nu vă voi trimite la spam, pe care, de altfel, după plîngerea lui Datatroll, l-am desfinţat.
Aşa cum am spus şi prietenului meu mai vechi, Pety- de la care, în treacăt fie vorba, aveţi ce învăţa, fiind din “altă şcoală de poezie” decît cea cu care colaboraţi zilnic- că, dacă numai eu vă “atac” pe domniile voastre şi toată lumea mă consideră “beat”, voi trimite blogul la culcare, aşa cum e tradiţia la români, să ne culcăm devreme şi să ne toarne vecinii tot ce sforăim.
Vă mărturisesc că mă străduiesc să vă răspund lipsit de culoare, deşi asta îmi dă mari dureri de degete, lucru care ar trebui să vă facă fericit, pentru că mare este suferinţa mea.
Pînă atunci, însă, ne vom distra precum fratele şoarece cu fratele său, motanul, dacă asta doriţi.
Vă urez o noapte ca cea a lui Dani Barna: odihnitoare şi plină de bancuri cu mame şi cu şerpi.
rasvancristian
iulie 2, 2009 at 1:30 am
Draga Rasvan, nici sa nu te gandesti sa stergi blogul. Nu te supara pe mine ca n-am vrut sa fiu rau. Am vrut doar sa vad cat si cum si pana unde-ti sustii afirmatiile.
Felicitari pentru modul in care mi-ai raspuns, destul de elegant.
Be blessed!
pety
iulie 2, 2009 at 6:30 am
Pety, eu cred în sinceritatea ta. Dragă Răsvan, iaca o poiima pentru cei care găsesc că e mai nimerit a crede în orice decât în Cuvântul Scris al Scripturii:
Ultimul Vatican
Avea cetatea poarta largă
cu lacătul dat într-o parte,
intrau nebunii cu duiumul,
şi orbii n-aveau loc să cadă.
Se-mbrăţişau în hohote de râs
şi se-nchinau în faţa unui tron
iar lupul luase chip de om
şi pîine le-azvârlea, şi peşte.
“E linişte şi pace!” striga un clovn
înveştmântat c-o libadea albastră,
şi cocoţat alăturea cu lupul,
zgâria cu nasul stelele din ceruri
şi-apoi le transforma în nasturi.
Păduri de cruci se întindeau
afară din cetate,
şi ruguri fumegânde gros:
puterea lui, fiara cu tiara
citând glumeţ edictul fericirii!
“Şi nimeni nu va şti de foame
şi vor uita cu toţi de sete,
dar numai să mă veneraţi
şi-ncrezători să m-ascultaţi!”
Un da prelung urca la ceruri
când şi Sodoma-i judeca
căci, nu era loc de iertare
în scârba venerării morţii!
Dancos
iulie 2, 2009 at 10:35 am
Dargă Pety, cănd am fost supărat pe tine, a ştiut tot poporul. Avem un stil direct amîndoi. Acum nici vorbă nu era de aşa ceva. Mi-a plăcut expresia “destul de elegant”
Nu te supăra că te întreb, dar dacă tu, la postul tău de radio nu ştii, în inima Ardealului, atunci nu mai ştiu cine ştie: cine este Răzvan Ardelean? Ce religie are şi la ce editură şi-a publicat cartea?
Trebuie să-ţi spun şi ce am în minte cînd te întreb asta, deşi m-am tot codit dacă să o fac: ştiu că cei care studiază aprofundat Apocalipsa şi au viziuni asupra viitorului sunt adventiştii de ziua a şaptea. Nu că aş avea ceva cu ei sau cu EW a lor, dar m-aş simţi mult mai confortabil aflînd că acest domn Răzvan Ardelean nu este adventist.
Cu drag.
rasvancristian
iulie 2, 2009 at 11:11 am
Foarte frumoasă poezie, Dancos! Am să i-o dau şi fr. Cornel Almăşanu, care a avut în viaţă două “pasiuni”: comuniştii şi Papa.
La Cristos era şi este rob(it) din dragoste…
rasvancristian
iulie 2, 2009 at 11:16 am
Draga Rasvan, nici n-am auzit de el. Am vazut ceva la Brasovu Evanghelik, dar el sa fi fost la Sibiu chiar nu stiu.
Cat priveste subiectul cartii lui ma lasa rece, dar nu mort. Aaa, am avut si noi un subiect in direct vis-a-vis de “cipul biometric” cu pastorul Viorel Candrianu, dar cam atat in perioada asta.
Ce sa fac? Chiar nu stiu ceva despre personajul cu pricina.
pety
iulie 2, 2009 at 11:40 am