Vindecătoru

Blogul lui Rasvan Cristian

Lecturi interzise (5) Paparazzi

cu 34 comentarii

Mă bucur că există atîtea căi de abordare, diferite unele de altele, a tot felul de probleme din societatea noastră, fie ele culturale, medicale sau religioase. Pe bloguri se schimbă păreri, se avansează teorii, interpretări asupra unor teme tot mai diverse.

Se scrie mult, se citeşte puţin.

Polemica este cea mai urmărită, pentru că lasă o umbră de speranţă  că lucrurile şi oamenii pot fi priviţi pînă în cel mai intim cotlon al existenţei lor. Lumea se teme că cel de lîngă ea ascunde ceva.

Simţi cum gradul de suspiciune e tot mai ridicat, cu aerul vibrînd de teamă.

Ne izolăm din ce în ce mai mult, ca un continent care se fragmentează. Devenim tot mai singuri, plutind pe mări de cultură tot mai ceţoase, antrenaţi în furtuni de dezbateri sterile, din care nu scapă nici Dumnezeu, sau mai ales El.

Dorinţa de pace, de armonie, de umor şi de înţelegere nu o şoptim, ci o urlăm, sufocîndu-ne în saliva propriei inteligenţe.

Fellini a inventat un cuvînt nou, acum 50 de ani, în filmul său „La dolce vita”: paparazzi, fotoreporterul monden, care vorbeşte şi întreabă permanent, clipind din aparatul de pozat.

Paparazzi este anagrama unui nume de ţînţar, papataceo, iar Fellini dă acest nume unui personaj din film. O amintire, un prieten? Tot ce se poate.

Lady Di a fost strivită într-un stîlp, alergată de un roi de paparazzi, curioşi să pătrundă dincolo de taina intimităţii ei. Elton John, prieten cu prinţesa, i-a dedicat un cîntec, la înmormîntare.

Un homosexual, cîntînd unei prinţese infidele, care a murit strivită de un stîlp, fugind de paparazzi, inventaţi de Fellini, într-un film blamat de mulţi, pentru că a anagramat ţînţarii şi nu şi-a uitat prietenii…

Şi parcă aud…

… “Omul ăsta ne ucide cu blogul lui! revarsă păcatul peste noi, dintr-o lume pe care nu vrem s-o cunoaştem, pentru că o avem pe-a noastră, în insula noastră, cu scandalurile ei, cu păcatele, cu messurile ei, cu fanatismele şi fanatismul anti-fanatismului  de fiecare zi…”   Şi arta de-a ne ucide singuri.

Poate chiar mîine…

Written by rasvancristian

noiembrie 13, 2009 la 12:29 am

Postat in Anotimpurile, Film, JURNAL

34 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. daca tot parca auzi:

    … si totusi, ca un pamflet: elton john foloseste toaleta barbatilor sau a femeilor ?

    hahaha – ras prezidential!

    paparatu'

    noiembrie 13, 2009 at 3:40 am

  2. Întrebaţi-l pe Ceaikovski

    rasvancristian

    noiembrie 13, 2009 at 7:15 am

  3. Aminteai asa ca pe o stire din umbra.. Elton John un homosexual, prieten cu Lady Di …
    Ei bine, cei ce pot sta in preajma celor ce sunt “altfel” este de apreciat. Eu personal nu as reusi sa inteleg NICIODATA aceasta categorie de oameni.
    Pentru mine lucrurile sunt clare : “inpotriva firii” si cu asta, am incheiat orice retorica din mintea mea.
    Cat despre faptul ca vanam, cautam informatii si dezbatem sau ca, strigam Pacea, este o modalitate de a ne face loc in conversatia timpului.
    Personal, scriu din placerea de a amesteca literele intro calatorie a culorilor catre centrul gandurilor din care, uneori, imi iese tabloul pe culoarea trairilor

    Lia

    noiembrie 13, 2009 at 4:43 pm

  4. Sefu Cristian trebuie sa stie,ca doar SPP era instruit sa se apere de paparazzi!

    Umbla cu Domnul!

    batrinul

    noiembrie 13, 2009 at 8:43 pm

  5. Si sa-i apere si pe altii,si o dam in Body-Guard,alte filme interesante!

    batrinul

    noiembrie 13, 2009 at 8:45 pm

  6. @ Aminteai asa ca pe o stire din umbra.. Elton John un homosexual, prieten cu Lady Di …

    Lia, aminteam despre răul pe care-l pot face oamenii indiscreţi, dar şi cei care consumă lucrurile interzise.

    Aminteam de un film care împlineşte 50 de ani de la premieră şi care a făcut epocă, care a vrut să arate, să îndrepte, dar a reuşit exact contrariul: a fost imitat pe scară largă. Nu întîmplător, la Paris, pînă la mijlocul lunii ianuarie, este o mare expoziţie despre Fellini şi “La dolce vita” a sa. Este mai important să privesc o manifestaţie despre zidul Berlinului, decît să mă gîndesc că tot ceea ce a “văzut” Fellini în 1960 s-a împlinit în societate? inclusiv pierderea credinţei majorităţii europenilor?

    Aminteam despre o piesă muzicală care-mi place şi îl pot privi în “ochi” pe cel ce o cîntă, fără să mă întreb la ce… wc se duce, şi mulţumesc lui Dumnezeu că pot face asta.

    Aminteam despre lecturile interzise, pe care le văd cu alţi ochi, ca să am parte şi de comentarii precum cele ale unui om numit “Bătrînul”. El este parte din “lumea bună” în care am intrat, nu? O lume mai tristă şi mai viciată decît… lumea.

    Aminteam despre toate astea pentru că-mi trec prin minte şi să putem vorbi.

    rasvancristian

    noiembrie 13, 2009 at 9:01 pm

  7. Spre deosebire de altii,al caror simt estetic merge pina la toaleta,iti spun cu mina pe inima ca si mie imi place muzica lui Elton John,de ce dumnezeua ingaduit sa fie asa,poate ca odata,acolo vom afla,iar micile mele rautati,te rog trecemi-le cu vederea,si daca iti inchipui ca pe aici pe pamintul asta rau vei da numai de reprezentanti ai unei elite,e iata ca nu-i asa,de fapt stii.

    Hai nu fii suparat!

    batrinul

    noiembrie 13, 2009 at 9:09 pm

  8. lumea… e lume .
    Rasvan cred ca de foarte multe ori am fost inteleasa gresit.
    Cand am afirmat ” nu as reusi sa inteleg aceasta categorie de oameni”, nu am spus ca-i condamn la moarte sau la iad .La fel ca in postarea mea in care spuneam ca. Am sters o prietenie pe facebook cand am aflat ce drum a ales. Dar nu am afirmat nicaieri ca eu i-as arde pe rug sau ca, i-as baga in inchisoare pe cei “altfel’ Nu ma intereseaza la ce wc merg, nu ma intereseaza nici retoricile despre nu stiu ce explicatii psihologice pe mine ma intereseaza sa stau cat mai departe de ei.punct. -Cel putin pana cand voi fi mai deschisa la minte(poate acum is prea incuiata).
    Despre paparazzi…stiu doar ca in fiecare dintre noi exista ceva scormonitor . Fiecare dintre noi a fost macar odata in viata un “paparazzi curios” .
    E rau sa fi indiscret, dar e si mai rau sa nu ai nici un fel de curiozitate.
    Lucrurile sunt “toate” sa nu uitam:
    “Toate imi sunt ingaduite” “dar nu toate de folos” :)

    Lia

    noiembrie 13, 2009 at 10:24 pm

  9. @ Despre paparazzi…stiu doar ca in fiecare dintre noi exista ceva scormonitor.

    Paparazzi nu sunt firi scormonitoare: sunt nişte peşti piranas în căutarea unei prăzi care le poate aduce, pentru o singură poză ieşită din comun, suta de mii de dolari.

    Noi ucidem, cu acea curiozitate morbidă de a pătrunde în intimitatea fiinţelor. Lady Diana a murit srivită într-un pasaj din Paris, dar tot atît de bine poate muri de inimă un om căruia i se citesc mess-urile în public, fără voia lui.

    Dacă n-ar fi curiozitatea noastră, nu ar exista nici oferta unui individ precum dl. Alin Cristea. Nu sunt mai breaz decît sunt alţii, şi asta mă îngrozeşte: am citit şi eu ce a scris despre Ted Pope, şi toată mistificarea de acolo. De ce o face? pentru că aplică legea paparazzi, tradusă în scris. Mă doare şi mi-e scîrbă, asta e tot!

    Despre numărul de clicuri şi scandal am să mai scriu… Cînd a dat clasamentul recordurilor de clicuieli pe luna octombrie, m-a umplut scîrba de mine însumi, şi i-am dat dreptate lui Sabriali- a fost luna “polemicilor” cu dl. Alin Cristea!
    Despre “La dolce vita” unde să mai spun ceva? Asta e la dolce vita! …

    rasvancristian

    noiembrie 14, 2009 at 1:04 am

  10. imi pare rau dar nu am gasit saitu lui Ceaikovski;
    in rest prea multe nu pot sa intreb fiindca unii au mai multe drepturi decat noi, astia normali. m-ar fi interesat ca sa stau cat mai departe; problema ca esti in locuri publice, mai are omu si copiii cu el si nu are curajul sa-i lase singuri la toaleta ! nu stiu daca ma intelegeti ce vreau sa spun… cat despre leidi Di, putea sa moara si in alt loc, in alt anturaj. dar asta ma afecteaza mai putin.
    chiar daca am lucrat langa un hotel f apropiat de Mariot si am vazut cam multe, nu am facut paparazerie…

    paparatu'

    noiembrie 14, 2009 at 2:26 am

  11. @ imi pare rau dar nu am gasit saitu lui Ceaikovski;

    Dar măcar o dată tot aţi văzut “Lacul lebedelor”, şi mă întreb dacă acolo v-aţi gîndit la compozitorul rus după aceeaşi grilă cultural-morală ca şi în cazul lui Elton John? Sau ascultînd concertul pentru vioară şi orchestră? Sau cel pentru pian? Cred că la fel de greu vă este să înţelegeţi şi literatura, cu Wilde, Thomas Mann, Proust sau Gide, printre mulţi alţii, gîndindu-vă cum şi ce făceau aceştia în viaţa privată. Cred că modul acesta de abordare este favorizat de anonimatul pe care vi l-aţi ales, pentru că mi-e greu să cred că un om cu nume şi pronume scrise în clar pentru toată lumea, ar mai avea prostul gust să nu se abţină. Este o limită a deznădejdii intelectuale, dincolo de care nu mai există decît intoleranţă şi violenţă. Sunteţi foarte aproape de acel prag, v-aţi gîndit la asta?

    rasvancristian

    noiembrie 14, 2009 at 3:22 am

  12. problema este ca eu vreau sa stiu exact unde este pragul: asta inseamna ca eu pot alege in cunostinta de cauza, nu in fals. cred ca este o reactie normala.
    eu nu am nimic de ascuns. am intrebat ceva ce este ascuns. declari in public una, mergi pana la capat.
    intoleranta si violenta sunt una, si a te feri de cineva e alta, nu cred ca este limita deznadejdiei. la fel cum e cu a lua apararea cuiva.
    deocamdata ii dau in grija altcuiva, cu grila lor cultural morala cu tot. sunt diverse moduri de abordare. unul pune mana pe sabie, altul se fereste..
    Lot i-a privit dar a preferat sa NU imparta aceeasi soarta cu ei. eu de ce as face-o?
    cat despre anonimat e o istorie prea lunga pentru dezbatut aici. astea sunt dezavantajele internetului. daca ni se interzice sa lasam un raspuns, nu ne putem opune. daca nu era patratelul asta, nu raspundea nimeni.

    paparatu'

    noiembrie 14, 2009 at 7:21 am

  13. @ Rasvan ai dreptate “curiozitatea normala din fiecare om” nu se poate compara cu foamea de bani a paparazzilor. Cred ca aseara eram prea obosita , scuze :) .
    La dolce vita … stiu ca arta trebuie celebrata dar…uite ca, noi avem obiceiul sa ne transportam la prezent..mereu.
    Se poate muri de inima pentru dezvaluirea messurilor si ai mare dreptate si aici!Insa, nu pot sa nu ma intreb: Cine il plateste pe A Cristea sa faca ceea ce face? Macar sa dibuim si noi ce ziar il plateste sau ce organizatie si poate asa, ii vom intelege foamea de bani, de senzational.

    Lia

    noiembrie 14, 2009 at 7:58 am

  14. LECTURI INTERZISE, LUCRURI INTERZISE, “LUCRATORI”..INTERZISI

    @ Lia, “Aminteai asa ca pe o stire din umbra.. Elton John un homosexual, prieten cu Lady Di …
    Ei bine, cei ce pot sta in preajma celor ce sunt “altfel” este de apreciat…”
    ..Problema nu mai e demult de a sta in preajma acelor “altfel”..acum se intentioneaza a-i face pe toti la fel de “altfel”..Ai auzit fraza asta..zilele astea?
    “dovada democratiei in Romania va fi cand vom avea prim ministru sau presedinte o femeie lesbiana si atee” Citat parafrazat Remus Cernea candidat la presedintie.

    Aspiratii aservite Anticristului,

    sau Remus Cernea cadidat

    E dureros faptul ca unii dintre fii acestui neam, politicienii de dinainte si de dupa 1989 au tratat tara aceasta si poporul dealtfel, la fel cum ar fi facut o forta de ocupare
    aducand, din stricte interese personale financiare/de imagine/de realizare personala, o mare suferinta acestui popor cu efecte ireversibile pentru unii condamnand si “damnand” astfel generatii intregi.
    Dar cu atat mai jalnic si josnic e atunci cand tineri ca Remus Cernea au aspiratii de marire personala nejustificata decat prin prisma unei aserviri anticristice.
    O afirmatie a acestui individ pur si simplu frapeaza prin grozaviile consecintelor sale chiar si macar teoretice.Iat-o :

    “Dovada democratiei in Romania va fi cand vom avea in functie de conducere la nivel inalt (premier/presedinte) o femeie lesbiana si atee” (parafrazat).

    O astfel de gandire pervertita descopera un caracter profund viciat in opozitie totala cu spiritul crestin cu bunul simt si cu demnitatea umana.
    Acest fel de gandire specifica unui anume soi de oameni (cuvantul e ales voluntar prin prisma asocierii lui cu mesajul divin din Evanghelia dupa Matei 17:21), un soi de oameni care ” vorbesc minciuni inrositi cu fierul rosu in insusi cugetul lor”.1 Timotei 4:2
    Ca atare,
    iata de ce NU Remus Cernea:

    1.Pentru ca sustinand asa zisele drepturi ale homoscarbosilor ( Scriptura le numeste patimi scarboase) de fapt promoveaza aceasta lepra-cancerigen-sidoasa a societatii
    fapt deosebit de grav prin implicatiile sale (Sodoma, Gomora, Adma, Teboim, Toar au fost complet nimicite de pe fata pamantului de catre Dumnezeu intrucat atat de uracios este acest pacat inaintea Sa incat a
    adus iadul pe pamant (caracteristicile iadului sunt prezente in Judecata Sa cu privire la cetatile mentionate ) si nu a mai asteptat ca acesti deplin degenerati si depravati sa moara natural si sa ajunga in iad, de fapt dintr-un foc pe pamant au ajuns intr-un foc vesnic.
    Iata ce afirma Adevarul
    “..s-au dedat la gândiri deşarte, şi inima lor fără pricepere s-a întunecat…,De aceea, Dumnezeu i-a lăsat pradă necurăţiei, să urmeze poftele inimilor lor; aşa că îşi necinstesc singuri trupurile;căci au schimbat în minciună adevărul lui Dumnezeu..bărbaţii, au părăsit întrebuinţarea firească a femeii, s-au aprins în poftele lor unii pentru alţii, au săvârşit parte bărbătească cu parte bărbătească lucruri scârboase..Fiindcă n-au căutat să păstreze pe Dumnezeu în cunoştinţa lor, Dumnezeu i-a lăsat în voia minţii lor blestemate, ca să facă lucruri neîngăduite..Epistola catre Romani cap.1:24-28).
    2.Pentru ca sustinand ateismul de fapt il promoveaza condamnand natiunea la blestem si nenorocire indemnand astfel poporul la o si mai mare razvratire fata de Dumnezeul de care atat de mult ne-am indepartat ca neam incat parca nu mai deosebim binele de rau, am ajuns sa numim bine raul si raul bine.Constitutia Planetei Biblia sau Sfanta Scriptura spune “Vai de cei ce numesc binele rau si raul bine) Isaia 5:20.
    3.Pentru ca indeamna la razvratire, la pervertire impotriva ierarhiei sociale lasata de Dumnezeu (Hristos fiind capul barbatului si barbatul capul femeii) acest principiu la fel ca si ca si cel din Geneza potrivit caruia dorintele femeii se vor tine dupa dorintele barbatului (Geneza 3:16- Femeii i-a zis: “Voi mări foarte mult suferinţa şi însărcinarea ta; cu durere vei naşte copii, şi dorinţele tale se vor ţine după bărbatul tău, iar el va stăpâni peste tine.”) sunt deplin aplicabile si in societate sa nu uitam ca femeia i-a fost creata ca un ajutor barbatului si nu invers.
    4.Pentru ca sustine umanismul, secularismul, concept filozofic dracesc porivit caruia creatia (omul) si nu Creatorul( Dumnezeu) este in centrul atentiei fiind considerat “valoare suprema” fapt in contraditie deplina cu
    afirmatia Adevarului ” inima omului este nespus de inselatoare si deznadajduit de rea”Ieremia 17:9 si “toti oamenii au pacatuit fiind lipsiti de slava lui Dumnezeu.Romani 3:23
    Corecta este acceptarea lui Dumnezeu ca valoare suprema si transformarea noastra a oamenilor dupa Chipul Sau pe care in mare masura l-am deformat prin pacat.
    “S-au fălit că sunt înţelepţi, şi au înnebunit;..şi au slujit şi s-au închinat făpturii în locul Făcătorului, care este binecuvântat în veci! Amin.) Romani 1:22, 25.
    5. Pentru ca sustine curentul rock, fiind un adept al acestuia, curent al unei filozofii de viata si pseudo-culturale
    - pervertite prin text, ritm, “armonie”, si in final melodie ca rezultat al acestora,
    - pervertite prin exemplele de viata dezmatata a formatiilor Rock (alcool, droguri, promiscuitate sexuala)
    - pervertite prin atasamentele multora dintre formatiile rock fata de ocultism in special fata de unul dintre cei mai “luminosi” fii ai Satanei Aleister Crowley
    (intemeieietor al biserici Sataniste, cunoscut ca si hedonist, bisexual, astrolog si consumator de droguri)
    6.Pentru ca sustine filozofia artelor martiale (atentie nu e vorba de sportul in sine ) filozofie de tip zen-budista total opusa crestinismului deci contextului frumoaselor meleaguri Carpato-danubiano-pontice, in care traim,
    7.Pentru imaginea rusinoasa pe care o expune ca “barbat” imagine contrapusa deplin Cuvantului Adevarului care spune ” nu va invata chiar si firea (adica bunul simt/ natura umana ) ca este o rusine pentru barbat sa poarte parul lung? pe cand femeii i-a fost dat ca podoaba).1 Corinteni 11:14-15. si Înfăţişarea feţei lor mărturiseşte împotriva lor (Isaia 3:9).

    Sorin

    noiembrie 14, 2009 at 9:28 am

  15. Da Sorin am spus asta: ” cei ce pot sta in preajma celor ce sunt “altfel” este de apreciat… ” gandindu-ma la cei ce fac misiune in inchisori sau intre lesbiene si gay- exista oameni care pot vorbi cu ei si care au rabdarea si intelepciunea de a le prezenta pe Hristos. – Eu nu as fi in stare sa lucrez cu ei, cu cei maturi cei ce au ales caile raului. (cel putin nu acum, nu inca…mai am de invatat, mai am de slefuit in privinta misionarismului)
    Ca profesor ma confrunt si m-am confruntat cu multe situatii. Am vazut copii care s-au sinucis, copii care erau drogati si copii agresivi…DAR erau copii !
    Cu oamenii maturi, nu am lucrat niciodata, nu am incercat niciodata sa fiu misionar printre cei maturi. Nu stiu cat si cum vrea Dumnezeu sa fiu de folos in lucrarea LUI dar, stiu un lucru inima unui copil poate accepta Binele si Lumina si Credinta muult mai usor.
    Cel mai fericit caz al meu a fost cand o eleva de la a 10 din Col.Cantemir, ce era plecata de-acasa, si locuia la o prietena,in urma discutiilor pe care le-am
    avut cu ea, s-a intors acasa la parintii si fratii ei.Parinti ce erai crestini evanghelici. A fost cea mai mare bucurie a vietii mele.
    Si cea mai trista situatie din viata mea este ca, un om in care am investit multa incredere, intoarce acum RAUL oriunde poate si cum poate spre mine, spre familia mea si spre copii mei.
    Nu doar dinspre politica vine raul !
    RAUL EXISTA IN ORICE FORMA.
    Sotul meu imi zicea zilele trecute:
    Acum cand m-am hotarat sa-l urmez pe Hristos ma vede lumea mai rau ca inainte, desi, inainte eram rau…
    Asta e inversarea lucrurilor, asta e Dolce Vita despre care ne atragea atentia Rasvan, prin postarea sa.

    Lia

    noiembrie 14, 2009 at 10:51 am

  16. @Lia,
    E adevarat Lia, nu doar din politica vine raul, insa raul legiferat e cel mai mare rau posibil cu consecinte pe masura.
    In ceea ce te priveste, nu te teme de nimic din partea altora caci Dumnezeu fiind un foc mistuitor cam arde.. unde mai pui faptul ca ne spune specific ca cine se atinge de alesii Lui se atinge de lumina ochilor Sai.
    Iar daca pastrezi necurmat focul rugaciunii de fapt inmiresmezi templul Lui Dumnezeu, nu spune Scriptura ca rugaciunile sfintilor sunt ca tamaia ? Asta il binedispune pe Dumnezeu, il onoreaza si Ii aduce prezenta in casa noastra totodata.
    Daca nu stii cat si cum sa Ii slujesti Domnului asta e simplu: pentru toata viata (cat) si in Duh si adevar (cum) principiile rugaciunii aplicandu-se la viata cotidiana. Acesta este normalul pentru un crestin.
    In ce priveste slujirea specifica tu ai niste daruri, darurile Duhului Sfant (care sunt cu totul altceva decat abilitatile mostenite genetic sau insusite prin cultivare).
    Darurile spirituale sunt cadoul copilului la nasterea din apa si din Duh, nu exista crestin fara daruri spirituale (deobicei sunt 2-3 principale si 2 sau mai multe secundare) pentru descoperirea lor in vederea unei slujiri specifice exista niste teste de descoperire a darurilor spirituale acestea completandu-se in liniste, singuratate si “fara ceara” adica in sinceritate testul are o acuratete de peste 90 %, verificat in timp de generatii in Colegii biblice din America si Romania.

    Shalom tie, casei tale si adminului care ne pune la dispozitie blogul si subiectele pertinente de actualitate.

    Sorin

    noiembrie 14, 2009 at 12:19 pm

  17. @ cat despre anonimat e o istorie prea lunga pentru dezbatut aici. astea sunt dezavantajele internetului.

    E adevărat, Paparatu: e opţiunea dvs. să hotărîţi cît de anonim să rămîneţi. Observam doar că cele mai trăznite idei provin de la necunoscuţi, de la umbre.
    Cu Lot: e bine că n-aţi spus că v-aţi transformat într-un munte de sare, privind Capela Sixtină. Nu mai insist de ce.
    Nu promovez homosexuali. Nu e prima dată cînd am abordat tema asta, pînă şi medical. M-a scîrbit imaginea cu wc-ul, poate pentru că am o doză de imaginaţie în plus, nu opinia dvs. Iar chestia cu situl lui Ceaikovski pe care nu-l găseaţi m-a determinat să vă consider disperat, măcar şi pentru asta. Eu aş fi fost, în locul dvs.

    rasvancristian

    noiembrie 14, 2009 at 5:21 pm

  18. @ Sotul meu imi zicea zilele trecute: Acum cand m-am hotarat sa-l urmez pe Hristos ma vede lumea mai rau ca inainte, desi, inainte eram rau…

    Să nu se uite la ei, să nu-i bage în seamă.

    Spre deosebire de film, unde Marcello, personajul principal, se declară incapabil să atingă inocenţa şi starea de graţie, negînd orice posibilitate de a renaşte spiritual, soţul tău a avut parte de moarte şi înviere în Cristos.

    rasvancristian

    noiembrie 14, 2009 at 5:28 pm

  19. @ Shalom tie, casei tale si adminului care ne pune la dispozitie blogul si subiectele pertinente de actualitate.

    Sorin, îţi mulţumesc şi apreciez comentariile tale.

    rasvancristian

    noiembrie 14, 2009 at 5:32 pm

  20. Nu stiu cum e in Romania…dar aici unde traiesc, la o ora jumatate de S.Francisco…si citeva ore mai mult, departe de Hollywood… neamurile lui Ceaikovsky sint peste tot. Anul trecut am avut un boss care era gay. Ce era sa fac? Sa-mi parasesc serviciul? Apoi in afara de faptul ca era evident ca e …fetita…era intelegator si cumsecade.

    Te duci la un restaurant…cine crezi ca te serveste? Ce faci? Te ridici si pleci?

    Nepoata mea mi-a spus zilele trecute ca majoritatea copiilor in liceu se prezinta asa…ca e la moda.

    Exista vreo solutie alta decit sa spui tuturor despre Christos si sa continui sa fi o lumina si o sare? As zice ca este o pedeapsa pentru unii emigranti ca si mine ca au plecat din Romania, unde i-a plantat Dumnezeu …dar…am auzit ca in Romania este la fel…ca si in Canada…si Franta…si Anglia…

    Are cineva o solutie?

    rodica botan

    noiembrie 14, 2009 at 5:56 pm

  21. v-am dat adresa, si niste pareri. acum depinde din ce parte le privesti; lumina vine dintr-n singur loc. in rest, din artisti nu mi-am facut idoli , asa ca n-am de ce sa ajung la disperare. poate era mai bine sa nu las un raspuns pe net, sa nu primesc replici acre. sunt totusi unele intrebari la care nu se poate raspunde. ori poate nu m-am exprimat eu prea bine pentru a fi inteles. cat despre capela sixtina, e o capela. numele e mai impresionant.

    paparatu'

    noiembrie 14, 2009 at 8:07 pm

  22. Am fost la laborator sa-mi ia singele ,un tip foarte finut in halat,parul in mai multe culori ,arata mai mult a fata decat a baiat .Avea degete subtiri de femeie ,mersul leganat nu am putut sa ma abtin si l-am intrebat;”Santeti barbat sau femeie?”La care el,Wow ,sant barbat !Toate fetele din birou au inceput sa rada ,le-a placut intrebarea.Acum de cate ori ma vede vine la mine sa ma serveasca ,mi-a spus ca este din Filipine si la ei toti barbati sint finuti si arata a femeie .Prostii.

    ica

    noiembrie 14, 2009 at 10:58 pm

  23. @ Nepoata mea mi-a spus zilele trecute ca majoritatea copiilor in liceu se prezinta asa…ca e la moda.

    Rodica, se prezintă sau chiar sunt?

    Soluţii? teoretic le ştim şi cred că le aplicăm. Important este să simtă că ne pasă de ceea ce se petrece cu ei.
    Noi credem că le transmitem în mod corect această, să-i spunem, “informaţie”.
    Cum este posibil, însă, să dăm sfaturi unei femei cum să se tundă, cu aroganţă mioapă, sau să-i spunem “curvă” alteia, cu bădărănie păcătoasă, sau “gospodină”, celeilalte, cu infatuarea unuia care nu a fost scuturat… gospodăreşte la timpul său, şi să convingem un homosexual că ne pasă de el şi nu de noi?

    rasvancristian

    noiembrie 15, 2009 at 1:03 am

  24. @ Acum de cate ori ma vede vine la mine sa ma serveasca, mi-a spus ca este din Filipine si la ei toti barbati sint finuti si arata a femeie. Prostii.

    Poate că nu sunt prostii, Ica. Poate că spune adevărul. A existat un actor american pe care-l iubeau bunicile şi mamele noastre, pe nume Rock Hudson, un ditamai malacul, care era, de fapt, homosexual şi a murit de SIDA, prin 1987, cred. Aparenţele înşeală.
    Subiectul nu era travestiul lor, ci al nostru… :)

    rasvancristian

    noiembrie 15, 2009 at 1:09 am

  25. @ cat despre capela sixtina, e o capela. numele e mai impresionant.

    Paparatu’, îţi respect opinia, bucură-te că ţi s-a părut că sunt acru, pentru că ar fi fost cu mult mai rău să fiu dulce. Eşti, ca să parafrazez un scriitor creştin celebru, mult sub limita disperării, cultural vorbind, dar asta nu are nicio importanţă. Nici eu nu-mi fac idoli din artişti, dar m-a lăsat Dumnezeu cu sensibilitate la răul pe care-l fac aceştia de peste patru mii de ani. :)

    rasvancristian

    noiembrie 15, 2009 at 1:16 am

  26. care e acel scriitor crestin si care e reperul???
    asta e intrebarea.

    e bine ca ai fost acru, decat sa-mi fi gadilit placut urechile in mod fals, ai dreptate. cat despre limita disperarii, cultural vorbind, stau bine fata de reperele mele: nu stiu ce repere ai matale. asisderea cu sensibilitatea; eu nu voi ca sa ma laud, nici ca voi sa te’nspaimant…

    paparatu'

    noiembrie 15, 2009 at 4:36 am

  27. @ care e acel scriitor crestin si care e reperul???
    asta e intrebarea.

    Cartea de unde am împrumutat termenul, dar nu şi semnificaţia pe care o are acolo, este “Trilogia”, scrisă de Francis A. Schaeffer. Dacă l-aş fi folosit fără “licenţă”, nu ar fi fost corect. Din punctul meu de vedere, a nu citi decît o carte- ştiţi despre care vorbesc- este periculos. O spunea şi Wurmbrand. Nu vi se potriveşte, nu sunteţi din categoria aceea, dar îmi amintesc că reacţia mea a fost legată de nivelul vulgar la care aţi încercat să duceţi discuţia. Dacă aţi dori să vorbiţi unui homosexual despre Dumnezeu, primul lucru pe care l-aţi face ar fi să-l întrebaţi ce toaletă foloseşte? a doamnelor sau a domnilor? Nuu? Dar faptul că, cu totul întîmplător, un astfel de om ar fi citit postarea asta şi ar fi dat peste comentariul dvs. fără replică din partea mea, credeţi că l-ar fi făcut mai bun? Dacă ne mulţumim să mimăm compasiunea, ne pierdem casa. Mă rog, e o părere…
    Reperele mele? nu ştiu dacă sunt bătute în cuie, pentru că învăţ mereu din ceea ce văd, trăiesc, citesc. Aş spune că avem aceeaşi ţintă, dar căile de abordare par să difere. Din moment ce ne întîlnim într-un spaţiu creştin, afirmînd cu tărie credinţa în El, cred că putem discuta relaxat o mulţime de probleme. Nu numai prin repere, ci şi din perspectivă putem să clădim armonios. Prin El văzînd şi analizînd lumea.
    Ăsta e răspunsul… :)

    rasvancristian

    noiembrie 15, 2009 at 12:07 pm

  28. @Lia (Completare)
    E adevarat Lia, nu doar din politica vine raul, insa raul legiferat (politizat) e cel mai mare rau posibil cu consecinte pe masura.

    De curand s-a pus problema interactiv la o televiziune mogulica, privind referendumul( Ce folos ar fi daca s-ar vota referendumul privitor la Parlamentrul unicameral?)
    Raspunsul a fost acesta:
    In fond e o chestiune de iubire. Aspectul adus in discutie este pertinent intrucat se refera direct la efecte, la consecinte, la cuantificarea ulterioara in actiuni benefice in folosul natiunii. In opinie personala consider ca, in atari conditii, lucrurile nu vor functiona bine nici cu actualul parlament bicameral nici cu unul unicameral datorita caracterelor actualilor politicieni. Dupa cum se stie, orice sistem oricat ar fi de bun (performant, modern..etc) merge/functioneaza rau cu oameni rai dupa cum orice sistem prost/rau merge/functioneaza bine cu oameni buni, omul fiind masura tuturor lucrurilor. Romania are nevoie de un anume fel de politicieni. Cand cel putin 10 % dintre politicieni vor putea spune la fel ca Monseniorul Ghika : “Doamne ia inima mea rea si nu mi-o mai da niciodata inapoi si da-mi inima Ta buna si nu o mai lua niciodata inapoi” atunci abia vom putea spera la o schimbare vizibila in bine. Avem de fapt nevoie de politicieni care-l iubesc pe Dumnezeu, care iubesc Romania, care iubesc poporul roman dovedind-o prin fapte. Doar atat. Cauza falimentelor in politica e de fapt o chestiune de iubire, politicienii actuali iubesc un singur lucru Sinele lor.

    Sorin

    noiembrie 16, 2009 at 12:54 pm

  29. @ Avem de fapt nevoie de politicieni care-l iubesc pe Dumnezeu, care iubesc Romania, care iubesc poporul roman dovedind-o prin fapte.

    Sorin, din moment ce toată lumea spune că politica e curvă, de unde găseşti tu imaculaţi din ăştia?
    Eu îl votez pe Crin: pe Băsescu nu cred că-l găseşte cineva perfect treaz ca să-i vorbească de Dumnezeu. E mereu aghezmuit :)

    rasvancristian

    noiembrie 16, 2009 at 3:37 pm

  30. UNIUNEA DRACEASCA si (COM)UNIUNEA DIVINA
    sau
    Urzitorii destinelor depravate versus
    urzitorii destinelor decente

    @ admin,
    priveam spre viitor,
    ma gandeam la o noua generatie condusa de scopuri divine
    Procentual aproximativ 10% din totalul politicienilor ca cei descrisi ar fi suficient pentru schimbari in masa, in bine.
    In conditiile actuale, e destul de dificil sa alegi cand electivii sunt din aceeasi parte, partea celor nenascuti din nou..
    Cum ar putea ei aduce lumina daca sunt in intuneric?ori bine daca au ca tata pe cel rau? ori viata daca sunt morti in pacat?
    Doresc din toata inima sa aleg un om dupa inima lui Dumnezeu dar intre cei 12 nu am gasit ..
    Oricum exista un principiu ..pe baza caruia gandesc..in nici un caz nu trebuie sa se mai acorde vreo sansa persoanei sau partidului care au fost la putere si care au creat cadrul institutionalizat pentru practicarea pacatului in masa si fara rusine.
    Romania a fost obligata sa accepte ca si conditie sine qva non a acceptarii in Hidoasa Uniune a Monstruosilor Masoni adica U.E., abrogarea art. 200 din vechiul cod penal care incrimina homoscarbia pedepsind-o cu 5 ani de inchisoare.
    Se nasc cateva intrebari (retorice) de “common sense”:
    1.Ce legatura are aspectul (i)moralitatii cu o alianta economica si politica cum se pretinde a fi U.E.?
    2.Nu cumva altul e rolul ei real?
    3.Nu cumva initial U.E. apoi, in timp (prin extensie si fuziune cu Uniunea Americilor si cea Asiatica – care sunt deja in protocoale incipiente ) U M.(uniunea mondiala ) va fi singurul instrument/mijloc de implementare a controlului total al fiintei umane prin instituirea acestui adevar:

    ” Şi a făcut ca toţi: mici şi mari, bogaţi şi săraci, slobozi şi robi, să primească un semn pe mâna dreaptă sau pe frunte,
    şi nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, fără să aibă semnul acesta, adică numele fiarei, sau numărul numelui ei. (Apocalipsa cap 13:16-17)

    In conditiile anului blestemat (nu de gratie) al intrarii Romaniei in UE, glasul preotilor a fost anemic, al pastorilor, al Uniunilor Cultelor a lipsit sau a fost prea slab.
    Ai auzit in biserici sa se spuna adevarul despre consecintele intrarii in U.E.?
    Ai auzit sa se indemne la rugaciune impotriva acestei actiuni oribile d.p.d.v.spiritual.?
    Oare nu ne-au vandut pastorii, liderii spirituali prin acesta, ca neam, ca natiune?

    Cine a a votat cu actualul presedinte a votat cu cel care-i sustine pe homoscarbosi care sunt:
    -dependenti( fiind deposedati de vointa, bun simt si decenta)
    -demonizati ( nu exista homoscarbie fara o posedare reala si profunda)
    -dementi ( pana in 1972 figura ca boala psihica in SUA, iar practicantii erau tratati ca atare)
    -de-evitat ( pentru a reduce si inhiba social intentia lor de a-si face prozeliti perversi. In Vechiul Testament pedeapsa era moartea, uciderea cu pietre poruncita de Dumnezeu)
    -dezgustatori ( Biblia vorbeste despre patimile lor scarboase)
    -denaturati ( practicile lor sunt un atentat la natura umana pe care Dumnezeu a creat-o ca parte barbateasca si femeiasca specific pentru manifestare heterosexuala)
    -degenerati cu dubla personalitate (in ei exista un continuu conflict intern indiferent de aparentele pe care le afiseaza)

    Homoscarbia este mai periculoasa pentru societate decat lepra, cancerul si sida la un loc.
    Toate marile civilizatii au pierit mai degraba prin factori interni decat externi, si anume atunci cand imoralitatea devenise legiferata si generalizata.

    Acesti homoscarbosi sunt si dezorietati complet spiritual neantelegand ca depind cu fiecare respiratie de Dumnezeul care le-a dat viata si care le ofera cu bucurie iertare si mantuire prin credinta in Iisus Fiul Sau rastignit pe cruce si prin pocainta.

    Sorin

    noiembrie 16, 2009 at 5:11 pm

  31. @ Toate marile civilizatii au pierit mai degraba prin factori interni decat externi, si anume atunci cand imoralitatea devenise legiferata si generalizata.

    Sorine, iată că civilizaţia imperiului roman nu a murit! Cel puţin nu încă… Ştii de ce a rezistat pînă acum? Pentru că a avut un numitor comun pentru toate epocile- creştinismul…
    Abandonarea acestuia va însemna dezastrul ultimului imperiu. O spune Biblia, o cred şi eu…

    rasvancristian

    noiembrie 17, 2009 at 12:49 am

  32. Mai Razvane, daca nu vrei sa lasi comentariul, si nu vrei sa abordezi subiectul, atunci sterge-l, nu-l mai tine asa “in suspans”, asteptand sa fie, chipurile, aprobat :)

    Arundel

    noiembrie 17, 2009 at 10:41 pm

  33. Arundel, am uitat despre ce era vorba. Nu le şterg decît rareori şi nu înţeleg nici eu de ce. Cred că e enervant şi am să rezolv asta pe viitor. Ai dreptate.

    Ştii de ce nu am lăsat comentariul tău, nu? Nu vreau să dau motiv de ceartă persoanelor despre care scrii acolo. Trebuia să le argumentezi pe acel blog, dar ai fost, probabil, moderat.

    rasvancristian

    noiembrie 17, 2009 at 10:51 pm

  34. Inteleg si ai dreptate. No problem.

    Arundel

    noiembrie 18, 2009 at 10:17 pm


Lasă un Răspuns