Cornel Almășanu despre Cina Domnului

În fiecare duminică sărbătorim Învierea Domnului. E prima zi a săptămînii şi luăm împreună Cina, Masa Domnului.

În adunarea Creştini după Evanghelie la care mergem în Tîrgu Neamţ, acest lucru se petrece în fiecare duminică. La începutul fiecărei luni, cineva din adunare se oferă să aducă pîinea şi vinul pentru cele patru duminici care vor urma.

Suntem puţini şi o pîine ajunge la toată lumea, cu atît mai mult cu cît romii sunt foarte severi cu ei înşişi: Duhul de cercetare îi opreşte pe mulţi să participe la acest act cu o importanţă majoră în viaţa unui creştin. În urmă cu două duminici, nici unul din bărbaţi nu a luat Cina şi cred că se certaseră între ei toată săptămîna, nici unul nu scăpase, şi le-a fost ruşine să apară în faţa Domnului, să întindă mîna şi să frîngă pîinea.

– Domnul spune “mîncaţi”, nu “gustaţi”, aşa încît vă poftesc să faceţi ce v-a învăţat El”,

acesta este îndemnul invariabil al fratelui Cornel Almăşanu cînd ne vede că ne codim şi ne sclifosim şi rupem doar o fărîmă din pită. Mai ales cînd calculează că ar putea să rămînă ceva din ea, ceea ce nu trebuie să se întîmple. Atunci trece iar printre rînduri şi mai iei o bucată.

Pîinea nu este frîntă înainte şi făcută bucăţele mici puse pe tavă, din care să ciugulească fiecare ca pasărea cerului. Iei pîine şi o frîngi sau iei o bucată din ea şi frîngi cît să mănînci o îmbucătură zdarvănă.

– Pentru că Domnul a spus să frîngeţi pîinea, nu să luaţi din ea.

Dacă rămîn firimituri pe tava pe care este pusă pîinea care este trecută pe la fiecare, fratele Cornel adună firimiturile, discret, şi le mănîncă şi pe acelea. Sunt coşurile lui cu firimituri, e partea lui. În toate gesturile nu este nimic ostentativ, nimic teatral. Totul este Adevărat.

Urmează paharul de vin. Dintr-o cană de sticlă de un litru, fratele toarnă vinul în două pahare înalte de sticlă, le pune pe tavă şi le distribuie: unul revine surorilor, celălalt fraţilor. Cînd ajunge paharul la tine, te ridici şi bei o înghiţitură din vinul de culoarea sîngelui, apoi îl dai mai departe. Dacă nu sunt suficienţi fraţi în adunare, paharul îţi poate reveni şi bei din nou din el.

Aici am învăţat că trebuie să respect Cuvîntul aşa cum a fost scris el şi, dacă Domnul spune să luăm un pahar şi să bem toţi din el, noi aşa trebuie să facem. Fireşte că oricine are o idee preconcepută despre igienă, despre contaminare prin contact direct, se poate cutremura citind toate acestea. Vă spun însă, din experienţa mea, că trece repede şi mulţumesc Domnului că SIDA şi hepatita C nu se iau pe cale orală. În toată Biblia nu veţi găsi vreun îndemn care să ducă la boală sau un sfat nesănătos. Înţelepciunea lui Dumnezeu este dincolo de priceperea medicinei noastre şi am verificat lucrul acesta şi în adunarea noastră.

– Dacă doar am veni la adunare, am sta muţi şi ne-am uita unii la alţii şi doar am lua Cina Domnului, s-ar putea spune că am luat parte la cea mai importantă lucrare din ziua de duminică, pentru că Domnul Isus este viu şi prezent lîngă noi şi am împlinit astfel poruncile Sale.

Şi aceste cuvinte le-am auzit destul de des dar nu mă satur să le tot repet, pentru că destui au fost anii în care altfel de vin beam, altfel de bucate mîncam şi altfel de vorbe auzeam şi spuneam.

Apoi, cînd la Cina Domnului slujeşte un frate a cărui viaţă a fost toată dăruită Lui, care a închinat lui Dumnezeu tot ce a avut- carieră, bani şi sănătate- care a fost zdrobit de securitate dar L-a urmat pe El ca un rob şi a purtat Crucea Lui, atunci ştii că la Cina Domnului, nevăzuţi, se bucură îngerii.

38 de gânduri despre &8222;Cornel Almășanu despre Cina Domnului&8221;

  1. Rasvane!!! toata admiratia! ati iesit afara in curtea bisericii(sau cel putin asa se vede din foto)ei asta da evanghelizare !

  2. mi-e ciuda pentru ca scriu si cand sa dau „reply” imi apare: „you are posting comments too quickly. slow down”

  3. Uite Rasvan, exact pentru motivele expuse mai sus, bucuria si multumirea mea erau la fel de mari de fiecare data cand participam la frangerea painii impreuna cu fratii crestini dupa Evanghelie. Nu stiu de ce noi, baptistii ne zgarcim sa implinim un act atat de important ca cel al vestirii mortii si invierii lui Hristos. Probabil ca vine tot de undeva de la Centru.
    Abia astept sa venim pe la voi. Dupa Pasti cred ca-mi fac un drum spre Moldova.

  4. Cina,Masa Domnului,Impartasirea cu Sangele Domnului si cu Trupul Lui…
    da..ni se da faramituri aproape,bucatele de pe carese ia coaja,taiate minuscul,asa ca nu ai ce framanta in gura si in inima ,cand iei Cina .
    Intotdeauna fac miezul acela tare,framantandu-l cu mana,ca sa simt ca e ceva.
    Vinul de multe ori e un fel de must,alb,roz,cavd eram copil nu era asa,
    Sangele Domnului nu arata asa.
    Daca a zis Vin…de ce luam must,de ce un paharel de 5 grame,cred…?
    Daca „mesteci” painea aceea pe care tu ti-o rupi,actul in sine e altul..
    Esti implicat altfel..nu teatral..
    Credeam ca numai eu gandesc asa..

  5. sora Elisa,

    multe vom mai auzi si vom mai vedea intimpul ce va sa vina.
    in Iasi este o „biserica” unde in loc de vin este suc de struguri prigat, la domnul Ghica prietenul lui DM.
    Sa luam aminte la noi , ca nu cumva privind la altii,sa cadem pe nesimtite,sa privim la altii dar spre cercetarea noastra,sa stringem ulei ca sa nu raminem fara.
    E vremea lepadarii….DOAMNE ai mila de noi.!!!!

  6. Lorelei, florile le-am pus eu de la Hîrlău, pentru că peretele din spatele fratelui era urît, pentru că vin Floriile şi pentru că, exact în mijlocul peretelui de care vorbesc este agăţat un calendar mic şi urît, genul care se distribuie gratuit pe la noi şi de care nu am putut să-i scap 🙂

  7. Dragă Elisa, măcar vinul să fie vin şi să fie roşu. E greu pentru o adunare mare să ia Masa Domnului ca la noi dar am văzut şi din cele mici, în care tot bucăţica stil „cojiţă” se dădea.

    Ben, nu ştiu ce să spun: vai de capul lui nea Ghica cu prigatul lui cu tot. Cred că ştiu marca aia de suc de struguri.

  8. Da ,Ben,Domnul sa aiba mila ,ca tare e rau si trist si urat..sa ne mareasca credinta in Domnul Isus Hristos.
    Sa ne intareasca,sa ne sprijineasca si sa ne poarte.

  9. Imi place ca acest act de inchinare nu este o comemorare. Este o aducere aminte a mortii si invierii.

    O fixare pe un act in intregul sau. Moarte si inviere.

    Daca era doar moarte, atunci era comemorare. Dar este si inviere. Atunci nu este comemorare. Este un amestec de sfiala, reverenta si bucurie in acelasi timp. O distanta respectuoasa, dar si o apropiere afectuoasa.

    Fiecare să se cerceteze dar pe sine însuş, şi aşa să mănînce din pînea aceasta şi să bea din paharul acesta.

  10. Salutare, zic eu… dupa care doar voiesc sa-mi cer iertare, la propriu, pentru comentariul meu vis-a-vis de polemica iscata cu Fitna – vezi filmul deputatului olandez! Evident ca avem in acea privinta o altfel de abordare, dintre care cred ca a ta a fost mai aproape de Scriptura! Eu insa te-am jignit, am fost dur, am spus ca ai fi acelasi calapod cu Manastireanu! Am gura spurcata, si chiar daca nu ma ierti sa stii ca imi pare sincer rau! Tu esti ucenicul Lui Hristos! Numai ca vezi tu, eu am o simpatie deosebita pentru poporul evreu… si iau foc cand cineva in aceasta chestiune nu este pe aceeasi lungime de unda cu mine! Este adevarat insa ca ucigasilor nu trebuie sa li se raspunda cu ucidere ci cu dragoste: iaca de unde se trage concluzia ca eu sunt slab si ca nu merit inca a ma numi fratele tau! Acest comentariu putea foarte bine sa fie pe mail, dar fiindca te-am jignit in public tot asa imi cer iertare si-ti spun, iarta-ma neica!
    Cu umilinta.

  11. Dragă Dancos, eu spun că parcă am fi şi fraţi de trup, nu numai de Tată. Reacţionăm la fel, iubim la fel şi iertăm la fel. Nu ai greşit cu nimic faţă de mine şi mulţumesc Domnului că eşti bine.

    „Dumnezeu să-i ocrotească pe evrei”,

    să o spunem din răsputeri şi dacă acest gînd a vrut Domnul să iasă întărit, atunci tot El a găsit şi calea să o facă: o controversă între fraţi care simt asemenea în Hristos.
    Te îmbrăţişez cu dragoste.

  12. Dragă Pety, fie ca Domnul să dea un Duh de viaţă în toate adunările, de cercetare şi Masa Domnului va fi exact cum ai spus tu, frumos ai spus:
    „Este un amestec de sfiala, reverenta si bucurie in acelasi timp.”

  13. Apropos!
    Ma bucur ca si la noi acest act este saptamanal. Fenomenul cercetarii este inculcat de patru ori pe luna. Ma bucur ca este asa 🙂

  14. Voi, „crestinii dupa Evanghelie”, mai primiti ajutoare substantiale de la „fratii” din strainatate ? Sau, daca acestea ar inceta, v-ati reconverti urgent la … care da mai mult ?

  15. Mult Har si Pace,Pety,iti multumesc inca odata

    pt.DVDurile cu predici,Domnul sa te binecuvanteze,si pe toti ai tai.

  16. Multumesc Rasvan pentru consideratia ce mi-o acorzi: voi face tot posibilul sa o merit: dar pana atunci sa ne gandim la ceea ce spune Scriptura despre cei care o binecuvanteaza pe mireasa dintîi, Israel, cât și despre cei care îl bleastămă pe Israel, apoi despre viță, altoi și despre renașterea lui Israel: vezi pilda cu smochinul.

    Link-ul de mai sus, probă de măiestrie și virtuozitate de evreu: ți-l dedic nenicule!
    Dumnezeu să te țină sub pavăza Lui!

  17. Dragă Dancos, eşti o binecuvintare pentru mine! Mulţumesc pentru link. Stern este printre violoniştii pe care îi iubesc cel mai mult, timbrul viorii lui e dulce, are culori vii- Menuhin e mai pastelat, e desăvîrşit Menuhin- nu atît de dur ca al lui Oistrah, alt David şi acela, alt evreu genial. Toţi…
    Domnul să fie cu tine, fratele meu!

  18. Multa binecuvintare fratioare si felicitari pentru seria cu fundamentalisti,acum aproximativ 15 ani am fost la o inmormintare in Pascani.era si frateleCornel si cineva mi-a povestit despre ceeea ce tu ai scria aici.Domnul sa te binecuvinteze !

    Pastor Liviu Achirei

  19. fericitilor !!!
    in adunarile din vancouver, columbia britanica a canadei cina are loc foarte rar, o data pe luna; s-a zis ceva, ca o sa fie de doua ori pe luna dar lucrurile se misca greu – se iese greu din traditiile vechi, comitete, statute, …; adunari crestine dupa evanghelie nu sunt; ar fi multe de adaugat dar ma opresc aici; e bine si asa !!! se poate si mai rau !
    DOMNUL SA VA BINECUVANTEZE !

  20. Mai ales cînd calculează că ar putea să rămînă ceva din ea, ceea ce nu trebuie să se întîmple. Atunci trece iar printre rînduri şi mai iei o bucată.

    Pîinea nu este frîntă înainte şi făcută bucăţele mici puse pe tavă, din care să ciugulească fiecare ca pasărea cerului. Iei pîine şi o frîngi sau iei o bucată din ea şi frîngi cît să mănînci o îmbucătură zdarvănă.

    …..

    de ce nu trebuie sa ramana paine?

  21. Dragă Irina, de obicei este cam atăta pîine cîtă să ajungă la toată lumea şi să nu prisosească. Nu este instituit un ritual special, acel „trebuie” nu este impus de Cuvînt, acolo unde este vorba despre Cina Domnului. Aminteşte, însă, de faptul că mielul pascal al evreilor trebuia consumat în totalitate încă din Egipt, în ultima seară a robiei, dar şi de înmulţirea pîinilor şi a peştilor, cînd El a spus: „Strîngeţi firimiturile care au mai rămas, ca să nu se piardă nimic.”- Ioan 6:12 Cred că este justificată „pretenţia” fr. Almăşanu, în contextul celor trei evenimente amintite.

  22. Eu cred ca sunt faramituri sfinte..
    Cred ca nu e doar un simbol…painea,,,
    Pentru mine e Trupul care s-a frant,
    pentru mine!
    Dezbracat chinuit ,si gol!
    Pentru pacatele mele!
    Pe o Cruce,un Dumnezeu Sfant,S-a frant !
    Pentru mine!

  23. Invierea ,,,sa nu uirtam invierea,sa ne salutam cu acest
    Hristos a inviat! pana la inaltare! sa nu dispara dupa trei zile!

    Sa nu uitam ca satana vrea sa -L uitam pe Hristos,prin toate mijloacele lui diabolice,perfide si de sfidare a Sfinteniei LUI!

    Sa nu obosim iubindu-L,laudandu-L.inaltandu-L!

    Hristos a inviat!

  24. Ma bucur ca doriti sa faceti asa cum a poruncit Domnul. Este un lucru foarte bun si, pentru mine, arata dragostea fatza de Dumnezeu prin dorinta de a pazi poruncile Lui.

    Mult har!

  25. Alexandru, a Lui este toată gloria! Mă las în voia Sa, iar ceea ce e rău din ceea ce fac, sunt aşa pentru că El mai are mult de lucrat cu mine.
    Mult har şi ţie, Alexandru!

Lasă un răspuns

