Feisbuc retro (11) …şi faţa regăsită a trecutului

Lumea tare pe care dantelează un ac într-un act fizic, perlă lîngă perlă, zero lîngă unu, asta să fie soluţia? vom moşteni colecţia de hardiscuri ale bunicului?

Mă îndoiesc de asta. Tehnic este imposibil ca un moşneag să vă mai spună, peste optzeci de ani, asta este mama mea, asta e casa furnicilor şi acolo e un ghiveci numit livadă…

Poate lentilele acelea uriaşe cît palma, pe care se unge untul luminii ca pe pîine curcubeul, sidiurile şi dividiurile, din care au încept deja să roadă din gelatină ca din caş şobolanii mucegăiţi ai timpului-iluzie…?

Poate depozitul din nori sau din văzduh, de unde să plouă cu imagini la comandă, în care să te trezeşti cu o bunică nouă, virusată, călcînd prin sufrageria tabletei tale de ultimă generaţie…?

Atinge blînd pe ecran şi ele dispar într-un caier de imagini fără rost de argint, sau stropite pe plastic în mii de scaieţi coloraţi, imprimanţi…

Am pierdut timpul reversului şi am căzut în capcana eternităţii de o zi a feţelor, a memoriilor stivă, a discului optic şi al hîrtiei plastic, batista cu stropi de salivă color…

FAŢA ŞI REVERSUL Prima fotografie de la Isaccea, la culesul cireşelor, cu bunica în planul din  dreapta şi cei doi copii, mama şi unchiul meu, în cel din stînga. În planul profund se simte Dumnezeu.

A doua este o clasă de băieţi, din care în primul plan, cel din drapta cu ochelari, a fost tatăl meu, care terminat şef de promoţie la Liceul Nicolae Bălcescu din Brăila.

Ultima fotografie este un unicat. Mama, boieroaica cea mică şi desculţă din primul plan, cea care a supt sîngele poporului, este înconjurată de slujitoarele ei doar cu puţin mai mari şi căruţaşul bunicului, moşul cu viciul în gură.

Bătrîn, întorc hîrtii bătrîne şi le trimit în hard, în disc şi-n nor…

10 gânduri despre &8222;Feisbuc retro (11) …şi faţa regăsită a trecutului&8221;

  1. Atunci când uit cine sunt, îmi amintesc de mâinile cald-adumbrite ale bunicii care m-a crescut. Îmi amintesc căldura mângâierii sale şi mă uit spre nori. Dar nu mă uit unde trebuie. În inimă mi se întoarce privirea… acolo sunt. Acolo ESTE.

    Răsvan, de nu te-ai opri… din povestit… norii ce-i porţi în sufletul tău.
    A trecut mult timp de când nu am mai plâns la o postare de-a ta. Era timpul.

  2. Se usucă uşor. Urma lor însă… rămâne. Acolo unde nimeni n-o ştie, n-o aude, n-o vede, n-o recunoaşte. Decât EL.

  3. Am trecut si eu pe aici si inainte de amiaza.
    Am citit ce se putea citi si asteptam sa …se intoarca pozele anilor ’30 ,36 , ’42.

    Insemnarile care insotesc pozele sunt importante.

    Dar si aceste insemnari dupa ani de zile se armonizeaza si se impletesc…

    Ce bine ca cineva a avut grija de pozele vechi.

  4. Aşa ce mult îmi plac pozele vechi… Sunt atât de emoţionante! Nu ştiu cum, dar parcă surprindeau mult mai bine stări sufleteşti, momente deosebite.
    Numai bine, domnul Răsvan! Vă felicit cu drag pentru ideea acestui …”feisbuc retro”.

  5. Dragă Alex, acolo sunt bucurii simple. Exista o ordine, o tihnă. Aveau răgaz să le facă pe toate, să se bucure de lucruri simple. Războiul şi comunismul au distrus ţara asta, satul, oamenii, au alterat relaţiile dintre ei, încrederea…
    Cu mare drag şi mulţumiri de vizită.

  6. Dragă Kya, mulţumesc pentru apreciere, dar să ştii că adevăratul cîştigător sunt eu, pentru că vizita ta a fost un prilej să-ţi descopăr blogul, pe care l-am răsfoit în fugă dar promit să revin, pentru că e foarte bine scris.
    Ce să mai spun de fotografiile din Deltă! mai ales peştele pe tabla de pe jar, dar şi urmele ţînţarilor… 🙂

  7. Multumesc, mi-ar placea sa pot sa ilustrez niste trairi atat de frumos cum am citit eu aici! Si nu scriu acest lucru prea des pe bloguri 🙂 Nu din trufie, ci tot dintr-o lipsa acuta de timp 🙂

Lasă un răspuns

