Un răspuns pentru Ambasador

Ambasadorul ne invită să participăm la o dezbatere. Încerc să-mi spun părarea:

Am văzut majoritatea emisiunilor de la „Românii au talent”, cu excepţia celei din Vinerea Mare, cînd mi s-a părut aberant să casc gura la prostii. O spun cu ruşine, pentru că, în general, nu mă uit la emisiuni de divertisment, care sunt de cele mai multe ori imbecile în conţinut şi triviale în execuţie.

În cazul serialului respectiv mă interesau românii, am căutat să văd ce pot face cei neprofesionişti, pasionaţii. Cu mici excepţii, dezamăgirea a fost totală. Or cei care erau buni  fuseseră de ani de zile remarcaţi în domeniu, fie pe alte scene, fie în meseria lor, fie că unele prestaţii erau la graniţa patologicului sau a ridicolului absolut.

Sunt perfect de acord cu dvs. în ceea ce-l priveşte pe cîştigător. Pînă şi numele îl recomandă, dacă vreţi. Spune el, în interviul la care aţi făcut trimitere, că vrăjitoarele fac lucrurile în mod nativ, inconştient, în timp ce el le face cu ştiinţă.

Asta spune multe… În Renaştere existau practici de genul acesta, de magie, de vrăjitorie, de tehnici de manipulare a unor mari mase de oameni. Gog nu spune nimic din ce ştie, el te duce cu vorba tocmai ca să te poarte departe de adevăr. De fapt, ce să ne mai mire, din moment ce un savant de talia lui Haşdeu a rămas celebru prin şedinţele sale de spiritism, de chemare a duhului fiicei sale, şi prin castelul în care el, ca spiritist şi mason, făcea toate nelegiuirile acelea. În şcoală n-am auzit să comenteze cineva că e un mare păcat ce făcea marele enciclopedist de talie… renascentistă.

Din acest punct de vedere, al sezizării pericolului, postarea dvs. este cu atît mai valoroasă, cu cît vă opuneţi alegerii populare. Mă bucur cînd un pastor nu adulează mulţimea, iar pe dvs. vă admir de multă vreme (şi) pentru acest lucru.

Vă doresc o duminică binecuvîntată.

Un gând despre &8222;Un răspuns pentru Ambasador&8221;

  1. Vă mulțumesc mult, frate Cristian. Sunt încurajat de rândurile așternute de dumneavoastră aici.
    Vă doresc mult har în tot ce faceți.

Lasă un răspuns

