Un produs marca Bărbosu: anonimul violent

Zilele acestea, după postarea mea despre cine cred că este Cristian Bărbosu, am primit două mărturii total opuse, care mă amuză, dar mă şi uimesc prin contrast.

Prima dintre ele are autor cunoscut mie şi e tînăr. El  mă roagă să nu-i public comentariul şi, cu atît mai mult, să nu-i dezvălui numele.

Al doilea îşi păstrează anonimatul, dar doreşte fierbinte să-i apară textul.

 

 

Cred că cele mai haioase înjurături pocăieşti sunt anonime şi-L fac să pălească pe Dumnezeu, care este singurul detector perfect de anonimi din cîţi cunosc (sau cred că-L cunosc).

Primul comentator, cel cunoscut, îmi scria că a ascultat sute de predici (poate mii, aprecia el) şi că enorma lor majoritate îl plictisesc de moarte. Însă, sunt şi dintre cei care l-au cucerit prin informaţie şi vioiciune. A enumerat cîteva nume: Daniel Brânzei, Daniel Chereji, Marius Cruceru şi Paul Negruţ.

Despre Cristian Bărbosu a avut alt gen de aprecieri, nu foarte binevoitoare, dar exprimate elegant. Din păcate, nu mi-a permis să le fac cunoscute nici sub anonimat.

Al doilea comentator, nimeni altul decît L.I., pe care-l presupuneam în glumă un bîţîit  mîntuit, îmi scria următoarele:

Prostesc e sa vorbesti despre cineva pe care nu-l cunosti, aducandu-i acuzatii si critici. Problema e ca la baptisti nu se prea mai mantuie lumea, pe cand la Metanoia da. Cred ca asta-i problema baptistilor batuti în cap cu dogma si legati la gat cu cravata. A unora. Nu putini.

Nu ştiu dacă ăsta este produsul tipic al anilor de evanghelizare după formula Cristian Bărbosu. Mi-aş fi dorit ca susţinătorul propagandistului evanghelic să fie altfel reprezentat în comentarii, dar de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere.

Un gând despre &8222;Un produs marca Bărbosu: anonimul violent&8221;

  1. E ca la fotbal.Oricate greseli ar face echipa,fanii o apara.Barbosa la baptisti si Pustan,Vasilica Croitoru,Lucian Oniga la penticostali,sunt „echipe”cu MULTI fani.Comenteaza ceva negativ despre ei si deja fanii lor te mananca.Ei nu trebuie sa se apere.Nici macar sa faca declaratii(ma mir ca Barbosa a iesit cu o astfel de declaratie)Eu,de exemplu i-am contestat pe Pustan,Barbosa,Oniga pe motivul ca nu lasa educatia religioasa a tinerilor si adolescentilor in seama parintilor si ca nu lasa membrii ordinari ai bisericii sa faca evanghelizare.Ideea e ca daca un parinte greseste greseala se vede doar in familie,dar daca un Pustan sau Un Oniga greseste,suferim cu totii.Ca si guvernul.Daca tu sau eu gresim,noi o patim dar daca guvernul greseste,toata populatia o pateste.Ei bine,fanii lor m-au „binecuvantat” si pe mine cu diverse cuvinte nedemne de un crestin.
    VEDETISM.Nici mai mult nici mai putin.

Lasă un răspuns

