Daniel Chiu despre Cristian Barbosu (3) Mesajul la final

Cum practicăm lepădarea de noi înșine și purtarea crucii?

Ceea ce îi lipsește lui Cristian Barbosu este atingerea divină ce rezultă din zdrobire. Nu i se contestă chemarea, nici dotarea, ci se deplânge faptul că nu a experimentat lepădarea de sine cerută de Domnul Isus celor ce vor să fie ucenicii Săi cu adevărat, deși nu i-au lipsit ocaziile. Lipsa zdrobirii s-a putut constata mereu în activitatea sa.

Astfel, la începutul slujirii sale ca păstor, Dumnezeu l-a plasat sub autoritatea predicatorului Doru Popa, pentru a-l deprinde cu disciplina ascultării și supunerii în Christos. Dacă fratele Christian Barbosu a fost nedreptățit de fratele Doru Popa (așa cum a pretins), atunci, prin crearea neînțelegerilor i s-a oferit o bună ocazie să accepte suferința pe nedrept și să învețe să se supună Dreptului Judecător (1 Petru 2:23).

 

 

În loc să se încredă în Domnul, păstorul asistent Cristian Barbosu a început să atace pe cei care îl criticau și a cerut ca vreo câteva familii foarte bine văzute în Biserică să fie înlăturate (doar pentru faptul că l-au criticat), ca astfel să i se dea lui satisfacție în conflictul ivit.

În loc să accepte autoritatea pusă de Domnul asupra sa (autoritatea păstorului senior Doru Popa), fratele Christian Barbosu s-a răzvrătit împotriva autorității (sub care Domnul l-a plasat), și a rupt biserica unde trebuia să stea, să sufere și să aștepte ajutorul lui Dumnezeu. Iată o ocazie pe care a ratat-o, de a se smeri și a aștepta dreptatea Domnului. În schimb, și-a făcut el dreptate, refuzând zdrobirea care i-ar fi adus un salt spiritual semnificativ. Dreptatea Domnului a fost înlocuită cu dreptatea proprie, sau cu dreptatea lumii (Laodicea este biserica unde e promovată dreptatea lumii în dauna celei de sus).

După efectuarea unei rupturi de biserică, te-ai aștepta ca un om al lui Dumnezeu ce a fost factor activ în ruptură să devină sensibil la vocea Duhului și să se smerească recunoscându-și greșala și cerând iertare bisericii pe care a fragmentat-o. Am crezut sincer că fratele Christian Barbosu va înțelege răul pe care l-a făcut prin bulversarea bisericii Maranata și prin ruperea ei și, la scurt timp după separarea apelor, va proceda duhovnicește cerând iertare celor ultragiați, dând exemplu membrilor bisericii pe care o păstorește cum trebuie să ne smerim și să alergăm după pace în relațiile cu frații noștri.

Dar lucrul acesta nu s-a întâmplat nici până în ziua de azi. Drept urmare, porfețesc că nu după multă vreme fratele Cristian Barbosu va secera o schismă în propria congregație. Legea spirituală cu ce măsură măsori, ți se va măsura (Matei 7:2), acționează și în biserica Metanoia. Este de dorit ca fratele Cristian Barbosu să se împace repede cu cei pe care i-a ofensat, înainte de a ajunge la judecată.

O să dau un exemplu din activitatea mea de păstor, și aceasta numai pentru că Domnul m-a trecut și pe mine pe drumul pe care a fost antrenat Cristian Barbosu.

În anul 1982, în Chicago fiind, s-au iscat niște neînțelegeri în biserica baptistă română din care făceam parte și, ca urmare a acestor neînțelegeri, cinci familii am părăsit acea biserică. Ulterior, cei plecați ne-am organizat formând un grup de părtășie prin care s-a început o altă congregație bisericească.

În anul 1983, am fost ordinat ca  păstor al acelei biserici. Dumnezeu a lucrat atunci în viața mea o zdrobire pentru care îi mulțumesc totdeauna. În toamna acelui an m-am dus în vizită la biserica unde fusesem membru și, în fața întregii adunări, în timpul unui serviciu de închinare, mi-am cerut iertare de implicarea mea în certuri,  arătând că nu îmi acord nici o circumdanță atenuantă, ci îmi asum întreaga repsonsabilitate pentru participarea la neînțegeri.

Am cerut Bisericii și păstorului să mă ierte. În acel moment, păstorul bisericii a venit lângă mine, m-a luat de umeri și a spus: „Și eu am greșit în acele împrejurări și am nevoie de iertare!” Atunci, la un an după neînțelegere, ne-am împăcat în fața adunării unde am greșit. Eu fiind păstor mai tânăr și fiind printre cei ce s-au separat cu nemulțumire, am considerat că este datoria mea să îmi recunosc greșala și să îmi cer public iertare.

În trecutul meu nu mai există un schelet care să mă urmărească și să impieteze asupra lucrării ce o fac, așa cum există în viața fratelui Barbosu și a colegilor lui pe care i-a împins la ruperi de biserici. Sunt convins că, dacă fratele Cristian Barbosu ar fi venit în Biserica Maranata să își ceară iertare pentru tulburarea și ruptura ce le-a făcut, ar fi primit iertarea fratelui Doru Popa, pe care îl cunosc a fi un om al lui Dumnezeu, cu o capacitate de iertare ieșită din comun. Prilejuri de smerire Dumnezeu i-a oferit lui Cristian Barbosu, dar el nu le-a fructificat. Așa se face că a rămas fără zdrobirea de care are atâta nevoie.

În loc să își recunoască vina ruperii bisericii datorită lipsei de înțelepciune și a lipsei de paciență de care a dat dovadă (atunci când ar fi trebuit să aștepte în tăcere ajutorul Domnului), Cristian Barbosu a trecut la discreditarea fraților din Biserica Maranata care i-au reproșat anumite lucruri și atitudini neduhovnicești.

Mai mult, aprins de resentimente, a procedat la discreditarea Bisericii Maranata în Apus, în fața acelor Biserici americane și oameni de afaceri care susțineau material lucrarea Bisericii Maranata, cu intenția de a crea probleme financiare Bisericii pe care o rupssese, ceea ce dovedește spiritul de răzbunare ce îl adăpostește în pieptul său.

Sunt conștient că fratele Barbosu ar putea riposta că el nu a greșit cu nimic față de biserica Maranata, prin urmare nu ar avea de ce să își ceară iertare, ci dimpotrivă, Biserica Maranata ar avea motive să îi ceară  lui iertare.

Dacă acesta ar fi cazul, Metanoia ar fi trebuit să stea în afara Uniunii Bisericilor Baptiste din România din care face parte Biserica Maranata și, ca protest, să refuze să participe la o asociație unde este admisă o biserică așa păcătoasă cum este Maranata care, „greșind” față de Cristian Barbosu, nu și-a cerut iertare acestuia.

Dacă Biserica Maranata este vinovată de conflictul prin care s-a format Metanoia, și dacă Biserica Maranata este vinovată de toate păcatele pe care i le-a imputat Cristian Barbosu atunci când a făcut ruptura, principialitatea i-ar fi dictat să nu se asocieze cu Uniunea Baptistă din care făcea parte Biserica Maranata. Dar de ce să ne mirăm de aceste inconsecvențe, din moment ce principiul de bază al neo-evanghelicilor este lipsa de principii.

La 20 de ani după sponsorizarea lui Cristian Barbosu la studii în America mă gândesc că ar fi fost mult mai bine pentru el să fi studiat, înainte de a fi venit în America, la o facultate în România, unde să își fi dezvoltat o cultură generală, care evident îi lipsește, răstimp în care să fi devenit un credincios stabil, cu valori creștine reale, în stare să se orienteze cu maturitate în peisajul teologic și eclestiastic american și, drept urmare, să aleagă să se asocieze cu cei care au rămas fideli Scripturii și principiilor sănătoase ale credinței.

Fratele Doru Popa, care avea legături strânse cu bisericile fundamentaliste din America, trebuia să intuiască deznodământul la care se va ajunge, din moment ce păstorul asistent pe care l-a adus la Maranata era de orientare neo-evanghelică și și-a dezvoltat relații nu cu bisericile fundamentaliste americane, ci cu bisericile ce au adoptat fără discernământ stilul de închinare numit contemporan, mulat pe mofturile unei audiențe cu propensiuni firești, în căutare de divertisment și distracție.

Mai zilele trecute fratele Cristian Barbosu a fost criticat pentru orientarea sa și pentru metodele de care uzează în scopul atragerii oamenilor la serviciile bisericii pe care o păstorește. Dacă ar fi fost un om zdrobit de Domnul, ar fi răspuns cu un ton mult diferit de cel pe care l-a adoptat, și nu ar fi recurs la atacarea caracterului celui care îl critica. Intenția de a se îndreptăți pe sine nu scuză atacul la caracterul celui ce l-a criticat.  Lipsa frângerii, a smereniei și a integrității din viața personală, precum și teologia neo-evanghelică pe care a adoptat-o în America, laolaltă cu orientarea spre distracție și spectacol în serviciile divine vor distruge ca și o carie lucrarea pe care o face la Metanoia sau în alte părți.

Personal, am speranța că Dumnezeu îi va ieși înainte și îi va oferi o nouă șansă de a se lăsa lucrat de Duhul sfințeniei, pentru ca, astfel, cu lepădare de sine și cu o viziune ce țintește glorificarea Mântuitorului nostru, Cristian Barbosu să efectueze revirimentul așteptat, aducând o reală primenire spirituală în Biserica Metanoia și apoi, prin exemplu, în celelalte biserici din România.

Atunci fratele Cristian Barbosu va apela la rugăciune și nu la metodele de marketing (a se vedea clipurile prin care face popularitate bisericii sale în stilul show-urilor de TV) de care fac uz companiile societății de consum pentru a-și face reclamă și a-și promova produsele; atunci va fi pătruns până în măduva oaselor de viziunea unui Dumnezeu sfânt, Flacăra Mistuitoare ce nu acceptă focul străin pe altarele sale, ci arde pe nechibzuiții de teapa lui Nadab și Abihu; atunci va antrena pe membrii bisericii pe care o păstorește într-o închinare cu reverență, și nu într-un dezmăț al firii pământești.

Până atunci, însă, se cuvine să ne rugăm pentru el și, totodată, pentru noi toți ceilalți, ca să nu cădem în același spirit de neascultare.

DANIEL CHIU

Anunțuri

31 de gânduri despre &8222;Daniel Chiu despre Cristian Barbosu (3) Mesajul la final&8221;

  1. CAND AM PACEA DOMNULUI.

    1. Cand am pacea Domnului in inima
    Poate veni orice vifor
    Inima mea si-atunci tot asa va canta
    Bine e, bine e in Domnul.

    Refren:
    Bine e, bine e în Domnul,
    Bine e, bine e în Domnul!

    2. Când Satana-mi stă-n cale să mă-nfrice,
    Acest cuvânt mă mângâie:
    Isus a sfârşit toate pentru mine-a murit;
    Sunt curat prin a Lui sfant sange

    3. Sarcina păcatului El a purtat,
    El mi-a uşurat sufletul;
    Pe cruce pentru mine a sângerat,
    Sufletul meu laude pe Domnul!

    4. Acuma-n Hristos trăiesc şi pentru El.
    Cuvântul Lui mă conduce
    In El am pace, prin El sunt eu liber,
    în Domnul am odihnă dulce !

  2. Sunt cam trist de faptul ca Daniel Chiu, pe care il cunosc, face astfel de afirmatii. nu sunt surprins, insa.
    Legat de Doru Popa – si pe el il cunosc personal – si de ruperea bisericii Maranata, Daniel Chiu cunoaste doar partea care i-a fost povestita de Dorel Popa. Daniel Chiu nu a trait alaturi de comunitatea din Romania ca sa poata fi indreptatit sa faca astfel de afirmatii.
    Legat de cresterea biseriii Metanoia si spiritualitatea acesteia, la fel, face afirmatii in necunostinta de cauza. Ma intreb de ce nu sta de vorba si cu metanoisti? Daniel Chiu este foarte deranjat de faptul ca atat el, cat si Doru Popa nu l-au putut manevra pe Cristian Barbosu asa cum au vrut ei – probabil.
    Hai sa nu mai tragem concluzii nerealiste, fr. Daniel. Apreciez analiza autentica facuta pastorilor din Romania, care au mult de invatat – si chiar de schimbat – chiar daca dvs. credeti ca formele sunt elemente neschimbabile in credinta protestanta. Sunt o gramada de biserici in care se foloseste, de exemplu, acelasi fel de muzica ca in Metanoia, dar atata vreme cat cei care canta in fata au o mina serioasa, posomorata – pararea mea ca nici macar nu sunt prezenti acolo spiritual – sunt acceptati ca facand o lucrare spirituala. Imi pare rau sa va spun dar in cazul acesta va lipseste maturitatea spirituala.
    De unde ati tras concluzia ca oamenii sunt atrasi prin tehnici pacatoase in Metanoia? Metanoia nu atrage oameni prin muzica – Metanoia I se inchina lui Dumnezeu prin muzica! Metanoia nu atrage oameni prin libertinism – darea de socoteala a vietii personale este un element important in comunitate. Vedem multi oameni „ciudati” in Metanoia? Da, vedem. Vedem oameni care in alta biserica, poate nu au curaj sa intre din cauza constientizarii pacatului lor, sau datorita aspectului care provoaca priviri „sfinte” la adresa lor.
    Fr. Chiu, mai ganditi-va care este misiunea bisericii in lumea aceasta.
    Ma intind prea mult. Sper ca veti publica comentariul acesta, fara pretentia ca voi castiga simpatia pentru Metanoia, nu e nevoie de asa ceva.
    Mihai

  3. Pe Cristian Bărbosu l-am auzit pentru prima dată la Iris, la începutul anilor ’90. Venise cu o mărturie personală a convertirii lui. Era pe vremea când se implicase alături de Doru Popa la Maranata. Avea un oarecare șarm.
    Nu doresc să se creadă că devin partizanul necondiționat al uneia dintre părți.
    Nevoia de relevanță teologică sănătoasă și de ce nu și culturală (limitată) nu mai e o noutate pentru evanghelicul român de pretutindeni.
    Pornind de la premisele de mai-sus, aș dori să împărtășesc câteva nedumeriri ridicate pe marginea depeșelor prietenului meu Daniel Chiu.
    Dacă formarea bisericii Maranata a avut la bază ruptura produsă de Doru Popa, față de cei de la Speranța unde fusesese păstor senior fratele Truța, de ce Daniel nu i-a cerut lui Doru să rămână acolo să sufere zdrobirea firii, așa cum îi cere lui Cristi Bărbosu?!? Ruptura de Speranța de ce nu e incriminată ?!?
    Dacă Cristi a avut un traseu sinuos, oare Doru Popa cum l-a avut?!? Aici e vorba în speță de amalgamarea politicii (de stânga, atât de pe drept contestată de Daniel Chiu) cu Biserica. Traseismul politic a lui Doru, să-i fi scăpat lui Daniel, pe cînd a lui Cristi, nu? De ce nu l-a primit Daniel Chiu pe Doru Popa cu a lui delegație de politruci fesenisto-pesedisto- comunistă ( în truntea căreia era nimeni altul decât actualul prim-ministru Victor Po(a)nta) la ei la biserică în primăvara acestui an, de a trebuit să meargă la Cristi Ionescu la penticostalii din Chicago? Metanoizarea Bisericii să fie mai vinovată decât politizarea Ei?!?
    Oare fiecare despărțire să fie una a- sau antibiblică? Cum poate fi privită ruptura lui Barbaba de renumitul Pavel: traumatică sau benefică?!?
    Unde mai punem zicala că două săbii într-o teacă nu prea încap?!? Aici și Doru și și Cristi sunt egali!
    Contabilizarea creșterii Bisericii cred că trebuie privită echilibrat: și cantitativ dar și calitativ. Dacă Cristi sacrifică a doua dimensiune, e responsabilitatea lui și a Bisericii. Dar dacă invidia e la baza tevaturii, atunci ele degrevat de orice răspundere a tensiunii ivite.
    „Că … cam atît” , pentru început! 🙂

  4. Ce mai faci senior Felix?!?
    Eu operez de obicei cu laser (unul al obiectivității) și sub anestezie (cea a dragostei creștinești). Asta doar așa, ca să vezi cât sunt de smerit! 🙂 🙂

  5. Intre timp Soarele s-a inaltat deabinelea si la Chicago…
    Exista sperante sa avem ceva raspunsuri de la fr. Daniel Chiu inainte sa apuna pe aici…

  6. Atat Daniel Chiu cat si fratele Cristian Barbosu sunt doi slujitori exponentiali ai lui Dumnezeu pentru aceasta generatie. Am avut si eu parte de zdrobirea amintita de fr.Daniel. Sa ne rugam pentru astfel de oameni ai lui Dumnezeu.

  7. „De ce nu l-a primit Daniel Chiu pe Doru Popa cu a lui delegație de politruci fesenisto-pesedisto- comunistă ( în truntea căreia era nimeni altul decât actualul prim-ministru Victor Po(a)nta) la ei la biserică în primăvara acestui an, de a trebuit să meargă la Cristi Ionescu la penticostalii din Chicago? Metanoizarea Bisericii să fie mai vinovată decât politizarea Ei?!?”

    Dragă Barthimeu, asta e, într-adevăr, o problemă! Doru Popa e politruc? e de stînga?! 🙂
    Ce mă fac dacă Daniel Chiu trimite un material la fel de mare despre acesta? 🙂

    Poate i-a spus şi lui să facă ce i-a recomandat lui Cristian Barbosu, cine ştie…

    Acum, chiar ar fi interesant de văzut dacă scindarea Metanoia- Maranata ţine nu atît de orgoliul liderilor, cît de felul în care-L slujesc cele două adunări pe Dumnezeu.
    Sunt diferite din acest punct de vedere, sau nu?
    Cît de diferite?
    Să fie adevărat ceea ce spune Daniel Chiu, că Metanoia a luat-o la vale? Au rămas ceilalţi în deal?
    Se profilează două tipuri diametral opuse de slujire în bisericile baptiste, una de tip clasic (sau cuminte, nici eu nu ştiu cum să-i mai spun, ca să împac pe toată lumea :)) şi alta de tip deschis, gen Metanoia?
    Dacă răspunsul e afirmativ, atunci Cristian Barbosu e cu mult mai important pe plan general decît lasă să se înţeleagă activitatea sa pe plan local (scindarea de la Arad, scandalul cu Doru Popa, etc.).
    Este adevărat că nu a fost agreat de vechea conducere, dar este luat în braţe de cea nouă?
    Este Maranata un soi de sectă, curent, trend în sînul baptismului tradiţional? Ce spune Otinel I Oxfordizatul despre cele două tipuri de abordare? ca şi Cristian Barbosu, „unitate în diversitate” şi alte parascovenii împrumutate din politichia masonă de la Bruxelles?
    „Relevanţă” e parola, dragă Barthimeu :): cînd atingi acolo, se trezeşte candidatul manciurian la viaţă şi-şi aminteşte cine e stăpînul :). Este un termen luat, din nou, din panoplia globalizării. Glumesc şi eu, fireşte.

    Dragă Barthimeu, eu asta l-aş întreba pe Daniel Chiu dar şi pe tine şi pe toţi cei ce citiţi acum materialul lui Daniel Chiu.
    Din ce spui tu, se profilează două portrete: una a politrucului (Doru Popa), alta a inovatorului, a reformatorului (Cristian Barbosu).
    Măi să fie! chiar aşa?

  8. Cristi Han, Lau..:
    Ingrijorarile lor -ca si tristetea lui Mihai- se justifica. Sunt probabil implicatia alaturi de Cristian Barbosu; e normal sa fie afectati/ingrijorati.
    Pareri personale:
    -Despre justificarea scrisorilor descrise si a reflexiilor asupra lor, eu nu ma pronunt. E treaba celor ce le scriu.
    – Problema Maranatha vs. Metanoia sau invers apartine bisericilor respective.
    – Pastorul Chiu atinge 2 probleme cruciale: impacarea celor doua bisericii si fringerea de sine/rastiginrea. E normal ca „Metanoia” sa se impace cu „Maranata” dupa cum „Maranata” s-a impacat cu „Speranta”. Sfatul lui Daniel Chiu are greutate si pt faptul ca el insusi ne spune ca l-a practicat. Ba si biserica noastra din Detroit si-a cerut iertare dupa 22 ani de la biserica de care se despartise (macar ca protagonistii despartirii nu erau pe aici). Aceste impacari au importanta spirituala. Chiar daca sunt facute formal! Semnificatia in cazul lui „pupat toti piata independentei” e ca ne facem si mai tare vinovati inaitnea Domnului in loc sa primim binecuvintarea Sa. Dar nu este alta cale decit impacarea (daca nu s-a produs inca fara sa stim noi). In ce priveste despartirea, si asta-i treaba celor 2 biserici. Daniel Chiu e banuit c-o stie din gura pastorului Popa. Eu o stiu din gura pastorului Barbosu. Ce-a fost nu se mai poate schimba decit marturisi si ierta. Eu am scris despre ea ceea ce am putut scrie din cite stiu; restul ramine „in pectores” pina la mormint. Fiti sigur ca si cei 3 pastori pomeniti stiu sa tina lucrurile „in pectores” pt a nu se deteriora relatiile. Iata de ce nu trebuie sa va ingrojati prea tare.
    Iar fringerea/ rastiginirea de sine e cruciala in viata noastra de credinta desi ea nu mai este un subiect la moda. La moda este afirmarea de sine…ca dovada ca am ajuns unde am ajuns majoritatea dintre noi.

  9. E normal ca “Metanoia” sa se impace cu “Maranata” dupa cum “Maranata” s-a impacat cu “Speranta”. Sfatul lui Daniel Chiu are greutate si pt faptul ca el insusi ne spune ca l-a practicat.

    Doru Radu, sunt de acord cu dvs. Şi eu am înţeles acelaşi lucru. Din păcate, lucrurile sunt mult mai otrăvitoare decît par la prima vedere.
    Ca de fiecare dată, „prostimea” (fac parte din ea) nu este lăsată să vadă decît umbra lui Dumnezeu, nu şi tentaţia celui rău (politică, bani şi lumina reflectoarelor).
    Continui să cred că afacerea e ciudată din capul locului. Fiecare actor al acestei poveşti în multe acte şi pe mulţi ani, inclusiv Daniel Chiu, luaţi separat şi desbrăcaţi de frazeologia biblică, ascund adevăruri grele, pe care nu le spun decît pe jumătate sau cum le vine la îndemînă ca să cîştige atenţie sau să-şi justifice teoriile.
    De ce Danial Chiu nu a amintit de vizita delegaţiei politice de la Bucureşti, cînd a amintit de prietenul său, Doru Popa? Este Doru Popa un revoluţionar de profesie? Cum de s-a găsit tocmai el să gireze pentru Cristian Barbosu în ’90?
    Ce credibilitate are un pastor care face politică, mai ales de stînga? mai poate fi el invocat într-o discuţie de acest gen? Păi, pe mine mă intereseză oamenii, nu pozele lor!
    După o zi şi ceva de la postarea primei părţi, mă aşteptam ca Daniel Chiu să intervină în discuţii, să-şi apere punctul de vedere.
    Sper că nu s-a folosit de acest blog numai pentru a-şi face cunoscute principiile, repulsiile şi reflexele, sau pentru a se disculpa că l-a descoperit şi sponsorizat pe Cristian Barbosu la început de drum.
    Oricum, din cauza acestui stil neconvenabil pentru mine (care puteam să fac şi altceva azi, în loc să-i apăr şi să-i menajez postările), nu-l voi mai găzdui pe acest blog, indiferent ce material îmi va trimite.
    Am admirat la dvs., Doru Radu, că de fiecare dată cînd am dat un text care vă privea în mod direct, v-aţi făcut timp şi, fie că am fost de acord cu ideile dvs., fie că nu, aţi avut generozitatea să vă susţineţi afirmaţiile ÎN TIMP REAL.
    Daniel Chiu n-a făcut-o: cu alte cuvinte, îi urez drum bun!

  10. „Daniel Chiu n-a facut-o:cu alte cuvinte ii urez drum bun” Nu cred ca ajuta la ceva
    reactia.Bine ca si-a facut de cunoscut opiniile pe un blog bine cunoscut si citit.
    Trebuie acceptat stilul :e tipul luptatorului care arunca sulita si apoi dispare,pentru a
    revenii cine stie cand cu o noua actiune.Poate ca este bine sau nu,asta numai
    dansul o stie.Are tot dreptul.Ceea ce ramane in urma…o armata de oameni vor sa
    rezolve dilema: de ce a aruncat sulita ? Dezvinovatire sau dezamagire ?
    Poate si una si alta. Ganditi-va : s-au intalnit intr-o vama,unde au pus totul la cale.
    In vama Nadlac (probabil) fr.Daniel a intels si a crezut in viitorul benefic pentru cultul
    baptist,a mai tanarului Cristian.Unde mai punem garantia oferita de Victor Braica,
    Hotararile ad-hoc,uneori sunt bune si necesare,dar alteori dau dureri de cap. De
    ex.: dupa ce Barbosu si-a terminat studiile,a constatat(Daniel),ca tanarului ii cam
    lipsea cultura de tip…romanesc,ca nu poti construi una apuseana daca nu ai o
    baza …nationala. Cam tarziu acum…

  11. Vai ce le mai stie Chiu pe toate. Asta da analiza „obiectiva”. Deci Chiu, care presupun ca n-a fost de fata cand au avut loc aceste „evenimente” ne spune cu certitudine ce s-a intamplat in biserica lui Doru Popa. Nu aveti impresia ca acest Dan Chiu e subiectiv? Pe de alta parte, a dezgropa mortii in halul in care o face acest pastor fundamentalist nu cred ca este o practica biblica. Arati-mi in Biblie in invatatura Domnului Isus sau a lui Pavel, ca acest procedeu era acreditat de catre apostoli. Chiu o face in mod constant. El da verdicte, el nu accepta zona gri. Pentru el e clar: Doru Popa e imaculat, e un sfant bun de pus in icoana iar vina ii apartine in totalitate lui Cristian Barbosu. Daca nu ati fi de acord cu atacurile sale la adresa lui Barbosu cred ca ati putea sa-l contraziceti cel putin in cateva puncte pe acest Chiu. ..

  12. E culmea ca nu simtiti in acest articol ca ceva il roade pe Chiu si il roade de multa vreme. Acum doar a gasit ocazia sa rabufneaca. Un adevarat om al lui Dumnezeu nu contabilizeaza greselile asa cum o face acest Chiu.

  13. Draga Rasvan,ingadue-mi sa spun ceva.
    Am citit biografia lui Spurgeon [una in rezumat aparuta in vremea dinainte ’89]
    Fac referire la un aspect specific predicatorilor.
    Se spune ca avea un vizitator intr-o sambata dupa masa. La un moment dat, cat de politicos a putul el sa fie i-a spus prietenului…
    – du-te acum, pentru mine abia acum incep ,,durerile facerii predicii de maine” [uneori 2 predici]
    Se stie despre Daniel C. faptul ca-si pregateste cu multa seriozitate mesajele.
    Am scris nu sa-l scuz ci pentru a-i acorda intelegere.
    Poate dupa ce se termina duminica la ei…

    Iti doresc o duminica cu ,,hrana spirituala” din belsug.

  14. Dragă Mitică, a venit Cornelius şi a lămurit lucrurile: Daniel Chiu e plecat în concediu 🙂
    Dar în principiu ai dreptate. Putea să comunice cu mine pe mail, dar nici asta n-a făcut.

  15. „…cultura de tip…romanesc…”

    Dragă Radu Oprea, ce înseamnă asta „cultură de tip românesc”?
    Eu am înţeles că ar fi fost recomandabil să aibă studii post liceale, eventual universitare, înainte de a se duce în America. Deşi nici aici nu sunt convins că e o regulă bună.
    Habar n-am ce-a vrut să spună Daniel Chiu, dar oleacă de incult tot l-a făcut pe Cristian Barbosu. 🙂

  16. „E culmea ca nu simtiti in acest articol ca ceva il roade pe Chiu si il roade de multa vreme.”

    Dragă Dumitru Raţiu, culmea e că nu siţiţi dvs. că eu simt 🙂
    Că îl roade!… fireşte că-l roade: pe dvs. nu v-ar roade dacă aţi investi în ceva (sau cineva) şi acel ceva (sau cineva) v-ar părăsi şi s-ar duce după altul. Nevasta, de exemplu? 🙂
    Vedeţi c-am înţeles? 🙂

  17. Dragă Răsvan,

    Dacă ar fi să punctez pe marginea subiectului aflat pe tapet (dar mai ales pe marginea comentariul tău la perspectiva mea), aș spune „ceva de genul”:

    Doru Popa este un fel de politruc.Unul de sorginte postdecembristă, cu înclinații cameleonice, predominant stângiste. Asta e clar!

    Daniel Chiu, de ce nu a trimis simultan (dacă nu chiar primordial) un material și despre Doru Popa?!? Unul atît pe linie cultică , cît și paracultică (politică, economico-financiară- mai ales că soția lui și-a deschis un cabinet medical uman). Dacă așa cum unii presupun că s-au petrecut lucrurile ( și anume că și Doru ar fi primit o depeșă), de ce nu n-a informat Daniel de materialul trimis și lui Doru?!?

    Legat de adevăratul mobil al scindării Maranata-Metanoia. Cred că doar bunul Dumnezeu și cei doi păstori îl cunoasc. Selectivitatea celor doi, credem că a fost din plin folosită. Cred că , asemenea celor mai multe desprinderi, a existat un complicat complex de argumente și motivații. Problema nu e că nu au existat dorințe- vorba lui Pavel pe marginea celor care doresc să devină lideri. Întrebarea e: cîtă pondere au avut cele firești comparativ cu mandatul biblic, cu necesitățile vremii de atunci, diferența de viziuni ale celor doi… Și cîte alte aspecte n-or mai fi fost? Eu sunt total de acord cu desprinderea de noi nuclee pentru viitoarele biserici, dacă ele se fac în baza principiului biblico-uman: să rămînă loc de un „Bună Ziua!”, de un „La Bună Revedere”! Nu agreez cu „Adio!”

    Pentru a putea fi cît de cît detașați emoțional de subiectul în cauză, e important să urmărim viziunea, dinamica, gradul de funcționalitate a celor două biserici.După cât mi-a fost dat să aflu, cred că Metanoia are o dinamică și funcționalitate aparte. Asta mă poate îndreptății să cred că girul proniei e prezent la Metanoia. Metanoia e un exemplu de ieșire din inerție, din „încremenirea în proiect” (vorba bunicuței 🙂 ), unul cultic. Și prin aceasta Metanoia se înscrie în șirul bisericilor și liderilor ce-au procedat și pățit aidoma. Istoria mai recentă sau mai veche e sugestivă în acest sens. Să ne amintim doar de un Pit Popovici al începutului anilor ’60; sau de un Liviu Olah la Oradea de la începutul decadei a opta a trecutului secol și mileniu; sau de fenomenul Mediaș, cînd acolo se aflau Ștef și ginerele lui Beni Cocar. Toți aceștia au avut parte de același tratament: OSTRACIZARE.
    Legat de „Relevanță”. Da „se poartă”, e „pe creastă” un astfel de slogan.Dar dacă suntem onești trebuie să recunoaștem că și Christos l-a aplicat vremurilor Lui. Problema e că nu fiecare generație își joacă rolul; se bazează pe cel al generației precedente, sau (vai!) mai grav, al celor precedente. Despre relevanță poate că s-ar merita câteva reflecții serioase.

    Cît privește hașurarea portretelor celor doi protagoniști, eu cred că parte din ele au și fost conturate de chiar cei doi prin fapte, vorbe, atitudini. Noi,„cîrcotașii” putem veni doar cu completări. Stricta și personala mea opinie e că Metanoia e o voce tot mai sonoră, comparativ cu Maranata care pare să fi adoptat „un piano”.

    „Măi să fie! Chiar așa?” – 🙂 🙂

  18. „Astfel, la începutul slujirii sale ca păstor, Dumnezeu l-a plasat sub autoritatea predicatorului Doru Popa, pentru a-l deprinde cu disciplina ascultării și supunerii în Christos”.

    Nu inteleg ce vrea sa spuna Chiu prin aceasta afirmatie si nici in frazele care urmeaza.
    Deci daca Dumnezeu te plaseaza „la inceput” sub autoritatea cuiva, inseamna sa stai toata viata sub autoritatea acelei persoane? Ar insemna ca si Paul Negrut ar fi trebuit sa stea sub autoritatea lui Iosif Ton, nu? (ca doar „la inceput” a fost sub autoritatea lui). Daca Marcu nu a stat sub autoritatea lui Pavel (si-a fost OK asa), atunci Doru Popa sa fie un fel de papa sub autoritatea caruia trebuie sa stai toata viata? Daca acesti pastori, gen Doru Popa, nu planteaza biserici si nu-i trimit pe pastorii tineri in lucrare, ar insemna sa nu se mai faca nimic, decat centralizat. De multe ori ma gandesc de ce nu avem si noi baptistii un Papa? Daca tot ne place centralizarea aceasta excesiva. Sunt convinsa ca daca s-ar proceda asa si papa baptistilor nu ar fi pe placul lui Chiu, acesta s-ar revolta si ar indemna poporul sa iasa de sub autoritatea „parintelui spiritual”. Potrivit logicii care-l calauzeste pe Chiu, Cristian Barbosul ar fi trebuit sa fie si astazi sub autoritatea PSD-istului Doru Popa….

  19. „Potrivit logicii care-l calauzeste pe Chiu, Cristian Barbosul ar fi trebuit sa fie si astazi sub autoritatea PSD-istului Doru Popa….”

    Dragă Ondina, politic vorbind, da! şi ar fi fost şi la putere, unde mai pui! 🙂
    În armată expresia este „a te pune la dispoziţia comandantului”, dar numai cînd ai făcut o boacănă.
    La vechii meseriaşi, treceai prin două etape: ucenic, apoi calfă şi deveneai meşteşugar, după ce făceai o operă cu care să le rupi gura ălora din ghilda brînzarilor, cîrnăţarilor, sculptorilor sau arhitecţilor, de la caz la caz.
    În ghilda baptiştilor nu ştiu cum stă treaba, dar după cum au evoluat lucrurile, trebuie că Barbosu i-a rupt gura cu ceva lui Popa. 🙂

  20. Rusinea nu are limite, dar frica de D-zeu ar trebui totusi intr-un tarziu sa se declanseze…ar trebui…
    Cu tot respectul as dori sa ii reamintesc lui Daniel C. cat si comentatorului Cornelius care ne atrage atentia asupra suferintelor lui Doru Popa, sa fie cu frica de D-zeu cand fac afirmatii si sa isi aminteasca dansii de molestarile pe care le facea( poate chiar le mai practica si acum) asupra fetelor din biserica. Haide sa uitam afacerile banoase ce le face Doru Popa in cadrul bisericii si cum trage ultimul leu de pe frati sarmani care merg ca la „pastorul” turmei sa ceara un sfat, ajutor, si el ii trateaza ca pe carpe. Hai sa-i uitam si replica iubita: „cand sunt la amvon sunt pastor, cand sunt jos sunt om ca tot omul si pot sa fac ce vreau”.
    Se baga toti din exterior in niste probleme interne de parca ei au fost implicati. Cum puteti sa-i cereti frate Daniel, unui om incepator in pastorire sa accepte si sa se supuna unui om lipsit de D-zeu care a distrus multe vieti, care nici daca ar mai avea o viata nu ar putea alina lacrimile multora care i-au cazut victime. Daca cineva ar fi fost curios sa stie adevarul, ar fi mers simplu la politie sa vada cum „sta” „fratele” nostru cu dosarele…ca doar e un om public.

    D-zeu sa ne ierte ca vedem doar oamenii care au deschidere spre schimbare, spre sfaturi, sa aiba mila de noi pentru ca vedem doar problemele care pot fi reparate dar craterele si smoala dinaintea noastra nu o vedem ca e prea mare. D-zeu sa intareasca si sa aline victimele acestui om si sa le dea putere sa se ridice in picioare si sa spuna adevarul, pentru ca doar ei au ceva cu adevarat de zis. Imi pare foarte rau ca pastorul care e acuzat de rupere de biserici tace si inghite toate mizeriile de pe internet in loc sa spuna cui i s-a cerut sa fie supus. E si asta o zdrobire, sa taci si sa inghiti atatea pe nedrept, de la niste oameni care nici macar nu te cunosc.
    Se mai trezeste altul sa afirme ca e exagerat sa spui ca sunt pastori care interzic spalarea pe dinti a femeilor. Vi se pare exagerat? Dar despre pastori care predica in gura mare de la amvon ca absorbantele sunt lucrurl diavolului si ca femeia tre4buie cu carpe sa stea la menstruatie, Epilarea este inventia diavolului pentru a provoca barbatii, ca deh, femeile se epileaza si apoi merg cu zonele epilate si stau la expozitie. cum e? Ca actul sexual intre soti e stric pentru reproducere si se face doar prin contactul organelor sexuale fara saruturi sau mangaieri? Hai sa fim seriosi, mai coborati-va din baloanele si mergeti in zonele rurale sa vedeti cum se propovaduieste evanghelia. E usor sa stam in fata internetului si sa luam orice articol de bun si absolut, in loc sa mergem sa vedem cu ochii nostri.

  21. „Haide sa uitam afacerile banoase ce le face Doru Popa in cadrul bisericii si cum trage ultimul leu de pe frati sarmani care merg ca la “pastorul” turmei sa ceara un sfat, ajutor, si el ii trateaza ca pe carpe.”

    Dragă Ruth, ce-ar fi să nu le uităm? 🙂

  22. O nu, nu pot sa uit cat rau a facut! Dar incerc sa plec capul pentru a nu ma asemena celor din lume, dar uneori, pare a fi imposibil de realizat!
    Voia Lui sa fie!

  23. Faza cu profetirea scindarii bisericii „Metanoia” a fost si ea interesanta. Daca ne luam dupa „invataturile” biblice am putea sa spunem si ca Islamismul, Mormonismul, Martorii lui Iehova ar fi trebuit sa dispara de mult, caici, daca nu este de la Dumnezeu, lucrarea respectiva se va distruge. Asa si cu profetia scindarii… prin faptul ca culegem ce semanam. Eu cred ca l-a cam luat valul si acolo. Si a vorbit firea si dorintele lui launtrice. 😀
    Totusi cred ca are si el dreptate in unele aspecte. In ceea ce priveste relevanta, aici parerile sunt impartite, iar unii sunt conservatori, altii nu.
    Incep tot mai mult sa cred ca toti pastorii au si defecte, si inevitabil, se va gasi cineva sa le posteze pe vreun site, pentru a-i discredita.
    E ironic totusi… Fratele Chiu a picat chiar el in cursa pe care i-a intins-o fratelui Cristian Barbosu. A incercat sa-l discrediteze si a sfarsit prin a fi discreditat.
    Aici cred ca se potriveste versetul: „Ce seamana omul aceea va si secera…”
    Si mai este un proverb romanesc, care imi place mie: „Nu te baga in tarate ca te mananca porcii” No ofense! Nu am vrut sa jignesc pe nimeni prin ultima remarca.

  24. Aş fi foarte curios cum îşi vor reciti comentatorii de aici comentariile făcute în 2012 acum, când Metanoia s-a divizat şi ea… Ciudată e istoria şi rotundă e roata… Prima oară s-a divizat Speranţa şi a luat naştere Maranata; apoi s-a divizat Maranata şi s-a născut Metanoia; după care s-a divizat Metanoia şi şi-a făcut apariţia Harvest… Ce urmează?

  25. Gasim scirs..”…Cate o franciza Harvest in toate orasele mari ale tarii ….”!
    In curind o sa apara fiindca pentru lideri sunt beneficie si le asigura salariul ,beneficiile si confortul! Multi privesc ….aud si putini percep !!!Ferice azi de liderii care prin pozitii beneficiaza de salariile mari si celelate beneficii pe care ajung sa le primeasca….!!!Ei spun ca astfel sunt binecuvintati ……..,iar multimile fiindca nu citesc ce scrie in Scriptura usor se lasa induplecati …..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s