Ofuscatul

Domnule Razvan,

Cu tot respectul fata de dumnevoastra, imi permit aici sa va sfatuiesc in public sa nu va pripiti in a judeca superficial. Supararea d-vtra se simte. Cred ca gresiti. Se intimpla sa stiu ca Daniel Chiu este in concediu. Cred ca are omul dreptul sa se odihneasca si el fara sa se ingrijoreze de atitudinile si supararile celor de pe bloguri si internet. Cu siguranta ca va raspunde la intebari cind se va intoarce acasa. Da-ti omului beneficiul prezumtiei de nevinovatie. Nu se cade sa il judecati, mai ales ca il cunosteti cit de cit si stiti bine ca nu face astfel de lucruri de care il acuzati in rindurile de mai sus. Astfel de comentarii imi provoaca retinere in a mai colabora pe bloguri, Noi romanii avem un spirit de critica foarte vitriolic si vicios. Nu ne face cinste si nu ne sta bine chiar daca de multe ori avem dreptate in cele scrise si spuse …

Domnule Bartimeu,

Un singur comentariu la cele mentionate de d-vtra. Biserica Speranta la vremea aceea esta pastorita de Ionel Truta de care se cunoaste ca era un colaborator al Securitatii. Truta si conducerea Uniunii Baptiste comuniste nu l-a vrut pe Doru Popa niciodata linga Truta la conducerea bisericii Speranta. Nu cred ca puteti compara cele doua cazuri de rupturi de relatii dintre pastori si biserici. Nu uitati arestarile si bataile pe care Doru l-a primit la Securitatea din Arad in vremea aceea.
Totodata astfel de discutii are trebui purtate in particular cu cei care vor sa cunoasca adevarata istorie a celor intimplate atunci. Nu faceti numic altceva decit sa da-ti apa la moara celor care denigreaza virtos si cu rivna pe internet credinta protestanta si slujitorii ei. Cunosc din propie experinta …

CORNELIUS TICA

9 gânduri despre &8222;Ofuscatul&8221;

  1. Dragă Cornelius, este Daniel Chiu în concediu? Să ştiţi că a observat toată lumea chestia asta 🙂
    Blogurile se servesc calde, dragă Cornelius. Pînă se întoarce măria sa din vacanţă, se duc vitriolicii şi vicioşii la casele lor.
    Dvs. nu mai colaboraţi cu blogurile? Dar cine v-a spus că blogurile vor mai colabora cu dvs.?
    Vreţi să vă spun una verde-n faţă? Chiar dacă nu vreţi, eu tot v-o spun: Daniel Chiu a folosit prilejul pentru a explica ce amestec a avut în „afacerea” Barbosu. Şi a avut, nu glumă!
    S-a scos, cum spune românul, i-a recunoscut meritele înnăscute ale liderului metanoic, apoi l-a tras vîrtos de urechi în public, iar eu am şters ringul de sînge.
    Au ieşit la iveală o sumedenie de amănunte şi eu zic că merita zarva.
    Vă spun încă una, mai tare ca prima: dacă mai scrie Daniel Chiu un material de acelaşi gen, fără să răspundă la comentarii, o să se dubleze numărul de enoriaşi ai lui Cristian Barbosu. Chestia e: cine i-l mai publică? 🙂

  2. Domnule Razvan,

    Zarva pe care o faceti aici ca sa folosesc putin din limbajul d-vtra cit si subiectele care va preocupa in ale publica pe blogul nu va face nici un bine moral si mai ales din punct de vedere spiritual. Firile sau incins,taberele sint deja gata impartite si sentinta gata de a fi prezentata in public, impreuna cu ocara bisericii lui Christos. Nu credeti ca ar fi bine sa lasati ca lucrurile sa se mai linisteasca putin si numai apoi sa judecati fara patima?

    Eu personal il cunosc pe Cristi Barbosu de cind eram studenti. De a lungul anilor am auzit direct de la sursa ce sa intimplat intre el si Doru Popa. Eu unul mi-am format parerea mea personala cu privire la cele intimplate dar nu am sa dau apa in public la moara secularilor si a rebelilor care au de platit o polita cu vre-un pastor dar care vin pe blogul d-vtra, sa va citesca, sa critice si care selecteaza cele mai mizerabile forme de continut si care apoi sa arunce public cu noroi in fata bisericii lui Christos si a slijitorilor Lui.

    In privinta colaborarii pe blogul d-vtra am sperat ca tacerea mea de mai mult de un an de zile sa fie o explicatie indeajuns de clara cu privire la directia in care va indreptati. Sincer nu am nici o pretentie de publicare si colaborare de la d-vtra. In principiu nu imi place sa imi fac obligatii inaintea oamenilor.

    Ma bucur ca ati reusit sa va descarcati oful cu cele comunicate „verde” in fata mea. Sper sa va simtiti mai bine. Totusi cred ca titlul postarii vi se aplica de minune.
    Si inainte de a incheia da-ti-mi voie sa va intreb cine va cerut sa stergeti ringul de singe? D-vtra nu va ginditi dinainte la consecintele articolelor postate de d-vtra, mai ales cu privire la subiectul acesta. Ce ati crezut ca dezbaterile/datul cu parerea vor fii sterile fara urmari emotionale sau spirituale.

    Daniel Chiu este un om matur si intelept indeajuns de capabil sa va raspund la toate intrebarile pe care le aveti cu privire la subiectul acesta. Cu privire la Barbosu si Doru Popa ar fi fost bine s-ai fii contactat personal si sa ascultati parerile lor, inainte de a da apa la moara turmei. Credeti-ma nu imi fac crize de constiinta cu privire la natura articolelor scrise de Daniel Chiu si nici de marimea turmei lui Barbosu nu ma ingrijorez.. Fiecare lucrare va fi judecata sau binecuvintata de D-zeu. Timpul este testul tuturor lucrurilor. Va doresc toate cele bune.

  3. De la „domnul” Barthimeu (alias Viorel -Dorel Codreanu), fratelui Cornelius!

    Cornelius: frumos nume! Renumit personal biblic! Îmi place să cred că aveți tangențe caracterologice cu cel din vechime.

    Spun,îmi place, deaorece e mai greu de dovedit din tonul și substanța comentariul dvs la adresa mea.

    Eu nu puneam în discuție profilul lui Ionel Truța, ci principiul de care trebuia să țină cont Daniel, principiu pe care nu l-a aplicat și lui Doru. Dacă nu mă înșeală memoria, exemplul personal de reconciliere la care face adresă Daniel, cel de la începutul anilor ’80 de la Chicago, se aseamănă cu cel a lui Doru. Știm cu ce personaj controversat s-a reconciliat Dani Chiu atunci. Între acel personaj și Truța, ai fost ceva similitudini.

    Cît privește sugestia dvs de-a discuta în particular astfel de subiecte fierbinți, cred că trebuia inițial să i-o adresați lui Dani. După vînturarea penelor din turla bisericii, e prea tîrziu…
    În orice caz: să mai auzim și de bine!
    Că de rău, n-i s-au „sterpezit”… zilele! 🙂

  4. „In privinta colaborarii pe blogul d-vtra am sperat ca tacerea mea de mai mult de un an de zile sa fie o explicatie indeajuns de clara cu privire la directia in care va indreptati.”

    Dragă Cornelius Tica, n-am ştiut că tăcerea dvs. semnifica şi altceva decît tăcere. 🙂 Acum aflu cu surprindere că mă mişc într-o direcţie anume. Ciudat! eu mă simt ca un grăuncior de polen (ceva mai voluminos, ce e drept), şi înot cu o mişcare browniană, cu cîte un bobîrnac molecular, cînd spre Daniel Chiu, cînd spre Tiberiu Horvath, cînd spre dvs., încercînd să înţeleg şi să mă bucur de felul diferit şi extrem de colorat în care ne-a plăsmuit Dumnezeu pe fiecare, în picătura de lacrimă depusă pe lamela lumii.
    Vă rog să mă iertaţi, dar tonul comentariului dvs. e cam de ţaţă în piaţa de peşte, iar gramatica e cam suflecată şi cu mîinile în şolduri. 🙂 („Ce ati crezut ca dezbaterile/datul cu parerea vor fii sterile fara urmari emotionale sau spirituale.”, sau „Si inainte de a incheia da-ti-mi voie sa va intreb cine va cerut sa stergeti ringul de singe?” sau „Sper sa va simtiti mai bine. Totusi cred ca titlul postarii vi se aplica de minune.”).
    Pentru un ditamai reverendul, pretenţiile erau mai mari… coşcogeamite mai mari 🙂

  5. „După vînturarea penelor din turla bisericii, e prea tîrziu…”

    Da, frumos filmul, dragă Barthimeu. Dar, spre deosebire de „Doubt” (excepţional jucat!), la noi, vorba românului, le merg şi fulgii la bătaie, nu se vîntură numai penele 🙂
    Nu, nu le mai adună nimeni la loc în pernă, foarte corect spus…

  6. Avem o problemă!
    Cine ne ajută?!?

    Anul trecut pe marginea mizerabilei postări moșite de nu mai puțin abominabila Bruxelles-Mission, sub numele lui Popa Doru, apăruse ceva inimaginabil la adresa lui Daniel Chiu și a familiei lui lărgite.

    Cine era acel/acest Doru Popa?!?

    Greu de crezut că Doru Popa de la Maranata!

    Dacă ultima supoziție e adevărată, atunci Doru Popa avea obligația morală urgentă de a se dezice de acel articol și de administratorii acelui blog. Altfel e vaișamar ! 😦 🙂

    Dacă nu a făcut-o (și după știința mea nu există o dezicere din partea lui Doru
    Popa), atunci Daniel Chiu ne afundă mai adânc în haos.

    Așadar, cine ne ajută?!?
    Doru Popa sau Daniel Chiu?!?

  7. Domnule Razvan,

    Sincer, trebuie sa va marturisesc ca imi deveniti tot mai antipatic. Ptr un „ditamai” doctorul, pretentile si asteptarile mele de la d-vtra au fost mult mai mari.
    Imi pare rau dar dezamagiti enorm de mult. In lipsa de alte lucruri, imi imputati anumite greseli de ortografie care se datoreaza vitezei cu care scriem pe computer. Prefer sa le am pe acestea decit greselile de judecata de care va faceti vinovat aici. Va rog sa nu va mai osteniti sa imi raspunde-ti, nici eu nu o voi face.

Comentariile nu sunt permise.