Pomelnicul onoarei româneşti

Am crezut că nu există o a treia cale, politic vorbind. Fie că te duci la vot, fie că stai acasă, automat devii partener al uneia din tabere. N-am găsit nicio soluţie alta decît asumarea curajoasă a propriei mele politici, care pare să fie, la prima vedere, anarhie pură. Şi primul pas pe care-l fac este să-l las pe Dumnezeu să-i radă din istoria prezentului pe toţi.

Credincioşia, afirma Vasile Voiculescu (citat de Virgil Ierunca), nu are o structură anume, un loc ascuns în trupul omului. Voiculescu spunea că s-a născut credincios,   în sensul că nu a fost niciodată constrîns de împrejurări exterioare sau de o mare suferinţă care să-l facă să-şi ridice ochii spre cer.

În contextul politic actual din România, în faţa provocării referendumului, recunoscînd minciuna din ambele tabere promovată cu neruşinare de cîteva săptămîni, n-am văzut nicio ieşire.

Ticăloşia ambelor tabere a fost să te implice oricum în jocul lor, la fel de imoral de ambele părţi. Şi este imoral pentru că se minte în neştire, iar credinţa nu acceptă, în structura ei, în alchimia fibrei neştiute, vecinătatea spurcată a minciunii.

Fructele mîniei nu sunt roade ale Duhului, după cum nici susţinerea unui scelerat la putere nu e un îndemn de la Dumnezeu.

Băsescu a ajuns la conducere cu voia lui Dumnezeu. Cine neagă asta, contestînd rolul Lui de decizie absolută în istorie, afirmă o blasfemie. La conducerea lumii nu se află Diavolul, iar disputa nu se poartă între Dumnezeu şi Diavol, cum afirmă credinţele gnostice. Dihotomia politică este, însă,  un soi de religie a răului care te împinge spre disoluţie, învrăjbindu-te, păcălindu-te, manipulîndu-te într-o direcţie sau alta.

Mîinile care l-au votat pe Băsescu au desăvîrşit gestul de încredere al minţilor acelora dintre noi care, crezînd în Dumnezeu, şi-au pus nădejdea în El să facă din om, din mitocan, cum îl numea Paler, un preşedinte.

Acest lucru nu a fost posibil, nu pentru că Dumnezeu a fost lipsit de putere, ci pentru că alcoolul, viciile, poftele ascunse, minciuna sfruntată au fost roadele de neînlocuit ale marinarului devenit şef de stat.

Însă, cum aş putea să hotărăsc eu ziua în care Băsescu să plece? A lucrat Ponta, mincinosul prin definiţie şi la vedere, plagiatorul din fruntea guvernului, după voia lui Dumnezeu? L-a consultat Antonescu, omul de tinchea (dacă vă mai amintiţi povestea) zornăitoare, pe Dumnezeu şi a avut o revelaţie de Sus că acum e momentul să-l dea jos pe impostorul de la Cotroceni?

A treia cale, pe care nu mai gîndeam s-o aflu, se bazează pe răspunsul la întrebările de mai sus: nu, niciunul din ei, niciun personaj învelit în hainele pestriţe ale cuvintelor nu este deschis dialogului şi nu pare să accepte imixtiunea adevărului în ecuaţia politică românească.

Nu mă duc la vot din motive evidente: minciuna nu e treba mea. Dacă ani de zile vorbeam de duminica orbului, ca zi de votare, acum a venit vremea duminicii Înşelătorilor, a păpuşarilor, a masonilor, a găinarilor, a lichelelor cu crucioaiele pe piept şi cu diavolul în minte.

A trei cale e să spui că te doare şi să-l rogi pe Domnul să te vindece de ei. Pentru că, dacă Vasile Voiculescu nu aflase credinţa decît în Duh, e momentul să recunoaştem că minciuna face parte din substanţa trupului nemîntuit, a cărnii, a materiei, şi să ne depărtăm de îndemnurile ei cu demnitate şi curaj. La urletele lor, răspunsul e tăcerea, un marş al tăcerii.

Amintiţi-vă ce spunea cîndva Ierunca:

„… la vremurile de cumpănă în care o încearcă nenorocul şi istoria, Ţara aceasta şi-a asigurat tăcerea, lui Lucian Blaga şi a lui Dan Botta, ispăşirea crucificată a lui Constantin Noica, în cele din urmă, martiriul lui V. Voiculescu. Şi pomelnicul onoarei romîneşti nu se sfîrşeşte aici.” (1)

(1) Virgil Ierunca, Româneşte, ed. Humanitas, 2010, pag. 40

43 de gânduri despre &8222;Pomelnicul onoarei româneşti&8221;

  1. Frate Răsvan, mă tem că tot nu rezolvaţi dilema, fiindcă statul acasă e oricum un vot în balanţa invalidării, deci, implicit, în balanţa rezultatului. Dar apreciez în mod deosebit introspecţia foarte pertinentă. Şi decizia luată! Cred că aşa ar trebui să procedăm toţi vizavi de deciziile celuilalt, chiar dacă ne exprimăm opinia legat de ea! Trebuie să recunosc că şi pe mine mă doare teribil decizia pe care trebuie să o iau şi încerc cât pot să fiu şi pragmatic (pe cât poate… idealistul din mine!). Ce mă doare cel mai mult în toată „tevatura”” asta e cât de mult s-a transmis către oameni ideea că dacă eşti „într-o tabără” prin simplu DA sau NU, eşti automat duşman al celor din „cealaltă tabără”. Cumplit cum s-a transmis şi dintr-un spectru politic şi dintr-altul ura!

  2. Foarte frumos aţi concluzionat starea de ură, frate Marinel! Pe ură nu se poate clădi nimic bun. Noi facem cărămizi la faraon, nu mai contează cum îl cheamă. Folosim truismele, dar nu credem în ele, de parcă înţelesul adevărului s-a pierdut. Descifrăm sensurile politicii ca pe semnele aztecilor, de parcă am vorbi o limbă care s-a pierdut de păsăreasca politicienilor, folosind cuvinte al căror înţeles profund, creator, zămislitor, a fost pervertit de ei în simboluri ale distrugerii.
    O vorbă pe care Băsescu (nume predestinat) ar trebui să o înţeleagă e că cine seamănă vînt, culege furtună. Iar noi ştim că numele oamenilor nu sunt întîmplătoare…
    Ponta este adeseori asociat cu „poanta”, care e sfîrcul unei glume. Antonescu, ajuns lider la Cotroceni şi luînd decizii pripite, alipindu-se cu cine nu trebuia, îmi aminteşte de alt Antonescu, care a sfîrşit rău.

  3. Draga Rasvan, n-as vrea sa neprilejuiesc aceasta consistenta discutie despre politica romaneasca (cea mai rezonabila citita in aceasta luna), insa fac o trimitere catre o rememomare publicata astazi, despre verii bunicii cei inalti ce-au trecut din aceasta lume, pe care, fiind vorba de Petru, Efim Sezonov si citandu-va si pe dvs., m-am gandit sa vi-l aduc in vedere: http://amintiridincarton.wordpress.com/2012/07/26/verii-inalti-soti-si-parinti-pe-care-fetita-i-privea-de-jos/
    Cu drag, sa speram la vremuri mai bune in societatea mioritica, cu cat mai putina spirtoasa ori vrajba.

  4. Da, frate Rasvan, „facem cărămizi la faraon”! Până când? Că la un Moise pare imposibil să ne mai gândim. Ne-a rămas doar Domnul şi, chiar dacă sună fatalist, nu e, fiindcă doar atunci când crezi că L-ai pierdut pe Dumnezeu Îl găseşti cu adevărat!

  5. „Băsescu a ajuns la conducere cu voia lui Dumnezeu. Cine neagă asta, contestînd rolul Lui de decizie absolută în istorie, afirmă o blasfemie.” Daca mergem pe logica asta si Hitler a fost pus tot de Dumnezeu la conducere. Oare cine le-o fi dat dreptul crestinilor sa lupte pentru inlaturarea lui in al doilea razboi mondial?
    Problema e foarte simpla si are o logica pentru clasele primare. Datorita constitutiei Romaniei, avem un drept si acela se numeste „vot”. Eu cred ca Dumnezeu l-a lasat. Dar desigur asta este parerea mea.
    Ce facem fiecare cu acest drept, tine de alegerea noastra. Personal nu cred ca fac un pacat nici daca votez DA, nici daca votez NU, decat daca constiinta mea care se afla in relatie cu Dumnezeu, imi spune cum sa votez sau sa nu votez deloc. Restul e politica… asa cum este ea…

  6. Daniel, îmi pare rău dar Hitler nu a ajuns la putere pe căi democratice. Sunt şocat că aduci un astfel de exemplu în discuţia noastră. Părerea mea este că eşti intoxicat media. Povestea am mai auzit-o la un post TV. Iar după ce spui aiureala, mă mai şi jigneşti: „Problema e foarte simpla si are o logica pentru clasele primare.”
    Am mai scris şi voi reveni: Andrei Scrima spunea că şi comunismul a fost hotărît de Dumnezeu, ca pe o oglindă a decăderii noastre morale de la oferta lui Dumnezeu (ca să mă exprim politic) la sfinţenie şi a abesenţei noastre de la credinţă.
    Băsescu este un produs politic democratic, ales de majoritatea cetăţenilor cu drept de vot, în pace şi fără constrîngeri. Seamănă asta cu accederea la putere a lui Hitler? Hai să fim serioşi!
    Că el reflectă, din multe puncte de vedere, tarele majorităţii, asta e cu totul altceva: e beţiv, afemeiat, poltron, afacerist, mincinos, etc. Asta nu înseamnă că a încălcat constituţia, ci morala, promisiunile pe care le-a făcut, ceea ce nu se judecă prin referendum pentru că vrea ginerele masonului Sîrbu şi Antonescu, păpuşa masonului Fenechiu.
    Dar tu n-ai decît să te duci la vot, doar Voiculescu nu bate cîmpii propagandei degeaba: treieră ce-a semănat. Şi, vorba ta, nu-ţi trebuie multe clase ca să înţelegi chestia asta.
    Referitor la felul în care votezi sau dacă votezi e treba ta şi nimeni nu e corect să-ţi schimbe opinia. Eu mi-am spus-o pe-a mea. N-am scris şi n-am gîndit nicăieri: faceţi ca mine! Să mă ferească Dumnezeu de păcatul ăsta, Daniel!

  7. Domnule Rasvan ,nu as fi asa de sigur cu a doua alegere a presedintelui.Probabil ca saracia limbii noastre pune egal intre „voia” si „ingaduinta”. sa nu intram chiar in aspecte de matematica electorala.
    Fac trimitere la toate atrocitatile ce se petrec in lume.Sustin cele scrise de Daniel,in legatura cu Hitler,majoritatea cu care a acces la putere fiind zdrobitoare.Dar el avea un singur partid , pe cand USL-istii sunt trei.Cand furi in echipa ,sansele sa se toarne unii pe altiii sunt un pic mai mari, decat la un singur partid.
    Sintagma „stapanitorul acestei lumi” din ce stiu se refera la altcineva.Si celor rai le merge bine iar cei neprihaniti au partea lor de suferinta.
    Din pacate nu cred ca exista a treia cale acum.Cine e pe „faras” acum ….
    Optiune Da sau NU.
    Teo

  8. Mă simt oarecum dator cu o explicaţie la pretenţia mea privind pragmatismul. E un punct de vedere. Poate că nu e cel corect fiindcă aşa îl văd eu, dar… Scriam aici http://cetateadepiatra.wordpress.com/2012/07/24/da-de-ce/ explicaţia.
    Frate Răsvan, sper să mă iertaţi ca am trecut acest link. Nu o fac interesat de „reclamă”, ci doar din dorinţa de a explica o poziţie… Dacă m-aţi iertat, mulţumesc. Dacă nu, mulţumesc! 😀

  9. Teo, cred că postarea mea a fost foarte clară. Am spus de ce nu mă duc la vot şi ce cred despre actuala clasă politică din România. Visam să existe o societate civilă neimplicată politic, care să iasă la promenadă duminică şi să-i sfideze pe cei cu DA-ul şi pe cei cu NU-ul în gură. Nu să stai acasă ascuns, ci să mărşăluieşti în tăcere, ca la prohod.
    Am în minte imaginea unei înmormîntări de la ţară, în care cei doi popi care urmau dricul făceau glume între ei. Metafora e aceeaşi, iar pe post de mort e speranţa într-o societate normală, guvernată de legi drepte şi respectate de toţi.

  10. Perfect, dragă frate Marinel! de ce să mă supăr?! cred că asta ar bucura pe mulţi, să se certe creştinii între ei pentru opţiunile diferite din politică.
    Mă simt dator, după discursul de astă seară a lui Antonescu, cel care spunea „să mergem la vot cu Dumnezeu de mînă”, să te rog să asculţi şi piesa de mai jos, poate foloseşte celor care nu sunt creştini dintre USL-iştii care merg încolonaţi la vot duminică 🙂 :

  11. Domnule Rasvan imi cer scuze daca v-am jignit cu ceva. Sa stiti ca nu asta a fost intentia mea. Totusi referitor la raspunsul dumneavoastra in legatura cu Hitler, lucrurile nu sunt chiar atat de simple. Partidul nazist intre 1930-1932, era al doilea partid in preferintele electoratului si era in parlament, drept rezultat fiind propulsarea lui Hitler ca si cancelar al Germaniei. De acolo a avut loc lovitura de stat, printr-o lege pe care a initiat-o Hitler pentru a trece puterea parlamentului in posesia lui si care a fost votata de parlament. Era desigur o lege anticonstitutionala cu o vadita tendinta dictatoriala.
    Cunoastem personaje din peisajul politic romanesc cu tendinte dictatoriale care au controlat guvernul, asa cum a facut-o si Hitler? Poate ca aiurez, dar sunt sigur ca nu toti cititorii de pe acest blog sunt prosti.
    Desigur diferenta e uriasa, insa daca vreti un exemplu mai elocvent, il putem lua din Scriptura. De cate ori nu a fost pedepsit poporul evreu prin robie? Sau cum era numit Nebucadnetar de Dumnezeu? Iar el tocmai ii dusese in robie pe evrei.
    Sunt deacord cu ce a spus Teo. Una e ingaduinta si alta este voia Lui Dumnezeu. Voia lui Dumnezeu este ca in fruntea tarii sa fie un conducator care sa vrea binele poporului. De aceea am si afirmat ca dreptul de vot ne este dat de Dumnezeu. Intr-un fel ne pedepsim singuri ca natie, votand aiurea, (oamenii isi vor da invatatori dupa poftele lor), nici macar nu este nevoie ca Dumnezeu sa intervina in mod direct pentru asta, asa cum a facut-o cu poporul sau in vechime.
    Tot ceea ce ar trebui noi sa facem ca si credinciosi, ar fi sa ne rugam ca in fruntea tarii sa ajunga oameni care sa aiba frica de Dumnezeu si sa doreasca binele celor multi, care sunt defavorizati, oameni de o conduita morala ireprosabila.
    Iar daca ajung altii la putere, sa ne rugam ca Dumnezeu sa le atinga inimile si sa ne rugam pentru binele lor si al familiilor lor, caci aceasta este voia Lui Dumnezeu.

  12. @ Tot ceea ce ar trebui noi sa facem ca si credinciosi, ar fi sa ne rugam ca in fruntea tarii sa ajunga oameni care sa aiba frica de Dumnezeu si sa doreasca binele celor multi, care sunt defavorizati, oameni de o conduita morala ireprosabila.

    Exact aşa gîndesc şi eu. Problema era însă referendumul.
    Nu veţi reuşi să mă convingeţi că există vreo asemănare cît de mică între epoca lui Hitler şi ceea ce se petrece la noi azi.

  13. „Nu veţi reuşi să mă convingeţi că există vreo asemănare cît de mică între Hitler şi ceea ce se petrece la noi.”
    Daca as incerca sa fac asta as face politica si nu vreau sa intru intr-o polemica politica si sincer nu am nici un interes. Sunt altii care vor convinga electoratul. To ce voiam sa transmit e ca votul este un cadou pentru cetatenii acestei tari, dar si o responsabilitate.
    Daca pot face o comparatie…. e ca si cum as primi un cadou pentru familia mea, iar eu as decide ca ca nu imi place sursa de provenienta si l-as refuza, sau ca din motive egoiste nu am chef sa-l daruiesc familiei. Sau pur si simplu nu-mi plac cadourile….

  14. basescu nu a devenit presedinte prin voia lui Dumnezeu. prima oara a fost votat de romani, iar Dumnezeu s-a uitat spre neamul asta de naivi/needucati intelectual sau civic (cel putin 50% dintre romani sunt, fara posibilitate de recuperare, saraci cu duhu si mintea/naivi fara personalitate si educatie intelectuala si civica) si a zis: „fie, il ingadui pe mitocanul asta presedinte”. voia Lui si ingaduinta Lui nu sunt totuna. sa nu uitam ca in 2009 asa zisele voturi din strainatate au inclinat balanta, dar oare ce fel de voturi au fost? asa ca oricum am intoarce situatia pe toate fetele si basescu si astia sunt jalnici.

    problema politicii si a vietii politice care de vreun secol incoace pute a bordel, a casa de toleranta deja nu mai este o problema a crestinilor evanghelici. oricine intra azi in politica trebuie sa fie gata sa se prostituieze, adica sa isi piarda Dumnezeul si orice urma de moralitate. oricine rumega politica e partas la toata mizeria.

    dorinta mea pentru noi ca si crestini este sa renuntam la naivitatea venita din necunoastere, din auzite/birfa, din mass-media, din lipsa unei educatii sau culturi construite pe citeva lecturi personale (si nicidecum scolare) de istoria ideilor politice, de ideologie politica, de ceva economie politica etc. toate voturile crestin-evanghelice atit in 2004 cit si in 2009 pentru basescu se fac vinovate de situatia de astazi. ce ati crezut? ca votati un om cinstit si iubitor de Dumnezeu? naivitatea voastra si credulitatea voastra va fac acum partasi la toata mizeria si circul pina la urma construit de basescu si nimeni altcineva.

  15. @ toate voturile crestin-evanghelice atit in 2004 cit si in 2009 pentru basescu se fac vinovate de situatia de astazi

    Guillaume, asta e o prostie. Tot comentariul dvs. musteşte de clişee, de idei preconcepute.
    Dacă asta are vreo importanţă pentru dvs., eu nu l-am votat pe Băsescu în 2009. Am scris pe blog de ce şi pe cine am votat, pentru că mi s-a părut corect să fiu sincer. L-am votat pe Antonescu şi, în turul doi, pe Geoană. Amîndoi, o mizerie.
    Despre Băsescu am scris de m-am săturat eu. Şi în postarea asta.
    Creştinii se roagă pentru conducători. Aşa au învăţat din Biblie că se face. A spus-o apostolul Pavel. Trebuie respectate regulile. La noi ele au fost democratice, dar cu multe minusuri. Acum, de cîteva săptămîni, a avut loc o lovitură brutală, dată de oameni de schimb unui om schimbat. Şi amîndouă părţile revendică dreptul meu de a alege, gîndind în locul meu, spunîndu-mi ce să fac şi ce primesc în schimb din mîna lor.
    Peştele a adus lui Cristos banul de dat Cezarului, pentru că El trebuia să dea birul. Acum ni se cere un bir fals, iar peştele aduce o monedă calpă, pe care eu n-am cerut-o şi refuz s-o primesc.
    E o chestie de conştiinţă, nu de politică.

  16. „Tot ce voiam sa transmit e ca votul este un cadou pentru cetatenii acestei tari, dar si o responsabilitate.”

    Depinde cine îţi face cadoul, dragă Daniel. Citeşte Iliada, nu Pontiada. Ponta a plastografiat calul troian ca să-l bată pe Traian. 🙂

  17. sa mergem la vot cu Dumnezeu de mana…
    no asta da! suna minunat ca doar noi putem sa-L ducem pe Domnul de mana unde vrem noi,
    asta doar in cazul in care fiecare avem un dumnezeu pe care ni l-am faurit noi, atunci putem sa-l ducem si in buzunar.

  18. clisee da, insa idei preconcepute nu cred ca sunt. uitati-va numai la modul de a argumenta al multor romani in ultimii 20 de ani si veti intelege ca nu e loc de idei preconcepute. multi, desi absolventi de facultate, nu stiu sa duca o ideatie pina la capat, nu au citit si altceva in afara bibliografiei de studiu, cind e vorba sa argumenteze o decizie politica o fac fara sa stie macar de ce guvernarea pe care au ajuns sa o urasca a procedat asa in ce priveste politicile fiscale si economice pe timp de criza; ce sa mai spun despre felul in care isi exprima votul!?

    in ce priveste plagiatul lui ponta, sa nu uitam ca intreg sistemul de invatamint preuniversitar si universitar il promoveaza. aveam la master colegi care isi faceau referatele cu copy/paste din prefete si fragmente de capitole doar pentru ca profesorul le ceruse 10 pagini de scris. eu am scris 3 pagini si asta m-a costat o nota buna desi ideile dezvoltate respectau cerintele profesorale. acel copy/paste din pacate este regula care sustine o dezvoltare incompetenta si incompleta a unor competente cognitive, lingvistice, profesionale. copy/paste-ul demonstreaza incapacitatea de a sustine o ideatie, de a o dezvolta intr-un mod original si eficient.

    din pacate cliseele incep sa semene cu un fel de adevar de bun-simt uzat care nu mai impresioneaza inimile.

  19. Oops ,mai este un Teo.
    Multumesc administratorului pt lamuriri.
    Weekend linistit tuturor(optiunilor)!

  20. Listele dezonoarei pentru ambele părți sunt prea lungi pentru a le compara și decide care sunt mai puțin condamnabili. La o primă citire, pare ca Trăian cu ai lui, au hibe mai puțin grave comparativ cu haita uselistă.
    Veșnica dilemă la români: alegerea între două rele! A început cu fantasma :„Decît Vadim, mai bine Iliescu!”. A continuat cu dubla: „Dintre doi foști feseniști (Trăian vs Adrian respectiv Trăian vs Mircea) mai bine cu Băsescu.”
    Acum însă, după părerea noastră, datele se schimbă!
    Nu că nu ar merita ca Trăienică să ancoreze în portul apoliticii romînești. Ar fi și cazul!
    Atît doar că debarcarea lui nu e pură. Colții pe care USL îi scoate la vedere, sperie nu doar pe mulți români (inclusiv pe notoriul liberal contestatar și conservator Andrei Chiliman), ci și cancelariile occidentale ( mai ales germane și suedeze). E vorba de avalanșa de imixtiuni și proiecte de disoluționare a a osaturii democrației firave dîmbovițene. E vorba de cele patru mai schimbări în forță: a președintelui Senatului, a președintelui Camerei, a Avocatului poporului, a președenției. Urmează desfințarea (deși negată voalat) a DNA, a Curții Constituționale și a instituțiilor anticorupție.
    Nu căderea lui Băsescu doare!
    Subminarea fragilității democrației românești, asta sperie!
    Dacă Trăian, prin revenire la Cotroceni ar stopa acest dezastru, atunci boicotarea referendumului e dezirabilă.
    Părerea mea, de „auslander”: votul nul! Vorba lui Cristi Chivu, dintr-un recent editorial. Adică să pui ștampila pe ambele variante. Ar fi a patra alternativă, pe lîngă cea sugerată de Răsvan. Numai că nu știm, nu avem siguranța cum vor fi contabilizate (mai ales după ora 23 !?!) astfel de voturi.
    Așadar… gheață la mal!

  21. Singurele opţiuni reale, dragă Barthimeu, sunt DA sau NU. Celelalte sunt opţiuni indirecte care pot ascunde capcane. Un vot greşit, cu ştampila pe ambele variante, va fi considerat egal cu lipsa votului celui care ori a fost leneş şi nu s-a dus la vot, ori… a avut probleme cu… burta :D, ori…
    Tocmai pentru că nu vreau să las loc la variante, eu am ales, cum arătam în postarea indicată într-un comentariu anterior, varianta pe care o consider pragmatică. Ea ar fi eficientă dacă ar adopta-o cât mai mulţi, acum şi în toamnă…
    Adevărul e că dacă ar fi vrut să fie cu adevărat şmecheri, uslaşii ar fi trebuit să formuleze invers întrebarea de pe buletinul de vot („Sunteţi de acord ca preşedintele să rămână în funcţie?”). Să vezi atunci câtă preocupare pentru cvorum ar fi fost la PDL!
    Realitatea este că trebuie făcută curăţenie generală, nu „şters praful pe unde trece popa”…

  22. Pt guillaume administratorul.
    De unde procentajul acesta? Citez:
    „cel putin 50% dintre romani sunt, fara posibilitate de recuperare, saraci cu duhu si mintea/naivi ” CHESTIA ASTA SUNA A JIGNIRE ADUSA UNOR OAMENI CE DUC O BATALIE PENTRU A SUPRAVIETUI …

    ” naivitatea voastra si credulitatea voastra va fac acum partasi la toata mizeria si circul pina la urma construit de basescu si nimeni altcineva.”
    De cand naivitatea (si credulitatea) a devenit antecamera mizeriei si a „mascarismului”?
    Te candesti ca … poate parintii tai sau bunicii fac parte din acel „cel putin 50%”?

    Ma intreb daca nu cumva „cealalta jumatate” e vinovata de starea natiunii … pentru ca nu au fost saraci cu duhul… dar au tacut, pt ca nu au fost naivi dar suspiciosi …
    De crezi ca nu sunt sanse de RECUPERARE? Am inteles … cei care sunt BINE (si nu au nevoie de recuperare) … nu au chef sa dea o mana de ajutor.

  23. Daca pe Basescu l-a ales voia lui Dumnezeu, atunci le-a tras clapa la toti votantii. Nimeni nu se poate pune cu Dumnezeu, nu? Cel mai bine pentru votantii din orice tara ar fi sa stie daca se implica si Dumnezeu sau nu, pentru a sti daca se merita sau nu… Si-apoi daca-i asa (ca implicarea lui Dumnezeu a dus la cocotarea domnului Basescu in functia de presedinte), avem o mare problema de morala…

    Exista unele surse scripturale care nu se impaca cu unele afirmatii de mai sus.

    Ispitirea Domnului Isus din Evanghelii arata clar cui ii este ingaduit sa fie stapanul acestei lumi.

    Luc 4:5-7 Diavolul L-a suit pe un munte înalt, i-a arătat într’o clipă, toate împărăţiile pămîntului, şi I-a zis: „Ţie Îţi voi da toată stăpînirea şi slava acestor împărăţii; căci mie îmi este dată, şi o dau oricui voiesc. Dacă dar, Te vei închina înaintea mea, toată va fi a Ta.”

    Deci stapanirea ii este data celui rau.
    A se vedea si Evanghelia lui Ioan si Apocalipsa lui Ioan.

    P.S.
    Nu sunt/exista argumente biblice cum ca „Băsescu a ajuns la conducere cu voia lui Dumnezeu”. Daca cineva le are sa le si expuna. Din Scriptura.

  24. Draga Rasvan, astept cu mare interes opinia dvs.
    In strainatate, au votat 73.000 de cetateni, iar 78% dintre votanti s-au exprimat pentru suspendare.
    Intr-o analiza futila de a determina numarul de votanti din Romania, ajung la concluzia domnului Gadea: cvorumul nu a fost atins. Totusi, am doua dubii, privind calitatea recensamantului si valabilitatea procentului de minori egal cu 18,31% (valabil la 1 ianuarie 2011, acum un an si opt luni).
    Puteti citi expozeul meu aici: http://tudorvisanmiu.wordpress.com/2012/07/31/2749/
    Desi ajung la o concluzie care nu-mi surade (populatia romana scade continuu), consider ca obtinerea de statistici concludente sunt mai importante decat scopurile politice si dezagreez orice speculatie a populatiei doar pentru a forta premisa atingerii cvorumului.
    INS este principalul vinovat iar orice document emis de acesta nu poate fi aplicat ca atare. La Antena 3, domnul Gadea a lucrat cu un procent invechit (de 18,31%) pentru ca i-a dictat-o Voiculescu (si, cine stie) poate chiar Patriciul care joi isi asteapta sentinta. Trist lucru, sa vrem sa avem mai putini semeni pentru a vointa unora sa fie mai puternica!

  25. 6 Fiii lui Dumnezeu au venit într-o zi de s-au înfăţişat înaintea Domnului. Şi a venit şi Satana în mijlocul lor.
    7 Domnul a zis Satanei: „De unde vii?” Şi Satana a răspuns Domnului: „De la cutreierarea pământului şi de la plimbarea pe care am făcut-o pe el.”
    8 Domnul a zis Satanei: „Ai văzut pe robul Meu Iov? Nu este nimeni ca el pe pământ. Este un om fără prihană şi curat la suflet, care se teme de Dumnezeu şi se abate de la rău.”
    9 Şi Satana a răspuns Domnului: „Oare degeaba se teme Iov de Dumnezeu?
    10 Nu l-ai ocrotit Tu pe el, casa lui şi tot ce este al lui? Ai binecuvântat lucrul mâinilor lui, şi turmele lui acoperă ţara.
    11 Dar ia întinde-Ţi mâna şi atinge-Te de tot ce are, şi sunt încredinţat că Te va blestema în faţă.”
    12 Domnul a zis Satanei: „Iată, îţi dau pe mână tot ce are, numai asupra lui să nu întinzi mâna.” Şi Satana a plecat dinaintea Domnului.
    (Iov, 6:6-12)

    Fiii lui Dumnezeu au venit într-o zi de s-au înfăţişat înaintea Domnului. Şi a venit şi Satana în mijlocul lor şi s-a înfăţişat înaintea Domnului.
    2 Domnul a zis Satanei: „De unde vii?” Şi Satana a răspuns Domnului: „De la cutreierarea pământului şi de la plimbarea pe care am făcut-o pe el.”
    3 Domnul a zis Satanei: „Ai văzut pe robul Meu Iov? Nu este nimeni ca el pe pământ. Este un om fără prihană şi curat la suflet. El se teme de Dumnezeu şi se abate de la rău. El se ţine tare în neprihănirea lui, şi tu Mă îndemni să-l pierd fără pricină.”
    4 Şi Satana a răspuns Domnului: „Piele pentru piele! Omul dă tot ce are pentru viaţa lui.
    5 Dar ia întinde-Ţi mâna şi atinge-Te de oasele şi de carnea lui, şi sunt încredinţat că Te va blestema în faţă.”
    6 Domnul a zis Satanei: „Iată, ţi-l dau pe mână: numai cruţă-i viaţa.”
    7 Şi Satana a plecat dinaintea Domnului.
    (Iov, 2:1-7)

  26. @pety:
    Este inca tacere aici …si eu o respect.
    In felul in care pui problema este :1-0
    Nu poti doar printr-un singur argument sa sustii :
    ,,mie imi este data si o dau cui voiesc.”
    deocamdata doar pentru echilibru:
    ,,Acum are loc judecata lumii acesteia ,acum stapanitorul lumii acesteia va fi aruncat afara”[Ioan 12…]

  27. @mitica
    Argumente sunt mai multe. Stapanitorul lumii acesteia a si fost judecat. Dar punerea in aplicare (in vazul tuturor a pedepsei) va fi in viitor. El este judecat, invins, dar inca face numeroase victime, nu? El este ca un „inger de lumina” cand vrea si face in continuare „adepti” etc. Argumente sunt multe, eu am citat pe cel mai reprezentativ, in care Domnul Isus nu-i contesta dreptul de stapan.

    Eu vreau doar sa afirm ca nu Dumnezeu l-a ales pe Basescu, atat (dar sunt de acord ca a ingaduit.). Se invoca in comentarii o paralela cu Hitler, iar contraargumentul a fost ca Hitler nu a fost ales in mod democratic. Numai ca daca subordonam argumentul democratiei alegerii, atunci Dumnezeu se face „vinovat” de incalcarea democratiei. Deci argumentul democratic nu sta in picioare.

    Putem sa studiem modul in care Dumnezeu s-a implicat in istorie si sa extragem niste principii. Nu ar merge nici argumentul cu Cir (in paralela cu Basescu), deoarece Dumnezeu l-a folosit pe Cir in scopul Sau (rezidirea Templului) spiritual. Nu vad nici o spiritualitate in si in urma lui Basescu.

    Vreau sa se stie ca am intrat in discutie intr-un mod in care nu ma intereseaza atacuri la persoane, ci dezbateri de idei. As dori sa ne rezumam la idei si sa nu dam scoruri. Mi s-ar parea interesant ce ar putea iesi din felul in care vedem si argumentam ceea ce vedem.

  28. Domnule Pety, (nu vreau sa arunc sare’n ochi si fie-mi cu iertare ca intervin) dar, in 2009, domnul Basescu pretindea ca a fost nasul de botez (in rit crestin-ortodox) al fiul unui musulman. Ma gandeam ca, daca acest lucru este adevarat (doar a botezat si fiul printului Paul), ori ii place sa fie nas, ori are o farama de credinta in sine.
    Toate cele bune.

  29. CCR a amanat decizia pana pe 12 septembrie. A se consemna Vindecatorului pentru a arata futilitate unei interventii personale cu privire la aceasta situatie politica (desi nu inutila in totalitate).
    O zi frumoasa, cu drag si un gand bun.

  30. Draga Rasvan, imi cer scuze ca ti-am umplut blogul de trimiteri la articolele tale (o sa ai multe clickuri de dat). Ar fi impudic sa-ti cer sa le accepti pe toate (nu-i etic sa faci reclama pe timpul unui alt blogger), si fie-mi cu iertare ca-ti citez blogul ca pe un fel de „text sacru”, dar esti un mare si intelept autor crestin 🙂

  31. @ pety
    ,,As dori sa ne rezumam la idei si sa nu dam scoruri. Mi s-ar parea interesant ce ar putea iesi din felul in care vedem si argumentam ceea ce vedem.”

    De acord.

  32. PETY ! Din scriptura ROMANI 13 versetele 1 si 2 vei gasi ceea ce negi negru pe alb. Editia Cornilescu, pg 1107, pe primul rind ,in josul paginii, dupa subtitlul „Supunerea fata de stapinire”. Ori daca asa cum am vazut ca presedintele Romaniei nu este stapin, el este DICTATOR, HOT,SAU ORICE ALTCEVA dar nu stapin, atunci ai dreptate si vreau sa imi ierti indrazneala. Este si aceasta doar o parere.

  33. Draga Rasvan, eu sper ca sunteti, in acest moment, fie in vacanta intr-un loc pitoresc (impreuna cu sotia), fie recenzati populatiile din Targu Neamt si Harlau. Primul, bine pentru dvs. Al doilea, bine pentru democratie! 🙂
    Ca sa tinem blogul cald (data trecuta, am demonstrat generala incultura a tinerilor ortodocsi privind delimitarea saptamanii), aduc in discutie subiectul venirii papei Benedict al XVI-lea in Romania si intalnirii sale cu patriarhul Daniel.
    Mai multe informatii despre activitatea si ideile acestui papa ori un numar divers de atitudini privind persoana Sanctitatii Sale (inclusiv doctrina Filoque – una din motivele schismei – si versetele Matei 23:9 si Evrei 12:9, prilejuri de poticneala intre catolici si ortodocsi, pe de o parte, si neoprotestanti, pe de o alta): http://traiestetiviataaltfel.wordpress.com/2012/08/03/analiza-unei-suspendari-prezidentiale-de-la-noul-guvern-ponta-la-decizia-ccr-florin-ianovici/
    As fi forte interesat sa ascult pozitia relativa strict la vizita a dl. Daniel (dupa ce a tradus doua carti pe aceasta tema deja).
    Din nou, toate cele bune, Rasvan, asteptand sosirea ta!

  34. Dragă Răsvan: astăzi este prăznuită Schimbarea la Faţă; s-au schimbat miniştrii; am învăţat să scriu cu diacritice din tastatură (fără Microsoft Word) :-); sentinţa CCR se dă la 31 august; sper că aveţi un concediu (de vacanţă) frumos, şi că nu v-au tăiat usl-iştii curentul (sau chiar pdl-iştii, cine mai ştie?) :-)….

  35. Ce anume ai inteles ca am sustinut? Supunerea fata de stapanire este un alt subiect. Toti trebuie sa dam „Cezarului ce este al Cezarului si lui Dumnezeu ce este al lui Dumnezeu”.

  36. [Acoperisul casei noastre a trebuit schimbat complet. Au urmat apot alte activitati mai usoare -ce punem inapoi in pod. Cartile din cutii, caiete, cursuri toate au fost scoase la lumina si totiai casei urmai sa decida ce este de pastrat.
    La urma si eu mi-am ales 3 carti. Am inceput sa citesc din cea mai cu putine pagini…]

    Sunt curios daca cineva dinte cei care vor citi urmatoarele fraze vor recunoaste de unde ,,am plagiat”
    [recompensa -o rosie mare si proaspata din gradina noastra]
    ––-
    ,,Toti oamenii sunt mai mult sau mai putin invidiosi; oamenii politici sunt invidiosi in mod absolut. Devii om politic doar in masurain carenu suporti pe nimeni alaturi de tinesau deasupra ta.
    Sa te apuci de-o treaba, oricare ar fi ea, chair si cea mai neinsemnata, inseamna sa platesti tribute invidiei, suprema prerogative a celor vii, lege si motor al faptuirii .Cand invidia te paraseste nu mai esti decat o insecta, un nimic,o umbra .Si un bolnav. Pe cand daca te sprijina, ea compenseaza slabiciunile orgoliului, iti vegheaza interesele, biruie apatia, savarseste minuni.

Comentariile nu sunt permise.