Peisaj ultramarin

O masă care forfotă, o masă bezmetică, înnebunită de căldură, care se aruncă în apă. Toată lumea ţipă, iese din apă, se bucură, se admiră unii pe alţii, şi facem aceeaşi chestie toţi…

Dacă, să presupunem, unul din noi ar gîndi, pentru că e greu de spus dacă gîndeşte vreunul, din moment ce noi doar ne bucurăm de bucuria aia, de nebunia aia, ce-ar fi?

Ce chestie nemaipomenită! am venit la mare cu „m” mare, am venit să ne-aruncăm în mare, şi ne bălăcim. Nu se duce unul mai departe, ne bălăcim acolo, unul lîngă altul, la mal, mii de oameni, mii de oameni…

Suntem fericiţi, ne bucurăm. Ţi-i imaginezi, pe toţi deodată, căzînd pe gînduri?  Ieşind din apă, evident, stînd pe nisip sau aşezaţi pe un petec de iarbă sau pe o bucată de pătură, de cerceaf, şi fiecare, deodată, ca la comandă, să tăcem…

Ce chestie, toţi ăştia tac! Aşa s-ar spune. Există vreun loc în lumea asta în care să vezi mii de oameni care să tacă? Eu nu cred! Poate doar la cimitir. Dar aşa, în stare vie, vioaie, fiecare vrea să-şi exprime punctul de vedere, suntem într-o agitaţie extraordinară.

În filmele mute de actualităţi, şi ăia se agită, sunt daţi mai cu repeziciune, cu repezitoru, îi vezi doar că au ceva în gînd, dar n-are nicio importanţă ce aveau ăia în gînd, şi dacă socoteşti că toţi sunt umbre pe celuloid, şi toţi, de la copii pînă la bătrîni, bătrîni care voiau şi ei ceva, îţi dai seama că nu contează ce voiau, oricum a venit războiul peste ei şi i-a potolit. Toţi, dar absolut toţi, apăreau într-o agitaţie bezmetică, niciunul nu gîndea, în niciun film, în nicio imagine, nicăieri nu apare o gloată care să stea şi să chibzuiască. Ea e mereu în acţiune.

Cred că asta e, de fapt, gloata. Gloata se mişcă, gloata nu gîndeşte, sau aparent gîndeşte.  Nu ştiu ce face gloata, doar că e gloată în momentul ăla. Eu pare că nu sunt în mijlocul ei, din moment ce-o judec, ceea ce înseamnă că mă distanţez de ea, deşi, în acelaşi timp, stau în apă pînă la brîu şi urlu, urlu şi eu contaminat de fericire că sunt acolo.

Apoi, mă duc să mă intoxic prin vreo cîrciumă unde mănînc de obicei împreună cu alţi troglodiţi ca mine, care se intoxică alături de mine, fericiţi, dîndu-ne coate, politicoşi, pentru că, oricum, nu ne pasă. Pentru că n-avem niciun fel de problemă, din moment ce nimănui nu-i pasă de nimeni.

7 gânduri despre &8222;Peisaj ultramarin&8221;

  1. Asta că tot veni vorba despre gloată, nu? 🙂
    Nu plasez niciun link şi nu preiau bennere. Iar cînd semnaţi un comentariu, alegeţi şi voi un nume de om, nu „Blogosfera Evanghelică”. Mie mi se pare penibil, vouă nu?

  2. cred ca prima pstare, aceea cu blogosslofera, ti-a tulburat cugetarea, dar chiar asa, poate aceasta se scrie singura, nu o face omul….

  3. Ca tulburelul de toamnă, dragă Costică. Nu ţine atît de stoarcere, cît de dulceaţa poamei. Iar poama, ca multe altele din limba noastră, are două înţelesuri 🙂

  4. cine face parte din Eclesia ar fi trebuit sa iasa din gloata si sa nu se mai scalde in…doua ape

  5. Vă felicit că puteţi, Ion Vizitiu. Eu mărturisesc că o mai iau şi pe alături. Mă ia valul, că să fiu în nota temei. Problema e alta: am unde şi la cine să mă duc să cer iertare. Asta a făcut, pînă acum, deosebirea între ceea ce am fost şi ceea ce sunt.
    Mă bucur că sunteţi pe stîncă şi nu vă bălăciţi nici măcar picioarele în gloata lumii şi vă doresc să convingeţi cît mai multă lume că ceea ce afirmaţi e adevărat.

  6. Dragă Răsvan, din surse obiective în limba engleză, am scris un material despre „Biserica Unificării” lui Sun Myang Moon. Fiind vorba despre un soi de ecumenism (unirea credinţelor din considerente politice), globalizare şi falşi profeţi (căci Moon a fost departe de a fi un Mesia), mă gândesc că ar fi un subiect de interes: http://tudorvisanmiu.wordpress.com/2012/09/04/o-biserica-a-familiei-model-si-unificarii-omenirii-despre-secta-lui-moon-un-nou-mesia/.
    O seară frumoasă şi, dacă-i de gardă, cât de uşoară! 🙂

Lasă un răspuns

