Criza e în floare

Este scandalos, dar frumuseţea continuă să dea bătăi de cap insectelor patrioate. Splendoarea în iarbă e costisitoare şi orice culoare roşie în plus, după cincizeci de ani de risipă, e plătită de noi toţi, din bugetul şi aşa sărac al griurilor de fiecare zi. Tranziţia de la o minune la alta denotă cel puţin două aspecte: poftă şi frivolitate.

Vrea să ne conducă Bonda?

Albinescu?

Sau poate bătrînul Fluturescu, care nu se mai satură de putere şi zboară cu nectaru-n cap din blondă-n blondă?

Cum e posibil să existe atîta polen şi gîzele de bine să moară de foame? Ani de zile am clamat că vrem să creem musca de tip nou şi acum, cînd toamna ne-o oferă pe tavă, ne batem joc de ea? Am privatizat pe nimic trandafirii, begoniile, petuniile, crizantemele, dumitriţele care fabricau frumosul pe stoc, fără să ne pese de viitorul larvelor, care se usucă fără lăptişorul de ajutor social al statului matcă. Am scurtat pînă şi rochiţa rîndunicii la cinci zile pe săptămînă, dar pînă unde? La trîntorii bugetari nu s-a gîndit nimeni?

Am dezrădăcinat tot ce-am avut mai bun. S-au umplut florăriile Europei de lalele negre, iar noi am rămas cu buruienile de lux pe cap.  „Risipei se dedă florarul”, spunea poetul luminii, dar nouă oricum nu ne pasă ce spuneau poeţii, din moment ce vom lua bacul diferenţiat, la meserie, la montat staminele.

Acum ni se implantează cipul iernii pe şira spinării, sub ochiul vigilent al lui  Big Brother. De  cavalerul apocalipsului, fluturele moacă de mort, n-a auzit nimeni? că deja îmi ghiorăie unul de foame prin spanacul din conservă.

2 gânduri despre &8222;Criza e în floare&8221;

  1. Da’ Big Brother nu? 🙂
    Dragă Oana, am „recoltat” florile ieri. Subscriu în totalitate unei mai vechi idei, formulate prin anii ’30 de marele pictor Tonitza, care prefera să se deplaseze cu şevaletul la stratul de flori, nu să aştepte florile (tăiate, evident) să ajungă la el. 🙂

Lasă un răspuns

