Dragoste de octombrie

 

13 gânduri despre &8222;Dragoste de octombrie&8221;

  1. Dragă Daniel, exemplarele sunt fraţi (sau surori, că nu le-am controlat :)). Ele aprţin comunităţii locale şi prind şoareci. Eu sunt zeul lor: ieri le-am dat branhii de peşte. E ca şi cum ar mînca unii fructe de mare (eu nu pun gura pe aşa ceva) 🙂
    În a doua poză sunt trei mîţe, Daniel, parol! 🙂

  2. Matzele au ceva care le da oarecum dreptul sa stea si sa doarma in casa, si chiar ne trebuiesc, mai ales la tzara, dar alte vietati…

  3. Da. O Vazui si pe a treia – spate dreapta ceafa si ureche dreapta. Hai sa-ti povestesc despre pisici – tb sa stii ca pana acum cativa ani nu suportam pisicile si asa cugetam a pieri, un degraba dispretuitoriu al neamului pisicescu. Intr-o noapte de vara, pre cand udam eu trandafirii mei unguresti, iaca ce aud un miorlait. Eu, un soi de sferto-nictalop, bag seama ca o siameza, da, poposise la mine. Si cum era sambata seara, si prin vecini erau chefuri de obraz albastru, las furtunul jos, ieu pisica la subsuoara si pronesc a-i cata stapanul: gandeam eu, poate ca a venit vreunul cu matza asta de rasa si ea a poposit pe la mine. Iau casele cu chefuri la rand, niciunul nu o recunostea. La urma nemeresc la un medic, sun la usa: omul ma invita si eu ii explic ca tocmai ce ii plecasera musafirii si m-am gandit ca a hi a vreunuia dintre domniile lor. Nu. Nici pomeneala. El zice ca sa sed, sa beu un pahar cu dansul, ca intre vecini: eu sed, noapte de vara, calda neica. Tin matza in brate. Si ce vezi, ca ma uda. Eu imi maschez sila si cat sa par uman cu pisicile. Doctorul o priveste atent si zice. °Saraca, e gravida! Nevasta-sa il ingana cu o voce compatimitoare ptr pisica. ”Ce aveți de gand sa faceti cu ea?” Eu ma ridic si le explic ca a doua zi voi merge o țâră mai încolo, dincolo de cartier, la unul mai avut ca noi, unul emanat, un nomenclaturist, cu livbada mare de pomi fructiferi in curte si cu pisicina in care se scalda alte mâtze vara si fara straie pre dansele. Asa ca plec cu ea, ce sa fac. La poarta o las jos sa vad ce face – un maidanez gata sa o haleasca! O ieu repede in brațe :), și zic: ”Bre dar tare proastă ești! Tu ai crescut în puf. Nu te ferești de necaz stai așa să dea peste tine. Proasto.” O iau la subsuoară ca pe o mapă de primar din vremea lui Băsescu. Intru la mine în curte și aranjez un locșor. Merg în casă, nevasta mă întreabă că pe unde umblu și băiatul mă întreabă la fel. Eu le zic de pisică. Ei dau s-o vadă, ”că ce frumoasăăă eeee!”. Dar eu nimic, le zic că a doua zi decolează. Și așa fac, mă culc fără să mă impresioneze rugămințile fierbinți ale fiului meu: ”Lasă tată, ce știi tu! Că pe urmă îmi umple curtea de pisoi! Și mă culc. A doua zi plec cu ea, o sui în mașină. Mă împle de păr peste tot, un păr des și cu aderență mare la fotoliile mașinii. Deschid geamul, că să nu-mi intre vreun fir în nas și apoi să-l trag în plămâni, să ajung la operație. Ajung la poarta emanatului. Sun. Sun de mai multe ori, și dau să plec. Când se deschide poarta! Iese el: înalt, albit și cu burtă. Are o privire de patrician spre cezar. ”Da?” ”Bună ziua, mă scuzați de deranj! E pisica dvs?” El mă privește ca un examinator specializat în citirea măruntaielor, ”Nuuuu… ” și mă privește întrebător. Eu îmi mai cer scuze odată și urc napoi pisica, și hait acasă. Ajung acasă, bag pisica în curte. Băiatul în culmea fericirii. ”O păstrăm noi?”. Da, zic eu – că e gravidă, și mi-e milă de ea. Dar după ce fată să știi că o dau cu pisoi cu tot.” Trecut-au zile ca nori lungi pe șesuri. și mâța fată șase, toți unul și unul! Doi băieți și patru fete. Urâți la început, după aia tot mai frumoși și mai drăgăstoși.Și prind eu drag mai ales de unul, mai tigrat așa: și fiul meu îi dă el numele, Guleraș, că era alb de jur împrejurul gâtului… Pfui… și uit de războiul meu cu pisicile și încep a le iubi pe toate. Și să vezi rahat peste tot – eu îl curăț, fără probleme, la câte bude am spălat în armată, asta e la pitici. Dar vara, totuși… mirosul. Ce să mai! Măsa nici nu-i înțarcă bine că intră la… căldură iar! 🙂 Pfui… o închid în casa de scule – și ea face neică prin toate cotloanele, prin lada de scule, peste uneltele de grădinărit… deși avea lada ei cu nisip. Noroc cu puii că erau frumoși și nu vreau să fie orfani. Guleraș dispare într-o zi, fără urmă. L-a furat cineva din vecini. O zi tristă, mai ales pentru băiat. Trecem peste necaz și ne îndreptăm iubirea către fratele lui, Baru – ăsta mai tuxedo așa, aduică doar alb negru și cu mustaș ca un mușchetar. Și cresc. Soră-sa, Gulerașa, cea mai isteață se joacă cu furtunul de apă când curge, și să vezi râsete. Fraierica ajunge mare vânătoreasă dar și mamă denaturată, că își înțarcă la câteva zile puiii… și cată iar bărbat! Gheruța mă iubește cel mai mult,e neagră și cu un triunghi alb pe piept și o dâră albă subțire pe mijlocul nasului, pare că celelalte sunt conștiente că din sexul frumos ea e preferata mea, și e tare mândră de asta – dar zgărie mereu canapelel de piele la vecinul turc și îi face sarmale în ghiveciurile cu flori. Două ca maică-sa, siameze – una cu blană scurtă, cu un ochișor chiorâș – îi dau numele Băse. Aia pufoasă, Pufy: pe Pufy i-o dau unei doamne, aflu peste un an că a fătat. Să-i trăiască. Eu însă mă lupt cu Fiona (mama lor), cu Fraierica, cu Gulerașa, cu Băse și cu Gheruța! Toate se dau după căldură. Apar motanii. Baru nu face față că e încă pui. Gheruța e cea mai activă. Nu mă mai înțeleg cu turcul – îi pișă tot! Cu durere în suflet o iau și o duc departe, în alt cartier. Privește în urma mea acuzator, după care urcă pe un gard și țuști la unul în curte. Turcul mulțumit – mai ales că o zgâriase și pe fiesa. Gata. Noaptea concerte puternice. Eu ies cu mătura cu coadă lungă și le alerg. Dau și cu apă după cotoiii bătrâni care dau târcoale fetelor mele. Azi așa, mâine așa! Fiona nu se mai lasă prinsă că știe că ajunge în căbănuță. Doar se plimbă pe gard cu masculul după ea, în timp ce pe Baru îl bag în casă să nu-l omoare masculul. Las fetele afară,expuse. Toată noaptea cântece. O prind pe Fiona și o duc la o unitate militară – se mănâncă bine la popotă, mai bine ca pe vremea lui Ceașcă. Fată Fraierica și cu Gheruța. Băse nu se lasă călcată de motan: ”Așa. Asta e băiețoaică.” Fraierica și Gulerașa îmi trag câte două rânduri de pui. Pfui. Nu mai pot. Cifra totală de afaceri ajunge la 17. Ba nu mai pui iarna… că le prind încălzindu-se la motor. Și Baru, preferatul nostru, sfârșește tragic – tocmai într-o zi în care uit să ridic capota. Dau peste el când sare de acolo… mi-a murit în brațe… Băiatul meu plânge de mama focului. Zic, neică, ce fraiere sunt pisicile astea. Fraierica se bate cu motanii, eu îi cresc puiii cu seringa. Gulerașa îi hrănește și pe ai sorăsii și moare alăptând 10 pisoi… Eu o tot feream, mai ales de Suzy, fiica Fraiericăi – de câteva ori mai mare decât restul puilor. Dar Gulerașa avea acel instinct de mamă. S-a lăsat suptă de toată vlaga când am fost plecați la mare. Lăsasem vorbă la un vecin să aibă el grijă de ea… când m-am întors ea nu mai era. am căutat-o… degeaba… Fraierica deprinsese un nărav: intra în bucătăriile oamenilor și le lua friptanele de pe masă. Într-o zi tocmai ce-l aud pe un vecin pensionar, prof de georgrafie, ”Măi… mi-a intrat una a naibii… cul… în casă… dacă o prind o omor…” Din descrierea făcută o recunosc pe Fraierica. Eu le hrăneam cum trebuie… Dar ea… sălbatica… într-o zi nu se mai întoarce. După câteva zile am înțeles că rămăsese repetentă la geografie – la proba cu azvârlitul toporișcii… Acum mai e doar Băse și nepoțiii: Suzy și încă alții… Băse intră și ea la căldură. Face urât de tot. Motanii nu se lasă: eu îi alung ei vin iar. Într-o zi nu mai pot: vecina de alături are copil de țâță și trebuie să doarmă… O prind și o duc… a umplut de pui cartierul cu pricina, și uneori o zăresc și o chem: ea însă nu mai vine. A supraviețuit: are blana mai închisă puțin la culoare și mai ales are rânduri de pui: cică astea siameze de două ori pe an… Pe Suzy mi-o fură o menajeră: o bănui dar fără dovezi femeia rămână cinstită, adică atunci când nu e prinsă în fapt. Nepoții se duc și ei: Leonardo, Tigrișor, Ochișor, Negrișor, Miru – îi duc pe undeva, la o curte cu mulți șoareci, lângă o firmă a lui Voiculescu. Încă alți doi pier în cureaua motorului la mașina altui vecin. Rămân cu Maru: seamană cel mai mult cu Baru! Și reușește să supraviețuiască aproape trei ani: iubit, cocoloșit… dar vezi dta, că fără fete. În iunie anul acesta, Maru în călduri nevoie mare tot căta la mâțe: îl prinde haita de câini a unei patrule militare și-l devorează… Cam asta cu mâțele… și uite așa mi-au intrat la inimă și am învățat atâtea despre ele: nu sunt perverse cum zic unii, sunt doar pragmatice. Au imunitate mai mare decât câinii dar pier ușor sub roțile mașinilor. Motanii ucid puii pisicilor când vor să se împerecheze cu acestea. Deh… lumea pisicilor… O lume crudă și deloc roză. Am învățat că dacă iei o mâță din mediul ei natural o faci vulnerabilă în relația ei cu mediul înconjurător. Gata. Am povestit destul.

  4. IN FAŢA TRONULUI DE SUS

    În faţa tronului de sus eu am un bun apărător,
    Un mare Preot, pe Isus la care aflu ajutor.
    Săpat eu sunt pe mâna Sa şi pe-a Lui inimă sunt scris
    Iar cât în ceruri El va sta,pârâşul meu va fi învins,
    Pârâşul meu va fi învins.

    Satan când mă va acuza spunându-mi că sunt vinovat,
    Privesc la Domnul, Stânca mea ce-a şters pe cruce-al meu păcat.
    Fiindcă Domnul a murit, eu am ajuns neprihănit;
    Dreptatea s-a îndeplinit, prin moartea Lui sunt mântuit,
    Prin moartea Lui sunt mântuit.
    ]
    Şi iată Mielul înălţat, Cel nepătat, neprihănit,
    Cuvântul viu şi întrupat e Rege-al regilor slăvit.
    Unit cu El nu voi muri, cu sânge m-a răscumpărat;
    Voi fi cu El în veşnicii, cu Domnul meu glorificat!
    Cu Domnul meu glorificat!

    [Se poate asculta aceasta melodie de la min: 2 ;35 -4: 20]

    TUTUROR, O DUMINICA BINECUVANTATA.

Lasă un răspuns

