V-aţi fript cu iaurt de la Gigi? Gustaţi borşul nostru!

Nu ştiu cum sunteţi voi, dar eu simt cum creşte tensiunea între oameni. Mai sunt trei zile pînă la alegeri. Imposibil să nu vă gîndiţi, să nu răsuciţi pe toate feţele partidele, alianţele, oamenii, preşedintele, televiziunile, rudele, vecinii şi tot ce înseamnă zarzavaturi de pus în ciorba asta, reîncălzită din patru în patru ani. E bine că avem ce pune pe masă. Legionarii nu agreau democraţia. De comunişti ce să mai spun. Nu politicienii ne strică pe noi, ci noi pe ei. Deci, nu daţi vina pe ei, uitaţi-vă la voi. Eu aşa fac, şi ce văd în oglindă nu-mi place. Să vă spun de ce. 

În primul rînd, alegerile m-au făcut să admit că nu sunt mai bun decît alţii. E şi asta o formă de îngîmfare, nu credeţi, să te pui judecătorul tuturor? Ce-am făcut eu la serviciul meu ca să-mi crească nasul aşa de lung? în afară, evident, de a mă isteriza zilnic, chestie care n-a  schimbat cu nimic lucrurile. Cine are şansa să aibă de lucru în România, la stat,  a învăţat aritmetica plăcere plus durere şi la ce rezultat duce.

În al doilea rînd, alegerile m-au găsit fără soluţii pentru problemele curente din preajma mea (nu pentru România, Dumnezeule! îi las pe alţii să fantazeze pe tema ţărişoarei).  Un slogan electoral drag tuturor este promisiunea unor noi locuri de muncă. În ceea ce mă priveşte, primul lucru pe care l-aş face ar fi să dau afară cel puţin jumătate din cei angajaţi acum în spitalul meu, chiar dacă o dată cu ei mi-aş căuta şi eu de lucru. Dar, dacă te gîndeşti că oamenii ăia n-au nicio vină (sau, mă rog, nu una majoră), că vin sărbătorile, că urmează un an cumplit, indiferent cine va conduce de la Bucureşti, soluţia radicală nu mă face să mă simt mai confortabil decît mulţi politicieni care, deşi mint, afirmînd contrariul, vor proceda cum am scris mai sus.

În al treilea rînd, pentru că mi-am trădat tinereţea. Cu un deceniu înainte de căderea comunismului, ne strîngeam cîţiva prieteni buni, toţi studenţi, viitori arhitecţi, ingineri constructori, avocaţi şi plănuiam cum să schimbăm România dacă, prin absurd, ar cădea comunismul. Discutam cu aprindere, ore în şir, deşi nu aveam nicio speranţă că se va schimba ceva.  Totul părea o utopie. M-am gîndit ce ne-a lipsit din ecuaţie şi am găsit răspunsul: corupţia. N-o cunoşteam. Simţeam teroarea,  dar nu alienarea. Comunismul a  mascat cu grijă, sub jeg, şansa sa de multiplicare,  de supravieţuire, sporul uscat ascuns în praf,  care reînvie la primele lacrimi de eliberare şi infectează generaţie după generaţie. Da-aia şi astăzi, scuipăm roşu. Comunismul întrunea toate componentele unui regim îndrăcit, dar corupţia părea doar a lor. Acum a devenit a noastră.

Or, puteţi dumneavoastră, boieri cititori şi dragi boieroaice,  să vă faceţi cîte castele în Spania poftiţi: praful se va alege de tot. Indiferent de regim, de partidele politice sau de nume răsunătoare, fără cinste pusă la bază nimic nu se poate clădi, niciun veceu în fundul grădinii. Ce-am făcut eu împotriva corupţiei? Nimic! Ba, aş putea să spun că am şi participat la ea, la metastazarea ei.

Cu alte cuvinte, ferice de cei care pot vota oameni morali pe listele lor. Ferice de cei care au creştini de-ai noştri, evanghelici, de ales, indiferent de partidele sau alianţele din care fac parte. E o şansă, e poate unica şansă. Nimeni nu poate garanta pentru nimeni, dar n-ar fi rău să-l recitim pe Max Weber (Protestantism şi capitalism).  Cît or fi ei de defecţi (ce om e perfect?), n-aş ezita să-i aleg.

V-aţi fript cu iaurt de le Gigi? Votaţi borşul nostru!

16 gânduri despre &8222;V-aţi fript cu iaurt de la Gigi? Gustaţi borşul nostru!&8221;

  1. Pai ….cam ai drepatate .Problema nu-i cu CINE votam insa, ci ca TREBUIE SA VOTAM . Dumnezeu ne-a dat doua posibilitati de alegere : bun sau rau . Diavolul a fost destept si ne-a oferit si… a treia cale: expectativa, neimplicarea. Nu crezi { chiar daca ” se va alege praful de tot si de toate „…ca trebuie sa renunti la …a treia cale ? Spui ” ferice de cei ce pot vota oameni morali …” Acesta-i un nonsens . Oameni morali … nu exista . Exista oameni buni sau oameni rai { si soferi as adauga eu } dar morali … A fost unul singur moral dar … s-a ales cu capul spart , cu lovituri de garbaci pe spinare, cu o coroana de spini pe frunte si cu trei piroane ce L-au tintuit pe ” lemnul crucii” . Dumneata te strangeai cu niste tineri cu un deceniu inainte de caderea comunismului , eu ma strangeam cu vreo trei decenii… tot asa … inainte de caderea comunismului . Culmea era ca acei comunisti… ne lasau in pacea noastra { atat cat credeau ei ca trebuie fireste } insa unul ca Gigi…. Asta desi se revendica crestin, desi face danii…. Daca n-ai facut nimic impotriva coruptiei …. asta e doar pentru faptul ca … n-ai putut, ca n-ai fost investit cu nicio putere. Insa si daca erai investit cu accea putere …. cine stie ce mai iesea ! O seara buna . Sper ca nu te-am suparat . Apropo… eu nu apartin niciunei biserici fie ea si partid …. ma declar { nu de ieri de azi } libercugetator.

  2. Rasvan, de curand l-am cunoscut pe Titus Corlățean si stand de vorbă cu el am realizat că este un om extraordinar de fain. Nu-mi place partidul DAR imi place omul. Așa că , un big like pe buletinele de vot. 🙂

  3. Dragă Marian, eu am spus moral, apoi creştin evanghelic, fără să definesc termenii. Există oameni morali în lume care să nu fie sau să fi fost creştini. Moralitatea nu foloseşte pentru mîntuire, dar poate fi utilă în politică. E sarea în bucatele democraţiei. Ai dreptate, e o greşeală frecventă de a reduce creştinismul la morala creştină.

  4. @razvancristian

    Ai dreptate … n-am sesizat… nuanta. Mea culpa . ” Moralitatea nu foloseste pentru mantuire, dar poate fi utila in politica” te-am citat sper corect. „E sarea in bucatele democratiei „. Sper ca si aici am citat corect… nu de alta dar… se cam blocheaza PC-ul cand dau cick sa recitesc postarea. Repet, cuvintele ” moralitate” si „politica ” nu-si pot avea locul in aceeasi propozitie. Este un nonsens… strigator la cer. Cat despre …. democratie… nici macar in Rai nu a existat vreodata democratie. Am fost si sambata si duminica la slujbe in trei biserici… diferite ca „orientare”. La AzS, la Biserica Evanghelica de la Opera…, ma rog, aproape de Opera Romana si la o Biserica Ortodoxa … care-i asezata in coltul strazii unde-mi am locuinta. In primele doua biserici pastorii au raspuns intrebarilor unor frati {„Pe cine ne sfatuiti, frate pastor, sa votam?”} cam asa: „Votati cum va indeamna cugetul si… Duhul Sfant ca raspuns la rugaciunile voastre „. Dar aceste biserici erau… neo-protestante si… pot spune ca… n-am pretentii. Că Emil Boc nu se lauda ca si el … apartine neo-protestantilor prin Biserica Penticostala din localitatea sa? Insa la a treia [Biseria Ortodoxa- adica Biserica cea adevarata, a caii corecte… cum se spune de obicei] preotul [eu asa-l numesc nu… popa cu mai spun unii] a spus foarte clar…: „Fratilor! iubiti credinciosi!… Votati candidatii… ARD….!”…. Ei, vezi pentru ce sunt… libercugetator? D’asta! Sper ca nu te-a suparat interventia mea si nu-mi vei purta ranchiuna, acceptandu-ma pe blogul dumitale si altadata. Apropo… ca tot vorbisi de… Gigi: sa inteleg ca esti… bucurestean?

  5. Dragă Marian, povestirile de la faţa locului au prioritate absolută în gusturile mele, dar din păcate am parte foarte rar de astfel de relatări 🙂
    Nu ştiu dacă pastorul nu gîndea la fel ca preotul, dar cinste lui că nu a spus-o. Uneori lucrurile se cam subînţeleg. De exemplu: dacă baţi şeaua să priceapă iapa. Să le spui oamenilor că urăşti comunismul şi rămăşiţele sale e cam acelaşi lucru cu a le spune să nu voteze „roşul” 🙂
    Pe creştinii care nu sunt numai cu numele creştini Duhul Sfînt îi conduce indiferent de denominaţia din care fac parte. Eu nu fac deosebire între ortodocşi, catolici, protestanţi, neo-protestanţi.
    De aceea, trimiterea către Duhul Sfînt se poate subînţelege în discursul preotului ortodox, cum tot aşa discreţia pastorului poate fi mai elocventă decît vorba. 🙂
    Mă consider bucureştean. M-am născut acolo, am locuit pînă la 28 de ani, apoi iar, după o întrerupere de 9 ani, am locuit în Bucureşti încă o perioadă. Am făcut şcolile acolo, de la clasele primare la specializările de după facultate.
    Eşti oricînd binevenit pe blog.

  6. O VORBA SPUSA MAI DEMULT
    -INTR-O ALTA TARA –
    DAR CARE SE POTRIVESTE SI LA NOI;

    -,,La fiecare 4 ani suntem chemati sa-i alegem pe cei ce vor pazi CASCAVALUL ”
    .
    [Dintre toti cei ce se zbat sa ne convinga ar fi de preferat cei …,,cu dintii mai mici sau tociti]

  7. In orasul nostru, primarul liberal, reales in vara, a facut si continua sa aiba proiecte pentru oras si locuitori lui; voi vota pt. senat un domn doctor liberal si la deputati o doamna doctor psd:) pe doamna doctor o stiu, e la al doilea mandat, am fost la dansa la cabinet parlamentar, e foarte draguta si „populara”… poate tocmai pt. ca-n profesia dansei a avut pacienti de toate categoriile, de toate culorile:)
    Mai cred ca fiecare trebuie sa voteze cum il indeamna cugetul, nu dupa vorbele unora-altora… perfect, nici un om nu este , nici un sistem politic. Auzisem o vorba: in capitalism e exploatarea omului de catre om, in comunism era invers… Asa ca, toti suntem suciti ca si „Canuta, om sucit”:) politicienii nu pot fi altfel, si cum va fi, vom vedea de-om trai.

  8. „…in capitalism e exploatarea omului de catre om, in comunism era invers…”

    Da, dar pe amîndouă le-ai auzit tot în comunism. Nu ştiu dacă butada nu circula de pe vremea aia 🙂

  9. Pentru Gigi: iată ce spunea mai demult, preotul Gheorghe Calciu-Dumitreasa, în prefața cărții ”Întoarcerea la Hristos” scrisă de Ioan Ianolide:

    ” Dar dincolo de orbire și dincolo de lașitate, sfinții din închisori veghează peste Biserica Română, peste sinodalii prinși în plasa sclaviei statului ateu și peste neamul românesc, mai reali decât toate treptele ierarhice care neagă sfințenia celor morți în închisori, chiar și peste diocezele în care, prin dispozițiile ierarhului locului, liturghia devine o anexă la pregătirea clerului pentru intrarea în basilica ”ecumenică” a satanei…”

    Gigi să aibe grijă să iasă mai repede din basilica asta, că din câte îmi aduc aminte acum vreun an sau doi a declarat că biserica ortdocsă e soră cu aceea catolică: ori dacă ar avea consilieri buni, cum se laudă, ar fugi îngrozit de cultul reginei cerurilor, din Babilonul antic, și mascat acum sub practica adorării unei Marii(?) care în fapt nu este mama lui Hristos adică Maria născătoare de Dumnezeu. Două Marii și două pălării pentru Gigi, el alege!

  10. Și tot pentru Gigi și nu numai pentru el, din aceeași carte, dar cu citire de la autor(Ioan Ianolide):
    ”Nu ești creștin dacă ai fost botezat, mergi la biserică, dar viețuiești după principiile societății egoiste, imorale, materialiste în care trăiești. Trebuie să devii creștin în toate aspectele vieții tale de zi cu zi și prin aceasta să încreștinezi și lumea din jurul tău. Dar nu se poate ajunge aici prin studii intelectuale, ci prin trăirea în duh, prin lupta de fiecare clipă cu păcatul făcut, apoi cu păcatul vorbit, apoi cu păcatul gândit. Înainte de a ne lupta cu păcatele lumii trebuie să urâm păcatele, prostia, suficiența și moleșeala sufletelor și minților creștinilor, căci tocmai adormirea conștiinței creștine a dat frâu liber impertinenței ateiste.”

Lasă un răspuns

