Domnului profesor, cu dragoste

(text scris de Mihail Ionescu, căruia îi mulţumesc pentru evocare)

L-am avut profesor pe domnul profesor Marinescu intre anii 1959-1961 in clasa a VI-a la Mihai Viteazu, inainte de desfiintarea cursului primar acolo si apoi la scoala nr. 51 de pe Strada Traian pentru clasa a VII-a.

M-am intors la Mihai Viteazu pentru cele 4 clase de liceu ale timpului, a VIII-a pana la a XI-a. Din pacate nu am mai avut norocul sa-l mai am profesor. L-am avut in schimb pe „Cloncanu”, al carui nume real nu mi-l mai amintesc! Cloncanu insa a predat pentru noi numai limba romana, fara gramatica, daca imi amintesc bine. Gramatica nu se mai preda la liceu.

Domnul Marinescu m-a invatat gramatica limbii romane in mod stiintific, cu grafice si cu „ramuri”, ceva in genul organizarii filelor in computerul/calculatorul din ziua de astazi. Un fel de „directory”. Metoda asta ne limpezea cunoasterea gramaticii limbii romane atat de bine incat nu am uitat-o niciodata. Chiar daca mai fac greseli din cand in cand, se datoreaza mai mult vitezei scrisului, nu necunoasterii limbii romane, desi unele reguli au inceput sa se estompeze si mai trebuie sa intreb! Ne aducea la extemporal teste de gramatica date la Facultatea de Filologie din Bucuresti.

Am fost in general un elev slab si la propriu si la figurat, dar la gramatica am fost intotdeauna destul de bun. Felul in care am invatat gramatica de la el ma ajuta si in ziua de astazi. Sunt acum translator oficial in Seattle si traduc zilnic documente din limba româna in limba engleza si invers, desi sunt aici de aproape 30 de ani. Nu il voi uita niciodata. De fapt e singurul nume de profesor de care imi mai amintesc in afara de domnul profesor de matematica si diriginte Cracea, din liceu. Mai era si dl. Ratiu si atat. Nici un alt nume de profesor nu imi mai vine in minte dar Marinescu e cel mai vivid.

Pacat ca oamenii de valoare ca el nu sunt recunoscuti, decat de cativa elevi care au avut norocul sa-i aiba ca profesori. Istoria este in general neiertatoare. Un bun prieten si fost coleg de scoala mi-a trimis linkul acesta si m-am simtit obligat sa astern cateva randuri in amintirea bunului meu profesor de limba romana.

