Papă de postare

Ce chestie! Dacă stai să te gîndeşti, să mai spună cineva că noi, evanghelicii, avem prejudecăţi şi de-aia ne devorăm numai între noi.

De exemplu, doar ce-am mîncat zilele trecute nişte sfinţi făcuţi de Carmen, după metoda ortodoxă, adaptată, “pe vechi”, de la o reţetă de coptură rusă de la mama care, fiind baptistă, îi numea, disimulat, “melci”- aluat de cozonac, cu nucă şi însiropat special, … îţi spun, mănînci şi plîngi, moartea căprioarei e poezie de post pe lîngă asta-. Vezi imaginea de mai jos cu sfinţiile lor, melcii.  :)

Oare nu s-o găsi şi vreo reţetă comestibilă de iezuiţi prin cuhniile de la Vatican? Una să-i putem înghiţi mai uşor pe…  illuminati-ile lor?  :)

melci

4 gânduri despre &8222;Papă de postare&8221;

  1. Melcii sunt ispititori; daca e cu nuca „e” buni. Dar usor cred ca ii zeflemitirati prea tare. In final, avem diferente teologice mari, dar sa nu va fie cu suparare, cred ca putem sa-i tratam cu oarece respect. Personal, ma bucur ca macar papa e sau pare conservator. In rest e.. catolic, doar n-o fi ortodox sau, doamne fereste, baptist. Preocuparea fata de saraci e interesant de urmarit. Ce-o sa faca pt asta? Daca e sa ne bagam in treaba altora, am vazut catolici evanghelici ale caror preocupari pareau sa fie complet diferite de cele ale catolicismului dogmatic. Fara sa ma pricep, catolicismul american e diferit de cel european. Gasesc c-a fost tare influentat -in bine- de evanghelici. Dar cum e cel Sud-American? Imi miroase putin a evanghelia eliberarii… Om vedea dac-om trai. Ca sa fiu critic, gasesc ca umilinta papei e usor fortata -ca sa fiu blind- nu prea poti sa fii smerit si sa ai „trei coroane puse una peste alta”. Ma rog…

  2. Dragă Doru Radu, nefericita asta de limbă română e de vină: papa e un substantiv comun, nu o instituţie. 🙂
    Glumesc, în felul meu, pentru că am citit pe bloguri de-ale noastre oameni care au luat foarte în serios problema cu Papa nou ales.
    Într-un fel, fără să fi fost vreodată în Argentina, am citit cu un an în urmă o carte despre viaţa lui Borges, de vreo 7oo de pagini, şi mi-am dat seama că toate cele în America de Sud sunt la… antipozi de ce ştiam eu. 🙂 Papa e şi el de acolo.
    Despre iezuiţi am o carte pe masă şi mă apuc să o citesc, deşi am multe alte lucruri începute şi mult mai atrăgătoare, pentru mine. Papa este iezuit.
    Papa e, în primul rînd, un om care s-a format într-o civilizaţie pe care n-o cunosc, a vorbit din leagăn într-o limbă pe care eu n-o ştiu, a studiat lucruri pe care eu nu le înţeleg, face parte dintr-un ordin călugăresc despre care doar aflu ce s-a putut spune, ceea ce nu înseamnă că şi ştiu cu ce se mănîncă şi, la urma urmelor, e catolic, religie de care ne-am îndepărtat de ceva vreme, pe care n-o agreez şi nici nu vreau s-o ştiu. Aşadar, să vorbim serios despre Papă, nu? Ar fi culmea! 🙂
    Dacă citesc ceva în sensul celor de mai sus, o fac pentru cultura mea generală, nu ca să-mi dau cu părerea despre…, despre ce, sau despre cine, pînă la urmă?
    Eu zic că, în mare, nu e decît o piesă bine pusă la punct, ca şi alegerile americane, de altfel. Mult praf în ochii fraierilor. Vaticanul e o cutie ferecată, plină cu mistere.
    Aţi văzut ce-a zis Băsescu despre masonerie, nu? Dar ce-a zis Barzilai despre iezuiţi şi Illuminati aţi citit? Aşa că, ce vă luaţi de melcii mei, sfinţii de ei? 🙂

  3. Cred c-ati dat un raspuns bun. Am vazut ce-a spus Branzei. Il las insa pe dinsul sa poarte razboi cu iezuitii. Ca sa punem benzina pe foc, inainte de alegerea lui Francisc am auzit de ceva proorocii ale unui cardinal irladez- vechi de vreo citeva sute ani- care ar fi proorocit ca acest papa ar favoriza aparitia Anticristului. Acum, papa asta pare un om cuvios. Proorocia irlandezului mi s-a parut mai interesanta inainte de alegerea actualului papa. Dar, vorba dvs, mai bine raminem la melci… Mi-aduc aminte de-o curioasa remarca a psalmistului care cerea mila Domnului pt ca nu se indeletniceste cu lucruri prea inalte pt el. Eu o cam fac si ma pune psalmistul pe ginduri pt ca n-am legat niciodata neprihanirea de lucrurile prea inalte pt mine. Ba NT adauga inca o remarca interesanta: cica nimeni sa nu sufere ca se amesteca in treburile altuia… curios, blogosfera e plina de din astia…

  4. ,,sfintiile lor,melcii…”
    noa,scuze…da`am zis..,,hmm,ce bolund e Razvan” cu admiratie,desigur.
    apoi…sa ne zici si noua cum e cu iezuitii,sa accedem si noi la cultura…

Lasă un răspuns

