Poporul

Un om ţipa din toţi rărunchii: mi-e foame! Mi-e foame! Un bărbat s-a întors din drum şi i-a cumpărat o pîine. O femeie i-a luat şi ea una. Pîinea cea de toate zilele. Foamea… Vă daţi seama ce foame cumplită putea să aibă bătrînul acela? ca să răcnească din toate puterile: mi-e foame! Mor de foame!

Tomberoanele sunt pline de căutători. Televiziunile propun oamenilor teme care nu au nicio legătură cu viaţa şi guvizii, nepoţii oamenilor de plastelină pun botul la momeală şi molfăie pe sub mustăţi cocoloaşele de mămăligă, îmbălsămate cu ulei de anason, aşa cum îi stă bine oricărui crap de meserie, cu lapţii tari. Cum s-au făcut miloanele? Din te miri ce… Unul, un ziarist, a luat o fabrică pe bani puţini şi a vîndut-o la bucată. Şmecherii stau şi se uită la el, prin ecran, şi se scarpină în turul pantalonilor, prin găurile tranziţiei. Au scăpat de trista moştenire. Dacă au împuşcat firma, a rămas poporul. Ce să mai spui…, poporul suveran. Cînd făceam poza, s-au oprit cîţiva, în spatele meu, şi se întrebau, în gura mare: ce vrea ăsta, mă! Adică ce, dacă e poporul şi lipseşte restul? Ce-l priveşte pe el? Erau suspicioşi, nervoşi, agresivi. Soldăţeii de plumb, copiii oamenilor de plastelină. Unii au rămas aşa cum i-au făcut, cu piciorul drept în sus. Nu cu stîngul, mă, că poartă ghinion! Ăl’ cu fîn, a defilare… Nu le ajunge o zi naţională pe an? Păi n-au avut şi înainte, şi 7 noiembrie şi 23 august? Nimic mai simplu! Să le dăm nu două, ci trei, dar tare, pînă nu vor mai simţi nimic… auzi, să urli de foame, ca un… Nicio milă! Dreapta, centru dreapta, stînga-dreapta, dă-i! Dă-i, mă… Trăiască regele, mă! Trăiască regele, n-auzi, mă? Să ne trăieşti, măria ta, puiul pădurii…  

copie 

4 gânduri despre &8222;Poporul&8221;

  1. Daca individul traia in Anglia nimeni nu ii cumpara o paine , daca a trait in Romania oamenilor li s-a facut mila…
    Fac doar o paralela intre principiile morale ale societatii occidentale …ca sa numai mentionez ca la momentul de fata , pana si englezi o duc rau finanaciar …

Comentariile nu sunt permise.