Autism

Cîte lucruri interesante aş putea să fac şi nu le fac. Fie că nu am timp, fie că nu mă îndur să las altele şi, de ce nu, să mă delectez în anticamera alegerii. Era o vorbă: numai proştii se plictisesc. Dar eu nu vorbesc aici nici de proşti, nici de plictiseală, deşi lumea e plină de indivizi care dorm pe ei.

Nu e vorba nici de vreo suferinţă a glandei tiroide, în care, în lipsa hormonului respectiv, somnolenţa, apatia şi desnădejdea devin o a doua natură. E mai degrabă un coşmar al imaginaţiei. Îmi închipui cît de fericit aş fi să citesc o anumită carte, să revăd un anumit film, să fac şi să refac un anumit drum, să studiez o anumită problemă dintr-un noian de alte probleme. Opţiunea de moment mă face nefericit şi suspicios, pentru că aş fi putut să aleg mai bine, pentru că orice alegere nu e altceva decît o renunţare la restul: la vraful de cărţi, la hardul cu filme, la locurile neumblate, la temele nerezolvate. E ca angoasa autistului în faţa necunoscutului, care preferă şcoala în locul vacanţei, a credinciosului care nu alege, fiind deja ales.   

3 gânduri despre &8222;Autism&8221;

  1. Draga Rasvane,

    doresc sa te scot din starea aceasta… si sa te invelesesc, daca imi permiti, dar nu ca Dali ca nu am talentele aceluia, asadar iata o poiima:

    🙂 🙂 🙂
    Absurd de Hap!sburg
    Motto: ”Să nu mă spurc!”

    am o poezie de vânzare:
    costă doi bani pe doi ani!
    am șase motani la șaizeci de ani și
    am și-o cățea la curea, mică și dulce,
    nebună pe drumuri se duce!
    poezia îmi este despre pisci
    de la noi de pe-aici și repatriate din Amerika de frika,
    și-e albă și fadă
    și dorului nadă!
    e doar poezie de sfadă, cu capă și spadă,
    și-mi tremură nara de-o narațiune
    și-o interacțiune cu slabă ficțiune!
    pronesc la acțiune cu deștul întins,
    un vultur prelins din penelul învins
    al unui strămoș teleleu!
    mă bat cu absurdul în versuri și sunt, un erou,
    al unui ecou, scriu poezie și iau ca simbrie
    piftie! 🙂

    *** propun premierea cu trofeul ”glas din pestera de lână”! Nu de alta, dar ca sa-i fac in necaz la vreunul care se crede mai poet ca mine, adica maciopoet! :)))))))))

Lasă un răspuns

