Firimituri (1)

Laura e absolventă de liceu. Am întrebat-o dacă a auzit de unul, Petrarca. Nu, nu-l cunosc!  mi-a răspuns, şi s-a uitat speriată la mine.

Un cetăţean se scotocea în buzunarul de la spate după biletul de trimitere. L-am rugat să-şi scoată pălăria. De ce s-o scot? m-a întrebat, suspicios.

Un beţivan a fost adus cu ambulanţa  la spital. După o zi de terapie pentru sevraj, l-am trimis acasă. Şi cu ce vrei să mă duc? dă-mi o maşină, doar n-am venit pe jos, s-a răstit omul la mine.

Am internat o femeie de 88 de ani. Am întrebat-o dacă îi trăieşte bărbatul. Oh, nu! E mort de 30 de ani, mi-a răspuns ea. Nu mai ţin minte cum arăta, dar îl visez noaptea din cînd în cînd.

 

9 gânduri despre &8222;Firimituri (1)&8221;

  1. Frate, esti ”bestial”, dar nu dupa tiparul lui Kierkeegard Sorensen… Na, ca sa ma dau cult! 🙂 nu ca as hi si ca te-as putea pacali! 🙂 🙂 🙂 Asta, sorensen, intru absurdul dumisale se plangea ca este atat de flasc! 🙂

    Frate urs, iti dai seama daca intra al betiv in sevraj pe spinarea dtale? .) cu toata istetimea si cultura ta, ce-ai hi facut? 🙂

  2. SALUTARE DRAGA RASVAN!
    Doua lucruri mi-au venit brusc in minte doar cand am citit titlul si prima ,,faramitura”
    Cuvintele Mantuitorului dupa minunea cu inmultirea painilor:,,Strîngeţi fărămiturile cari au rămas, ca să nu se piardă nimic.”
    Mi-asi dori cay mai multe postari din acest ,,serial abia inceput”
    Sigur nu vor ramane fara rezultate.
    Nenea Richard -asa cum ii spun unii -spunea intr-o predica ceva legat de persoanele pe care le vom intalni in cer. Avea el ceva in gand intotdeauna cand predica;
    -sa le treansmita ascultatorilor pasiune pentru Scripturi.
    -Te vei intalni acolo cu multi oameni pe care nu i-ai vazut niciodata. De exemplu il vei intalni pe Obadia. El va veni bucuros spre tine sa dea mana cu tine si cu gand sa te intrebe :
    -,,Ai citit cartea mea ”?
    Iar tu , cunoscandu-i gandul si stiind ca nu ai citit te vei rusina si pei trece brusc pe partea cealalta a strazii…
    Ca un fel de epilog la acea predica a aflat mai tarziu ca unul dintre ascultatori a ajuns acasa si a cautat sa citeasca Obadia…surprins ca era asa de scurta.

  3. Dragă Mitică, frumoasă evocarea ta şi mă bucur că-mi scrii. Despre „firimiturile” mele ce să spun: sunt mici întîmplări din ziua respectivă. Nu le-am notat niciodată. După aceea le uit. Cînd mai adun două-trei, le pun. Gîndesc blogul ca pe un jurnal autentic, fără pretenţii. Aş vrea să fie cît mai puţin scorţos şi artificial. Uneori se poate, alteori nu.
    De ce nu-ţi faci adresă de facebook? Am stat mult timp şi mare îndoială deoparte. Acum nu-mi pare rău că mi-am făcut. Încearcă. Şi azi e o zi. 🙂

  4. ,,De ce nu-ţi faci adresă de facebook? ”
    AR FI FAIN!
    In cazul asta am fi prieteni de 2 ori.
    Prieteni pe blog .
    prieteni pe ,,f”’
    si in primul rand FRATI.

  5. stai sa vezi !
    numai ca eu nu m-as fi priceput. Cornel, baiatul nostru mai mare a rezolvat … zicea ca e bine sa ne vedem, ei sunt la malul MARII…

  6. O firimiturica mica [poate se potriveste aici.]

    Tocmai am terminat ultimele arahide dintr-o pungulita… Arahidele astea au o mica povestire.
    Intru intr-un magazin [cu de toate ] din apropierea spitalului. Ma intampina amabil o domnisoara cu intrebarea obisnuita…
    asi dori niste arahide.
    Avem la cutie , amsi varsate.
    Cele varsate cat costa suta de grame ?
    -Nu stiu …un kg costa 26 lei .
    …am inteles .
    -Dati-mi va rog de cinci lei.
    De fapt ce am gandit si nui-am spus acelei domnisoare care nu stiu a facut sau nu liceul a luat sau nu BAC- ul.
    O generatie de scolari care nu au avut pe caietele de Matematica tabla inmultirii…si care se bazeaza pe calculator sau pe cantarul modern si nu , in primul rand pe ,,calculatorul ” cu care ne-a inzestrat Dumnezeu.

Lasă un răspuns

