Marţi

După ereziile populare, marţi e o zi cu ghinion. În timpul tranziţiei, s-au mai adăugat şi altele, inclusiv sîmbăta. Ziua de 13 nu intră în discuţie, acolo lucrurile sunt clare. Turul Franţei se reia, pentru ultima săptămînă a cursei. Pastorii încep să dea din YouTube şi din pedale şi se deschide (din păcate!) singurul muzeu din zonă, cel al vinului (fără glumă!). 

Învîrtoşarea din lumea medicală începe să se simtă. Plouă cu adrese, semn că forurile nu dorm. Răsfoiesc în cabinet CHIP-ul de dimineaţă. Mi-a plăcut ce scrie Cătălin Constantin, redactorul revistei:

Una peste alta, să nu fim ipocriţi. În era internetului nu există viaţă privată în adevăratul sens al cuvîntului. Dacă cineva mai crede cu ingenuitate că ceva nu e monitorizat pe internetul acesta, e vremea trezirii. Şi oricine foloseşte aceste mijloace moderne de comunicare poate deveni o ţintă a supravegherii. Dacă nu a ofertanţilor comerciali, a agenţilor unui stat.” (CHIP, iulie, 2013)

În ultima vreme mă bătuse gîndul să-mi iau o tabletă. M-am hotărît greu, preţurile fiind cam pipărate pentru buzunarul meu. În final, mai rămînea să aleg între Samsung şi Apple. M-am oprit la Android 4.1.2. Căutam şi un acumulator nou pentru Canon-ul cel vechi. L-am găsit pe f64. Dar…

Dar, de cîte ori intru pe facebook sau google, în partea dreaptă a ecranului apare un text care mă întreabă: nu vrei o tabletă? avem la promoţie! Cît despre aparatele de fotografiat, ce să mai vorbim: toate de la 4000 în sus! O minunăţie… E adevărat, aparatura din casă fiind un bun comun de butonare, alături de ofertele mele vin intercalate şi cele ale nevestei, de consistenţă moale, dar din domenii la fel de ţintite.

Pentru că, dragii mei, încă de la începutul lumii, ispita a venit democratic şi pe rînd, atît pentru Adam, cît şi pentru Eva, iar cheltuiala au împărţit-o de n-au mai putut. Ceea ce în eden se numea pom, acum se cheamă internet, iar mărul a devenit gadget.  Necuratul e, în schimb, acelaşi.  

4 gânduri despre &8222;Marţi&8221;

  1. Nu ar trebuii sa va mirati ca facebook si google afiseaza reclame la tablete. Facebook monitorizeaza activitatea dumneavoastra pe internet (vedeti facebook tracking cookies, facebook exchange), stie ce va intereseaza. Google da reclame bazat pe google searches, email content daca aveti gmail, si browsing history daca folositi chrome. Stiu despre dumneavoastra mai mult decat credeti. Ca programator mi se pare fascinant cat de avansat e advertising-ul azi, dar ca persoana de rand mi se pare ingrijorator cate informatie personala culeg companiile de la mine fara aprobarea mea. Despre tableta am incercat de mult sa ma conving ca am nevoie de una, ca sa nu ma simt apoi vinovat ca risipesc banii. Inca n-am reusit, deocamdata raman la 2 ecrane (telefon si laptop). Am o prietena farmacista care are o tableta android si zice ca exista cateva aplicatii care ii sunt foarte utile, cu medicamente, interactiuni, simtome pt diferite boli si altele.

Lasă un răspuns

