Nici primul şi nici măcar singurul

Interesantă istorie, pe care n-o ştiam. Aş putea să revin extrem de uşor într-un alt registru, cu papagali şi veselie, dar mi-e teamă că, cel puţin pentru moment, nu e cazul să mă ocup de colivia nimănui. Hai să dau textul şi pe urmă mai vorbim:

„La deschiderea blogului România Evanghelica, am apărat dreptul lui Alin (Cristea)  de-a folosi acest nume. Am intrat, astfel, în polemică cu Marius Cruceru şi -indirect- cu Paul Negruţ, care încercau să-l împiedice. Ce mult am greşit! Ei ştiau mai bine în acest caz.” 

Aşadar, după teoria lui Doru Radu, n-aş fi eu primul şi nici singurul paranoic care să fi insistat că războinicul luminii evanghelice n-ar fi avut dreptul să scrie în numele unei aşa de mari,  aşezate, blînde şi simpatice comunităţi cum este a noastră.  

Dacă informaţia este valabilă (şi nu văd de ce n-ar fi), cum de n-ai ascultat tu, iubita mea comunitate, glasul raţiunii pure? Cum de nu te-ai unit tu strînsă, de voie sau nevoie, în jurul înţelepţilor tăi conducători?

Dar mie parcă tot nu-mi vine să cred că sunt al treilea pe lista paranoicilor evanghelici din toate timpurile, de la facerea internetului încoace.

Trebuie să vă mărturisesc că mă simt frustrat, cum s-ar fi simţit şi Luther, despre care am citit pe facebook-ul din care-mi sug cultura, ca pruncul laptele din ţîţa mă-sii, că nu el a dat biblia la popor, ci Gutenberg, individul cu tiparul.

Şi că traducerile vernaculare ale Cărţii au apărut cu mult înainte de ce credeam noi (pentru cine nu citeşte facebook-ul, să ştie că vernacular nu vine de la vierme şi că e cazul să se informeze înainte de a judeca pe alţii).

Asta e ştirea zilei, cu asta închei săptămîna, nu înainte de a vă invita să faceţi o vizită împreună cu mine la serata muzicală a lui Marinel Blaj, rugîndu-vă să nu mîncaţi versete şi să aruncaţi citatele pe jos, că se supără domnul şi nu ne mai dă.

19 gânduri despre &8222;Nici primul şi nici măcar singurul&8221;

  1. Alegerea de catre dl. Cristea a numelui Romania Evanghelica a fost o miscare extrem de inteligenta. Nu cred ca lumea e atit de usor de insalat ca sa creada ca acel blog e vreo voce oficiala dar denumirea poate crea multa confuzie si deforma imaginea acestei mari comunitati de credinciosi. La vremea aceea, eu nu stiam cine e Alin; l-am aparat. Nici acum nu stiu decit de pe blogosfera. Pacat de citate frumoase, informatii, carti, poze tirite de-a valma intr-o mocirla. Ar fi schimbat mult un alt titlu pt blog? Nu stiu! Dar titlul este semnificativ.
    Informatia este reala. In polemica de atunci a intervenit si Danut Manastireanu, aparind dreptul „constitutional” al oradeanului. Dar Marius si Paul au dovedit atunci clarviziune.
    Desigur, daca nu se va intoarce din drum, Alin Cristea se va compromite tot mai mult. Pina atunci mai sunt multi oameni ce pot fi insalati. Mila Domnului si o saptamina buna!

  2. Dragă Doru Radu, comentariul este aşa de tare, că-l redau integral, fără comentarii, în postare.
    Vă mulţumesc. Aveţi casă de protecţie? Marius Cruceru are una din aia de biciclist. Tot e ceva la ce vă aşteaptă. Poate vă spune de unde a luat-o pe a lui! 🙂

  3. Eu am pusca pt ca traiesc in America.
    PS- E doar cu alice. Dar nepotu’ meu are una adevarat si nu sta departe de mine.

  4. M-am mai gândit la schimbarea termenilor ,,blogosferă“ – ,,blogunivers“ … Mă pune însă pe gânduri existența unui personaj din Toy Story, Buzz Lighter (http://ts4.mm.bing.net/th?id=H.4703896533075239&pid=1.7&w=241&h=180&c=7&rs=1), un închipuit care se vede direcționând traficul celest. Are laser de jucărie și zboară numai atunci când îi face vând ventilatorul din cameră … Are însă tupeu și … vorbește cu autoritate. (Orice asemănare cu situații sau personaje reale este absolut întâmplătoare … oare … oare?)

  5. „Asta nu-i bine, doctore! Mă refer la vorbitul singur, evident!”

    Dragă Marinel, dacă vorbesc într-o singură limbă, şi nu în limbi, tot e bine! nu m-am ţonţonizat încă. 🙂
    Spun asta pentru că Niţişor este penticostal şi nu e puţin lucru să-l vezi că şi-a îngiţit limba. 🙂

  6. Filmuleţul! Oh, da! 🙂
    Orice asemănare cu Alin Cristea e pură şi deloc întîmplătoare! 🙂
    Ce uşoare sunt, uneori, lucrurile: în 40 de secunde citeşti un om! un megalom! 🙂

  7. Exsită și alte personaje cu complex de grandomanie și (strictă) importanță. Niște prieteni ai mei (pănâ la acest comentariu probabil) s-au gândit în urmă cu câțiva ani să facă o ,,Aliantă a Evanghelicilor din America. Fără să-i voteze cineva, fără să se consulte cu ,,masele“ sau cu reprezentanții ei curenți, au scris și s-au instalat pe poziții. Văzând că ține și părându-le că nu este suficient, au schimbat numele și aria lor de reprezentață în ,,Alianța Evanghelică mondială“. Noi am surâs și nimeni n-a comentat. Mă întreb care va fi pasul următor, când li se va părea că nici asta nu este destul de sus? Cred că le mai rămâne ,,Alianță Evanghelică galactică“, și apoi ,,Alianța Evanghelică Intergalactică sau cosmică“ …

  8. Pentru cei nefamiliarizați cu subtilitățile limbii engleze și cu ironia numelor din Toy Story, Buzz Lighter înseamnă Buzz Brichetă, omul care nu poate face lumină, dar poate da foc unei situații (că nefiind soare, poate stârni măcar incendii). Mai pe românește, ,,Unul care-i bâzâie pe alții !“

  9. Frate Daniel, revin cu observaţia privind tot ce s-ar vrea „cosmic”… pericolul găurilor negre! 😀
    Mai nou se zice că ar exista şi prin Atlantic… Ehe! Nu ştiu oamenii de ştiinţă unde să le caute! 😀

Lasă un răspuns

