Cronici mondene (93) Oglinda spartă

Un interlocutor de mare clasă, Daniel Brânzei, mi-a făcut cinstea să privească aceleaşi probleme într-un chip complet diferit. Mărturisesc că nu mi s-a mai întîmplat să nu găsesc nici măcar un singur punct la care să fim, cît de cît, de acord, ca acum.  Nu ştiu dacă întrebările rămîn sau se multiplică, după cum nu ştiu dacă oglinda a existat, a căzut şi s-a spart.

Pe de altă parte, dacă lumea ar fi privită printr-o singură prismă, ar apărea mult mai săracă decît este de fapt.  Numai în cărţile proaste unii au întotdeauna dreptate. Încerc să cred că nu le vom scrie niciodată pe acelea, nici eu, nici Daniel Brânzei.

Şi acum textele domniei sale: 

I. Nu-l cunosc pe domnul Neamțu, dar admir pe oricine are simțul olfactiv redus și rezistă să se se coboare în subteranele din politica românească, ca să încerce să facă ceva. Marele impas al României este că are mult prea mulți critici și mult prea puțini constructori. În ce-l privește pe Dănuț Mănăstireanu, el va rămâne fratele și prietenul meu, indiferent dacă temporar trecem pe străzi deosebite și purtăm ochelari cu dioptrii diferite. Una din marile tristeți despre ,,reformatorii“ de acum câteva secole au fost relațiile dintre oamenii de care s-a folosit Dumnezeu să-și facă acea lucrare. Mă rog Domnului să mă ,,reformeze“, până ce voi putea fi frate și prieten cu toți frații și prietenii Lui.

Doi nechemați din Canada demitizau suveran săptămâna trecută persoana Maicii Tereza pentru lipsa de organizare și sărăcia obscenă în care i-a ținut pe oamenii pe care-i îngrija. … E devărat că ei, personal, obișnuiți să facă baie în fiecare zi și să se dea cu spray-uri și aftershave-uri, cu cămăși spălate și apretate de alții, n-au mirosit damful indian, iar cu piciorușele lor încălțate în pantofi foarte scumpi, n-au călcat niciodată prin praful Calcutei …

II.  Despre regele Cioabă nu vreau să mă găsesc vorbind despre un subiect pe care nu-l cunosc ,,dinauntru“. Am prieteni creștini romi care-l vorbesc de bine și-l regretă. Ei spun că s-a întors în sicriu când a văzut ce se face în numele lui. Nu trebuie să uităm însă de extraordinarele convertiri în această etnie și de schimbările remarcate de cei care-i știu de aproape. Că încoronarea a fost un spectacol jenant este adevărat. Se pare că orice-ar face țiganii tot o ,,țigănie iese“. De ce ne-am mira însă noi? Cu toate strădaniile etniei noastre, românii tot o ,,românie“ am făcut și noi …

Ce mare har că există un Dumnezeu care nu disprețuiește ziua începuturilor slabe …

Iar pentru toți ,,regaliștii“ din România: Oare nu ne facem noi de râs în fața rromilor? Ei măcar își pun unu-doi sau trei regi și împărați dintr-ai lor! Noi ne umplem de năbădăi (vorba lui Caragiale) când ne gândim la familia regală germană sau la o posibilă înfiere în familia regală a Angliei (Charles este un afemeiat și, spun unii, a-bărbat!)

III.  Cruciada ,,Harvest“ este un produs al lui Chuck Smith, întemeietorul bisericilor de tip Calvary (tu faci o confuzie cu sistemul de biserici Harvest), un sfânt contemporan al Americii. A ajuns acum la 25 de ani de astfel de Cruciade la stadionul Anaheim. În fiecare an, după ce participăm la Cruciada aceasta avem un botez frumos. Peste o lună, la Philadelphia va fi o mare cruciadă cu Greg Laurie și alții care va chema America la pocăința străveche, dorind al cincilea val de trezire din istoria Americii.

De la departarea României, și din negura resentimentelor față de americani, toate acestea se văd mai greu. Ți-aș dori să vii puțin prin America și să te plimb printre cei pe care-i vorbești cu necaz acum. Este o experiență, din păcate, intraductibilă.

Prin 1960, un prieten al tatălui meu, Jean Stanevschi, s-a întors la Basarab după o vizită în America. Am preferat de ocazie și l-am întrebat în calitatea de ,,nepot“ neoficial: ,,Cum e acolo?“ Mi-a răspuns gingaș: ,,Este greu să pricepi orice ți-aș spune. Este ca diferența dintre un măr și o portocală.“ Ca reacție la postul tău scriu doar atât: ,,Doamne, iartă-l că nu știe despre ce e vorba.“
Noi avem acum 12 candidați la botez !!!

Mă bucur că ai o părere (încă) bună despre mine. Este doar o părere și părerile se mai și schimbă. Asta n-ar trebuie să ne răpească bucuria de a fi persoane, prieteni și pelerini împreună spre Canaanul ceresc. N-am înțeles ce-ai vrut să spui când ai afirmat că mi-am pierdut amvonul pentru Iosif Țon. Încă îl mai am. Nu mi l-a luat nimeni. Mulțumesc Domnului pentru ce am învățat de la acest om (ca și de la Seneca, Socrate, Savanarola, Luther, Popescu, Nicolescu, Popovici, Wurmbrand, Ion Gheorghe, Lucrețiu Pătrășcanu, Nicolae Labiș, Mihail Eminescu, Marinel Blaj, Răzvan Cristian, etc.). Vorba lui Albert Camus: ,,În templul meu, părăsit de zei, toți idolii mei au picioare de lut“.

 

11 gânduri despre &8222;Cronici mondene (93) Oglinda spartă&8221;

  1. Bine că Harvestii sunt mai mulţi şi că cel de care vorbiţi dvs. sunt alţii! Oricum, constat o slăbiciune a dvs. pentru tot ce se numeşte Harvest. 🙂
    Vorbind despre cel legat de Metanoia şi Cristian Barbosu, pe care l-aţi susţinut cu înflăcărare, îmi menţin părerea şi întrebările. Din păcate, nu mi-aţi răspuns la niciuna din ele, dar nici nu aveaţi vreo obligaţie să o faceţi. În fond, e treaba dvs. să vă placă Barbosu, mai ales că el a fost în raiul american şi ştie cu ce tacîmuri se mănîncă mămăliga cînd ajunge în ţară şi rupe biserici în două. 🙂

  2. Daca harvest inseamna cumva seceris, interesul nostru trebuie sa creasca; asta nu politic vorbind.

  3. No comments! Poate cu excepţia faptului că în paranteza aceea de final (ah, iar am treabă cu finalurile!), cred că îmi stătea mai bine şi mai meritat numele în interiorul acelui „etc”!

  4. Eu mi-l asumasem înaintea ta. 🙂
    Ştii, de la revoluţie, chestia care a spus-o Iliescu, cînd a citit lista conducătorilor FSN: „Şi ultimul pe listă, cu voia dvs., Ion Iliescu.”
    Tu, fiind penultimul, poţi să te iei de mînă cu ceilalţi, Dinescu, dna Cornea, Caramitru… Cu mine e mai nasol… 🙂

  5. Şi aici am pierdut rândul? Şi doar lăsasem plasa de rafie cu stclele de lapte, goale, încă din seara precedentă! 😀
    Dom’le, da’ nu rămâi dator niciodată cu replicile? 😀

  6. Ţine de politeţea gazdei, să nu las niciun comentariu amuzant fără răspuns. 🙂
    Acum, ca să revenim la lista aia a lui Daniel Brânzei: e trecut Socrate. Nu ştiu ce-a citit pastorul din el, dar sigur l-a omis pe Platon. 🙂

  7. M-am liniştit! 🙂
    Nu de alta, dar o extrem de simpatică şi de pedantă doamnă de pe blogul cu Mitocul, ca să taie aripile nevralgice ale unui Puchea (sau Pechea, nu contează numele la mărunţei ca el, care, oricum, a tras nişte fiţi binecuvîntaţi, aleluia şi amin la plecare, ca să scape nebătut :)), ale „arienilor evanghleici”, cum îi numea stimata doamnă de la Radio-Dumnezeu-Suceava (probabil aerieni, că mă îndoiesc sincer că dna bătea cu mintea atît de departe în timp şi în spaţiu :)), a citat din… Socrate. Deci, se poate! Există! E viu şi scrie! La Mitocul Dragomirnei! 🙂
    Vedeţi aici:
    http://suceavaevanghelica.wordpress.com/2013/08/05/scoala-de-vara-la-mitocu-dragomirnei-judetul-suceava/#comment-8152

  8. Cît despre domnul Puchea, bietul de el, „ignorantul, mărginitul şi redusul”, (pe care l-a învăţat să numere prietenul dvs. Dănuţ Mănăstireanu, după ce i-a spus de la obraz că e sectant, adică mai rău decît e Cioabă, care măcar a fost rege al RRomâniei şi pe care l-aţi admirat în cele scrise :)), acesta a început comentariile fără nicio poză, apoi, văzînd că se îngroaşă gluma, a pus una cu faţa la adversari, de bărbat solid ce este, gata să o ia în freze, pentru ca în final, după faza cu arienii şi cu Socrate, să pună, în loc de moacă proprie şi lustruită, mîinile în rugăciune ale lui Albrecht Durer. 🙂
    „Nu trageţi, fraţilor, sunt eu, Puchea!” 🙂
    Ceva între Lăscărică şi Maiakovski. 🙂

  9. Deci, dacă vreţi să umblaţi la listă, în loc de Socrate nu puneţi Platon, ci pe doamna Lupaşcu. Nu de alta, dar şi aşa e cam misogină înşiruirea, terminată cu doi bărboşi cotoioşi. 🙂

Lasă un răspuns

