Întrebări din Cetatea de piatră

Starostele Cetăţii de piatră a pus o întrebare.  Spre deosebire de mine, care întreb zilnic şi nu-mi răspunde nimeni, el o face o dată pe săptămînă şi-i răspundem  toţi. 

Uite, tu ştii să pui întrebări! Vezi cum îţi răspund cititorii? :)
Există şi muzică creştină: Steaua sus răsare, Ca o taină mare, etc. Dacă vrei, ţi-o cînt, dar mai bine nu. :)
Acum, dacă mă întrebi pe mine (şi nu văd de ce n-ai face-o :) ), răspunsul e simplu: nu există!
Or e căpuşă, or e creştin. (Vorbim despre căpuşă în sens metaforic, nu entomologic.)
Entomologic, căpuşa are anumite caracteristici, din care cea care ne supără cel mai tare e că se hrăneşte cu lichidul vieţii, cu sînge, adică. Şi poate da boli. Arată şi urît, din punctul nostru de vedere. Din al ei, nu ştiu.
Mataforic, căpuşa poate fi securistul care s-a hrănit cu încrederea noastră şi ne-a turnat ani de zile la securitate, iar noi îi spunem frate, deşi ştim că nu e. Depinde ce are biserica de dat. De pildă, vine unul în biserică să-ţi ceară să-l votezi pentru parlamentul european. Vrea să se hrănească din voturile bisericii. El a devenit o căpuşă politică. Altul vrea să facă o afacere, iar biserica îi poate da mînă de lucru, disperată şi supusă. Dacă o plăteşte prost sau la negru, ăla nu mai e creştin, devine căpuşă-patron.
Creştinismul nu e ca-n “Povestea porcului”: ziua sunt porc, iar noaptea îmi dau şoriciul jos şi sunt Fiu de Împărat. Odată convertiţi, ne-am desvrăjit, am aruncat pe foc spurcăciunea pentru totdeauna.
Dacă Ianus ar fi fost simbolul creştinismului, da! ar exista şi căpuşa asta creştină.
Dar cum, din fericire, cînd spunem creştin, zicem că suntem schimbaţi în chipul lui Hristos, nu avem cum să fim şi fii de Dumnezeu, şi mai ştiu eu ce insectă scîrboasă în acelaşi timp.
Exact cum spui tu cu muzica: or e, or nu e. :) (În afară de Steaua sus răsare, după cum ne-am înţeles. :) )

4 gânduri despre &8222;Întrebări din Cetatea de piatră&8221;

  1. Mă rog, nu ştiu cât de bine ştiu să pun eu întrebări, dar ştiu că nici tu nu stai rău la capitolul răspunsuri! 😀
    Nu ne-am înţeles cu „Steaua sus răsare…” Aşa cum îţi răspundeam pe blog, aia cu steaua e cu două feţe (că tot povesteai de Ianus). Au pervertit şi steaua aia…

  2. „Altul vrea să facă o afacere, iar biserica îi poate da mînă de lucru, disperată şi supusă. Dacă o plăteşte prost sau la negru, ăla nu mai e creştin, devine căpuşă-patron.”
    Da, a navalit si pe la noi „capusa-patron”. Pretinde ca ajuta când de fapt ea se ajuta !
    De ne-am trezi si-am plânge, poate ca Domnul ne-ar ajuta sa aratam ca în biserica nu e ca-n „Povestea porcului”.

Lasă un răspuns

