Dixitland. Stenograma scriitorului cu muza

Redăm mai jos stenograma convorbirii dintre Dorin Mureşan, scriitor şi critic literar din Cluj-Napoca şi tovarăşa Muza, organul lui superior. 

M: Tovarăşe Mureşan, cum a fost posibil să apară volumul tovarăşului Bucoiu? Dumneata ce-ai păzit?

DM: Tovarăşa Muză, vă rog să mă iertaţi. N-o să se mai repete. După cum v-am raportat în şedinţele de insipraţie cerească, am încercat să-l conving să se lase de poezie, dar el a spus că siderurgiştii fruntaşi pe ramură din zonă l-au rugat, cu limbă de şomeri, să scoată un furnal de metafore pe an pentru nepoţeii lor.

M: Bun, un furnal, dar nu un munte de steril, tovarăşe Mureşan!

DM: Da, tovarăşa Muză, aveţi dreptate. La cît cox metaforic am băgat în el, ar fi fost de aşteptat să iasă un vers tare ca oţelul, nu o sîrmă scheunată, care se rupe teologic de la prima atingere cu duşmanul dogmatic…

M (curioasă): Aţi testat rezistenţa teologică a materialului poetic?

DM (mîndru): Fireşte, tovarăşa Muză!  L-am băgat în cuptoraşul cu fărăgău şi, de la primele versete, s-a încins metodic la culoare ca lîna merinosului sintetic.

M: Bun, dar contribuţia dumitale, tovarăşe scriitor, care a fost? Ce vom raporta muzelor superioare şi tovarăşului Beni personal, cînd ne vom prezenta cu literele la control?

DM: Tovarăşa Muză, eu am încercat să-l ademenesc în locuinţa de serviciu pusă la dispoziţie de tovarăşa Inspiraţie, dar poetul nu s-a lăsat vrăjit.

M: Dar voi de ce îl numiţi tot timpul poet pe tovarăşul Bucoiu?

DM (confuz): Hm…, ăsta e numele său conspirativ din dosarul de urmărire poetică, tovarăşa Muză. N-avem încotro. Cum pe mine mă cheamă Sînge-n pană, lui i se zice Poet pe ducă, sau călătorru. Din raţiuni tehnico-literare, de-aia l-am prescurtat aşa.

M (dumirită): Aha!

DM: Da… Şi nu s-a lăsat convins. A plecat şi a scos volumul. Din informaţiile pe care le deţin, banii pentru publicare au fost luaţi din laptele şi cornul evanghelicilor de către tovarăşul primar Gutemberg în persoană. Cine ştie cîţi copii de credincioşi dogmatic-corecţi se vor îmbolnăvi de rahitism din cauza versurilor sale anemice…

M: Şi de pelagră…

DM: Da, şi pelagră, aşa e, tovarăşa Muză!

M: Dar poate ne scoatem banii pe nas din vînzări, nu crezi?

DM:  Nu, că nici vînzările nu mai sunt cum au fost. Poate azi, că e vinerea neagră, să mai scoatem ceva, dacă punem împreună un volum de-al lui Bucoiu cu tableta 3 G de la Carbaxin.

M: De unde ştii tu toate astea?

DM: Am avut informatori buni, tovarăşa Muză. Mi s-a adus la cunoştinţă pe cale genetică.

31 de gânduri despre &8222;Dixitland. Stenograma scriitorului cu muza&8221;

  1. Ai aprobarea mea, Marinel! Aș merge și eu în vizită la voi, mai ales să mă tratez de „canoanele” criticilor literari sau de altă f(r)actură. 😀

  2. Trebuie sa recunosc ca sunteti simpatic. Eu nu va port pica. Nu sunt suparat pe Dvs.. Nici nu stiu ce sa fac cu atata atentie din partea Dvs.. Sa ma bucur de ea sau sa ma amuz. Recunosc ca am si eu micile mele iesiri isterice. Asa ca, inainte, tovarase Rasvan! Nah, ca iar am revenit…

  3. Dragă A.Dama şi Marinel, suntem pe cale să formăm grupul de suprarealism evanghelic. Critic avem. Ne trebuie un filozof. Târgu Neamţ n-o fi Păltinişul, dar nu-i de lepădat! 🙂
    Şi ca să-i facem în sîc lui Dorin, o să-l traducem pe Bucoiu în greacă.

  4. Bun bun. Exista totusi o mica problema. Ce cauta numele Faragau in text? Cu mine puteti face ce doriti. Am trecut prin destule razboaie. Dar nu inteleg rostul prezentei acelui nume aici. Cred, totusi, ca ati depasit o anumita limita. S-ar putea ca adamaica sa aiba dreptate, fara paranteze.

  5. Pentru că ne întrebaţi mereu ce fel de creştini suntem. De parcă dvs. aţi fi din altă specie. Informatorii mei mi-au comunicat, pe linie operativă, că aveţi dosar comun cu numitul Fărăgău Beni, de profesiune creştin. Altfel de creştin.
    Problema legată de apartenenţa noastră la un guru anume nu am adus-o eu în discuţie, ci domnia voastră.
    Dumneavoastră citiţi parantezele? Credeam că sunteţi pus între ele. 🙂
    Bineînţeles că sunt un dezastru: pe capul dvs. Şi asta e abia începutul. 🙂

  6. Să vă mai explic o chestie (asta că m-aţi întrebat şi văd că vă cade fisa greu): l-aţi acuzat pe Ruben că nu e teologic corect în nu mai ştiu ce vers. Cine citeşte pe blogul dvs. vede prezentarea din care reiese că sunteţi rodul spiritual al lui Beni Fărăgău.
    Deci, din moment ce aţi avut inteligenta idee şi proasta inspiraţie să acuzaţi poezia omului de şleampătă teologie, trageţi consecinţele dreptei dvs. credinţe.

  7. „Dragă A.Dama şi Marinel…”
    Răsvan dragă, Păltinişul e căzut în derizoriu. Tot de la critici… 😀
    Aşa că încercăm cu Târgu Neamţ! Am putea avea de partea noastră istoria, râul, ramul.
    Nici de filozof nu cred că avem nevoie. Postăm pe blog şi să vezi după aceea ce de filozofi!
    Chestia cu tradusul în greacă e tare. Greaca veche. Măcar să dăm bătăi de cap urmaşilor urmaşilor noştri care vor moşteni Târgul Neamţului! 😀

  8. Dragă Marinel, ca să dai de furcă urmaşilor nu e nevoie să traduci: o laşi în limba română, că şi aşa n-o mai ştiu mulţi. Fă o ediţie bilingvă şi ai să te convingi. 🙂

  9. 😀 Mă tem cu româna, că acolo mă bate „doamna” Adama!
    „Gata!” (am citat din clasici!). Mă duc la mine să pregătesc muzichia de sâmbăta, că şi-acolo aşteaptă un critic 😉 … poate reuşesc să mă desprind de la sol măcar mâine!

  10. Este evident ca nu ati citit cu atentie ce am scris. Acum inteleg rostul acestui joc. Care, asa cum spun unii, pe blogul asta nu se termina niciodata, daca il intretii.

  11. Oh, da, am uitat! Bunicule, la noi plouă în asemenea hal că vrăbiile şi-au anulat zborul pînă la primăvară. 🙂
    Spre deosebire de ele, la tine aripile sunt bune, cu decolatul stai mai prost. 🙂

  12. Dorin Mureşan, n-am premeditat nimic, n-aveţi cum să înţelegeţi rostul jocului, din moment ce nici eu nu-l ştiu. Senzaţia mea e că dvs. sunteţi oricum defazat în unele chestii. Faceţi un pas înainte şi doi înapoi. Cred că cel mai corect, fără a îndrăzni să vă dau sfaturi, este să fandaţi lateral, dacă tot ştiţi, „pe surse”, cum stau lucrurile. 🙂

  13. „Ba eu aş vrea să fiu medic, Adama! Şi mi-aş cere repartiţia acolo, să fiu coleg cu Răsvan! Se zice că râsul îngraşă!” Marinel, draga, sa stii ca incep sa constat si la mine o depunere(nu la banca) in greutate de atata ras 😀

  14. M-as alatura si eu echipei, dar cunostinte prea multe in ale medicinei nu am. Poate as fi de folos la bucatarie…sau la curatenie. Cind incep curatenia…pleaca „filozofii” si putini sint cei ce mai au curajul sa revina. 😀

  15. ” Asa ca, inainte, tovarase Rasvan! ” Dorin Muresan, cred ca ati gresit prin atribuirea titlului de tovaras proprietarului acestui blog. Tovarasi sint acei ce executa ordine, oricare or fi ele, iar din ce scrie domnul doctor Rasvan este chiar opusul. Mai ginditi-va…poate retrageti titlul. 😀

  16. Ca urmare a unor dialoguri private, am inteles ca am produs suparare, prin comentariile postate. Regret acest fapt. Totodata imi cer scuze si fata de Rasvan, daca considera ca am sarit peste stacheta cuvenita.

  17. Recunosc că și eu am avut o atitudine generată mai mult de orgoliu decât de alte sentimente creștinești, cum ar fi fost normal. Deci, regret și eu ieșirile mele.

  18. … Interesant ce se intampla aici .
    Se discuta si mai aprins insa in final se revine la pace.
    Soarele nu apune peste mînia nimanui, indiferent de fusul orar .
    Asta e BINE .

  19. Deja se exprimă Gloria? Wow. Cred că a rostit un scâncet – măi, oameni buni!, urmat de o schiță de zâmbet – v-am spus eu! și așa ai dedus că ne salută.
    Salutăm și noi toată suflarea de prin preajma Gloriei! Iar pe Gloria o binecuvântăm pe repeat. 🙂

  20. Marinel, nu stiu daca cineva ti-a facut aceasta urare : Bun venit in randul bunicilor!
    Nu ca eu asi fi cel mai in masura avand doar acesti nepoti;
    Stefania,Daniel,Matei,Alex,Tabita,Beniamin si Corneliu.

    Abia am astepatat sa creasaca pana sa stea in picioare si pe toti la rand i-am tinut in palma.
    Ce incantati erau dar si eu de credinta lor copilareasaca .
    Odata cu inaintarea in varsta a inceput sa le scada credinta .
    Au trecut la ,,umblare prin vedere”.
    …..
    putintica rabdare si o sa vezi cum iti zice :
    -Bunicule , vreau sa stau in bratele tale sa-ti admir barba !
    Apoi , cand o sa vina si fratiorul ei o sa-i tii pe amandoi in brate iar ei o sa se laude fiecare cu barba din partea lor….

  21. Am ascultat recent marturia lui Dorin Muresan si am ramas placut impresionata:

    Dorin este un tanar de curand intors la Domnul. Dupa umila mea parere nu ar trebui sa ne comportam asa cu el. Daca a gresit ar trebui sa-i aratam cu duhul blandetii ca apucaturile de odinioara nu-si mai au locul in „noua plamadeala”. Altfel, vom vedea tot mai des anunturi surprinzatoare de genul: „Domnilor, eu m-am retras”. Altii se retag fara sa spuna nimic. Stiu multe astlfe de cazuri. Veti spune ca dvs nu aveti nicio vina. De acord. Vina este una colectiva, a noastra a tuturor, una impersonala, pe care nimeni nu si-o asuma. Daca Dorin s-a intors la Domnul la biserica „Iris”, care e problema? Se pare ca baptismul e impartit in „n” factiuni iar liderii nostri au avut grija sa ne invenineze suficient pentru a semana in noi dispret fata de alti lideri spirituali cari nu sunt exact din grupuletul nostru. Ca doar, adevarul este unul singur si el intotdeauna se afla la NOI. Asa credem si la fel cred si altii despre ei. Pana la urma, ca cineva sa se fereasca de atacurile evanghelicilor ar trebui sa iasa din randul lor. Cat timp te declari evanghelic esti pe teava de tun a unor pigmei religiosi dornici de galceva.

  22. Apropos de pigmei si de tevi de tun, am intalnit recent o personalitate importanta a lumii evanghelice. Multe calitati de apreciat, o voce care merita ascultata. Cu toate astea dupa un dialog(monolog) am observat trasaturi ale complexul mesianic. Toti cei din jur, indiferent de nivelul de cunoastere al evangheliei, indiferent de cultura, de pregatire profesionala, sunt doar niste nestiutori care trebuie sfatuiti, instruiti. Mai mult tot ceea ce stiu si spun este demn de (usoara)ironie, indiferent ca e stiinta de ultima ora, istorie universala sau teologie.

    Pot fi mai multe tevi de tun sau numai pigmei ? 😀

Comentariile nu sunt permise.