Caietul negru. Introducere

Am început caietul negru acum cîteva zile. Coperţile sunt negre. Nu mi l-am ales eu, l-am primit cadou de la o firmă de medicamente. Un fleac de doi bani, cu care ei îşi fac reclamă la diverse preparate.

A venit într-un moment potrivit, pentru că intru tot mai rar pe blog şi pe facebook, în mare parte pentru că am obosit şi, într-un anume fel, m-am plictisit.

Evident, puteam să-mi cumpăr nenumărate astfel de caiete, deşi nu mi-ar fi trecut prin minte să aleg o copertă atît de cernită. N-aş spune că l-am privit ca pe un semn anume sau că am dat o mare importanţă poveştii, deşi, la un moment dat, obişnuit să scriu la calculator, mai ales în gardă, în clipele libere, am început să-l folosesc pentru tot ce-mi trecea prin minte.

Nu a fost acelaşi lucru cu postările de pe vremuri, unde explicam lucrurile şi mă feream de anumite teme.

Am folosit caietul doar pentru mine, ca pe un soi de terapie, de dezintoxicare de blog şi de net în general. E mai greu decît acum zece ani cînd m-am lăsat de fumat şi mult mai greu decît acum un an cînd, din motive de sănătate, am renunţat la una din marile mele plăceri: paharul de vin dulce, de Cotnari, băut în tihnă, la o masă.

Din cauza noilor obiceiuri, ceea ce veţi citi de acum încolo vor fi pagini din caietul negru. Îl consider un mod de comunicare oarecum peste mînă şi, de cele mai multe ori, fără nicio legătură cu ceea ce se petrece în jur şi fără mare grijă, din partea mea, să menajez pe cineva sau să laud pe vreunul.

Recunosc, e o introducere cam lungă, dar am fost nevoit să o fac, ca să explic ce e cu titlul.

Vă rog să nu mă înţelegeţi greşit: mă bucur de Crăciun la fel ca voi, ador mirosul de prăjituri şi de sarmale, mă îmbăt cu cetină de brad şi primesc colindătorii. Dar, în timpul ăsta, mai fac şi altceva, gîndesc aiurea. 

4 gânduri despre &8222;Caietul negru. Introducere&8221;

  1. S-ar putea ca gindurile pe care le numesti „aiurea” sa nu fie asa, ci doar lumea in care traim sa le vada aiurea, .Mie nu mi s-a parut aiurea nimic din ce ai scris, dar daca totusi este aiurea, atunci nu esti singurul care are astfel de ginduri.

Comentariile nu sunt permise.