Antena KO

Cu cine ţin? Cu Gâdea sau cu Pleşu?

Am ratat emisiunea în care se spune că Andrei Pleşu a suferit  un linşaj mediatic din partea lui Gâdea şi a invitaţilor săi.

Am citit, pe ici, pe colo, comentarii şi citate din lucrurile spuse în emisiune. Nu mă mai miră  nimic. 

Orice om cult va ţine cu Pleşu. Indiferent de caracterul acestuia sau de temeinicia sau netemeinicia argumentelor lui Gâdea.

Eu nu ţin cu el. Sau, mai bine zis, Andrei Pleşu n-are nevoie de mine pe post de chibiţ. 

La Mihai Gâdea am ţinut din trei motive: pentru emisiunile pe care le-a făcut cu Octavian Paler şi Ion Cristoiu; pentru prestaţia sa de la aniversarea Majestăţii Sale, Regele Mihai I; şi pentru anii în care l-a criticat pe Băsescu, un om al cărui caracter îl detest din toată inima.

Pe Pleşu l-am citit şi l-aş urmări, pe ecran, ore în şir. Dacă îl admir, asta nu înseamnă că îl simpatizez sau că-l înţeleg, ca om.  Pentru mine, el  va rămîne o valoare reprezentativă a zilelor noastre dilematice, un soi de brand de ţară, că tot e la modă expresia asta idioată.

O sumedenie de cetăţeni vor profita de acest conflict ca să iasă în stradă. Eu m-am obişnuit să trăiesc în scandal. Cînd nu e, parcă îmi lipseşte ceva. Acum se vorbeşte urît şi prea mult, dar prefer acest mult tăcerii de demult. 

Omul care a scris atît de frumos despre Parabolele lui Isus va înţelege asta. 

8 gânduri despre &8222;Antena KO&8221;

  1. Draga Rasvan, nu stiu ce asi putea spune…
    Pentru mine orice om are o a doua sansa . Indiferent ce a facut el in vremurile trecute trebuie iertat daca isi asuma greselile . Trebuie sa fie un punct de unde incepe sa traiasca altfel .

    Tocmai acest lucru nu-l cunosc despre domnul Plesu .
    Cat despre realizatorul acelei emisiuni de cativa ani buni nu pot sa-l ascult [sa-l urmaresc].

    Nici eu n-o sa ies in strada.
    Cat despre cartea de care ai pomenit poate voi face o scurta referire -[candva] cu privire la ,,un mic amanunt ” .

  2. Dragă Răsvan şi dragă Mitică,
    Am avut norocul ca de vineri până duminică să ne aflăm afară din ţară, astfel că am putut privi lucrurile mai altfel: când m-am întors ieri, prima ştire pe care mi-a dat-o tata a fost că regiunea Crimeea a votat cu 95% unirea cu Rusia; de asemenea, vicepremierul Ungariei a declarat că autoguvernarea nu este un „moft secuiesc”, ci un drept natural în UE (oare pe ce documente s-o baza?). Acum, când Europa arde, mă gândeam – referitor la protestul de solidarizare de duminică -, că asta seamănă cu: ţara arde şi babele se trag de păr…
    Vă salut şi cu drag!

  3. Dragă Mitică, trimite-mi, cînd ai timp, pe mail, ce vrei să spui despre cartea lui Pleşu şi facem o postare comună.
    Spunea şi prietenul nostru drag, Marinel Blaj din Arad, că îl bătea gîndul să zică ceva în acest sens.
    Cu luni în urmă şi Emanuel Conţac, după ce a pomenit despre carte, a spus că revine, în limita timpului, cu comentarii pe marginea textului.

  4. Mă mai leg şi eu în vorbă: dl. Conţac a publicat trei «Note de lectură pe marginea „Parabolelor” lui Andrei Pleșu» (între 3-10 martie 2013, deci un an în urmă 🙂 ), însă, probabil din lipsă de timp, nu a continuat cu a patra….
    Aştept cu interes referirea lui Mitică 🙂

  5. Draga Rasvan, draga Tudor, si eu am lipsit de acasa ieri…
    Un bun prieten [departe de mine la 30 Km.] m-a sunat sa-i fac o vizita. Avem doua pasiuni in comun :
    gradinaritul si

    Biblia …
    Am venit tarziu acasa …spre ingrijorarea sotiei mele -nu unde am stat atata vreme ci …in legatura cu traficul din timpul noptii.
    Da, desi este un inceput de primavara cu preocuparile legate de gradina , promit sa scriu intr-un e- mail ceea ce am promis – cu precizarea ca eu l-am numit ,,un mic amanunt” din care sunt sanse -cel mult- pentru o ,,mica postare” .

Lasă un răspuns

