(să ne întoarcem) Înapoi la Argument (10)

tudorvisanmiu

UPDATE! În seara evenimentului, la ora 22:00, înregistrarea live avea 20.000 de vizionări.

Astăzi, 27 martie 2014, a avut loc al şaselea eveniment din a doua serie a dialogurilor „Înapoi la argument” la Librăria Humanitas Cişmigiu. Invitatul a fost Părintele Daniel Benga, iar subiectul – „Lungul drum al gândirii spre înţelegerea credinţei” – despre cum grecii au înţeles conţinutul noii credinţe, creştininismul, în perioada conciliilor ecumenice. Discuţia s-a derulat în jurul cărţii Părintelui Daniel, „Cred, mărturisesc şi aştept viaţa veşnică. O istorie teologică a Simbolului Niceo-Constantinopolitan” (Ed. Basilica, Bucureşti, 2013).

Înregistrarea evenimentului poate fi văzută aici.

Imagini de la eveniment – via Facebook.

Vezi articol original 535 de cuvinte mai mult

6 gânduri despre &8222;(să ne întoarcem) Înapoi la Argument (10)&8221;

  1. Dragă Răsvan, Mulţumesc pentru reblog. Am adăugat câteva idei şi poze.
    Următorul argument e mai devreme, peste două săptămâni: Jean Sévillia – „Spaţiul public între corectitudinea morală şi corectitudinea politică”.

  2. Da, mulţumesc, dragă Tudor.
    Am văzut înregistrarea de ieri. Foarte interesantă, deşi, dacă te ia valul şi-l asculţi pe Horică vorbind despre religie, Hristos şi mîntuire. o iei pe coclaurile cerului. 🙂
    E formidabil cum au reuşit, atît el, cît şi interlocutorul lui, să arunce creştinismul în braţele grecilor, rupîndu-l, efectiv, de Vechiul Testament. Au amintit, în schimb, adeseori, de Platon.
    O dată de Isaia. Atît. 🙂 De parcă elenismul ar fi inventat creştinismul şi sfinţii părinţi ar fi rămas fără verb, dacă nu se strofocau grecii.
    Nu mai spun ce chestii am aflat de împăratul Constantin, un criminal de cea mai joasă speţă. La ei, devenise un teolog priceput. 🙂
    Horică a dat o dumă pe chestia asta, cînd i-a atribuit lui Constantin zicerea cu Hristos a purces de la Tatăl. Că ar fi spus-o criminalul ăla prima dată. L-a corectat, cu dragoste, cu alifie, delicat, Daniel Benga. 🙂
    Vrei să-ţi spun ceva? Benzina sfîntă de la Andrei Scrima s-a cam terminat la pompa ălora din Noua Europă. Se vede şi la Pleşu, şi, mai ales, la Horia Roman Patapievici.
    În schimb, Daniel Benga a dat-o pe Coran. Mare e lumea şi mare Ţi-e grădina, Doamne! 🙂

  3. Dragă Răsvan,
    Când ceva e în neregulă, tu te prinzi imediat 🙂
    Eu, în atmosfera de acolo, mă pierd cu gândul. Din fericire, cu tine, mă (re)găsesc 🙂
    O să caut şi cartea despre care au vorbit. Ieri la Humanitas n-am văzut-o (raftul pentru „cartea lunii” era plin cu reeditarea cărţii lui Patapievici, „De ce nu avem o piaţă a ideilor?”), dar, în aglomeraţia aceea, nu-i de mirare.
    Spre ruşinea mea, încă nu m-am apucat să citesc ce a scris Andrei Scrima, despre care tu ai scris atât de frumos de atâtea ori pe blog. O voi face cât de curând.
    Cu drag!

Comentariile nu sunt permise.