Luni şi marţi

Săptămîna mare… Şi aşa au zis ăştia că numai ortodocşii şi catolicii serbează Floriile. Poate se răzgîndesc pînă la Paşte şi ne lasă şi nouă un loc la picioarele crucii. Unul mic de tot. 

Promit să fiu cuminte în săptămîna mare. 

Mi-am spus: de luni lupt cu mînia. Mă iau la trîntă cu ea. Fals! Idealul era să fiu fără cicatrice. Nu să închid ochii şi să spun: treacă de la mine. E săptămîna patimilor şi o să vedeţi ce băiat bun mă fac, dar de luni încolo… (Paştele catolic şi ortodox ţine trei zile. Al nostru nu ştiu, dar am să mă interesez. Dacă e ca la ei, citiţi în loc de luni, miercuri.) 

Prefăcutule! Pe cine vrei să păcăleşti? (Vorbeam cu mine în gînd, iertaţi-mă!).

Nu mi-a ieşit.

Cu o zi înainte, adică de Florii, un coleg… (nu e politic corect să spun asta), dar în gardă nişte ţigani i-au rupt uşa de la secţie. 

De fiecare dată mă gîndesc: dacă-i dădeau în cap? Camere de luat vederi nu, poartă nu, poliţia face dosar şi cu dosarul te poţi şterge undeva. Cică au stive. Ai pe tot anul.

Să nu te mînii, spune Scriptura. E adevărat, e cale lungă. Era greu şi pentru schimnici. Şi pentru mine provocările sunt mari, dar nu scrie nicăieri că se va da dispensă după vremuri şi profesie.

E săptămîna mare şi văd Împărăţia lui Dumnezeu cum se depărtează-n ceaţă. Şi nu e de la lacrimi. Tot ar fi ceva. Îmi vine să urlu şi asta nu intra în plan.

Plînsul şi scrîşnirea dinţilor, că tot am auzit pe unul, la televizor, că iadul l-am trăi aici. Se vede că nu ştie ce vorbeşte. 

Vreţi să vă scriu despre politică? Nu? Mă gîndeam eu c-o să spuneţi asta.

Dimineaţă veneam de la Tîrgu Neamţ. Am spălat un geam din trei. Sunt de gardă. Plouă, cinci grade şi vînt. Pe dealuri, spre Ceahlău, se vede zăpada. 

Moldova e mare, Siretul umflat. Trec peste două poduri. În dreptul unuia, două maşini făcute armonică, în mijlocul drumului. Din fericire, niciunul nu era rănit. Prioritate? Viteză? Cine ştie!

Să te smereşti, asta era tema de azi. De marţi, din săptămîna mare. Să fiu generos, chiar şi pe şosea. Din fericire, nu eu conduc maşina.

Ştie Dumnezeu de ce.

 

Lasă un răspuns

