Unităţi de măsură

O bolnavă pe care am tratat-o cîndva s-a gîndit să-mi mulţumească, la plecare, promiţîndu-mi că-mi va lua măsurile atunci cînd durerea de şale îi va dispărea complet. Femeia lucra într-o fabrică de textile.

Promisiunea mi-a adus aminte de o scenă dintr-un film, unde tîmplarul orăşelului, om practic, le lua măsurile pistolarilor înainte de încăierare.

Îmi spunea cineva că e prea în vîrstă ca să mai cumpere cărţi, de teamă că va trece dincolo şi nu va apuca să le citească. Se măsura cu cartea.

Aveam pe vremuri un prieten, pasionat de cărţi. A umplut casa cu ele. Era nelipsit din librării. Scotocea toate anticariatele din centrul Bucureştiului. Avea o mulţime de relaţii în acestă lume tăcută a obiectelor inteligente.

Dincolo de conţinut, le voia numai pentru sine. Le îmbrăca, le lega, le tăia, aşa încît arătau cu totul altfel decît le ştiai din librării. Pasiunea lui nu avea măsură.

Contactul cu cartea te predispune la singurătate. Este inversul freneziei politice, a ştirilor bombă, a isteriei care alimentează ziarele şi televiziunea.

Am trecut prin alegeri. Sondajele ne-au luat măsurile. Ne-au numărat, ne-au spus cîţi suntem şi cîţi am votat.

Am cunoscut o bătrînică trecută de optzeci de ani, albă ca hîrtia. Pigmentul ei din sînge, cel care transportă oxigenul, era la jumătate. Copiii erau plecaţi la muncă, în străinătate. Nu ştia pe unde. Unul singur rămăsese acasă. Într-o zi, el a venit la spital, a măsurat-o din priviri şi a certat-o că s-a ascuns, în loc să prăşească.

Mi-am amintit cuvintele Domnului, din Predica de pe Munte: “…cu ce măsură măsuraţi, vi se va măsura.”

 

Un gând despre &8222;Unităţi de măsură&8221;

  1. Odata intr-un spital am cunoscut si eu un parinte abandonat de copii acolo.
    Venise, ce-i drept, un copil de-al lui in vizita, dar numai ca sa dea bani unui medic ca sa-i tina pe mai departe tatal internat.
    Groaznnic, parca si acum aud lamentatiile acelui parinte, care spunea ca vrea sa se intoarca la casa lui.
    Lumea este un loc dur!

Comentariile nu sunt permise.