De la guguştiuci la coţofene…

De la guguştiuci la coţofene….

Dragă Marinel, Emanuel Conţac a enumerat locurile alea ca să-i umple de fiere pe ăia care-l invidiază. 🙂
Apoi, e tînăr şi, în locul lui, aş fi făcut şi eu la fel. Aşa e epoca pe care o trăim, CV-ul a intrat în sînge, a devenit un act reflex. Mîine-poimîine ai să vezi şi pe coteţ lipit ceva de genul: aici cloceşte o găină care face ouă cu două gălbenuşuri şi cu bănuţ de platină. 🙂
Asta e partea lui antipatică, e niţel cu nasul pe sus, dar, să mă ierte Dumnezeu, prea îl maculează tilicarii. N-au, mă, stil! 🙂
Şi cînd îi ia apărarea rectorului său e de înţeles (eu zic “de înţeles” cînd aş fi făcut şi eu la fel  🙂 ) . În mediul universitar se poartă chestia asta de cînd e lumea.
Problema nu e Emanuel Conţac, îţi spun eu. E Volf ăsta şi sunt timpurile de tot jegul.
Partea urîtă care rămîne ca un sediment din toată povestea e impresia că ura guvernează toate disputele.
Nu e deloc adevărat! Din punctul meu de vedere, din al tău (citind postarea şi răspunsurile pe care le dai lui Emanuel Conţac), cred că nu putem vorbi aici, în Cetate, de aşa ceva.
Sunt un om slab şi recunosc asta: îmi plac intelectualii de la care am ceva de învăţat. Asta nu e o calitate. Dimpotrivă, poate fi un mare defect. Aş sta de vorbă cu un Emanuel Conţac ore în şir, eventual ascultîndu-l doar, dar nu m-aş vedea schimbînd vreo vorbă cu Cristian Ionescu sau Pavel Dan.
Cred că asta trebuie să o înţeleagă şi cei care fac parte din generaţia lui Emanuel Conţac, că există aşa-zişii fundamentalişti creştini care pot înţelege, pot iubi, chiar dacă nu acceptă noutatea.
Eu, de exemplu, sunt un baptist spurgeonist, dragă Marinel, prietene… 🙂

7 gânduri despre &8222;De la guguştiuci la coţofene…&8221;

  1. Răsvan, după cum poţi remarca, n-am arătat lipsă de respect faţă de Emanuel, deşi ar putea să-mi fie fiu! M-a deranjat şi mă deranjează în schimb “miştocăreala” şi privitul de sus. Eu nu sunt ca tine. Şi nici ca el. Pentru mine nu e deloc de înţeles să-i iau apărarea rectorului, dacă a greşit. Cel mult, din respect faţă de acesta, dacă am aşa ceva, mi-aş ţine gura. Altfel risc să fie interpretat altfel gestul meu de a sări să apăr sau să explic o greşeală. Ori, eu asta consider că s-a făcut prin invitarea unui personaj, fie el şi academic, care prezintă suficiente semne de întrebare în teologia lui luată ca întreg. Dacă ar fi fost chemat într-o discuţie teologică, la o masă rotundă, cu oameni de talia lui Emanuel, aş fi înţeles, deşi aş fi avut şi atunci… emoţii. Ştii şi tu foarte bine că ideile păcătoase intră rar pe uşa din faţă, şi sunt convins că în contextul preocupărilor mele înţelegi foarte bine ce vreau să spun!
    Iar în ceea ce priveşte modul în care scriu şi atacă P.D. şi C.I., asta e treaba lor, e o chestiune “internă” şi nu mă bag. Ştii foarte bine că am refuzat îndemnurile venite din direcţia aceea.
    Eu n-am obsesii care să poarte nume de persoane. Pe mine mă obsedează uşurinţa cu care se deschid porţile evanghelicilor români la tot felul de tâmpenii (ca să le spun pe nume!).

  2. Ti-am scris la tine si nu mai reiau raspunsul. Poate doar ca sa completez ceva, ca sa-ti dai seama cit de umana e latura discutiei si cit de departe de stiinta pura de care se tot vorbeste.
    E vorba de acuzatia subtil plasata de Emanuel Contac despre intilnirea „de afaceri” din toamna trecuta, dintre Cristian Ionescu si Paul Negrut. A dat de inteles ca acolo era vorba de o sustinere financiara la mijloc. Emanuel Contac nu a nominalizat pe Paul Negrut. A spus doar atit: sustineti o institutie care nu e penticostala. (Ghici ciuperca Emanuel care! 🙂 )
    Cristian Ionescu a facut-o, pe blogul lui si i-a replicat ca nu e treaba lui Contac cu cine se intilneste si pe cine sponsorizeaza.
    Iar eu vin si spun: m-am dumirit de ce in poza pe care o postase Cristian Ionescu pe blogul sau, de la dineul de care pomeneste Emanuel Contac, Cristian Ionescu era imbracat in tricou, iar Big Paul era la patru ace. 🙂 E simplu ca bună ziua. Dincolo de inadecvarea, de lipsa totala de eticheta de care a dat dovada pastorul de la Chicago, lui nici nu-i pasa cum arata. El era sponsorul. 🙂
    In acest vacarm se discuta despre Volf. 🙂 Ţurloaiele nu stiu teologie, dragul meu, iar loviturile nu se dau in plexul sufletului, ci sub centura lui. 🙂

  3. Ei, tocmai de aceea nu am făcut eu fixaţie pe „problema Volf” şi am luat lucrurile la general, în cadrul preocupării mele vizavi de toate aberaţiile care ne bântuie ţara de o vreme încoace. Că ei au meciurile lor, e treaba lor! Am bănuit doar ceea ce spui!
    Colac peste pupăză, mă tem să nu-şi mute meciul pe blogul meu! Şi, ca să nu mă plictisesc, mai apare şi Marcel cu comentarii care intră direct la spam! 😀 Distractivă noapte în care ar fi trebuit să lucrez la ale mele!

  4. Circula pe vremea răposatului o anecdotă de care mi-am amintit citind replica ta. Merită să ţi-o spun (dacă n-o ştiai cumva):
    Se spune că într-o zi, în vremurile de glorie ale lui Ilie Năstase, Ceuşescu a vrut să joace o partidă de tenis împotriva lui. Zis şi făcut. Băieţii cu ochi albaştri i-au atras atenţia lui Ilie cum să joace. Ilie, băiat cuminte, s-a conformat. Dădea toate mingile aiurea, numai să câştige „şeful.” Pentru toată lumea din tribune era evident ce se întâmplă. Doar că, din păcate, din greşeală, la un moment dat Ilie loveşte din reflex o minge mai „tăiată” şi şeful, încercând să o lovească, o ratează şi se întinde cât era de lung (scurt).
    Un spectator din tribună, tot din reflex, exclamă:
    „Ha, ha! Prostu’ !”
    Imediat, cei doi din stânga şi din dreapta lui îl apucă „de toarte” şi-l scot din arenă.
    În timp ce-l târau, victima ţipa din toţi plămânii:
    „Da’ eu nu despre tovarăşul am zis! Eu ziceam despre Năstase, că uite ce prost a fost şi cum s-a băgat în bucluc!”
    La care unul dintre „băieţi” îi închide gura cu replica:
    „Lasă, lasă, nu ne mai aburi, că ştim noi cine-i prostul!”
    Cam aşa şi eu… 😀

Lasă un răspuns

