Cronici mondene (133) N-am scăpat bine de Volf şi am dat de tată-său!

Am citit pe facebook o afirmaţie de-a dreptul şocantă- ca să nu-i spun altfel. Ea aparţine unuia dintre băieţii deştepţi ai lui Mănăstireanu,  (sper să nu se supere prea tare Teofil Stanciu din pricina asta),  cel care, cu totul întîmplător, este şi editorul volumului lui Miroslav Volf, “Excludere şi îmbrăţişare”.

El a scris că:  “Pe Mengele l-au declarat criminal de război și l-au urmărit prin toată lumea. Acum, experimentele biologice și mai ales cele sociale se cheamă progres.”

Paralela e cu atît mai surprinzătoare, cu cît Teofil Stanciu este un vaşnic adversar al formaţiunii evanghelice numite „ghetou”.  Or, de la unul din ghetou, te poţi aştepta la idei trăznite, dar nu de la oamenii politic corecţi. 

Dacă e s-o luăm aşa, ca Teofil, orice criminal în serie poate fi numit un Mengele. Nu neg, de asemeni, că multe din experimentele pe embrioni umani sunt la limita îngustă dintre crimă şi ştiinţă, dacă n-au trecut, cumva, de ani buni, în zona crepusculară a uciderii în masa… celulară.

Dar, asta nu înseamnă că pot încurca în asemenea hal borcanele.

Cazul Mengele, medicul criminal nazist, este legat de o cu totul altă zonă a infernului, avînd în spate, în mod declarat,  o ideologie diavolească, de purificare a rasei, care a condus la cel mai teribil măcel pe care l-a cunoscut omenirea pînă în prezent: uciderea a peste şase milioane de evrei. Dacă războiul mai dura puţin, nu mai rămînea picior de evreu în Europa. Şi asta n-o spun eu! 

Cu alte cuvinte, Mengele şi tot ce ţine de perioada aceea e subiect tabu, nu termen de comparaţie, metaforă sau mai ştiu eu ce înlănţuiri isteţe ne mai vin în minte. 

Îmi amintesc de  o afirmaţie care seamănă, cumva,  cu aceea a lui Teofil Stanciu. Ea a aparţinut unui cleric respectabil, nimeni altul decît Raniero Cantalamessa, cel care îndeplineşte funcţia de predicator al casei pontificale de la Vatican. Omul acesta este singurul care are dreptul să se roage înainte papei. Este franciscan, capucin.

Acest mare prelat a spus că atacurile la care era supusă biserica catolică, datorită cazurilor scandaloase de pedofilie, sunt, prin reaua voinţă de a le generaliza, un atac la catolicism, sinonim  cu… antisemitismul.

Evident, a ieşit scandal cît casa.  Papa Francisc era s-o păţescă şi el, fiind luat drept anti-semit, numai pentru că l-a reinvestit în funcţie pe Cantalamessa. 

Acum, am să-mi permit o glumă: se simte nevoia unei tabere de instruire, un mitoc  de vară, să le mai spună Dănuţ Mănăstireanu ce se mai întîmplă pe la Vatican.

Iar pînă atunci, un sfat: mai uşor cu holocaustul, că iar se supără Maria Istoc şi ne face pe toţi varză: “Sincer îmi pun întrebarea unde este decenţa blogărilor pocăiţi din România?”- îi scria ea bunului Teofil Stanciu. 

Mai ştiu şi eu, doamnă? Poate o găsiţi pe la noi, prin ghetou…      

10 gânduri despre &8222;Cronici mondene (133) N-am scăpat bine de Volf şi am dat de tată-său!&8221;

  1. Ca alors, va luati deci si de mine. Trebuia sa scriu facebook pentru ca de fapt la asta ma refeream pentru ca din nefericire uneori gasesc lucuri care mi se par de a dreptul deplasate. Ma mira insa ca stiti ce scriu eu pe facebook. Sunt totusi pentru decenta,

  2. V-a scapat cuvintul CINIC, asa am inceput> Gasesc ca este cinic si deplasat sa se compare cercetarile de azi cu actiunile diabolice ale lui Mengele si, interesting enough suntem de acord ca razpboiul, francezii o spuneau si astazi a rezultat in cel mai mare macel din istorie. De aceea am appreciat comemorarile care au avut loc in Normandia vinerea trecuta.

    S-ar putea sa fim si de acord din cand in cand chiar daca nu apreciez sa fiu citata in felul acesta.

  3. Doamna Maria Istoc, faptul că dvs. generalizaţi cînd scrieţi pe facebook despre blogurile evanghelicilor români mă deranjează. Mai ales cînd o faceţi agresiv. Asta n-are nicio legătură cu debarcarea aliaţilor în Normandia.
    Comentariul dvs. era la vedere şi Teofil Stanciu mi-e prieten (cel puţin aşa sper) pe facebook.
    Asta a fost tot. Îmi pare rău că nu aţi găsit decenţa nici în ghetou. Poate la viitoarea debarcare, mai ştii… 🙂

  4. Nu cred ca am facut-o agresiv. Rapunsul si tonul d-vs sunt mai degraba de analizat si va las sa o face-ti singur. Nu trebuia intr-adevar sa generalizez mai ales ca eu ma uit pe putine bloguri cred ca este necesara o oarecare decenta in ceea ce spunem.

    Debarcarea in Normandia nu are de a face cu exagerarea mea ci cu victoria nazismul si Mengele se numara printre monstrii nazismului. Iar a coimpara ceea ce a facut Mengele cu cercetarile care se fac astazi mi se pare deplasat.

  5. Ei, corectați, că doar de aia am semnalat. Mai aterizează pe blog vreun filolog cu naturelul simțitor și s-o poticni. Plus că o să ne ia Alin Cristea cu „bă pocăiților, scriți, numa’ scriți corect românește”. 🙂

Comentariile nu sunt permise.