(3) Rînjetul homeric al lui Daniel Brânzei. Mesajul pastoral către frustraţi

Daniel Brânzei rîde cu poftă. Brânzei rîde homeric. Să fie rîsul lui? Vă las pe dumneavoastră să judecaţi dacă are motive să o facă sau nu. Sau, mai pe româneşte, dacă rîsul nu-i… mînzeşte.

Nu m-am aşteptat să primesc un răspuns la cele două postări, în care analizam modul în care pastorul mistifica trecutul unor indivizi care au contribuit la menţinerea unui regim diavolesc în România, regimul comunist.

Daniel Brânzei suferă de acelaşi sindrom al grandomaniei de care a fost distrus şi Iosif Ţon. Domniile lor au colaborat cu oamenii cheie din vechiul regim ca să-şi salveze, spuneau ei, biserica şi pe sărmanii ei.

Iosif Ţon a turnat la securitate, a făcut joc dublu, Daniel Brânzei spune că nu, că el a ales o altă cale: aceea de a fi prieten cu trădătorii de neam şi de ţară, cu jigodiile care au menţinut teroarea în România. Cu un Ion Columbeanu, printre alţii, oameni care, dacă s-ar fi pus în practică Proclamaţia de la Timişoara din 1990, acum ar fi fost demult istorie şi România, monarhică sau nu, ar fi avut un alt destin.

Am ajuns, în schimb, o colonie jefuită de aceşti bandiţi, de foşii comunişti şi coloneii vechilor structuri. Voiculeşti, Copoşii şi Columbenii au făcut averi nemăsurate. Pe Columbeni îi spală pe picioare pastorul Brânzei. Şi nu numai acolo. 

Toţi aceşti indivizi au trecut printr-o schimbare aparentă de regim şi au făcut averi peste averi. Cum? Va veni momentul să aflăm şi asta. Eu nu mi-am pierdut speranţa că se va face dreptate, că vor da ţării înapoi tot ce au furat.

Daniel Brânzei rămîne prietenul lor de nădejde, paravanul acestor indivizi, tip Columbeanu, oamenii de care s-a folosit şi care l-au folosit, inocent sau nu. Unii din ei deveniţi, între timp, din comunişti de frunte, masonii de bine din ziua de poimîine.

Hohotele batjocoritor-amuzate ale lui Daniel Brânzei vor răsuna, multă vreme, nu atît în urechile mele, cît în cele ale ascultătorilor săi fideli, oameni care mai speră că a mai rămas ceva bun în liderii lor. 

Sper ca pentru ei să fie lecţia, nu pentru mine, care ştiu bine cu cine am de-a face.

Şi, parcă nu era destul atît!, acest ani de zile lider al baptiştilor români de peste ocean, omul carismatic, emblematic chiar, al unei întregi generaţii de credincioşi cinstiţi şi serioşi, acest om îmi aruncă, printre hohote, şi un scuipat în faţă:

Probabil că batjocorind pe unii din cei mari, vă credeți cel puțin la nivelul lor. Este și aceasta o refulare psihologică a celor nerealizați.”

Textul de mai jos merită citit şi recitit, împreună cu postarea lui Daniel Brânzei cu mister C.

E scrisul unui om care, pentru mine, a fost şi, parafrazînd pe Eminescu, nu mai este.

 

Ha, ha, Ha! Cred că în România se suferă grozav de o nouă maladie: conspiraționismul (sau conspiraționalismul?). Eu am citit postul amintit mai sus în biserică, pentru ca să se poată bucura de el toți cei ce s-au rugat pentru mister C, atunci când a venit pe la noi. Singura legătură pe care o am cu CFR-ul este aceia de la Căile Ferate Române … sau, mă rog, cu Rapidul.

Ha, ha, ha! Iertați-mă, dar nu mă pot opri din râs. Dacă vă luați chiar în serios cu ceea ce ați scris unii mai sus, voi începe să scriu doar în limba engleză. Înseamnă că România este dincolo de orice speranță de ,,normalitate“.

Marinel, sper că există o mare doză de umor voluntar și de ironie în ceea ce spui că bănuiești. Altfel este o întreagă tevatură care seamănă ca două picături de apă cu ,,Conu Leonida față în față cu reacțiunea“ sau cu acel explicativ de final: ,,E lăsata, secule!“ România este o țară uitată de lume de la marginea civilizației. Chiar crezi că se merită ca ,,cineva“ să aloce resurse și personal pentru distrugerea ei? Mai este ceva de distrus? Mai sunt doi oameni care să gândească și să acționeze la fel. Mai este cineva care să aprecieze sincer ceva în România?

Răzvan, regret părerile bune despre mine pe care nu le-am validat și pentru care m-am retras din dialog. Se vede că nu am nici o șansă să revin. Domnul cunoaște inima fiecăruia dintre noi.

Cu ceilalți nu vreau să intru în dialog. M-au încercat un timp pe blog și, vorba lui nenea Richard când era bolnav la pat, le-am spus că nu sunt acasă.

… Și totuși, mai lăsați-mă o dată să râd cu poftă … Bine a zis cine a zis: ,,Lumea e simplă pentru oamenii simplii și complicată doar pentru ceilalți“

Pentru documentare: cunosc familia Mocanu de când eram pe la Bacău, păstor fără recunoaștere la o adunare fără recunoaștere. S-a botezat când eram eu acolo. O familie respectabilă și acolo și în USA. Clement a luat-o prea sus și așteptăm (familia lui și cu mine) să revină le cele smerite și să se gândească la mântuirea sufletului. A fugit din România ascuns într-un transport de la fabrica de confecții. L-am sponsorat din Italia unde a ajuns mai mult mort decât viu. Un om foarte harnic și priceput, ca toți ceilalți din familie. A ajuns foarte repede unul din cei mai căutați contractori din aria San Francisco. El i-a făcut casa lui Irinel și tot el ne-a plătit sejurul la hotelul din Tahoe Lake.

Toate acestea au o explicație prozaică, fără organizații secrete și fără legături obscure cu rețele comuniste și masonice.

Lăsați-mă să fiu ceea ce sunt: un neînsemnat român pribeag prin America și dornic să-i călăuzească spre cer pe cei din jur. Nu mă băgați în nu știu ce combinații malefice mondiale sau cel puțin … transatlantice.

Lucrarea mea la Christian Aid for Romania m-a pus în postura unui om de legătură cu cei de acolo. Atât. Alții au făcut mult mai mult și mult mai bine pe această relație. Osteneala lor, a lui Silvia Tărniceriu, a lui Viorel Clintoc, a lui Elena și Cornel Mârza, a lui Viorel Ursache din București, alui Cristian Bădeliță și a tuturor celor de la Suceava nu va putea fi răsplătită decât de Dumnezeu ,,în ziua aceea“. Eu doar am ținut locul fratelui Petru Popovici care m-a rugat să fac parte din bordul lui Christian Aid pentru că dânsul era prea bătrân și prea ocupat ca să le facă pe toate. După câte aud, s-ar putea ca mister C să fie botezat de fratele Vasile Taloș. Sper să nu-l băgați și pe el sub lentila bănuielilor voastre obsesive.

Ha, ha, ha! Îmi este foarte greu să mă opresc din râs. După ce termin de scris am să mă duc să mă uit în oglindă ca să văd și eu cum arăt de am putut să fiu bănuit că aș fi o persoană așa de importantă, cu legături … care se leagă … și care leagă. Doamne, iartă-mă că glumesc cu seriozitatea voastră.

Și eu scriu cărți, dar n-am crezut că, dialogând cu voi, intru într-un roman polițist, plin de fantezie și cu tente științifico-fantastice. Credeți ce vreți, dacă ceea ce credeți vă face să vă simțiți mai bine, mai importanți și să aveți o părere mai bună despre voi, arbitrii tuturor celor ce se petrec sub soare și judecători care s-au deslănțuit înainte de … Judecată. Probabil că batjocorind pe unii din cei mari, vă credeți cel puțin la nivelul lor. Este și aceasta o refulare psihologică a celor nerealizați. Eu vorbesc de jos, din smerenie, când amintesc de Rick Warren, de John MacArthur și de alți lideri din lucrarea lui Dumnezeu de aici.

Vă las o temă de meditație: România nu are nevoie să fie atacată și coruptă din exterior. Cel mai mare pericol care o paște este acesta: să fie lăsată pe mâna … românilor (vezi și alegerile prezidențiale care vor veni …). Doamne ajută!”- DANIEL BRÂNZEI, PASTOR ROMÂN DIN CALIFORNIA.

37 de gânduri despre &8222;(3) Rînjetul homeric al lui Daniel Brânzei. Mesajul pastoral către frustraţi&8221;

  1. Frate Daniel, răspunsul meu face referire doar la trimiterea pe care o faceţi la comentariul meu. Aşadar:
    – umor voluntar veţi găsi mai mereu în ceea ce scriu. Dacă uneori „Cel ce şade în ceruri râde…” de ce aş sta eu permanent încruntat câtă vreme Tatăl meu râde uneori? Despre ironie nu mai vorbesc. Doar că a mea nu e atât de caustică precum a altora…
    – ce am bănuit n-a fost o „conspiraţie mondială”, ci una cât se poate de locală. În predica din 22 iunie aţi vizat în mod direct biserici şi persoane care au legături şi… legături. Nu cunoaşteţi reacţiile de aici după acea predică. Eu le cunosc. Dacă bănuielile mele, în care credeam că aţi fost obligat oarecum să prezentaţi o variantă „romanţată” a unor lucruri, legături cu care aţi fi putut fi şantajat în pur stilul românesc, au fost false, cu atât mai bine! Unii dintre noi, şi nici eu nu fac excepţie, am avut romantismul şi inocenţa să ne jucăm şi să persiflăm şi pe vremea lui Ceauşescu structuri care… nu ştiau de joacă.
    – România e o ţară uitată de lume de la marginea civilizaţiei doar pentru românii plecasţi. Nu vă mai iluzionaţi cu ideea asta! Dacă aţi cunoaşte manevrele care se fac pentru resursele ei, materiale şi umane, aţi fi mai prudent cu aşa o afirmaţie. A, că la nivel politic se încearcă transmiterea acestei idei, la pachet că România e o ţară de ţigani şi oameni care nu ştiu ce e pasta de dinţi, asta e o chestiune ce ţine de cu totul altceva. Aurul, gazele de şist, pădurile, petrolul din Marea Neagră nu sunt deloc la capătul lumii pentru americani şi canadieni, oricât de mult s-ar fi păstrat în aceştia spiritul de… Eldorado!
    – da, mai este ceva de distrus în România! Credinţa neamericanizată cu tot felul de stupizenii teologice gen Toronto Blessing, Strange Fire, NAR, IHOP şi altele (iertare, ştiu că vă oripilează enumerarea acestora, faţă de care sunt convins că aveţi o opinie clară!)
    – da, ironia cu doi oameni care să acţioneze şi să gândească la fel e veche. Face parte, într-un fel, din caracteristica acestui popor blestemat şi binecuvântat în acelaşi timp. O caracteristică pe care au dus-o aproape toţi românii ajunşi în poziţii mai importante în străinătăţuri. NU sunt un om care să fi trăit doar în curtea din spatele blocului. Am umblat destul, am văzut destul, am constatat suficient. Doar deziluzia e infinită…
    – da, mai este ceva de apreciat în România! Ştiţi ce? Când Obama va ajunge să vă pună în situaţia de a vă aduna şi predica în aşa fel încât să nu ofensaţi cumva vreun islamist, să nu mergeţi să-i cereţi protecţie lui Volf. Veţi găsi o adevărată oază de fericire să veniţi din când în când într-o biserică românească dintre cele care vor fi refuzat să importe orice şi oricum.
    În rest, rămâneţi cu Domnul, şi mai ales PENTRU Domnul. Râsul e sănătos. Nu şi derâderea!
    Sincer, când am ascultat acea predică din 22 iunie, am crezut că vă doare ce se întâmplă. Mă tem să nu fi aflat acum cât de mult şi unde! 😦

  2. Marinel, acesta este adevăratul Brânzei. Mulţumesc lui Dumnezeu că nu fac parte din biserica lui, bine că n-am datorii la el şi la amicii lui!
    Mulţumesc lui Dumnzezeu că nu am comenzi la care să răspund, fire pe care să le trag şi de care să fiu tras!
    El zice că rîsul e sănătos. Problema e cine de cine rîde: el de noi, sau diavolul de el.
    Pentru mine nu e o zi de veselie, de hohotire, ci una de mare tristeţe. Sunt animale care rîd exact cum a făcut Brânzei. Hoitarii. El îşi mănîncă trecutul putred şi rîde hieneşte. Credeam că Barbosu e singurul „candidat manciurian”. Acum îmi dau seama că sunt cu mult mai mulţi.
    Da, se leagă de ce scriai tu în ultima postare: te mai miră că Brânzei îl ţine în braţe? Va deveni el echivalentul lui Iosif Ţon de la Străjeri, în noua şandrama pe care o face Harvest-ul în România? Va fi el preşedintele ei onorific? Rămîne de văzut!
    Vrea conspiraţie? Va avea conspiraţie, o inflaţie de… conspiraţie.

  3. Nu cred ca DB poate fi banuit de actiuni conspirative. Pentru asta ai nevoie de multa inteligenta combinata cu o rautate nativa. Mindria si fascinatia puterii este o explicatie mai buna cred pentru acest comportament irational. De asemenea DISCERNAMINTUL acest dar al Duhului Sfint care se pare ca lipseste cu desavirsire. Totusi, printre altele, o anumita doza de rautate si de manipulare rautacioasa se poate detecta. Vezi pasajul :”Eu vorbesc de jos, din smerenie, când amintesc de Rick Warren, de John MacArthur și de alți lideri din lucrarea lui Dumnezeu de aici.” DB il mentioneaza in aceiasi fraza pe Rick Warren si John MacArthur ca si cum vei doi lideri ar fi pe aceiasi baricada. O tentativa subtila de manipulare si confuzie. Rick Warren este un „idiot folositor” caruia ii lipseste discernamintul in cel mai bun caz si care este demascat consistent de John MacArtur.

  4. „Mindria si fascinatia puterii este o explicatie mai buna cred pentru acest comportament irational…”

    Mîndria, fascinaţia puterii şi, nu în ultimul rînd, banii, călătoriile, legăturile în lumea „mare”. Am cunoscut doi din preşedinţii României şi pot spune că am tras aer în piept din stratosfera socială. E o boală periculoasă. E ca lipsa de oxigen la înălţime. Apare delirul, încep viziunile. Brânzei a cunoscut ceva din toate astea. E ca drogul: unii nu se mai pot lăsa.

  5. Acest subiect nu face altceva decat sa complecteze o fila a istoriei scrise .Si pina in prezent sinceri sa fim este greu sa gasim persoane care in regimul trecut au colaborat cu securitatea si explica realitatea !!Ori sa explice avantajele pe care le au obtinut in urma furnizarilor de date personale ale celora de care securitatea era interesata .Azi cine este intelept si are acces la informatii pot sa inteleaga rezultatele colaborarii si beneficiile de care beneficiaza si unii si altii . Cei care au refuzat compromisul ,azi nu se gasesc pe pozitii cu beneficii si nici nu detin ceea ce ailalti detin .O mina mereu spala pe alta !!Atit in Romania ,cit , in S.U.A si in alte parti acestia doresc sa stearga cu buretele urmele si sa apara sfinti si urmasi ai Domnului Isus Hristos .Iar prin afacerile pe care le detin sa beneficieze de lux,confort si puterea reclamei pentru a avea un impact cit mai mare la multimile care ajung usor folosite pentru scopurile care ei le detin si le asigura ceea ce vedem cu ochii nostri .Si pe urma ne zimbesc si spun ca „sint binecuvintati” Interesant este ca Domnul Isus a fost (este ) Fiul Tatalui Ceresc si alaturi de ucenici a avut puteri divine si au format Imparatia Tatalui Ceresc ,insa nici unul nu au profitat in viata de ceea ce azi unii „LIDERI” profita .Cine de fapt s-a comportat in viata ca si unii de azi ?
    Preotii,carturarii,fariseii si liderii iudeilor care l-au condamnat pe Domnul Isus si pe ucenici .Asadar sa nu credem ca istoria se schimba alaturi de binecuvintari si prioritati divine ..Cel drept si care doreste sa fie si azi un adevarat „slujitor al Domnului Isus ;ajunge persecutat de cei care au pretentii la „anvoane ” si prin titluri de doctorate si calificari teologice nu lasa ca anvonul sa ajunga la adevaratii slujitori .Domnul Isus pe timpul Lui a explicat multimilor si ucenicilor acest lucru si ne este dezvaluit prin cuvintele scrise in Evanghelia lui Matei capitolul 23 ,insa azi de foarte putini este analizat mesajul si cine il cunoaste prea putin are putere sa-l explice multimilor .Iar cand ajunge explicat ,imediat ajunge caracterizat si chiar in subiect gasim scris un raspuns interesant care sincer sa fiu ridica mari semne de intrebare si analizare;”…Ha, ha, ha! Iertați-mă, dar nu mă pot opri din râs. Dacă vă luați chiar în serios cu ceea ce ați scris unii mai sus, voi începe să scriu doar în limba engleză. Înseamnă că România este dincolo de orice speranță de ,,normalitate“.
    Oare asa sa fie? Si cine oare a indus aceasta stare? Pe ntru ce? Si cine beneficiaza din plin de asa ceva?
    Un adevarat slujitor prin vorbire ,prin traire dovedeste mereu starea divina si raspunsul la provocari trebuie sa apara ca la Domnul Isus,ucenici fiiindca gasim scris ;”24. Cei ce sunt ai lui Hristos Isus si-au rastignit firea pamanteasca impreuna cu patimile si poftele ei…”
    Asadar vedem ca provocarile fiecarei generatii ajung mari si putin inteleg ce azi se intimpla in puterea asa zisei „LIBERTATI” ,iar ceea ce apare scris denota „maturitatea” si curajul de a reda adevarul pe care-l intilnim in fata pretentiilor care se expun. Stiu ca astfel de comentarii pentru unii sint amare ,greu de acceptat ,dar partea trista este ca unii „lideri ” nu inteleg ca trebuie sa se pocaiasca si sa abzica la ceea ce au facut in viata in mod firesc .Iar prin pozitii sa ajunga la o adevarata slujire si nicidecum stapinire ca preotii lui Israel care se laudau cu Legea si prin pozitii isi insuseau doar beneficiile pentru confortul vietii .Dumnezeu Tatal a vazut ce se intimpla si prin Ezechiel un astfel de mesaj a transmis ;Ezechiel capitolul 34 ;”..2. „Fiul omului, proroceste impotriva pastorilor sufletesti ai lui Israel! Proroceste si spune-le lor, pastorilor: „Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: „Vai de pastorii lui Israel, care se pasc pe ei insisi! Nu trebuie pastorii sa pasca turma?
    3. Voi mancati grasimea, va imbracati cu lana, taiati ce e gras, dar nu pasteti oile.
    4. Nu intariti pe cele slabe, nu vindecati pe cea bolnava, nu legati pe cea ranita; n-aduceti inapoi pe cea ratacita, nu cautati pe cea pierduta, ci le stapaniti cu asuprire si cu asprime!..”
    Azi se intimpla la fel si pentru cei mai multi si sa nu fie prea tirziu pentru ce fac ,cum traiesc ,discuta si pe oile slabe nu le ingrijesc.Sint in cautare doar pentru oi grase si cu situatie financiara mare si benefica pentru buzunarele lor …trist ,dureros si tot ce scriu este o realitate si o experienta a vietii traite …..Nu scriu sa jicnesc,nici sa calomiez,nici sa induc pe cineva in eroare .Dar datorita faptului ca sint in mijlocul unor astfel de persoane care sint in fruntea multimilor si vad cu ochii mei ce se intimpla ,ce detin ,cum se comporta si care le sint scopurile .Si dovezile usor se pot accesa prin aceasta cale .Insa cei mai multi nu au timp ,altii au frica sa comunice si sa explice fiindca toate aceste comentarii ajung citite si analizate de cei din cauza si raspunsul il putem citi din subiectele provocatoare care vin!Este de plins fiindca in domeniul spiritual unii abuzeaza de „LEGEA DIVINA” dupa cum unii politicieni si afaceristi abuzeaza „legea juridica si sociala ” Care sa nu uitam ca sint constituite in mare parte pe principii divine si pentru protejarea celor drepti si pentru promovarea conduitei morale ce poate sa ne aduca beneficii,fericire,bucurie si binecuvintare in viata!!Asadar in urma acestui subiect sper ca sa apare si reactii pozitiive si unii „Lideri ” sa aiba mesaje divine pentru oitele,oile si turmele lor …fiindca este scris;”…2. pastoriti turma lui Dumnezeu care este sub paza voastra, nu de sila, ci de bunavoie, dupa voia lui Dumnezeu; nu pentru un castig marsav, ci cu lepadare de sine.
    3. Nu ca si cum ati stapani peste cei ce v-au cazut la impartire, ci facandu-va pilde turmei.
    4. Si cand Se va arata Pastorul cel mare, veti capata cununa care nu se poate vesteji, a slavei.”

  6. „Mai este ceva de distrus?”
    Printul Charles ne ofera raspunsul:
    „Ceea ce încă aveţi aici în România, a devenit de o raritate extremă.”
    „Păşunile de aici sunt de-a dreptul unice la nivel european şi mondial. N-am mai văzut ceva asemănător, n-a mai rămas aşa ceva nicăieri. Sunt o bijuterie din coroana României. Poate oamenii nu văd asta, dar România este o ţară minunată. Aici trăiesc oameni remarcabili, care nu se dau bătuţi.”
    „Unul din motivele pentru care întotdeauna mi-a făcut mare plăcere să revin în România este frumuseţea naturală extraordinară a peisajelor sale şi a pădurilor sălbatice virgine din Munţii Carpaţi”, a spus prinţul Charles, precizând, însă, că, din păcate, „toate acestea pot să dispară cu rapiditate”.

    Scenaristul şi prezentatorul documentarului „Wild Carpathia”, Charlie Ottley, a declarat în contextul lansării acestui al treilea episod: „De data aceasta este vorba foarte mult despre oameni. Cu toţii am văzut imagini uimitoare ale munţilor Carpaţi şi peisaje medievale, dar românii înşişi au avut parte de multă publicitate negativă în presa britanică şi am dorit să arăt lumii ce oameni fantastici sunt”.

    La rândul său, coproducătorul şi cameramanul Alasdair Grant a declarat: „A fost o oportunitate incredibilă să arătăm lumii frumuseţea spectaculoasă a regiunilor rurale ale României şi căldura sufletească a oamenilor şi să spunem de ce este atât de important să ajutăm comunităţile care trăiesc în Carpaţi şi regiunile înconjurătoare pentru a menţine armonia cu natura”.

    In Romania nu s-a reusit inca distrugerea (definitiva) a cel putin doua lucruri:
    – frumuseţea naturală extraordinară a peisajelor sale şi a pădurilor sălbatice virgine din Munţii Carpaţi”:
    – frumusetea interioara si calitatea umana a romanilor care „nu se dau batuti”.

    Nu ne dam batuti in fata invaziei carismatice, ecumenice si a crestinismului apostat!
    „Mai este cineva care să aprecieze sincer ceva în România?”

  7. “Orice adevar trece prin trei stadii. Mai intai e ridiculizat, apoi e intampinat cu violenta, in cele din urma e acceptat ca evident.”
    — A.Schopenhauer

  8. Azi e ridiculizarea si rasul homeric.
    Maine s-ar putea ca adevarul sa fie intampinat cu violenta, dupa cum intuia si Marinel Blaj: „O radicalizare care, provocată, poate justifica atitudini, opinii şi etichetări ulterioare de genul „nişte fundamentalişti… talibani creştini… conservatori etc”, toate acestea urmate apoi de măsuri împotrivă? Evident, nu pot să mă gândesc la măsuri punitive (speranţa moare ultima, nu-i aşa?), dar mă gândesc la măsuri… restrictive.”
    In cele din urma insa adevarul va triumfa, iar cei rai nu vor putea tine capul sus…

  9. Răzvan, Iar obsesii financiare ? N-am primit nici un ban de la Mister C. Dacă n-a primit Christian Aid cum puteam primi eu? De destul de mulți ani Christian Aid Ministries (fost Christian Aid for Romania) nici nu a mai avut nevoie de serviciile mele pentru că s-au putut duce ei înșiși să stea în România și au ajuns să cunoască starea de acolo mai bine decât mine. Mulțumesc Domnului pentru acei ani în care am fost influențat de sinceritatea și modestia lor. Nu mă mai ridicați așa de sus că nu sunt așa de important cum credeți. Sunt doar un membru in Departamentul de misiune a RBA. În ultimele două mandate, alți păstori au fost și sunt președinți RBA. Nu vă lăsați pradă fanteziei. N-am avut și nu am legături cu structuri din alte vremuri. Tot ce am este din salariul oferit de biserica de aici.
    Răzvan, tu ai abilitatea de a răstălmăci orice afirmație a cuiva. Gândește-te dacă ai și motivația creștină să o faci. Când te-am vizitat la Târgu Neamț ai avut ocazia să ne rugăm împreună. Chiar așa m-ai cunoscut tu atunci ? Încolo, salutări doamnei tale de la Daniela și de la mine. Nu uita că ceea ce scrii te caracterizează mai întâi pe tine înainte de a-i ilustra pe alții. Fii mai pretențios cu tine.

    Marinel, iartă-mă dacă te-am judecat la pachet cu toți comentatorii. Anunțul cu Alfa Omega mi-a fost sugerat de cineva de aici. Românii pensionari îl vizionează. Este singura lor sursă de televiziune creștină în limba română în pachetul pe care-l cumpără de la satelit. Alții n-au bani să plătească abonamentul, așa că mi s-a sugerat să popularizez posibilitatea vizionării gratuite. Tot o soră mi-a spus că ar fi mai bine să-l scot pentru că găzduiește prea mulți charismatici. L-am scos înainte să înceapă această vântoasă cu voi. N-ar fi mai bine să întrebați pentru lămuriri înainte de a trage concluzii prăpăstioase? Ai dreptate că România are resurse naturale și prezintă o anumită importanță geopolitică. Știi ca și mine însă că nimeni nu va veni vreodată în România (sau altă țară modestă) și nu va investi doar în scopuri filantropice. De aceea este așa de important ca cei ce o conduc să fie oameni care să urmărească interesul țării și să știe să se târguiască cu marile puteri. Până acum, lipsa unor astfel de conducători a făcut ca anumite acțiuni să-i fie impuse României peste capul și dorințele locuitorilor ei. N-a fost pentru prima dată în istoria românilor … În politică, sunt la fel de amărât ca și voi de spectacolul pe care-l fac liderii dreptei. Deviza ,,fiecare pentru el“ nu va duce niciodată la unitatea necesară pentru binele tuturor.

    O luptă de idei nu trebuie dusă prin atac la persoană, altfel rămânem fără interlocutori. Tu, mai mult ca Răzvan, ar trebui să știi mai bine cum am plecat din țară și de ce. Ce scriu acum nu este ca să mă justific. Vreau doar să vă ajut să nu intrăm toți în ridicol.

    Celorlalți care citiți aceste schimburi de cuvinte, sper să mă iertați pentru cuvintele tari spuse despre România. Cunoașteți mai bine realitatea de acolo decât mine. O frază spusă despre realitatea politică din țară nu se potrivește și pentru Biserica lui Christos de acolo. Am aceeași nădejde ca și voi că Dumnezeu iubește românii și are bunăvoință pentru România. Pentru aceasta ne rugăm și lucrăm împreună.

  10. Rasvan dear, as fi vrut sa nu cunosti niciodata aceasta latura urita a lui DB, desi eram convinsa ca mai devreme sau mai tirziu isi va da in petec. Rinjetul asta care cica se vrea ris si din care “nu se poate opri” ii este caracteristic atunci cind este pus in situatii nefavorabile lui sau pur si simplu cind cineva il baga la colt. Am citit si recitit raspunsul lui sa vad care sau cine sint “ unii din cei mari” care au fost batjocoriti pe aici, ca el se da un “neinsemnat pribeag prin America” (si asta crede-ma e vrajeala ca la prima cobor). Ramine sa cred ca cel mare era “ mister C’. Incerc sa punctez atit cit pot “chestiunile” care sint deranjante pentru oricine are putin “brain’ ca sa o dau pe engleza, vorba lui.
    Sa incepem cu familia Mocanu; da, o vreme se pare ca acest Clement Mocanu a fost un roman prosper in America, dar la data cind eu am venit in America, el deja nu mai era “respectabil” de nici o culoare; trasese mai multe tepe la mai multi romani cu care a lucrat in Sacramento si subit s-a mutat undeva pe coasta de est unde a incercat sa isi piarda urma. De acolo dupa revolutie a plecat in Romania si acolo si-a inceput afacerile. Acum se afla si cine a stat in spatele lui la tot ce a facut la vremea aceea, ca prea inghitea “concurenta” fara drept de apel. Cred ca prima afacere deschisa in Romania a fost American popcorn sau cum s-o fi numit ca nu mai stiu, si tot de atunci cineva foarte, foarte apropiat din familia mea a inceput sa lucreze pentru el. Era fericit ca poate avea incredere in aceasta femeie ca nu il va insela si fura. Intre timp, a deschis si inchis nu stiu cite afaceri in Romania, a intrat in tot felul de anturaje dubioase, si-a inselat nevasta cu cine a vrut si nu a vrut ca in final sa divorteze acum 3 ani si bineiteles ca are si copil cu una din femeile cu care si-a inselat nevasta. Afacerile au intrat in faliment rind pe rind si in una din ele cred ca a fost asociat cu cineva din familia lui “mister C”. La ora asta ar vrea sa se reintoarca in SUA dar nu isi poate vinde pensiunea din Gorj in care a bagat destui bani, luind bani de pe alte firme care intrau rind pe rind in faliment. Nu stiu daca DB se roaga pentru el sau nu, ca in biserica nu am auzit niciodata nici o rugaciune pentru pocainta acestui om cum nu am auzit absolut nimic nici despre mister C. Stiam de vizita acestor personaje in SUA de la prietena mea care i-a gazduit la vremea aceea. Eu am ajuns in SUA dupa vizita lor si cit timp am fost membra la DB niciodata nu s-a pomenit in biserica de el si nici nu am auzit vreo rugaciune pentru acest misterios peronaj de cancan. Nu contest ca s-or fi rugat in grupul lor de prieteni, dar ca sa afirmi ca duminica a citit postarea lui pe blog ca sa se bucure cei care s-au rugat pentru el e asa cum am mai spus, “vrajeala ca la prima cobor”. Duminica seara au fost extrem de putine persoane la biserica si cei mai multi sint veniti recent si habar nu au ce s-a petrecut pe aici cu multi ani in urma ca ei sa ajunga in tara asta. O parte din ei nici macar nu se descurca cu engleza. Pe tinerii care au fost duminica seara nu ii intereseaza oricum cine e acest personaj de care nu auzisera in viata lor. Era suficient un anunt simplu ca cineva s-a pocait, putea sa ii dea si numele fara tot circul ala facut de parca era actor.
    Aici situatia este diferita de cea din Romania. Bisericile romanesti de aici sint diferite si marea majoritate a enoriasilor nu prea au ce face decit sa plece la americani daca nu le place, ceea ce se intimpal foarte, foarte des. Din nefericire pentru popii de aici nu mai vin familii din tara ca pe vremuri si cei din generatia parintilor nostri au inceput sa se duca. Asa ca desi marea majoritate a enoriasilor este nemultumita si vorbeste pe la spate, pentru ca multi nu vor sa mearga la americani din diverse motive, stau si inghit si rabda si asa cum bine ai remarcat tu “tot mai spera ca a mai ramas ceva bun in liderii lor”.
    Pentru oamenii simpli si creduli imi pare rau, dar cam asta este “trend”-ul pe aici la pastori sa se inconjoare de oameni care ii aplauda si ii salta in slavi. Mare parte din ei sint oameni care in Romania comunista numai treceau pe la biserica, dar odata ajunsi aici si-au amintit ca sint crestini si au decis sa arate si ce dedicati sint lucrarii din biserica. Stiu asta si din tara ca sint atitia “frati si surori” care nu se simt bine decit sa linguseasca pastorul incontinu ca sa fie si ei bagati in seama, doar asa simt ca au si ei valoare. Iar aici chestia asta s-a acutizat, sint pline bisericile de lingai de astia.
    Popii de aici vor sa fie urmati fara sa li puna intrebari, fara sa fie trasi la raspundere, iar daca cumva fluieri in biserica, ii tragi de mineca si le zici ca nu e chiar asa cum zic ei, ti se spune verde in fata: nu iti convine, ia-ti familia si la gara. Cam asa e dragostea pastorilor pentru oile lor. Nu stiu cum pot iubi asa de adinc si profund un specimen comunist care banuiesc ca a fost unul rau de tot de vreme ce era suficient sa dai un telefon si sa mentionezi numele lui ca se deschidea orice usa, dar au o problema cu oricine din biserica care nu are spirit de turma.
    Cred ca as putea scrie o carte cu viata si experienta mea in America in cei 24 de ani de cind sint aici. Poate intr-o buna zi o sa pun totul pe hirtie ca sa ramina amintire copiilor mei.
    Eu pentru ca imi folosesc creierul si nu sint patrunsa de acest spirit de turma, pentru ca am pus si pun intrebari pertinente, pentru ca imi stiu foarte bine si valoarea si imi stiu si slabiciunile si greselile mai bine ca orice”dusman” al meu, am reusit “performanta” sa fiu pe lista neagra a popilor de pe aici. Dar nu imi mai pasa demult de ce zic oamenii, pentru ca am ales sa nu mai dau 2 bani pe ce zic oamenii. Cu DB incerc de citiva ani sa stau in relatii amiabile (de altfel daca vrea este un tip extrem de placut) si asta in primul rind de dragul copiilor mei care merg la biserica lui si apoi a ginerelui lui care este un baiat de nota 10, un leader de tineret cum nu au avut tinerii nostri pe aici pina acum. Pentru ca multi care au vrut sa dea in DB s-au luat de ginerele lui, chestie care m-a deranjat mereu. Asa ca nu stiu cum o sa ma priveasca dupa acest comentariu desi el stie ca daca as vrea sa fac valuri, mama, mama, ce ar iesi dar nu asta imi e intentia. O sa vad cum va fi cind ne vedem dupa aceste comentarii, sper sa fie ok.
    Imi cer scuze pentru lungimea acestui comentariu dar am simtit ca sint datoare sau e binevenit si un alt punct de vedere vizavi de atitea lucruri amintite.

  11. Fr. Rasvan,

    D-voastra fiind doctor si ducandu-va traiul cu si printre dansii, banuiesc ca va este oarecum usor sa recunoasteti un profesionist, sau unul ce practica medicina din placere sau de nevoie, sau unul ce n-are nici in clin nici in maneca in ale vindecatului, de ce si ce urmareste unul sau altul, etc. Chiar daca ar incerca sa intoxice, manipuleze, deghizeze/camufleze, distorsioneze, diversioneze, etc, repet, nu cred ca ar fi o problema sa-l mirositi, si inca de la distanta. Nu mai vb daca sunt si hartii la indemana (notele de la scoala 🙂 ). Ei bine, 2 lucruri vreau sa va spun. De periat stiti ca nu se pune problema, din contra, cand a fost cazul, cu tot respectul am incercat sa va scarman 🙂 (imi pare rau ca atat am putut 🙂 )
    1. Parca ati fi pastor de-o viata, nu doctor, asa de bine cititi tagma
    2. Fr. D. e disperat sa va linisteasca apeland la tot arsenalul de care dispune: poze, prietenii, sotii, rugaciuni, apeluri la trecut, prezent si viitor, etc. Putin cat va stiu, nu cred ca o sa va lasati cumparat pe maruntis si tactici din astea. Daca ati face-o, puteti fi f. usor acuzat de crima :). O crima ca a lui David impotriva lui Urie (ma refer strict la tactica de al ucide). Pt ca fratele e periculos, se vede clar ca e in stare de orice numai sa incetati „haituirea”. A ajuns incat sa incerce a face pe smeritul, efortul banuiesc ca a fost titanic, dar tot mandria, bat-o vina, scotea capul. Dar nah, mai bine vlaguit decat deconspirat. Nu neaparat ca securist, se poate mult mai rau. Mai ales pt un pastor ce tinteste suuuuus de tot, care nu stie cum e sa fii jooooos de tot si la care i se prabuseste dupa o viata intreaga statuia tocmai cand se lucra cu spor la finisaje.
    Ca sa inchei, rugati-va pt putere ca nu cumva sa ma aveti pe constiinta impreuna cu multi altii. Dupa prietenii cu pastori d’alde DB sa nu fiti melancolic. Pana la urma le puteti avea oricand, soiuri din astea sunt mai peste tot.

  12. Nu cred ca Daniel se simte haituit si nici nu se sperie el de Rasvan si blogul lui. Eu chiar cred ca Daniel il simpatizeaza si ii stie si capacitatea intelectuala si ii apreciaza scrisul. Doar ca Daniel face ce vrea, cum vrea, cind vrea si din cauza asta mai ia si bobirnace (well, le mai si merita uneori). Cit despre salutarile Danei pentru sotia lui Rasvan, c’mon e normal si frumos.

  13. Pentru raspunsul direct si plin de adevar al lui „Mia on iulie 9, 2014 at 22:16”,pot sa o felicit pentru curajul de a explica si scrie realitatea cu care se confrunta membrul simplu ,dar care are curajul sa explice lucrurile si actiunile cum sint.Speram ca aceste subiecte ,comentarii sa ajunga ca un semnal de alarma pentru tot mai multi „lideri religiosi „si sa inteleaga pentru ce sint de fapt pe pozitii si pentru cei din jur, fiindca gasim scris;”..28. Luati seama, dar, la voi insiva si la toata turma peste care v-a pus Duhul Sfant episcopi, ca sa pastoriti Biserica Domnului, pe care a castigat-o cu insusi sangele Sau.
    29. Stiu bine ca, dupa plecarea mea, se vor vari intre voi lupi rapitori, care nu vor cruta turma;..”
    Se vede ca multe turme sint sfisiate si viitorul tinerilor ranit ….si putini doresc sa slujeasca cu adevarat atita timp cit salariul le asigura confortul si beneficiile ce le satisface dorintele firesti ….iar politicienii alaturi de afaceristi ii ajuta in puterea reclamei dupa cum vedem ca se intimpla la foarte multi …!!

  14. DRAGĂ MIA, îţi mulţumesc pentru comentariul tău echilibrat şi din care învăţ bunele maniere ale scrisului. Am să aştept cu mare drag, deşi, la vîrsta mea, aşteptarea are durată scurtă, cartea ta de memorii, de amintiri. Sper să o scrii nu numai pentru copiii tăi. Aşa le amînăm pe toate: la pensie am să mai văd eu… 🙂
    Îţi mulţumesc pentru prezentarea pe care ai făcut-o unui personaj cu care Daniel Brânzei a venit în contact de mai multe ori. Nu e nimic rău în asta, şi eu am cunoscut şi cunosc oameni cu care n-ai fi fericită să vorbeşti. Nenorocirea e cînd vrei să speli cu orice chip imaginea cuiva, gen Clement Mocanu. Ca să ce?… La ce-i foloseşte? Am spus: cred că e grandoman! nu securist, nu complotist şi simplu gran-do-man! 🙂
    Sper să nu te certe pentru că-ţi scriu asta! 🙂
    Dragă Mia, cînd trăieşti ca mine cu „moartea în casă”- pentru că serviciul devine, după atîţia ani, o a doua casă- cînd vezi cît de puţin contează ce eşti şi cît de mare importanţă ce vei fi dincolo, chiar că mă apucă şi pe mine rîsul contagios al lui Brânzei.
    Omul ăsta nu s-a maturizat deloc! Are minte de copil învelită în ştiinţă. Se uită la sine în oglindă ca la drops, îşi suge imaginea şi pleoscăie fericit că e dulce. 🙂 În loc să se concentreze în sine, omul ăsta se risipeşte în tot felul de fleacuri.
    Dragă Mia, ca să înţelegi ce spune Cuvîntul despre efemeritatea vieţii de aici, trebuie să vezi cît de uşor se pierde „ultima suflare”.
    Cum să te gîndeşti al frustrare socială sau profesională, cînd liniştea şi calmul ar trebui să ne călăuzească paşii ultimilor ani?
    El mă vede pe mine şi pe alţii privindu-se pe sine, extrapolîndu-se pe sine. Ia cîte o vorbă mai ascuţită de la mine şi se crucifică cu ea.
    Cînd aud pe cîte unul presupunînd că îl urăsc pe cutărică, că-l hăituiesc ca pe o fiară, mă îngrozesc, la rîndul meu.
    Pe Daniel Brânzei am să-l deşurubez mărunţel, cu aceeaşi curiozitate cu care un copil vrea să vadă ce are înăuntru jucăria. Problema este- şi aici are dreptate- să n-o mai fac la loc, să nu mai meargă. Rămîne de văzut. Cum e pe jumătate evreiască şi nu din aia chinezească, eu tot mai trag nădejde că se repară singură, la timp. 🙂
    Ieri am văzut meciul de fotbal din semifinale. S-a terminat tîrziu şi nu am mai putut să-ţi răspund. Te rog să mă ierţi pentru asta.
    Vă îmbrăţişez pe toţi.

  15. Dragă Doru, nu numai că nu m-aş lăsa cumpărat, dar nici n-a vrut nimeni să mă cumpere. 🙂
    Am cunoscut, pe vremuri, nişte oameni din soiul cu care s-a fălit Brânzei.
    Am spus (parcă mă aud şi azi): eu nu sunt de vînzare, eu nu m-aş vinde pentru nimic în lume!
    Discuţia era pur teoretică. Unul din tipi, cel cu mai multă experienţă, a rîs exact cum a făcut Brânzei: Ha, ha, ha!
    Şi mi-a spus că fiecare om îşi are preţul său. depinde cu ce îl ameninţi. Dacă tu rezişti, ai copii care pot fi şantajaţi, ameninţaţi, distruşi. Dacă ai nevastă şi o iubeşti, un părinte care ţine la tine… Se pot întîmpla în viaţă tot soiul de lucruri tîmpite.
    Tot omul acela mi-a spus cît de uşor poţi fi condamnat pentru ce n-ai făcut. Cît e de simplu să găseşti trei martori mincinoşi pentru o faptă la care n-ai gîndit.
    Mai ţineţi minte ce a spus sora Wurmbrand: mulţumesc lui Dumnezeu că am fost în tabăra celor prigoniţi şi nu în tabăra prigonitorilor.
    Sunt lucruri pe care numai Dumnezeu le poate rezolva. O încredere excesivă în tăria mea a primit, de fiecare dată, răspuns. A rîs Dumnezeu de mine, dar nu ca Brânzei.

  16. Pt. DANIEL BRÂNZEI
    „Nu vă lăsați pradă fanteziei. N-am avut și nu am legături cu structuri din alte vremuri.”

    Dacă m-aş fi lăsat pradă fanteziei ar fi trebuit să scriu cum aţi făcut-o dvs. duminică, despre Mister C şi fiul său. 🙂
    Aş vrea să-mi spuneţi, dacă nu vă supăr prea tare, în ce perioadă (ani, nu anotimp 🙂 )a vizitat Ion Columbeanu America, atunci cînd a fost la cazinou şi a jucat toţi banii strînşi pentru el de Clement Mocanu. Precizarea ar fi importantă pentru ca fantezia mea să nu o ia de-a dreptul razna. 🙂
    Nu v-am acuzat că aţi luat bani de la Ion Columbeanu. Nu sunt josnic. Am întrebat pentru că nu aţi fi avut de unde plăti apartamenul acela din banii de pastor. Mi-am imaginat că, pentru nobila cauză de a plimba un demnitar comunist prin America, aţi primit ajutor financiar de undeva.
    Precizarea dvs. cu Clement Mocanu era, după opinia mea, absolut necesară, în contextul în care aţi detaliat despre caniota pentru Columbeanu. Aţi fost, în mod egal, beneficiarii unei colecte. Nu felul în care i-aţi folosit contează, cît simplul fapt că i-aţi primit şi vă „lăudaţi”, inoportun şi peste timp, cu asta.
    Vă rog să mă credeţi: nu răstălmăcesc nimic. Cunosc, oarecum, cum mergeau treburile în acele vremuri în România. Retroactiv, dar asta nu le ştirbeşte din valoare.
    Nu e vorba de teoria conspiraţiei aici, ci de nevoia de a-mi lămuri unele lucruri, pornind de la afirmaţiile dvs. legate de Columbeanu şi toată „mafia” care foia după 1989.
    Nu eu v-am împins să mistificaţi adevărul istoric. România comunistă a fost plină de ticăloşi. Ar fi fost necesar un proces, atunci, în ’90, care să stabilească pentru fiecare gradul de vinovăţie.
    Imaginea pe care aţi creat-o despre Columbeni este o mistificare. Se pare că şi cu Clement Mocanu aţi procedat la fel şi mă întreb: de ce?

  17. Am scris aceste ginduri inainte ca dl. Branzei sa raspunda dar nu le-am mai publicat. Scrisesem un comentariu; a fost sters. Nu e suparare dar cred ca trebuia o notificare.
    Gasesc si eu articolul lui Daniel Branzei prea elogios. Nu-l cunosc pe dl. Mocanu dar Daniel putea sa scape de apelativul prieten din dreptul lui… e tirziu acum…
    Cred insa ca si reactia vindecatorului si a comentatorilor a fost prea aspra. Citeva motive:
    -daca mister C s-a pocait sincer e motiv de bucurie pt toti; mai ales pt Daniel. Entuziasmul lui Daniel surprinde exact ceea ce subliniaza criticii sai: un om ca si Columbeanu sa se pocaiasca? Daniel este surprins?
    -Cineva compara cu Zacheu ( mai justificat decit tilharul). Comentatorul contesta astfel sinceritatea botezatului. Semnificativa remarca. Numai ca: a) nu Daniel l-a botezat pe C; cei ce l-au „omologat’ trebuaiu sa se asigure despre sinceritatea gestulul. Ce ne da noua dreptul sa-l contestam? Trecutul? Ap. Pavel spune ca lucra din nestiinta in necreditna. Trecutul nostru e sters (nu albit) de ce nu si al lui C? Pretentia de a-si fi impartit averea presupune ca ea a fost agonisita necinstit (foarte probabil avind in vedere coruptia din jur) dar este doar o presupunere. Ideea cu Zacheu ramine importanta pt ca e o problema intre pocaiti, astazi. Anume: se-mpcaa doar cu Dumnezeu si nu si cu cei din jur. Dar asta-i cuprinde si pe cei cu zeci de ani de pocainta; d-apoi pe unul nou?
    -Daniel nu si-a dat seama ca se compromite pomenind de cazinouri, etc- facilitate printr-un „prieten” nu tocmai usa de biserica si printr-o ruda nepocaita- dar desigur si-a sifonat imaginea. Daca si-ar fi dat seama nu-l pomenea pe Clement (nu-l cunosc). Dati-i va rog clementa. Nu trebuie sa ne scoatem ochii pt toate smintelile. Am fost si eu vizitat de colegi necredinciosi -nu „a la” mister C- si n-am stiut cum sa petrec cu ei desi stiau ca-s pocait. Nui chiar atit de usor sa petreci cu „vamesii si pacatosii”..
    Concluzia: Trecutul pocaitului C- daca e sincer- ca si a pocaitului Doru Radu- daca e sincer- e spalat de Domnul. Poate asta trebuia sa sublinieze dl. Brazei.

  18. Nu de mult, DB, vroia o explicatie in legatura cu puterea primita la cinzecime de ucenicii Domnului Isus. Ce i se intimpla acum, este explicatia pe care o primeste in urma dorintei lui de cunoastere. Sa ne amintim cum a fost Petru inaite (cum s-a lepadat de Domnul in fata unei slujnice) si dupa primirea Puterii (in fata celor mari). Acum depinde foarte mult cit de sincer a fost in dorinta. Daca DB a dorit cu adevarat sa cunoasca si sa fie imputernicit de Domnul cu Putere, o va primi, dar nu inainte de a se cai asa ca Petru, (Luca 22:62 „Şi a ieşit afară şi a plâns cu amar.”). Daca nu o va face, atunci a avut alt scop framintarea lui si Puterea va trece pe linga el. As dori din tot sufletul ca DB sa iasa biruitor si Domnul Isus sa fie proslavit.

  19. @ Doru Radu, pentru spalare imaginii unui om nu trebuie aduse argumente pentru ai dovedi nevinovatia, ci ea se spala numai cu detergent care contine: umilinta, cainta, zdrobire, recunoastere, pocainta…altfel spalarea e de moment, sau mai bine zis: „vopsit peste rugina”.

  20. Dragă Doru Radu, v-am şters acel comentariu pentru că am făcut acelaşi lucru cu cel pe care-l comentaţi la rîndul dvs. L-am şters pe acela, era logic să îl şterg pe al dvs. Fără supărare.

    „Dati-i va rog clementa. Nu trebuie sa ne scoatem ochii pt toate smintelile.”

    Nu scot ochii nimănui. Vreau să aflu dacă Daniel Brânzei a fost conştient de afirmaţiile pe care le-a făcut, de consecinţa lor. Nu mă interesează ce prieteni are şi unde se plimbă cu ei. Problema e alta. Totul a avut loc în perioada războiului rece, nu acum. Despre asta e vorba. După căderea cortinei de fier, amicii s-au regăsit. De fapt, ei nu au fost niciodată despărţiţi. Interesant, nu vi se pare?
    Mofturile lui Daniel Brânzei nu mă impresionează.
    L-am întrebat în ce an (aproximativ) a fost la Tahoe Lake cu Columbeanu. Dumneavostră ce credeţi, cînd a fost? Acolo e cheia întregii poveşti. Părerea mea.
    Aţi citit cine a fost, de fapt, Ion Columbeanu? Am făcut trimitere acolo. Aţi citit ce scrie Brânzei despre el?
    N-are rost să mai stăm la vrăjeală, vorba Miei.

    „Cred insa ca si reactia vindecatorului si a comentatorilor a fost prea aspra.”

    Nu mă interesează ce note îmi daţi, vă rog să mă credeţi.

  21. Am citit trimiterea la cine a fost Columbeanu. Dvs. ati citit ce-am scris eu? Daca nu s-a pocait cu adevarat e justificat cercetarea trecutului. Daca a facut-o sincer insa nu conteaza. Referitor la intrebarea dvs cred ca rezulta din ce scrie Branzei ca vizita respectiva a fost in primii ani de dupa Revolutie. Nu e vorba de vrajeli: era altceva daca omul era pocait cind facea cele scrise in biografia sa.
    Ca nu va intereseaza parea mea nu e important; ca nu va intereseaza ce cred oamenii despre ce scrieti dvs ingrijorator. Nu suntem infailibili. La urma urmei, de ce avem frati? De ce ar trebui sa veghem unii asupra altora? (asa cum faceti dvs cu Daniel B.) Nu e vorba de mine ci de un principiu. Nici lui Daniel parea sa nu-i pese. Si-a revenit apoi si v-a scris… Deci i-a pasat…

  22. „Daca nu s-a pocait cu adevarat e justificat cercetarea trecutului. Daca a facut-o sincer insa nu conteaza.”

    Cum adică „nu mai contează”? Nu mai contează pentru cer, nu pentru istorie. Trecutul nu se schimbă pentru că eu mi-am schimbat opţiunile între timp.
    Ce legătură are pocăinţa lui Columbeanu de acum şi ce făcea ăsta pe vremea lui Ceauşescu?
    Ce legătură e între tipul care pierdea banii la ruletă (şi nu banii lui!) şi frăţiorul Columbeanu?

    Interesant! Mie mi se părea că vizita lui Ion Columbeanu a fost înainte de ’89. Am să scriu despre asta, de aceea nu mai comentez. Ce nevoie mai avea Columbeanu de bani dacă era după ’89? Şi dacă era aşa, ce nevoie mai avea Brânzei să le facă „curte” soţilor Columbeanu? După ce cortina de fier a căzut?

    „La urma urmei, de ce avem frati? De ce ar trebui sa veghem unii asupra altora?”

    Oh, da! 🙂

    „Nici lui Daniel parea sa nu-i pese. Si-a revenit apoi si v-a scris… Deci i-a pasat…”

    Nu, nu i-a păsat. S-a speriat. L-a deranjat. A negociat. N-a ţinut.

  23. Branzei va poate lamuri. Sa va sun ceva sigur: comunistii nu-i vizitau pe emigranti inainte de revolutie decit daca aveau misiune. Branzei era rau vazut de Ambasada; este deci in afara oricarei banuieli. Nu putea fi inainte de ’89.
    Desigur, conteaza pt istorie. Ea s-a scris. Pavel a fost privit cu suspiciune de frati; a intervenit Barnaba… stiti dvs povestea. Apoi a fost primit fara reprosuri… Nici mie nu mi-a placut ca l-a elogiat pe C. Nu stiu daca putea scrie: „a fost o jigodie, bine ca s-a pocait”.
    PS- S-o fi si speriat, Daniel Dar i-a pasat, fiti siguri. E om intelligent si isi da seama c-a scrinti-o putin.

  24. Eu nu-l suspicionez pe Daniel Brânzei de nimic! Foarte serios vorbesc. Nici înainte, nici după. Voi exlica asta în postrea despre Tahoe Lake.
    Nu trebuia să scrie că a fost jigodie. Hai să fim serioşi! Ajungem la caricatură.
    Aţi zis bine: „Nici mie nu mi-a placut ca l-a elogiat pe C.” Asta e ideea! Mai ales că Mister C era un exemplar comunist de lux. Cred că era şi cu grad la secu. Unul mare. Am voie să bănuiesc asta. Voi scrie în postare de ce. Nu ştiu dacă apoi a devenit sau nu mason. Vorbesc de Ion Columbeanu, nu de fiul său, unde lucrurile sunt clare.

  25. Vorbeam ieri cu fratele meu despre aceasta vizita a lui mister C in America si din ce isi aminteste el se pare ca a fost imediat dupa decembrie 89, chiar in primele luni. Eu am ajuns in America la sfirsitul lui 90 si mister C trecuse pe aici deja. Asa cum s-a tot mentionat pina acum, nimeni nu are o problema cu pocainta sau botezul acestui om ci cu imaginea care I se contureaza. Si eu cunosc foarte multi oameni influenti din regimul de trista amintire care intr-o imprejurare sau alta au ajutat pocaitii, foarte bine. Aici s-a vazut maretia Dumnezeului nostru care s-a folosit chiar si de ei pentru ocrotirea noastra in acea vreme insa nimeni nu le ridica statuie. Asta este ce deranjeaza la aceasta poveste: mister C fentind sistemul comunist, ducind in spate toata pleiada de oportunisti din acel sistem..vorba jargonului din Romania la ora asta, „ma lasi?”(incep si eu sa ma pun la punct cu romana).

  26. Poate o lectie de viitor. Wurmabrand are o meditatie care m-a scos din sarite in plin communism. RW se entuziasm ca in Cer s-ar putea sa-l „intilnim pe omoritoru de crestini, Stalin”. Cred ca l-a citat exact. Wurmbrand pomenea ca fiica lui Stalin refugiata in apus ar fi zis ca acest calau s-ar fi cait pe patul de moarte. Dupa ce m-am enervat, mi-am vazut fatarnicia. Adica, RW care a simtit stalinismul din inchisoare se putea bucura de harul lui Dumnezeu (eventual) peste Stalin iar eu care am trait stalinismul in scutece si pantaloni scurti nu puteam. Clar! N-aveam inima lui RW. Totusi, Richard l-a descries pe Stalin asa cum fusese, criminal, chiar de a fost gata sa accepte cu entuziasm posibila pocainta.
    PS- RW n-a spus ca accepta sau nu pretentiile fiicei lui S. S-a bucurat doar daca acest lucru va fi fost adevarat. Personal, nu cred ca pocainta acestuia se va fi produs.

  27. Dragă Mia, este exact cum spui: nu contestă nimeni sinceritatea întoarcerii lui Ion Columbeanu la Dumnezeu.
    Ce-l costa pe Brânzei să spună adevărul despre Columbeanu? E la fel de ciudată poziţia sa în raport cu Clement Mocanu. Imposibil să nu ştie, măcar din presă, despre ce om e vorba.
    Ce să mai spun de Irinel Columbeanu! Cum să-i spui ăluia: dacă mă iubeşti, scoate Mercedesul din ţară că-l strici? Apoi, după tot scandalul sexual şi telenovela divorţului cu Monica Columbeanu, pe care Ion Columbeanu a numit-o, public, purcea 🙂 , cu loja în care a intrat, să scrii asta pe net?
    E de-a dreptul aiuritor! Vorba ta, îi spun şi eu: „mă laşi?!” 🙂

  28. Doru Radu, sinteti cumva angajat pe post de advocat? Daca raspunsul este da, atunci asi putea sa va inteleg pledoaria. Sper… ca nu ne-ati pus pe toti in categoria celor usor de dus cu zaharelul, sau poate in categoria celor fara minte…

  29. lidieluptx;
    Nu, de 3 ori, nu. Asa cum eu va cred sincer… m-ati putea (eventual) crede si dvs. De obicei sunt (cind scriu pe blog) sincer.

  30. @ Doru Radu, daca raspunsul este NU la toate intrebarile, eu chiar nu pot sa va inteleg, adica, nu vreau sa las mintea mea sa va aseze acolo unde raspunsul dvs. va plaseaza. Ori daca nu va pot intelege, cum as putea sa va cred sinceritatea?

  31. Pentru mine nu tot ce zboara se maninca, iar daca totusi e comestibil, tot n-am sa maninc daca nu-mi ajuta la o crestere sanatoasa. Roscovele nu mi-au placut niciodata. Cui ii plac sa le manince sanatos. Pina la urma am ajuns la concluzia, ca nu este bine sa le iei de pe masa celor ce se bucura sincer de ele. Enjoy the meal Doru Radu!

  32. lidieluptx: Am ajuns la un punct comun: nici dvs nu-ntelegeti ce scriu eu si nici eu nu-nteleg ce vreti sa spuneti. Sunteti prea metaphoric. Nu, nu trebuie sa va hraniti cu roscoave. Numai bine!

Lasă un răspuns

