Şuter ucrainean

După nici o zi de la postarea mea de ieri, lumea s-a schimbat. Lumea nu mai e aceeași. E mai săracă sufletește și trupește. Au dispărut, într-o secundă, trei sute de oameni, trei sute de semeni de-ai noștri.

La sol, o bandă de cretini jubila. I-am doborît! Ai noștri sunt! Oameni tineri, care n-au cunoscut războiul, dar au fost educați să se înfrunte pe stadioane, unii cu alții. Și, mai ales, în afara acestora, după o beție cruntă, sub culorile cluburilor lor, sponsorizate de bogătanii roșii, mafioții de după căderea cortinei de fier.

Jocurile pe calculator, de mici, striviți între două peirderi de vieți virtuale. Au învățat să spargă jocurile, să falsifice meniurile, ca să cîștige nemurirea de o seară. Îmi amintesc de primii ani de internet.

Îți luai porția de șuter pe oră. Unul contra toți. Auzeai dintr-un colț: mă, care m-ai omorît? Io, bă! Îi răspundea un torglodit din celălalt capăt al camerei. Io! și-l făcea în toate felurile.

Apoi, rîdeau, își dădeau mîna, terminau banii și se duceau la băut, după care agățau fete, le duceau la discotecă, se îmbătau iar și se luau la bătaie. Ajungeau la spital, apoi mergeau, a doua zi, la școală şi erau prieteni.

Cei care doboară avioane și ucid în Ucraina și Rusia sunt la fel ca noi. Sunt frați de-ai noștri. Au făcut școală, au avut părinți care au trăit în comunism, care au mîncat salam cu soia, s-au născut cu internetul la colțul străzii, au fumat un joint în colțul gurii și au cîntat imnul la meciuri.

Hai Șahtior! Hai Dinamo Kiev! Politică? Pro-vest? Pro-est? Cucuri! Viața ca un meci: doboară-l pe-ăla! Doboară inamicul! Mama lui de olandez, ce căuta pe ulița mea, la gagica mea, la pîinea mea, pe cerul meu?

Ucraina prietenă, Rusia amică? Parcă mai ieri voiau unii să ne sape un canal adînc, să ne fure apa din Dunăre și să usuce Delta ca pe un deșert cu păsări moarte şi ţîri afumaţi.

Ce drepturi le-au dat ucrainenii  românilor din Bucovina? Sau ăia nu mai sunt români? Religie? Terorism? Acum e o dispută între noi, creștinii. Șuterul e creștinesc. Ăla arab se joacă-n altă parte.

Amintiți-vă cum s-a ridicat Putin la putere, amintiți-vă de blocurile alea care au explodat și au fost puse în cîrca cecenilor. De cine? De jucătorul cel mai bun, de omul care a cumpărat jetoanele, de omul care a spart codul, de omul care are vieți mai multe. De omul care doboară avioanele. De omul care a venit la putere. 

Ce bine că uităm ușor! Așa avem mereu impresia că lumea e mai palpitantă. Mai mortală. Mai 3D, mai 4G.    

ULTIMA ORĂ!  Au apărut iarăşi…  cazacii!  

10 gânduri despre &8222;Şuter ucrainean&8221;

  1. Răsvan, ştii care e , în viziunea mea, partea şi mai murdară în toată această tragedie? Că se vor ivi tot felul de teorii, una mai fantezistă decât alta. Îmi spunea odată cineva mult mai experimentat într-ale politicii că întotdeauna, în situaţii de acest gen, trebuie să încerci să afli cine are cel mai mult de câştigat dintr-un eveniment ieşit din comun, dacă vrei să afli cine este la originea lui. Sincer să fiu, nu cred că aici e cazul de aşa ceva. Aici cred că e la mijloc doar prostia înarmată…

  2. Marinel, aşteaptă să vezi cine are de cîştigat şi vei înţelege. Oricum, va urma o demonstraţie de dezinformare din ambele părţi. Un adevărat război al dezinformării, al manipulării.
    Ce spuneam noi alaltăieri, că a înnebunit lumea? Credeam că doar a noastră… Iată ce răspuns am primit! N-am cuvinte.

  3. Peste 80 de copii la bordul avionului, dintre care 3 bebeluşi, din câte am înţeles! Înfiorător să auzi după aceea că „aşa-i la război!”…

  4. … de parcă nu găseau cadavre la destinaţie… poate erau mai ieftine în Olanda, deşi nu prea cred… şi ce dacă transportau?

    ALTCEVA: Chiar mă gîndeam la jocurile mecanice; era cam aşa:
    – Mă băiatu! s-audi-un avion. Uite-l pi iecran; îl nimerim?
    – Mutî mausu, apasâ pi Ienter.
    – Gata uă! Zboarî racheta.
    – Ăi nimerit. Uiti c-o chicat.

    Cam aşa sunt războaiele azi. E înjositor. Victimele nu au nici şansa refugiului. Un soldat American ce dirija de la birou drone în Irak are peste o mie de victime. Adică dădea bomba cu „enter” şi vedea pe ecran în direct ce s-a-ntîmplat.

Lasă un răspuns

