Cronici mondene (151) La Piovra

După ce am trăit o vară şleampătă, umblînd după şalvarii lui Wolf şi turbanele lui Emanuel Conţac prin România şi America, a venit toamna bobocilor ajunşi la maturitatea de numai buni de gătit pe varză.

Pentru că, din punctul meu de vedere, dincolo de teologia pusă în valoare de unul şi de altul, cei doi foşti prieteni de pahar la masa sfîntă s-au despărţit ideologic, la sfîrşit, cu strigături.

Nu am digerat bine pe negrul barosan de pe blogul prietenului meu Marinel Blaj, care îl muşca pe Dumnezeu de ureche, după ce L-a prins de picior, mînat de avîntul carismatic, că a apărut pastrama(giul) Iosif Ţon.

Îmbîrligat de ceva vreme în treburile dubioase ale vindecărilor prin biocurenţi ultramarini, Moby Dick-ul baptist, devenit, de cîţiva ani, cel mai vînat caşalot penticostalo-carismatic de pe mapamondul evanghelic, a ajuns în bătaia harponului vînătorului de balene sfinte, Daniel Brânzei.

Împrospătat cu aerul congelat, cristalin şi cubic al Alaskăi, el s-a dezgheţat, brusc, la pîrjolul californian şi a decis că Moby Dick a mîncat deja prea mult Krill creştin, la aspiraţie, balena respectivă avînd, după cum ştim, o gură mare şi mintos dotată.

Vînătorul de balene nu s-a rezumat la actul teologic propriu-zis, ci a trecut la mecanismele de jos ale balenei, prostata fiind argumentul doctrinar păstrat în buzunar.

Întrebarea pe care i-a pus-o Daniel Brînzei vechiului său mentor a fost de ce s-a operat de neoplasm la organul cu pricina, dacă tot îi îndeamnă pe alţii să se opereze pe cale duhovnicească?

“Deși pretinde că a avut vedenii și Dumnezeu i-a vorbit direct și personal, dânsul s-a operat (!!!) de cancer la prostată și, pe vremea în care l-am vizitat eu acasă la dânsul, ținea încă un regim foarte strict.” 

De ce generoasa prostată a domnului Ţon a avut parte de cea mai bună clinică americană de profil, în timp ce prostatele bolnave ale creştinilor din România sunt tratate cu versete şi minuni?

“Dacă fratele Iosif Țon credea dintotdeauna ceea ce crede și azi, (cum a ținut morțiș să ne spună atunci când a fost confrunat pentru ,,schimbarea“ de doctrine) de ce s-a mai operat de cancer de prostată și de ce a căutat cel mai bun spital pentru această procedură (Loma Linda Adventist Hospital). De ce nu a căutat un ,,frate vindecător“ cu care să se roage ?!”

Fiica domnului Ţon şi ginerele numitului domn nu au fost uitaţi nici ei:

“Am ascultat-o pe Dora Ghitea (fostă Țon) vorbind despre vindecarea ei și m-am bucurat. L-am ascultat apoi pe soțul ei și am împărtășit și bucuria lui. M-am speriat însă de concluzia greșită pe care au tras-o cei doi din frumoasa experiență de care le-a făcut parte Domnul.  L-am ascultat siderat pe doctorul-soț spunând că a ajuns la concluzia că nu este normal pentru un creștin să fie bolnav.” 

Începutul şi sfîrşitul, alfa şi omega postării lui Daniel Brânzei, constituie  summa theologica a acestei malaxări. Să le luăm pe rînd.

Motivaţia atacului: comanda penticostalilor disperaţi, speriaţi şi maculaţi de contactul cu balena.

„Frații pentecostali m-au rugat acum să scriu ceva despre ,,aiurelile“ propovăduite de un fost baptist care le strică frumosul nume pe care-l poartă cu demnitate sute de mii de români pentecostali de pretutindeni.”

Frumosul nume era krill-ul pe care l-au mîncat, cu bucurie, marii caşaloţi penticostali, la venirea lui Ţon în acvariul (con)vorbirii lor în limbi: Cristian Ionescu şi Petru Lascău.

Al doilea motiv al mîniei californiene este rătăcirea crustaceelor care ocolesc bariera de corali (ne)hămesită de credinţă. Hipnoza mulţimii peştişorilor mici şi naivi, purtaţi de curentul ereziei, care îi aspiră în gura pofticioasei balene făcătoare de minuni:

“Revelația aceasta a schilodit deja mii de suflete în America și în Africa. Șamanismul acesta religios nu are ce să caute în creștinism, nici în cel evanghelic, nici în cel ortodox (Vă râde tot târgul, frate Iosif!) și nici în catolicism.”

Aici şamanul este nimeni altul decît Iosif Ţon, alias “frate Iosif, te rîde tot tîrgul”.

Finalul este îmbibat de mister. Aflăm de o ameninţare şi de un şantaj, evident, sentimental:

“Când am luat poziție oficială, ca președinte pe atunci al RBA, împreună cu ceilalți păstori de pe coasta de vest, împotriva influențelor nefaste pe care învățătura eretică a fratelui Iosif Țon o putea avea dacă era primit ca și mai înainte în bisericile noastre, am fost ameninta voalat de ,,cineva“ că nu-mi va fi bine. Când s-a dezlănțuit atacul, fratele Iosif Țon mi-a spus atunci la telefon că-l ,,poate opri pe cel ce este gata să mă distrugă și că o va face … dacă-l rog eu“). Nu l-am rugat atunci și, deși a fost greu și pentru mine și pentru biserică, ajutorul Domnului și al colegilor păstori din RBA m-au izbăvit din încercare.”

Şi pentru ca lucrurile să sune şi mai bine, curajosul Daniel Brânzei mărturisitorul îşi pune întrebarea de final:

“Va urma oare acum o altă “pățanie“ neplăcută pentru mine?”

Dacă acestea sunt balenele şi vînătorii de balene, daţi-mi voie să mă întreb, tot la final: cine este caracatiţa?

11 gânduri despre &8222;Cronici mondene (151) La Piovra&8221;

  1. Subiectul terminat cu o intrebare aduce mari provocari in spatiul evanghelic ….mai ales ca orice subiect aparut pe blogurile evanghelice este accesat si analizat indeaproape.Multi nu inteleg ce se intimpla si nici nu realizeaza ..”cine este caracatiţa”
    Ea este pentru aceasta generatie foarte mare si are multe tentacule. Si aceste tentacule sint extinse in foarte multe grupuri cu denumiri religioase pentru ca in puterea transmiterii mesajului sa ocupe tot mai mare spatiu si teren fiindca astfel procentajul creste in buget . E greu de explicat in un comentariu scurt si aceste lucruri vor ajunge un subiect foarte puternic pentru urmatoarea generatie care azi ajunge sa creasca in aceste provocari .In subiect sint descrise cateva nume cheie care fac parte din tentaculele caracatiţei.Si explicatia in subiect dezvaluie o parte din „adevar”,insa azi neobservat si inteles de foarte multi .
    Unele personaje foarte active pina si au atins tinta si scopul ,acum ajung la tacere si din umbra doar acceseaza si mediteaza la ce ajung sa citeasca .Mai doresc sa le dispara in umbra unele subiecte prin care si au dat in o masura oarescare cartile pe fata prin subiectele scrise .Iar cat despre”..fratele Iosif Țon”…el a profitat de invitatii si introduceri pentru a-si putea lichida stocul de carti scrise si acum sa beneficieze de zilele de pensie asa cum si a dorit …..insa dureros este ca trebuie sa se confrunte cu sanatatea care in puterea virstrei il afecteaza …Misterul este pentru unii ,dar pentru altii sint doar rezultatele care apar in urma provocarilor care sde fac….

  2. Hai la krill că e la kill
    strigă popa Bogumil,
    hai la krill balena tatii
    că-s harpoanele di tati!

    Hai la krill cu halebadra
    să tăiem balenei limba
    ca-ntr-un act de la Bulandra
    vânătoru învârte-și laba!

    Hai la krill cu ochii roșii
    vânători cu chipul aprig
    balena au pântecoșii
    luați untură pentru frig,

    Hai la krill, hai la krill,
    vine popa Bogumil
    să stropească cu agheazmă
    adunarea cea de pleaznă

    Hai la krill, hai la krill
    s-adunăm dracii la kill
    când își urlă la ghitare
    pe un ritm de vrăbioare!

  3. Răsvan, mă gândeam o țârp și la Keneth Kopeland cu vorbitul său în limbi și la râsul scuipat al lui tătâne-su, ăla cu fiiii, fiș, fiuș… ăia de se îmbată cu ”duhul” cel de jus! ahhhh… ce știi dta, știi, mai bine decât niscaiva copii… dar eu am întâlnit un ciobănel d-ăsta alterat în adn… Fiuș… Ahahaha– corocolo– blehada… manapa… crimiau! 🙂 Auzi nene, boii ăștia nu auziră de google translate? Și iar, crabala, lalaba, mana tupa libula curma!(L) 🙂 Carisma ticilor ce-i de făcut cu dânsa? Tic-tac, tic-tac, hai la ciorba de potroace! 🙂

  4. Uite neicule, eu zic că, are legătură cu subiectul dumitale: oameni drepți la minte odată (sau niciodată?), știitori de carte, ”onorabili”, celebri… Ce au ajuns mulți dintre aceștia putem fi și noi în stare, sau poate chiar mai rău… Pentru că, omul fără Dumnezeu nu este nimic! Uite, în ultimele zile am zis să ascult și eu, măcar la radio, un glas creștin, un cânt creștin… M-a otrăvit bre, m-a otrăvit radio-ul ăla ”creștin”. Parcă, minunea naibii, era unul care știa ce nu-mi place și din ce mă scârbeam mai tare, și scârba cânta mai tare: urlete rock, urlete de fericire și de iubire! Câtă batjocură au ajuns a face unii care se cheamă creștini după Scripturi… încât uneori jinduiesc după formalismul bărbilor albe, după glasurile de țârcovnic, au după corurile pravoslavnice! Nu știu ce l-ar mânia pe Dumnezeu mai tare dacă ar fi să aleagă în acea parte a tradiției ortodoxe – care este sută la sută antiscripturală – , sau între urletele pline de iubire ale unor derbedei egoiști care se manifestă atât de hard”angelic” într-o lume în care se moare de cancer pe capete, în care se moare de foame, în care se distrug vieți sub tăvălugul prostituției noii ere… Și urlă nene, nu se lasă căci, ”Domnul ne iubește! Hristos m-a mântuit! Hristos e scutul meu!” și urlă, mai rămâne să zică, ”să moară dușmanii mei! suntem creștini de creștini!”. Toți sunt grași ca vițeii, numai buni! Toți se îngrămădesc la câștig și la trai ușor, ca porcul! Dau din codițele întirbușonate și vorbesc în limbi: bla, bla, bla, blaaaaaa!!!
    Eu cred că, dracii iezuiți au intrat ca pastori la dânșii, și au tâmpit turma! Nu-mi explic altfel! Se vede de la o poștă cât de compromise sunt aceste adunături care se numesc creștine! Cum poți să livrezi gunoaiele astea audio, la un post de radio creștin!? Cât e ziulica!? Chiar așa? Iartă-mă te rog pentru avalanșa de cuvinte… la urma urmei eu ce sunt? Dar am și eu o consolare – eu nu urlu nene la Dumnezeu și nici nu dau ochii peste cap! Nu știu dacă ai resurse sau interes, dar felul dtale inteligent și cult de a vorbi, poate ar fi bine să-l folosești în a crea o stavilă – nu doar ca Spurgeon, cum o faci dta cu astfel de ”pamflete”… Biserica neoprotestantă este condusă de slujbașii Vaticanului: misiunea lor? să compromită Scriptura! Gata! Noapte bună! Kalinihta!

  5. Buna dimineata! Bine zis… iar oamenii care s-au sfisiat si despre care e vorba in postare sunt marii lideri ai gruparii evanghelice… Rasfatati cu onoruri, plimbati, adulati… Iar ei se rup in figuri, de la inima, la prostata. Nici intimitatea bolii nu-i opreste. Unul urla si altul bate cimpii si se face ca nu intelege. Dezgustator… nu e o problema de teologie, ci una de educatie, de bun simt, de bun gust…

  6. Daniel Branzei nu scrie ce scrie din propriile convingeri. Daca ar fi asa, nu ar fi dat dovada de atata amar de oportunism in „cariera” sa bisericeasca. El a scris chestiunea aceasta ca sa distraga atentia de la reflectoarele puse pe el. E greu sa se lase omul de duplicitate si de propriile pacate iar pt unii pastori e aproape imposibil.

  7. trădarea nebunilor
    (Les Fils D”Octopus – au fiii Piovrei)

    după ce unii fură nebuni, în dreptul lor, pentru propovăduirea crucii lui Hristos, mai târziu, sfârșiră într-o nebunie de soi, aleasă cu o mare grijă – prieteșugul cu lumea aceasta…
    „Ce-mi tot spui mie frate despre una sau alta? Mă zidește cu ceva?”, așea ziceau mulți…
    Nu zic, că asta nu era rău, adică preocuparea lor exclusivistă pentru Hristos!
    Acum, unul dintre aceștia, mi-a spus că tocmai ce făcu o cerere de ”demisie” din biserica pentecostală…
    Omul visează acum să-și facă o țară pe internet și să se bucure de aceleași avantaje cu ale organizației satanoide a cavalerilor de malta: cu monedă proprie, și mai ales fără probleme cu fiscul!
    Nu are un ban în buzunar dar… este persuasiv!
    Acesta este unul dintre fiii parșivi ai bisericii lui Hristos, care mi-a mâncat o parte din anii tinereței mele! Acesta este unul dintre oamenii care se ștergea pe tălpi cu preocupările mele de a vedea și de a arăta cu deștul întunericul care s-a strecurat atât de feroce în biserica pentecostală! ”Ce tot spui tu Dănuțe? La ce bun!? Nu mă zidește cu nimic!” Dar ce a zidit el, amărâtul acesta? A sfârșit în a zidi pentru sine un vis dement, sincretic, mamonic… Uneori îl bănui de crisnewgi (combinațiune între new age și ”cre(ș)tinism”)
    Altul, fuse homosexual… Pentru ăsta am cheltuit cei mai mulți ani ai tinereții mele… După un timp se duce omul cesta la o școală de păstori de la Șelimbăr! Acum, e preocupat foarte să propună modificarea numelui lui Isus cu Iesus sau Yeshua, în Biblia Cornilescu! O altă preocupare, la fel de constantă, este aceea de a locui, câteva luni pe an, la unul în casă, un cabalist evreu, filogay, unde-i amăgește amărâtului celuia nevasta, bolnavă de curvie și stricăciune, o babă sexy, și vrăjitoare pe deasupra! ”Lasă bă Dane, că nu o regu..ază! Ăsta nu e bărbat! Merită ce i se întâmplă!”

    Oameni ca cei doi pomeniți mai sus, nu au nicio sfială să deie citate din Biblie… Fiindcă totul se rezumă, pentru ei, la iubire și la a nu-l judeca pe aproapele! ”Vezi-ți bârna din ochiul tău Daniele…”
    Eu însă, acum, îi avertizez pe ăi mai tineri – cum ar fi Tudor cel frumos: nu dați mărgăritarele voastre la porci! Eu am plătit scump risipa mea! Domnului nu-i plac nici lepădăturile dar nici ăia care irosesc faptele bune, cu precădere, asupra tagmei porcine! Sunt atâția orfani și atâtea văduve!!! Celui de-al doilea personaj, din ilustrația mea, i-am zis odată: ”Băi, sunt sigur de ceva! Când au să se împută vremile, tu ai să fi ăla care, are să vină la poarta mea, cu melițiile lui antihrist!”
    Ce vreau să spun? Unii se smintesc din cauza unora ca Țon, ca Billy Graham sau, de ce nu, ca unii neotranslatori ai Bibliei d-alde Tristan Vârălăbiță…
    Te salut!

  8. Gasim scris ;…….” Bine zis… iar oamenii care s-au sfisiat si despre care e vorba in postare sunt marii lideri ai gruparii evanghelice… Rasfatati cu onoruri, plimbati, adulati…”
    Da asa este si putini ajung sa-i cunoasca si sa le cunoasca viata duplicitara!!Ei profita de sistem si de faptul ca au ajuns sa fie pe pozitii inalte prin care doresc sa subjuge tot mai multe Biserci si sa le „UNIONIZEZE” fiindca astfel ajung la control si putere de conducere .Unii le generalizeaza ,pentru a nu ajunge afectati in viata . Ajuns ranit ,insehlat in mijlocul lor mereu doresc prin mesajele mele sa intelegeti ca sint foarte inteligenti in ceea ce au reusit sa faca si au o mare influienta in sistemul religios ….dar si in cel social fiindca altfel nu ar reusi sa se mentina si sa-si mareasca puterea de control tot mai mult si sa controleze pentru beneficiu Bisericile care azi sint .Noi credem ca in sistemul trecut a fost ciudat si multi au vindut frati sinceri la securitate …Asa este ….multi au ajuns in puscarii,unii au murit ,altii au ramas cu boli si necazuri mari si putini mai sint interesati de soarta lor …,dar azi am ajuns mai ciudat si acesti pretinsi acum cu zimbetul pe buze manipuleaza si subjuga chiar prin mesajul Scripturii ,cu programe foarte bine realizate pentru a atrage tot mai multi mebrii ,crea Biserici cat mai mari si astfel bugetul sa creasca si salariile sa ajunga la aceasta suma ..”…. de $6.000/ luna.”
    http://www.infocrestin.com/pastorul-cristian-ionescu-un-roman-norocos-de-la-chicago/
    Pentru unii greu de crezut ca se primeste acest salariu …,dar sa nu uitam ca pe linga acest salariu vine si procentajul de la televiziunea ” CREDO TV” la care este „cofondator” alaturi de colegii de Biserica ;”CREDO TV
    Deţinătoarea licenţei audiovizuale este societatea EXPRES IMAGE SRL, al cărei asociat unic
    este Asociaţia Credo Television Network (Marian Avram – Preşedinte, Varo Ştefan –
    Vicepreşedinte, Thomas Daniel – Vicepreşedinte, Ianovici Florin – secretar, Marcela Avram –
    Trezorier, Berghianu Iacob – Membru).
    http://arhiva.cna.ro/licente/concurslic/act_site.pdf
    Fericire mare fiindca au obtinut licenta;
    „Televiziunea Credo a fost aprobată de CNA pe lista obligatorie (must carry) a tuturor companiilor de cablu din România. Oricum, Credo TV are contracte semnate cu peste 100 de asemenea rețele, acoperind o suprafață de aproximativ 90% din teritoriul României.
    Biserica noastră produce în colaborare cu Credo două emisiuni săptămânale: Popas pentru sufletul tău și Cercetați Scripturile….”
    http://popaspentrusuflet.wordpress.com/2014/02/06/credo-tv-este-pe-lista-de-canale-obligatorii-pentru-retelele-de-cablu-din-romania/
    Totul arata foarte bine si investitiile au ajuns sa aduca rod in urma muncii depuse in cei peste 10 ani .Este de laudat si de apreciat,dar trist este ca unii au apelat la fonduri mai putin crestinesti ,iar cand lucrurile au ajuns descoperite totul se neaga ,chiar daca dovezile demonstreaza faptele necrestinesti la cei implicati in grup astfel ;
    http://izvoarecodrene.blogspot.com/2012/03/ziarul-necenzurat-al-lui-ioan-romeo.html
    Paginile de accesare demonstreaza multe evenimente si cum decurg actiunile .Trist,dureros fiindca nu este „CUGET MORAL ” si nu se respecta „Legea Divina ” dupa cum se pretind in pozitii .Noi dorim sa ne atintim privirile la trecut (regimul trecut) ,dar prezentul cum este ? Si de cine ajungem condusi? Mereu se doreste reclama si atragere de membrii cat mai multi fiindca se stie ca in acest sistem prin religie sa castiga mult ,se ajunge la confort,lux si putere de reclama .Ajungi in sistem scutit de taxe si alte impozite .Beneficii mari si ajungi sa ai acces la personalitati politice pentru sustinere;
    http://www.ziaristionline.ro/2012/02/28/vizita-lui-victor-ponta-in-sua-a-fost-organizata-integral-de-lobby-ul-cultului-penticostal/
    Greu de crezut pentru unii ca se poate asa ceva ……..,dar daca analizam cu o mare atentie vedem cum se leaga toate si la ce rezultate se ajunge.Azi provocarile in mdiul spiritual sint mari pentru crestini si multi ajung folositi doar pentru sponsorizari si pentru sacrificiu …..Iar cercul lor este inchis pentru pozitii prin relatii de afaceri si nepotism .Dar pentru a ajunge sa se cunoasca aceste lucruri ,trebuie sa fii in mijlocul lor ….,sa-i cunosti foarte bine si sa veizi cu cine sint conectati .Iar cand dovezile apar cu zimbetul pe buze se spune(scrie ) sa nu dam crezare ,chiar daca sint dovezi .Azi multi nu au curaj sa explice din multe motive .Pentru putini apare curajul si dorinta de a explica,iar ei profita din plin fiindca nu sint impiedecati sa-si mareasca puterea de dominare .Pe unii ii sponsorizeaza sa ajunga la universitati sa-si ia doctoratele pentru ca structura sa se perfectioneze si sa nu se ajunga la faliment .Dar sa nu uitam ca si in mediul social s-au creat Imperii si au cucerit teritorii ,insa in timp multe au cazut si au ramas in istorie descrise cum le vedem .Azi se intimpla la fel ,doar trebuie sa ne trezim si sa stim pentru ce sintem atrasi in capcana pentru abilitatile pe care le detinem .Si sa nu uitam ca ce este scris in Scriptura si cu noi se implineste si sa luam bine aminte asupra mesajului scris;
    „…13. Oamenii acestia sunt niste apostoli mincinosi, niste lucratori inselatori, care se prefac in apostoli ai lui Hristos.
    14. Si nu este de mirare, caci chiar Satana se preface intr-un inger de lumina.
    15. Nu este mare lucru, dar, daca si slujitorii lui se prefac in slujitori ai neprihanirii. Sfarsitul lor va fi dupa faptele lor.”
    Asadar sa-i cunoastem pe cei din fata noastra dupa fapte !Sa nu ne fie frica sa le dovedim faptele implinite si sa le descoperim interesele egoiste .Daca dorim sa ne lasam in viata calauziti de mesajul Divin ,sa-i dam crezare fiindca ne descopera pe cei care au pretentii doar si despre care Domnul Isus spune;”..21. Nu oricine-Mi zice: „Doamne, Doamne!” va intra in Imparatia cerurilor, ci cel ce face voia Tatalui Meu care este in ceruri.
    22. Multi Imi vor zice in ziua aceea: „Doamne, Doamne! N-am prorocit noi in Numele Tau? N-am scos noi draci in Numele Tau? Si n-am facut noi multe minuni in Numele Tau?”
    23. Atunci le voi spune curat: „Niciodata nu v-am cunoscut; departati-va de la Mine, voi toti care lucrati faradelege.”.
    Fiecare este liber sa mediteze si sa se protejeze pentru a nu ajunge inrobit si folosit fiindca este scris ;”24. Caci se vor scula hristosi mincinosi si proroci mincinosi; vor face semne mari si minuni, pana acolo incat sa insele, daca va fi cu putinta, chiar si pe cei alesi.”
    Si cei care alearga spre sfintenie ,neprihanire si desavirsire …sa nu ajunga „inselati” ,ademeniti ” si in viata folositi dupa cum este scris …Mesajul meu este scris in urma actiunilor intimplate in viata mea si a celora care sint mentionati in subiect .Si au reusit pe multi sa-i induca in eroare pentru confortul vietii lor si telul pe care si l-au dorit in viata sa ajunga realizati. Cei mai multi ii cunoasteti doar din reclama ,din videoclipuri si putini a -ti ajuns sa le fiti vecini ,sa fiti impreuna si sa-i cunoasteti in viata de zi cu zi . Este interesant … si viata ne ofera multe surprize !Si cei mai multi nu au putere sa comunice ,ori sa scrie si astfel si in religie se ajunge ca in fata partidelor politice care au ajuns sa fie conduse de persoane dupa cum vedem si cu interesele care le descopera personalitatile si felul cum traiesc si ce proiecte realizeaza .Iar departamentele de educatie,sanatate,industrie si alte domenii …ajung la starea jalnica pe care unii greu o pot descrie …mai ales cei din sate,orasele mai putin industrializate …!Oricum azi macar avem posibilitatea sa comunicam si cei care ne urmeaza sa inteleaga din ce cauza nu se poate ajunge pentru toti la standarde optime de supravetuire,de inchinare si chiar de realizare alaturi de o unitate divina dupa cum este scris in Scriptura!!!!

Lasă un răspuns

