Dune. Împietrirea lui Dănole

Dănole, acuzat, ani de zile, pentru poziţia greşită pe care a adoptat-o în diferite împrejurări, de o bucată de vreme este mai precaut: nu a mai adoptat nicio poziţie. 

Iată ce scria în Jurnalul său:

“M-au rugat penticostalii să lămuresc ce şi cum cu abuzurile sexuale din Asia de Sud-Est. L-am trimis în junglă pe Dămbrînci, să arhiveze statuile din Templele din Angkor şi să dea o notă explicativă în faţa comitetului bisericii. Ce a urmat, se ştie: prietenul Dămbrînci a luat cu el toate poziţiile şi cînd a ajuns la avion, erau să-l aresteze pentru instigare la trafic de carne vie. Atunci le-am spus: de acum, băieţi, evitaţi orice poziţie!”

“Am fost somat, apoi, să iau o poziţie în faţa acuzaţiilor de incompetenţă pe care i le-au adus lui Jemniţă, după ce biserica l-a trimis cu fonduri noneuropene să facă scufundări în lacul Ciric, iar el s-a folosit de sumă fără să găsească Atlantida. Cercetările continuă.”

“I-am căutat lui Momo o fată care să ştie limba coptă, pentru că l-am văzut tînăr şi neliniştit că nu are cu cine să vorbească. Singura pe care am găsit-o a fost o mumie moartă în urmă cu o mie şi ceva de ani. I-am arătat-o, iar acum Momo mă acuză că am vrut să-l mituiesc cu antichităţi.”

“A apărut povestea cu anglicanii şi căsătoria lui Ion cu Gheorghe. Ce puteam să fac? Mi-a înţepenit coloana infinitului şi am împietrit cu ochii beliţi, în poziţia domnişoara Pogany! Pentru pasărea măiastră sunt prea scund!”

Fila din jurnal se încheie într-o notă ceva mai optimistă:

“Alţii, în schimb, o duc mai greu ca mine! Am aflat că prietenul meu Brânzilsson a fost acuzat că a ciupit-o pe una de mînă în timp ce predica. Aia a arătat vînătaia la toată biserica, procuraturii, judecătorului de instrucţie, curţii de casaţie şi justiţie, indienilor din rezervaţie, şi, în general, confuzilor de pe tot globul. Eu zic că Brânzilsson a greşit ciupind-o de acolo pe doamnă şi nu din altă parte. Cred că pozele adunate cu migală de Dămbrînci, de la Angkor, i-ar fi de folos şi l-ar putea inspira într-o tentativă viitoare.”  

NOTĂ: Dămbrînci nu e Dobrincu, Jemniţă nu e Jemna, Momo nu e Conţac, Brânzilsson nu e Brînzei şi, în general, Dănole nu e cine credeţi voi că este Dănuţ Mănăstireanu.  

10 gânduri despre &8222;Dune. Împietrirea lui Dănole&8221;

  1. Dragă Elisei, ficţiunea l-a dat în judecată şi a cîştigat procesul. Pastorul a fost condamnat la locul de muncă, să predice la o rază de 10 km distanţă de orice femeie… 🙂

  2. In spatele acestor fictiuni ,exista persoanje bine caracterizate si definite …doar sa intelegem mesajul … si sa le cunoastem personalitatea …

Comentariile nu sunt permise.