Un imam la… Golgota !

OPERAŢIUNEA „IMAMUL”

Mărturisesc că ştiam încă de ieri de întîlnirea de la „Golgota”. Prima reacţie a fost aceea că nu aud bine sau că e o glumă de-a lui Marinel, care e departe de a fi o persoană posacă.
M-am gîndit- şi i-am spus-o- că au numai de pierdut şi nimic de cîştigat din toată povestea, dar m-am corectat imediat şi am mărturisit că, în ceea ce mă priveşte, n-aş fi ratat niciodată o asemenea oportunitate. Fiind un mare admirator al scrierilor lui Andrei Scrima, e evident de ce spun asta. Să atingi cu privirea un imam nu e la îndemîna oricui, mai ales acum, în vremurile noastre, cînd e greu să decizi ce e mai corect din punct de vedere politic: să vorbeşti despre religie cu un musulman sau să-i întorci spatele.
Nu ştiu dacă s-a mai făcut aşa ceva într-o comunitate baptistă. Îmi amintisem, ieri, şi i-am spus şi lui Marinel, de unul dintre puţinii oameni din comunitatea noastră de baptişti din România, pe care-l stimez enorm, şi care are cu adevărat exeprienţă în domeniul respectiv- şi mă refer aici la Sali Sabri, pastor şi evanghelist la Medgidia-, un luptător întru Hristos, care încearcă- şi reuşeşte- să predice Evanghelia musulmanilor din oraşul lui.
Sunt convins că la Arad imamul nu le-a predicat tinerilor din Coran. 🙂
Totul depinde acum de deschiderea pe care o are Marinel şi de curajul său, pentru că este interesant, în egală măsură cu „stenograma” discuţiilor, parcursul imamului pînă la ei. O poveste în poveste.

cetatea de piatră

Un eveniment absolut inedit la Biserica „Golgota” !

Într-o vreme în care s-a tot discutat despre „crislam”, în care se petrec lucruri înfiorătoare în zona radicalismului islamic, după ce s-a încercat intelectualizarea excesivă a unei porunci a Domnului, „faceţi ucenici din toate neamurile”, noi ne-am gândit că ar fi mult mai util să facilităm cunoaşterea. În special pentru tineri, căci ei sunt, aşa cum am subliniat în repetate rânduri, expuşi cel mai mult pericolelor unei lumi în care curentul ecumenic capătă o notă tot mai agresivă, în care creştinismul ajunge să fie distorsionat şi mulat pe interese de cele mai multe ori greu de intuit.

Drept pentru care, profitând de o conjunctură favorabilă, organizăm la Biserica „Golgota” o întâlnire cu un… imam. Un dialog departe de rigorile (şi uneori interesele meschine) academice, un dialog deschis şi fără polemici inutile.

O întâlnire la care dorim ca toţi cei ce vor…

Vezi articol original 44 de cuvinte mai mult

12 gânduri despre &8222;Un imam la… Golgota !&8221;

  1. Dragul meu, eu unul nu pot decât să-mi dau cu părerea… în cunoștință de cauză… Sali Sabri, pe el îl cunoaște Hristos!
    Discuțiile acestea însă, legate de crislam, nu au fost generate de oameni credincioși nici măcar tradițiilor și obiceiurilor lor! Totul este parte dintr-o mare cacealma și care are o geneză plămădită undeva anume, pe pământ, într-un loc sulfuros!
    Zilele acestea încep să înțeleg mai mult ca oricând de ce, acela care predică Evanghelia, trebuie să fie un om fără cusur! Pentru că, doar un slujitor al lui Hristos, care nu mai viețuiește în păcat, poate birui asupra unui fapt de netăgăduit: musulmanii, când văd lupta de opinii a creștinătății, și dezbinarea acesteia, mai sunt ei atrași de Hristos? Cât despre mine, nici nu știu măcar dacă aș fi vrednic să-i spăl picioarele lui Sabri! Exemplul personal al creștinului este dincolo de orice, cel mai important, pentru atragerea musulmanului care, mai adesea decît creștinul cu numele, este chiar practicant în religiunea sa, așa cum este – dar fie și așa, putem vorbi că musulmanul are meritul perseverenței în viața de credință!
    Voi încheia zicînd că, eu nu cred să existe otravă mai mare pentru mințile musulmanilor care ar vrea să-l cunoasă pe Hristos, decât Crislamul! Ar fi dacă vrei, ca și o mireasă care împotriva propriei familii alege un mire nedorit de ai ei, pentru ca mai la urmă, mirele să-i spună, ”știi ceva? Eu sunt cam la fel cu familia ta!” 🙂 Christosul din crislam este unul mincinos, nu este Acela dinaintea căruia dracii fug și strigă aferim!!!

  2. Mie mi-e teama de intilniri de acest gen. Nu sunt pregatit pentru ele. Nu-mi pot tine gura. Nu pot judeca politic corect. Nu am incredere in cei care organizeaza manifestari pe care nu le pot controla emotional. Sunt foarte curios ce va spune MarineL Sali e minunat pentru ca ceea ce face e dupa porunca Domnului. In spatele scenei de la intilnirea cu imamul nu stiu cine este. Banuiesc ca tot un papusar. Cu drag.

  3. Am fost in prag de infarct cand am vazut stirea 🙂 . Totusi fiind vorba de biserica lui Marinel, am suflat putin mai usurat. Sunt foarte curios de acest tip de intalniri, pentru ca nu stau bine la capitolul judecati politice corecte. Pe de alta parte incerc sa imi imaginez secventa rasturnata, cum ar decurge o intalnire intre musulmani si un pastor baptist, intr-o moschee 😀

  4. Dragii mei, puteţi să fiţi liniştiţi; sunt viu şi nevătămat 😀 La fel şi Leyaket Ali Bin Mohamed Omar, imamul cu care am discutat în seara aceasta 😀 . N-au fost nici detonări, nu s-au scos săbii sau iatagane, dar am înţeles câteva lucruri elementare, cel puţin în viziunea lui Ali, lucruri pe care le voi posta pe blog. Iar tinerii au plecat, sunt sigur, cu o şi mai solidă convingere că Isus e Calea, Adevărul şi Viaţa. Totuşi, a fost o experienţă mai mult decât interesantă, mai ales în condiţiile în care şi mie îmi este greu să-mi ţin gura! 😀

  5. Da, Răsvan, „răniţii dintre linii”…
    Cam ce-ai fi scris tu, dacă…? Oi fi având eu imaginaţie bogată, dar nu ajunge la nivelul la care e pana ta! 🙂
    Ei, până una alta, nu cred că a fost inutilă întânirea. Oricum, o ocazie care nu trebuia ratată…

  6. Ce e mai rau? Un imam (peace be upon him) intr-o biserica baptista justificind minciunile unei religii inventate sau un dottore comunist plagiator intr-un institut baptist Oradean dind prilejul conducerii baptiste a-i pupe partile nebronzate? Legea infinitei cornucopii a lui Kolakowski suna cam asa: „Pentru orice doctrina in care cineva vrea sa creada nu va exista niciodata o lipsa de argumente cu care acela o va sustine”. In afara de faptul ca numai participind imamul (peace be upon him) a capatat „credibilitate” care ar fi celelate avantaje? Pentru credinciosii baptisti bineinteles.

  7. Asta rămîne de văzut, din ce va povesti Marinel Blaj pe blogul său. Îl privesc ca pe un experiment interesant, fără să știu dacă e unic sau nu (un imam la o întîlnire cu tinerii baptiști români).
    De fapt, la ora la care scriu asta, a apărut postarea cu pricina. Puteți să o citiți.

  8. Octi dragă, nici măcar nu se pune problema de credibilitate. Dacă vei citi relatarea (foarte incompletă, căci e scrisă la oră târzie din noapte, însă sper să fie completată cu răspunsurile la întrebările care mi se vor pune) îţi vei da seama că am folosit prilejul pentru a-i ajuta pe tineri să realizeze cât de mare este distanţa dintre ceea ce proclamă islamul şi ceea ce face (deşi ar fi şi aici chestiuni discutabile). În genul acesta de probleme este de preferat să participi fără idei preconcepute, altfel există riscul ca tot ce afli să rămână distorsionat. Cum spuneam, urmare a discuţiilor ulterioare avute cu tinerii, a reieşit limpede că ei sunt şi mai convinşi că Isus este Calea, Adevărul şi Viaţa!
    Uneori, asemenea experienţe sunt necesare şi benefice, căci a cunoaşte ideile şi gândirea „celuilalt” l-a dus şi pe Pavel la Atena, de exemplu!
    Şi-apoi, să nu uităm tema sub care s-a desfăşurat întâlnirea: „Este musulmanul aproapele meu?”. Ei bine, după această experienţă te asigur că răspunsul are cu totul altă încărcătură decât automatismul obişnuit!

  9. Sint de acord ca nu se pune problema credibilitatii intr-un dialog cu imamul. Problema credibilitatii insa apare pe tapet pentru musulmani si pentru cei care NU au asistat la dezbateri. Pentru ei simplu fapt ca imamul a fost invitat este destul sa-i atribuie o aura de credibilitate. La fel cum i se acorda credibilitate si lui Viorel „Che Guevara” Ponta fiind invitat de baptistii din Oradea care pe deasupra s-au intrecut cu lingusirea lui dottore. Citat din ziarul Bihoreanul ” Apoi, Negruţ l-a invitat pe premier să le vorbească celor prezenţi, mulţumindu-i pentru autonomia de care beneficiază universităţile din România, de stat sau private.” Daca nu ati stiut faptul ca aveti autonomie se datoreste marinimiei lui dottore…… Dezgustator!

Comentariile nu sunt permise.