Operațiunea Barbosu se face doar pe cord deschis

La Arad Cristian Barbosu a lansat racolarea de toamnă. Sunt vizați: frustrații de lipsa de viață a bisericilor din care fac parte, pastorii, liderii sau studenții de la seminar, oamenii cu experiență în lucrare care și-au dat seama că nu pot face nimic nou în biserica lor veche.

Toate aceste categorii de cetățeni sunt binevenite la biserica Harvest Metanoia din Arad. Harvest-ul este, după cum bine știți, o mișcare evanghelică din Statele Unite, unde dnul Barbosu și colaboratorii săi (eram să spun acoliții) și-au făcut instruirea periodică (eram să spun vacanțele de lucru).

Oamenii Barbosului le asigură masă și casă tuturor celor enumerați mai sus. Evident, nu pe viață, ci doar pe o perioadă scurtă de timp: de vineri seara pînă duminică la prînz.

Invitația nu se adresează doar nemulțumiților izolați, ci și grupurilor de transfugi, gata să servească meniul pus pe masă de Barbosu: programe de prezentare a lucrării, interacțiuni cu întrebări pe teme de strategie, plantare de biserici și filozofie.

Indivizii nu spun despre ce filozofie e vorba. Cuvintele implantare și lucrare fac parte din dicționarul limbii de lemn evanghelice și, de obicei, nu se referă strict la vestirea Cuvîntului și ridicarea de biserici noi în locuri spiritual pierdute, ci la racolarea unor lideri și la răpirea unor biserici, nu în cer, ci în ograda lui Harvest.  Lucrarea de seceriș româno-americană este finanțată nu-se-știe-de-cine-și-cu-cît. 

Singura condiție este, de fapt, două (sic!):  să-i anunți din timp și să vii cu inima deschisă.

Operațiunea Barbosu se face doar pe cord deschis.

31 de gânduri despre &8222;Operațiunea Barbosu se face doar pe cord deschis&8221;

  1. si evident ca toti pestii mutati in acvariul Harvest vor fi (re)botezati dupa toata traditia, ca si americanii au nevoie de rapoarte ca sa continue finantarea, si pe de alta parte (noua) formula are nevoie de o (re)legitimare ca fiind coborata din cer intru salvarea evanghelismului romanesc….patetic…

  2. Răsvan dragă, la Arad e agitaţie mare. Toamna se numără bobocii!… Şi, în vreme ce noi încercăm să ne păzim „bobocii”, alţii organizează tot felul de „chestiuni”. La Adoram se duc bărbaţii, ca să înveţe să fie bărbaţi, la Râul trezirii se duc femeile, să înveţe să fie femei (iată că principul tradiţional cu bărbaţii într-o parte, femeile în alta încă e valabil !). Doar Barbosu e mai pretenţios şi doreşte „crema”, că el nu lucrează cu orişicine. În rest, că dăm o pungă cu făină şi un litru de ulei (rânced) pentru un vot, sau o masă-două pentru un viitor „de-al nostru”… care-i deosebirea? Totul se cumpără în ţara asta, Răsvan!

  3. Pentru detalii (exclusiv femeilor!): http://newsnetcrestin.blogspot.ro/2014/10/conferinta-femeilor-la-biserica-raul.html; pentru bărbaţi (aici ador în special ideea că bărbatul va învăţa aici să fie vegheAtor!): http://newsnetcrestin.blogspot.ro/2014/10/conferinta-pentru-barbati-la-biserica.html
    În rest, rămâne cum am scris; totul se cumpără în ţara asta. Şi, cum americanii au bani mai mulţi şi ceva mai serioşi, e explicabil de ce vrea Barbosu elite, nu? 😀

  4. Răsvan dragă, la cât sunt de presat de nişte termene… cred că urgenţa ajunge să fie chiar Urgenţă! Pur şi simplu n-am avut timp să scriu pe blog. Şi, după cum vezi, subiecte erau, dar…

  5. Draga Marinel, apuca-te de treaba si nu mai sta pe ginduri, cartoful e fierbinte de tot. L-am testat eu personal.

  6. Draga Rasvan, oamenii fug dupa oameni, in loc sa alerge la Cristos. Desi suna foarte religios, totusi cheia ramane acolo. In perioada asta re-studiam frumoasa epistola a lui Pavel catre Coloseni. Alergatul dupa teorii/filosofii interesante era o practica si a acelei vremi. Barbosu pare mai interesant si mai comestibil, carismaticii iti pun paradisul sanatatii pe pragul casei. Cum sa nu fii atras de asemenea oferte? 😀

  7. La Texas, Marinel. 😀 In tarile calde, dar exploxia o sa fie probabil in Romania mai intai. Aici se coace unul…la voi altul…, si cine mai stie pe unde se mai coc.

  8. Dragă Romulus, pentru cine nu a auzit de Barbosu și mișcarea pe care o promovează în România ceea ce spui tu este purul adevăr.
    Oamenii știu să-și vîndă marfa.
    Mă gîndeam, la un moment dat, să fac o prezentare scurtă a personajului și acțiunilor lui din ultimii ani, ceva care să nu depășească 200 de cuvinte, dar mi s-a făcut lehamite.

  9. Ei, vezi, Răsvane? Ţi s-a făcut lehamite. Dar noi, care îi cam ştim fiecare mişcare şi când discut cu păstori din alte biserici despre problemele acestea dau din umeri şi zic „treaba lui, noi să ne vedem de treaba noastră”. Că îmi vine uneori să le spun numai să aibă grijă să nu calce în „treaba” aia a lor!

  10. Exact cum spui, Marinel “treaba lui, noi să ne vedem de treaba noastră”. Asta este reactia majoritatii. M-am batut destul de pasivitatea de felul asta. Consecinta directa a unei astfel de atitudini este ca „nici nu stim ce fac acei oameni, dar nici nu e treaba noastra”. Daca nu ar exista cateva siteuri care demasca activitatea acestor oameni, nimeni nu ar sti situatia reala.

  11. Mai e putin si vine vremea sa sara si pastorii ca va exploda cartoful si la ei in ograda. S-ar putea insa sa fie prea tirziu… Sint in vizor bisericle apostolice, dar nu ies din calcul nici cele traditionale. Se ia tot ce vine, finante dar si marfa umblatoare. Nu se pun conditii. Numai vointa trebuie si dorinta de a sluji in numele lui isus, cu puterea „duhului”. Indrazneala va fi o calitate de baza. Tinta cea mai mare este tineretea si cruditatea. Cred ca v-a fi „treaba” tuturor celor cu scaun la cap.

  12. Draga Rasvan, asa este cum spui. Viata si activitatea acestor oameni este subiect de culise, prea putini dezvaluie realitatea. Cei care nu suntem in Arad, nu avem de unde stii, din sursa directa. Pe de alta parte, nu stiu cati din Arad cunosc foarte bine viata acestor oameni.

  13. Marinel, cînd un funcționar de vamă este luat de un pastor de modă veche, dus peste ocean, școlit, apoi îi întoarce spatele cînd s-a văzut cu sacii-n căruță, schimbă stăpînii, începe să scrie cărți, nu e prost, are priză la public și e un papagal perfect, recitînd aceeași placă, ca un candidat manciurian, la fiecare interviu, cu lecția de la Harvest, îl ai pe Barbosu.
    Rupe biserici, racolează de pe unde poate, cifric treaba merge bine, stăpînii sunt mulțumiți, baptiștii mîrîie dar îl acceptă, deși Metanoile lui, adică implanturile de creștinism cristalin, sunt tot mai greu de tolerat, pentru că plecarea credincioșilor înseamnă albirea bugetelor, așa încît, la un moment dat, scandalul explodează în caravela mamă din Arad, echpajul se salvează spiritual, iar Barbosu și comanda, material.
    Nu e dat afară de baptiști, el are demnitate: pleacă singur. Inaugurează o sectă-insectă, susținută, uluitor, de baptistul-baptiștilor, fostul lider de peste ocean, Daniel Brânzei.
    Daniel Chiu l-a format, Daniel Brânzei l-a promovat.
    Personajul este fascinant, poți să faci un serial cu el. După primele episoade, te lași și te apuci să citești Filocalia. În 180 de cuvinte. Barbosu. Filocalia are 12 volume. Am citit două. 🙂

  14. Răsvan, iată că ai reuşit să faci o descriere în mai puţin de 200 de cuvinte. Când am început eu să trag semnale de alarmă, se uitau cam chiorâş mulţi la ine. Merită să-ţi spun ce am păţit recent, într-un context despre care nu vreau să dau detalii. Am încercat să-i atenţionez pe colegii şi fraţii mei despre pericolele mişcărilor de tip Harvest, Adoram, Râul trezirii, IHOP etc. M-au privit cu o oarecare condescendenţă, gândind probabil în sinea lor că nu prea am de lucru şi îmi bat capul cu prostii. Discutam cu pastorul nostru despre proiectul despre care ţi-am spus, de a le prezenta tinerilor aceste pericole. Ei bine, la ultima întâlnire, unul dintre aceşti colegi a venit şi a spus următoarele (redau cât pot de fidel): „Vă amintiţi ce ne spunea cu câteva săptămâni în urma fratele Marinel despre Adoram? Ei, aflaţi că o prietenă de familie a fost duminică acolo şi a venit şi ne-a povestit îngrozită ce a văzut acolo! Ţipete, dans, nu’ş ce cameră specială cu nu’ş ce minuni ce se făceau acolo etc etc” Am tăcut şi am înghiţit în sec! Cum să faci să fii crezut? Să-i iei pe toţi de guler şi să-i duci la faţa locului să constate, vorba lui Nina Cassian, că ” m-am deplasat la fata locului; fata locului era umflata…” ?

  15. Marinel, am citit de curînd ce povestea Saul Bellow. A fost o modă, pe la mijlocul secolului trecut, să te eliberezi de toate constrîngerile, să te simți liber. Să umbli și gol, dacă simți că asta te definește. Să urli, să latri, să vorbești vrute și nevrute. A trecut și el prin asta și, după ce perioada de nebunie experimentală s-a isprăvit, nu-i venea să creadă că el a făcut nebuniile alea.
    Chestia e că povestea nu avea conotații religioase. Din ce spui tu, acesta e elementul de noutate, că dezinhibarea se grefează pe o chestie neo-protestantă.
    N-ai ce să le faci. E ca și cu duhurile rele care au intrat în porci. Ceea ce nu înseamnă că le doresc să se înece în marea de păcate.

  16. Şi totuşi, Răsvan, n-am să mă las! Am să încerc să-mi fac datoria (nu treaba!) până la capăt! Mă zbat să ies din „înghesuiala” generată de treaba cu computerul, să mă eliberez de presiune, şi voi continua să spun ce am de spus! Cu toate riscurile (care au şi început să-şi arate colţii). În fond, ce pot să facă? Eu nu uit că Cel ce e cu noi e mai mare decât cel ce e împotriva noastră!

  17. Te voi susține cît mai pot și eu. Tu ești un bătrînel sprințar, care traduce și cîntă la chitară, în timp ce eu arăt ca bietul Spurgeon, rotund ca un butoi și supărat ca el, la sfîrșitul vieții. Nu mai spun că nici doctrinar n-am depășit momentul. 🙂

  18. Marinel, să-ți spun cum stăm: eu toată viața mi-am dorit biserica bunicilor, aia de la Brăila. cea veche, nu farfuria zburătoare de azi. Toți ai mei erau înalți de la 1,80 în sus, cîntau de bubuiau pereții și luau cina, chestie la care, din motive lesne de înțeles, nu aveam acces.
    Am purtat nostalgia asta pînă cînd m-am baptistit la bătrînețe. Acum, toate bisericile arată ca cinematografele copilăriei mele, de la care nu lipseam, în viața vagaboandă, așa încît, cu excepția cinei, am rămas cu golul în suflet și cu filmul pe perete. 🙂

  19. Riscul de a analiza ce se întâmplă cu o biserică sau cu alta este acela de a nu mai vedea pădurea de copaci. Bisericile, aşa cum arată ele astăzi se adresează unor oameni năuci, debusolaţi, neantizaţi, iar cei care pretind că sunt altfel sunt doar Gică contra, fără a putea demonstra altceva…
    Fără a conştientiza realitatea interioară, fără a ne evalua corect propria existenţă, toate răspunsurile căutate în afară vor fi lovite de nulitate.
    Îmi permit să intervin oarecum brutal în discuţie…daaar chiar nu se mai poate aşa. Otrăviţi de o educaţie iresponsabilă, debusolaţi de o societate paranoică suntem în situaţia de a pluti în derivă. În acesta clipă, vulnerabilizati total suntem că frunza în vânt, extrem de uşor manipulabili. Că este vorba de biserici, secte religioase, de partide politice, grupuri şi grupuleţe, maeştrii spirituali…ce mai contează?! Şi totuşi CONTEAZĂ ! Va trebui să aflăm acest fapt şi să FACEM ceva.Bineânţeles, nu orice, ca acum.

  20. Bucuroşi vor fi atunci

    1. Bucurosi vor fi atunci semanatorii
    Cand cu sfinte lacrimi pun samanta lor;
    Numai cand puterea vine de la Domnul
    Ei de rodul muncii bucura-se-vor.

    R: Snopi aduce-vor, snopi aduce-vor
    Cand cu sfinte lacrimi pun samanta lor,
    Snopi aduce-vor, snopi aduce-vor,
    Secerand cu ravna, bucura-se-vor.

    2. Puneti dimineata in ogor samanta,
    Nu-ncetati si de-ar fi in amiaz de zi,
    Chiar si-n faptul serii semanati Cuvantul
    Ca-n sfarsit un mare seceris va fi.

    3. Chiar de e ogorul plin de spini si pietre,
    Harnici, cu iubire voi sa semanati,
    Caci Cuvantul vietii va gasi-mplinire

    [Este cantecul vechi al SEMANATORILOR [mai intai ] inaite de SECERIS.]

Comentariile nu sunt permise.