Jurnal de campanie (4) JOI. Satana politicii româneşti. Icoana făcătoare de alegeri

A venit momentul să fie luaţi la mijloc sfinţii lor.

Spre deosebire de ai noștri, care sunt în viaţă şi de care te rogi să dea un nenorocit de comunicat şi ei nu-l dau, la ai lor te rogi  ”spre folosul și binecuvîntarea tuturor celor care au nevoie de ajutor și tămăduire pentru sănătate și mîntuire”, după cum scrie pe spatele iconiței reprezentîndu-l pe Arsenie Boca.

Noi ne rugăm de vii, ei se roagă la morți. Se pare că ai noștri sunt mai surzi decît ai lor.

Vorbeam o dată cu un preot, un om foarte credincios, devotat misiunii sale. Totul a mers bine, pînă cînd mi-a spus de un sfînt de-al lor care făcea minuni mai mari de pe tărîmul celălalt decît atunci cînd era viu.

Cu alte cuvinte, te duceai la mormîntul respectiv, te rugai de unele și de altele, asemănător textului citat mai sus pe iconiță, și mortul îți îndeplinea dorințele, după niște criterii vag stabilite.

Preotul s-a oferit să-mi dea cartea cu minunile omului respectiv, de pe vremea cînd trăia, dar cînd a văzut că nu cred o iotă din povestea cu lecuirile de la cimitir, moaște și icoane făcătoare de minuni, s-a ridicat și a ieșit fără să mă mai salute. Nu ne-am mai văzut mult timp după aceea și am convingerea că mă consideră un om periculos la minte și la limbă.

Nu știu cîți dintre concetățenii mei judecă așa, dar eu le știu pe ale mele și nu fac compromisuri.

Poate și din cauza asta m-a amuzat povestea cu iconița lui Arsenie Boca, în loc să mă scandalizeze. Pe spatele ei apărea textul de final:

Sfințit, PSD Victor Ponta Președinte.”

Eu, care nu cred în icoane și sfinți făcători de minuni după moarte, cum nu cred nici în rugăciunea pentru morți și multe alte chestii, de care nu mai scriu, și tot n-aș îndrăzni să-mi pun numele pe spatele unei icoane.

Este ca și cum ai citi Biblia cu țigara aprinsă în gură.

Trăiam la țară. Eram doctor. Acolo mă trimisese pe mine Ceaușescu, în timp ce pe Otniel Bunaciu, liderul de acum al baptiștilor, îl școlarizau la Oxford. Tăticul lui, om bazat în sistemul nostru de sfinți în viață la securitate, era lider pe tronson.

Pe vremea aia fumam în prostie, ce se nimerea. Într-o zi, pe cînd încercam să-mi aprind țigara de la lumînare, o prietenă ortodoxă, așa cum sunt mulți prieteni de-ai mei, care nu se sperie de judecățile mele ”eretice”, m-a oprit, scandalizată: e păcat ce faci, mi-a zis ea, lumînarea e un lucru sfînt! N-am mai aprins niciodată tigara de la lumînare. Între timp, m-am lăsat de tot.  

Bun! Veți spune, dar ce căuta lumînarea în case unui ”eretic”? Răspunsul e simplu și e cunoscut de mulți concetățeni ajunși la vîrsta mea: pentru că Ceaușescu ne oprea lumina. Pînă apucai să aprinzi lampa cu gaz, bîjbîind prin casă, te foloseai de lumînare. Măcar nu duhnea atît de cumplit şi nu afuma, mai ales dacă era din ceară de albine. Aveam pile la popi și ardeam pe stoc.

Numele lui Ponta pe icoană îmi amintește de  Antiohus IV Epifanes şi ce reprezintă el în ziua de azi pentru evrei. E ca primirea lui Ponta la Emanuel, chestie pe care nu și-o asumă niciun sfînt de-al nostru, fie el teolog, psiholog, pisălog, lingvist(olog) sau ce-or mai vieţui pe-acolo.

Cătălin Predoiu scria în nota de ”plată” la poanta cu icoana făcătoare de alegeri:

…nu exagerez cu nimic dacă spun că domnul Ponta, în cazul în care nu se oprește, se dovedește o adevărată satană a politicii românești.

I-auzi, domnule, cum îl numește ăsta pe Ponta: satana politicii românești! În timp ce la Oradea credeau că e primul ministru!

19 gânduri despre &8222;Jurnal de campanie (4) JOI. Satana politicii româneşti. Icoana făcătoare de alegeri&8221;

  1. Draga Rasvan, cei de la UEO, teologi de elita fiind, au luat pasajul din pilda Domnului Isus si l-au aplicat „cinstit” – „Şi Eu vă zic: faceţi-vă prieteni cu ajutorul bogăţiilor nedrepte”. Daca e porunca trebuie respectata, nu?

    Tovarasul Otniel, ca si orice tovaras de incredere a avut un har mai mare decat noi restul lumii. Asa se explica faptul ca pe vremea lui Ceausescu el isi facea studiile la Oxford. E plin de astfel de stimati tovarasi in conducerea cultelor neoprotestante. Ei nu au facut altceva decat sa isi puna „talantul” in negot. De ce sa ii comdamnam pentru ca sunt implinitori fideli ai cuvantului? 😀

  2. Sanatate , Draga Rasvan, sa te faci bine altfel va trebui sa chemi urna mobila.

    Comunicatul acela poate nu vine [inca] socotind ca nu este important in primul tur.
    Sau nu va veni tinand cont de ce spune Scriptura;
    .,, De aceea, in vremuri ca acestea, inteleptul trebuie sa taca; caci sunt vremuri rele”
    [?]

  3. Draga Romulus, daca vor, ei pot suci Biblia dupa cum poftesc. Pentru astfel de lucruri chiar nu exista deosebire intre culte. Ma gandesc si la faptul ca tipii care au o datorie la un regim politic anume, pot fi santajati.

  4. Draga Mitica, sunt cobza de racit. Tusesc si fac in toate felurile. Am luat de la bolnavi. Acum stau acasa, sa nu le-o dau mai departe. Poate asa se inchide circuitul. 🙂
    Oricum, sper sa ma pun, cumva, pe picoare si, cu ajutorul Domnului, sa ajung la vot. Mi-a intrat prostia asta cu votul in cap ceva de speriat, cred ca eram in perioada de incubatie cind mi-a venit prima data ideea. 🙂
    Ma bucur ca esti acasa.

  5. Draga frate Rasvan, va doresc si eu sanatate!

    Referitor la campania electorala as vrea sa va dau o veste care sper sa nu va faca si mai rau. Duminica la biserica unde merg eu aici in Munchen a venit un tip care cica era proroc si a spus ca Domnul i-a vorbit ca Ponta o sa iasa presedinte. A mai spus ca prin 2002 tot asa Domnul i-a vorbit ca o sa iasa Basescu presedinte si asa a si fost. Nu am putut sa spun cu voce tare ce am gandit atunci (adica „Doamne apara si pazeste!”) si nici nu e politic corect sa tulburi adunarea cu anumite remarci nepotrivite. Deci se pare ca degeaba vom merge la vot, zarurile au fost deja aruncate si pronosticurile prorocilor il dau castigator pe Ponta.

    Totusi eu inca mai sper sa fi fost doar un proroc electoral mincinos care incearca sa manipuleze mintile celor slabi: Cum sa votam impotriva a ceea ce Domnul a ales deja? Adica pe Ponta…

  6. Draga Paul, eu nu sunt prooroc, dar pot spune ca ar fi o minune daca Ponta nu ar iesi presedinte. Are toate atuurile in mina: popor indobitocit, campanie la gioale, pomeni electorale, posibil furt la vot- stii, vechea poveste, cu mortii, cu voturile introduse dupa, cu anularea celor care nu convin comisiei, etc. – despre care s-a tot vorbit, dar niciodata la modul serios.
    Toate sondajele il dau castigator, asa incat profetul vostru o fi de la sondarea opiniei publice.
    Indiferent ce va fi, macar stiu ca eu nu l-am votat. Daca nu ma duc, trebuie sa tac si tare ma mai mananca limba. 🙂

  7. Răsvan dragă, mă întristează faptul că eşti bolnav, dar şi mai mult că te îmbolnăveşti otrăvindu-te cu alegerile acestea! Tu ştii că eu cred în minuni. E drept, cum se spune, e plin cimitirul de optimişti… 😀 Mă voi duce la vot, şi mă deranjează enorm că nu voi putea merge la vot în turul doi, când cred (şi sper!) că se va face diferenţa! Oricum, aşa cum spui, dacă iese Ponta, măcar nu voi putea spune că a ieşit „pe mâna mea”! Chiar mă gândeam: „Dumnezeule, de atâţia ani de zile stau sub un preşedinte nelegitimat de votul meu! Sunt masochist?”
    Pune-te pe picioare repede, că avem despre ce scrie, şi proiectul nostru literar n-are voie să fie ratat! Măcar atât! 😀 Ne rugăm să te faci bine repede!

  8. Paul dragă, eu, deşi nu doresc proroci mincinoşi, sper ca acela să fie unul dintre ei! Dacă nu, îl includ în rândul celor care au prevestit nenorociri peste popor! 😦

  9. [nu stiu sa pun semen zambitoare …dar cred ca ai inteles , era vorba de cei de la care se asteapta un comunicat…]
    Oare nu sunt aceste vremurile in care atacul ispititorului este mult mai subtil decat inainte de ’89?
    Mult iubitul si stimatul trebuia musai sa apara si in revista cultului .
    Totusi n-am vazut pe vreunul din ,,mai marii nostrii” sa se pupe cu nea Nicu [!]

  10. „Funny, de fumul lampii va temeati, dar de cel de tigara nu tineati cont.”

    Domnule Gabriel, spusa dvs. implică un răspuns mai amplu.
    În primul rînd, îmi pare bine că e nostim ce scriu.
    În al doilea rînd, doar aurolacii se bucură de mirosurile derivate din petrol, în timp ce fumători au fost şi, din păcate, vor mai fi.
    În al treilea rînd, pe vremea aceea nu eram ceea ce se cheamă la noi „pocăit”. Credeam în Dumnezeu dar trăiam în felul lumii. Cred că aţi prins ideea.
    Pacienţii mei care fumează mă întreabă ce metodă am folosit ca să mă las de fumat. Tuturor le spun: prin voinţa voastră e degeaba. Există mereu pericolul de a te reapuca de acest viciu.
    Numesc viciu ceva care face din tine… altceva. Care te domină, care te stăpîneşte.
    Sunt suficient de „funny” pentru dvs., domnule Gabriel ?
    Şi o notă cu caracter istoric, dacă vreţi. În anii 1988 şi 1989, în comunele din jurul Târgului Neamţ se dădea lumină între 2 şi 4 ore pe zi! Puteţi veifica, întrebînd pe oricine care a trăit vremurile alea.
    Gazul se dădea pe bon. Aveam dreptul la 2.5 litri de persoană pe lună. Pare din alt ev, nu-i aşa? E „fanny”… Proustian vorbind, pentru mine mirosul de gaz egal comunism. Ţigara e o banalitate, iar dacă e occidentală, dracul are gust plăcut.

Lasă un răspuns

