Jurnal de campanie (6) SÎMBĂTĂ. Un mesaj legionar venit din tabara lui Victor Ponta

Hîrtia de mai jos am găsit-o în cutia poştală cu o zi înainte de votul de duminică. Îmi pare rău că sunt prea bătrîn să plec din această ţară în care Victor Ponta are toate şansele să ajungă preşedinte.  Cine sunt oamenii care au scris asta? Din ce partid fac parte? Din acelaşi strat  din care au ieşit, pe vremuri, şi legionarii.  Aş vrea să citească afişul şi indivizii despre care am scris în ultimele zile: Otniel Bunaciu, preşedintele tuturor baptiştilor fără coloană vertebrală, fii de securişti ajunşi la conducerea Uniunii, Paul Negruţ şi trupa de pupincurişti guvernamentali de la Emanuel, Virgil Achihai, milogul pomanagiu din fruntea Creştinilor după Evanghelie.  Ce spuneţi, frăţiorilor? Le-au folosit rugăciunile voastre bolşevicilor din fruntea ţării?  Ca şi pe vremea comuniştilor, voi, cei din fruntea noastră, ne-aţi trădat. Număraţi-vă arginţii.  Nu e nevoie să vă spînzuraţi. Noi am înţeles. Complicitatea voastră ţine loc de semnătură.  IMG_4904

50 de gânduri despre &8222;Jurnal de campanie (6) SÎMBĂTĂ. Un mesaj legionar venit din tabara lui Victor Ponta&8221;

  1. Te miri, Răsvan? Nici dacă am fi cei mai îngăduitori oameni din lume n-am putea să-i numim inconştienţi pe cei care l-au girat atât de făţiş pe Ponta! Sincer, mă apucă uneori o disperare greu de controlat!

  2. Marinel, eu am o fire dură. Cînd am citit foaia asta, care circulă peste tot prin oraş, vîrîtă prin cutiile poştale (Carmen mi-a adus-o, eu fiind bolnav de gripă în casă), m-a podidit plînsul. Încep să înţeleg cum se simţeau evreii cînd le-au pus steaua galbenă pe braţ.
    Afişul ăsta îl iau ca pe un răspuns pe care mi l-a dat Dumnezeu, că n-am greşti cînd am spus că toată liota asta de momîi care umplu amvoanele şi sălile de curs sunt nişte marionete fără Duh.
    Să-ţi fac o listă cu toţi? Îi ştii şi tu!
    Au prezentat americanilor o faţă a României alta decît este, ca să le vină banii în continuare, să inveţe la minciună pe studenţi, la supunere în faţa puterii lumeşti.
    S-au împărţit în tabere, în grupuri şi grupuscule, toţi impotenţii care se dau teologi. Taie fiecare verset în patru şi se dau ştiuţi! Îşi plimbă bucile pe banii altora prin lume şi împut aerul lui Dumnezeu, ăştia sunt trădătorii de azi, brânzeii, ţonii, negruţii, otnielii, mamelucii…
    Ştii ce urmează, nu? Ştii cine vin la rînd?
    Cum să mai trăiesc eu în rahatul ăsta de ţară, să mă uit în ochii unuia care vine în camera de gardă şi să nu ştiu dacă el a scris afişul?
    Mîncăm c… sfinţit cu polonicul, ne dăm cu curul de pămînt de mila celor care suferă pentru credinţă, dar închidem ochii să nu vedem realitatea de zi cu zi. Aia care ne pute cu adevărat, care ne mută nasul. Nu e politic corect, ştiuuu!
    Cînd le vorbeşti de masoni, bagă rîtul în pămînt şi te iau în zeflemea. Vine un coate goale sufletesc să-mi spună că fac cruciade împotriva bieţilor masoni! E ca şi cum mi-ar fi pus steaua galbenă pe piept!
    Marinel, nu mi-e silă de lume cît îmi e greaţă de biserica din care facem parte.
    Uite ce e: să nu mai aud de popi, de predicatori, de teologi. Să facă apostolat, să meargă la bolnavi, la rătăciţi şi la sărmani, nu să mănînce rahat pe bloguri, pe facebook şi de la catedre. Să-mi citeze din Steinhardt şi să-mi spună, pişînd ochii, că mai trebuie să lucrez la bunătate!
    Cînd mă duc la vot e ca şi cum le-aş pune lor ştampila pe bot, mutulicilor, tiriplicilor ăstora!

  3. Răsvan dragă, îţi înţeleg foarte bine revolta! Vorba soţiei, tu suferi cumplit, şi cum să nu suferi? Tu trăieşti măcar, într-un fel, fizic departe de zona urât mirositoare. Cum ar fi să trăieşti ca mine, cu ea sub nas? Cred că ai lua-o razna! Nu ştiu din ce aluat oi fi eu făcut de pot rezista, dar cu siguranţă că mult nu poate să mai dureze!
    Răsvan, vin vremuri grele, crede-mă! Nu ne mai rămâne decât nădejdea în Domnul !
    Ascultă asta http://www.youtube.com/watch?v=nO4uIyz_d90 şi reciteşte versurile…

    O, suflet ce zaci sub povară
    Trudit eşti în noaptea cea grea;
    Priveşte spre Domnul,
    Lumină prin El vei avea!

    La Isus doar, priveşte,
    să vezi necurmat faţa Sa!
    Şi umbrit va fi tot ce-i trecător,
    de lumina şi gloria Sa!

    Din moarte la viaţă eternă
    Pe Domnul de-acum Îl urmăm;
    Cel rău nu mai are putere,
    Prin har biruinţă avem!

    El tot ce-a promis, împlineşte,
    Deci crede în tot ce ţi-a spus!
    Şi celor pierduţi le vesteşte
    Salvarea venită de sus!

  4. Nu stiu ce se intimpla in ultimul timp dar este un fenomen global faptul ca in pozitiile de conducere au ajuns nimai lichele si oameni fara caracter. Asta incepind de la pozitiile cele mai joase pina la B Hussein Obama (peace be upon him). Unde este un Ronald Reagan, Carol I, Churchill…..? La fel si in biserici. Avem pastori care au diplome si certificate dar nu au caracter si principii. Au ajuns unde sint pentru ca sint buni oratori si in rest nimic. Nu caracter nu principii nu frica nu rusine. Oratoria nu tine insa loc de discernamint, intelepciune, logica. Cel mai bun orator pe care l-am auzit vreodata a fost un tigan ungur cu o mustata stufoasa la care ascultam fascinat povestind in puscaria din Arad in ’89 cum fura cai din Banat si trecea muntii sa-i vinda in Moldova (plateam oentru „greseala” de a incerca sa parasesc tara si partidul care „m-a facut inginer”). Nu m-as mira sa fie politician sau pastor pe undeva.
    Cind ascult predicile ma apuca disperarea. Greseli de interpretare, greseli evidente de deductie logica,erezii, manipularea ascultatorilor. Parca au facut scoala profesional de pastori si nu doctorate la Oxford. Imi cre iertare pentru ca scolie profesionale erau totusi serioase. Si totusi se pare ca Biblia ne da raspunsul. Marea apostazie a bisericii a inceput si noi trebuie sa intelegem timpurile si sa fim pregatiti. Multumesc pentru acest blog si altele ca el. Ma ajuta foarte mult sa ramin optimist stiind ca sint si altii care gindesc la fel.
    Never give up, never surrender 🙂
    His Name Be Praised!

  5. Marinel, nici cand a venit Hitler la putere cei care puteau face ceva n-au miscat niciun deget. Criminalii s-au organizat, ca si acum, sub ochii indiferenti a celor din jur.
    In ce tara poti sa umpli scarile de bloc cu asemenea manifeste, pe foi A5, fara sa apara o riposta de undeva? Vorbim de discriminare…, de UE…
    Poate ca asa trebuia, poate asa ma mai trezesc si eu…

  6. Acum ceva timp un prieten convertit baptist (dar cu apucāturi nationaliste si antisemite) supārat pe pocāiti în general spunea:”V-a veni într-o zi si vremea cînd lumea nu va mai suporta Elisei!Cei ca tine vor fi mîncati primii.”(se referea la pocāitii cu fricā de Dumnezeu,iubitori de evrei,romi si alti oropsiti) Se pare cā la noi pocāit e asociat cu trādātor de neam si patrie.Cum aratā „crestinii adevārati”?Ca domnul Ponta?

  7. Rasvan, incearca sa te detasezi de toate mizeriile de care te lovesti zilnic.. nu le pune la inima, arunca-le in spate.. mai bine sa fii „latifundiar” decat cu inima zdrobita. A venit vremea sfarsitului, traim ultima carte , dar nu stim inca, ce capitol.. Oamenii voteaza, dar Dumnezeu decide: vor veni ani de binecuvantari sau de blestem? Nu stim, si uneori e mai bine sa nu le stim pe toate. Important e ca le stie EL, si cand suntem loviti si cand suntem mintiti.
    Ce s-ar fi ales de Israel, daca nu s-ar fi ridicat de cate ori era lovit, daca renunta cand a fost tradat, daca inconjurat de ura arabeasca, nu s-ar fi increzut doar in puterea lui Dumnezeu de-ai apara.
    Si un ultim indemn, nu te supara ca-ti spun asta:)) Nu stiu daca ai vizitat Israelul, dar daca nu, ia-ti sotia de mana si mergeti prin locurile biblice, pline de comori tainice ale tarii lui Isus! Primavara , in preajma Sarbatorii Invierii e cel mai plin de bucurii.. reinvie nu doar natura pe Muntele Maslinilor, dar si fiecare credincios care-l iubeste pe Domnul, asa ca tine, ca mine, ca el…
    O Duminica plina de Har si multe binecuvantari sa va dea Domnul!

  8. Iertați-mă că încerc să atrag atenția, că:
    Sunt două tabere. Se încearcă orice pentru afirmare. Acest clișeu UN OM CREDINCIOS, NU UN POCĂIT va aduce mult mai multe voturi decât punând un alt afiș, oricare, dar echilibrat. Nu înțeleg însă de ce ne zburlim la asta mai mult decât e cazul. Da nici nu știm ce înțeleg ei prin POCĂIT.

    Dar totuși știu cei veniți din lume, în lumea evanghelică, ei știu cât de respingătoare e văzută turma celor pocăiți; sunt priviți ca dubioși, ca oameni netangibili, ca nedescifrați de tagma lumii. Sunt altfel, pe căi paralele.

    Pe de altă parte, să nu uităm că de fapt și de drept (pocăiții) nu mai cunoaștem pe nimeni în felul lumii, asta e o realitate, de ce să ne mire că e strigător la cer comportamentul lor? Între ei și noi e o mare prăpastie. Nu putem fi și în lume (atunci ne-ar iubi)…; „voi nu mai sunteți din lume, de aceea vă urăște lumea”.

    Oricum durerea e și va fi mare pentru jumtate din populația Țării (exagerând procentele): dacă votul va da președinte pe „cineva”, se vor bucura cca 50% dintre români, iar cca 50% se vor supăra. De aceea, poate este mai potrivit un președinte mai neutru, mai fără patimi, mai fără culoare, mai inodor. Poate un Teodor Meșeșcanu, slăbit de puteri, dar purtat de voie-de nevoie de Mâna Nevăzutului Cârmaci. În paranteză fie spus, n-am ascultat-vizionat nici una din emisiunile scrise sau vorbite cu Teodor Meleșcanu. Era doar o părere.

  9. Editor, am impresia că îmi răcesc gura de pomană.
    Referitor la Meleşcanu: a fost ministru de externe în timpul lui Iliescu şi e mason. Ultima funcţie a fost de şef la SIE. Dacă vreţi să votaţi un asemenea rebut, un asemenea jeg, vă priveşte, dar nu mai faceţi campanie mascată la mine pe blog.

  10. Dragă Viorica, n-am fost în Israel. Aş fi putut să mă duc oricînd, pentru că am un bun prieten evreu acolo.
    Poate că în vară am să merg în Siberia. Sper că de bună voie, cu transsiberanul. Apoi, nu mai ştiu.
    Mulţumesc pentru cuvintele frumoase de încurajare.

  11. Exact, dragă Elisei! Nu, tot ceea ce nu e ca majoritatea, e nociv. Liberalismul, în sensul bun al cuvîntului, şi libertatea individului de a se afirma, de a gîndi cum pofteşte, sunt ceea ce au urît cei de extremă dreaptă şi stîngă. Ponta se foloseşte de acest limbaj, cît timp aduce voturi.
    La o biserică din oraş, una ortodoxă, evident, popa le-a spus oamenilor să meargă la vot şi să voteze cu „ăla drept-credincios”. E autentică!
    Menţionez că sunt la Hîrlău, pentru că din cauza bolii n-am putut ieşi din casă şi n-am mai plecat la Târgu Neamţ.
    Toată povestea e din Hîrlău! jud. Iaşi, România, ţară europeană.

  12. Nu era singura observație. Nu e nimeni de votat, dacă știm despre cine e vorba, asta încercam să zic, numind un nume, la întâmplare. Numiți unul votabil, să nu ne răcim gura degeaba.

  13. „Credinciosul” ăsta nu e din acelaşi partid cu Năstase, Hrebenciuc şi Ecaterina Andronescu (cea care se opune anchtei în dosarul „Microsoft”)?

    Din păcate, mulţi nu fac diferenţa dintre credinţă şi ipocrizie!

  14. Dragă Răsvan: ptr raceala 2 litri ceai musetel pe zi si restul ce stii dta. In altă ordine: paşaportul de pocait si de barbat e mai de preţ de cât cel elveţian. Îl rog pe Hristos sa-mi asculte cererea si să imi dea paşaportul ptr pocaiti. A treia: derbedeii care te intristara au in ei duhul lui antihrist! Am să explic scurt- apostolul Ioan da un semn ptr recunoasterea acestui duh, adica mai multe, dar unul este acela de a nu-l marturisi pe Hristos. Unii zic ca îl mărturisesc dar pe langa mai mărturisesc si altele. A-l mărturisi pe Hristos, Cel care spune: Eu sunt Calea, înseamnă să nu marurisesti lucruri care arată si alte căi, vezi de ex regina cerurilor. Adica mocofanii de care spui tu, sunt din secta „fecioarei” monogame si poligale. Am pus ghilimelele spre a se înţelege ce trebuie. Aşa ca vezi de ce trebuie ca creştinii să facă ce trebuie? E duhul lui antihrist al de făcu tipăritura aia. Cu ajutorul lui Dumnezeu voi expune acest duh, mai pe larg, altă dată. Fii tare!

  15. Draga Rasvan, si eu asi dori sa te ,,inseninez” cu o rascolire a amintirilor…din aniii de scoala .
    Mai tii minte o lectie din clasa a 2-a sau a 3-a…
    Atunci am aflat dintr-un manual scolar un fel de definitie a cuvantului ,,pocait”
    …Un motan se uita cu jind in fiecare zi la cusca unde era o pasare in bucatarie …facea calcule cum sa sara si din acea saritura sa insface biata pasare .
    Calculele fiind facute , curaj de asemenea si sare . Atinge colivia care se balanseaza si el cade in galeata cu apa aflata sub colivie .
    Autorul incheie lectia cu aceste cuvinte ;
    Pocait Mitu se aseaza sub masa .
    Mitu era numele pisoiului .
    ….
    M-am dus la scoala in acea zi stiind ca voi fi tinta atacurilor colegilor dar si cu prima mea idee depre pocainta .
    A fi pocait gandeam eu atunci e sa -ti fie rusine de ceea ce aveai de gand sa faci si sa te vari sub masa rusinat …
    Alegeti [ romanilor] un om care nu mai are capacitatea de a se rusina orice I s-ar aduce aminte . din trecutul sau .
    cugetul lui este unul ,, insemnat cu,, fierul rosu ”

  16. Un celebru pictor a vrut sa surprinda in pictur sa imaginea ,,celor 12” cand au auzit cuvintele;;
    .,,..adevarat va spun ca unul dintre voi Ma va vinde”
    Toti ucenicii aveau urechile rosii dar ale lui Iuda erau mai rosii decat ale celorlalti.

  17. Urechile lui „Iuda” fură roşii după vizita la Vatican? Apoi pe dreptcredinciosii domnului, cand îi auzi cu melopeea „Doamne ajutî”, ca după aia, cu turul nadragilor murdar de fasole sleită, să purceadă la războiul sfânt impotriva altora de cetesc Biblia de capul lor… Şi totuşi, şi ei sunt făpturile lui Dumnezeu. Aşa ca să le iertaţi primitivismul! Cât despre motan, bietul îi dedu si el o icoana făcătoare de minuni papaleprei.

  18. Draga Rasvan, traim vremuri foarte grele. Suntem stigmatizati de pagani, vanduri de cei care isi spun „frati”, dar care invart polonicul in punga cu bani.

    „Îşi plimbă bucile pe banii altora prin lume şi împut aerul lui Dumnezeu, ăştia sunt trădătorii de azi, brânzeii, ţonii, negruţii, otnielii, mamelucii…” – foarte adevarat ceea ce spui. Isi plimba putreziciunile pe banii saracilor care dau zeciuiala Domnului, din putinu lor. Pentru ca traim intr-o tara saraca, unii isi impart mamaliga in 10 parti si o parte o dau Domnului, ca atat au. Iar astia baga mana pana la umar in punga cu bani si isi plimbă bucile prin avioane si hotele luxoase. Uneori imi vine sa ii bat, cu dragoste, da sa dau atata pana imi amortesc pumnii si ma ia febra musculara….

    Ramasitele pungase ale lui Iuda infloresc zi de zi tot mai mult in aceasta tarisoara saraca.

  19. Dragă Ioane, de data asta nu despre Ponta era vorba. Aşa este, face parte din trupa hoţilor de elită.
    Problema mea era cine a scris afişul şi cam cîţi credeţi dvs. că au crezut în el…
    N-aş vrea să sugerez la ce răspuns mă gîndesc…

  20. Dragă Daniel, tu ai imageria ta şi menajeria ta, din care îţi scoţi personajele. Eşti un soi de Bruegel suprarealist. Îmi place grozav chestia asta, pentru că eu nu mă pot dezlănţui, din păcate, pe partitura ta.
    Dar faptul că scrii aici mă ajută enorm să înţeleg că, de oriunde am privi lumea, e nevoie să ne completăm unii pe alţii.
    Să-ţi spun un lucru. Am citit o carte de-a lui Modiano, să văd de ce a luat premiul Nobel. E acolo un pasaj unde povesteşte de Parisul sub ocupaţie germană. Evreii trebuiau să poarte steaua lui David. Oricum, erau deportaţi.
    Dar erau şi francezi care îşi puneau steaua, deşi nu erau evrei. Din semn de solidaritate. I-au deportat şi pe ei.
    Eu aş pune afişul ăla pe spate, dar mi-e teamă că e interpretat ca o invitaţie la vot.
    Pe mine hîrtia asta m-a schimbat, Daniel, oricît de dramatic şi de aiurea ar suna ce spun.
    Aş vrea să plec departe, să uit de ţara asta şi nu mă mai întorc. Să mătur străzile la capătul lumii, numai să nu ajung să-mi urăsc vecinii de cartier.

  21. Dragă Mitică, ştiu că eşti acolo, în căsuţa ta cu grădină, alături de soţie şi asta mă bucură enorm. Povestirile tale sunt cele pe care nu le mai spune nimeni. Trebuie să ai o inimă specială ca să le trăieşti. Se spune că trebuie să ai o inimă nouă, o inimă de carne. Mă bucur că a ta bate atît de frumos şi că mă laşi să pun urechea şi să o ascult!

  22. Editor:
    Nu, acum pe bune! tu crezi că eu fac aici campanie electorală pentru vreun candidat?
    Eu arăt cum un prim ministru a reuşit să păcălească, să mintă, să hoţească, să oblige o biserică întreagă, indiferent de denominaţie, să i se supună şi să facă ce a făcut el, adică să păcălească, să mintă, să oblige pe credincioşi să creadă ce spun ei.
    Astăzi am descoperit un lucru în plus: mireasma putredă a naţionalismului ortodox, reînviată de moştenitorii partidului bolşevic care mi-a mîncat nu doar tinereţea, ci viaţa asta pe pămînt.
    Acum, ce să-ţi mai spun: votează cum te taie capul, înainte să ţi-l taie alţii.

  23. Dragă Romulus, dacă n-ar exista oamenii aceia săraci de care spui tu, poate că nu mi-ar fi păsat nici mie. Aşa este: taie mămăliga în zece felii, o mînîncă şi rece, şi peste zi, ca să dea la biserică să aibă netrebnicii cu ce se foi.
    Citeam ieri cîteva pagini din cartea lui Cristian Bădiliţă, comentariile la Apocalipsă, capitolele 2 şi 3.
    Cînd e greu, ca acum, creştinilor le merge la suflet partea aia. Decăderea bisericilor aproape că are conotaţii politice. Nu ştiu de ce nu le intră în cap şi conducătorilor noştri, mai ales celor care afişează un sictir teologic superior.

  24. Ortodocşi au fost şi domnitorii fanarioţi.
    Ferească Dumnezeu de conducători ca aceia.

    Cinstea, nu religia trebuie să fie criteriul în alegeri.
    Tocmai de aceea nu votez pe nimeni. 🙂

  25. Dragă Ioane, pot accepta că un ortodox mă socoteşte eretic, fie că mi-o spune, fie că nu, dar mi-e greu să accept că un ortodox poate să voteze un Ponta şi să folosească erezia mea, ca să-şi justifice prostia sa.

  26. Psalm 123

    1 (O cîntare a treptelor.)
    La Tine îmi ridic ochii,
    la Tine, care locuieşti în ceruri.
    2 Cum se uită ochii robilor la mîna stăpînilor lor,
    şi ochii roabei la mîna stăpînei ei,
    aşa se uită ochii noştri la Domnul, Dumnezeul nostru, pînă va avea milă de noi.

    3 Ai milă de noi, Doamne,
    ai milă de noi,
    căci sîntem sătui de dispreţ;
    4 ne este sătul sufletul de batjocurile celor îngîmfaţi,
    de dispreţul celor trufaşi.

  27. Răsvan, românul va rămâne întotdeauna credincios strămoşilor săi. Aceşti „strămoşi” sunt făpturi mistice care trăiesc in glanda pituitara a teologilor despre care simţi întristare. Dar cum toate drumurile duc la Râm, „strămoşii” sunt conceputi din ce in ce mai imaculati. Barbile albe pe care le dau ei lui Dumnezeu se întorc impotriva lor cu tot felul de neputinţe … Pentru ca cea mai mare putinţă a lor e lepădarea de Hristos. D-aia duhul lui antihrist e mai mereu bolnav: ba cu diabetul, ba cu inima, ba cu salele au cu maţele! Câte bărbi din acestea nu trecură si pe la tine, unele aşa ca ale lui Azazel?

  28. Multumesc,asa o sā fac si pentru cā sunt foarte tînār mā gîndesc dacā se meritā sā trāiesc urmātorii 30 de ani în Romînia.Pot cotiza pentru o pensie la bātrînete si pe alte meleaguri,bineînteles dacā voi avea zile…

  29. Frate Rasvan,si voi toti cei nascuti din Dumnezeu,nu descurajati ,caci Tatal se ingrijeste de copiii Sai,in toate imprejurarile,si daca El e de partea noastra ,avem certitudinea victoriei impotriva dusmanului unic al omenirii,prin credinta in Hristos ,uniti in dragostea lui Dumnezeu prin legatura DRAGOSTEI…(Iosua 1;8,9)
    Fiti binecuvintati.

  30. Cîtă esență diabolică se poate ascunde într-o mentalitate creștino-fagă!
    Adică cum? Pocăința trebuie trebuie disociată de credință? Curat drăcesc!
    Cine votează pe astfel de premise, își amanetează veșnicia.
    Și să mai spună cineva că ortodoxia e „biblically, morally and politically corect”!

  31. Dragă Viorel, au ales şi culoarea: neagră!
    La secţia de votare am dat cu ochii de primar. Tipul e PSD-ist. Îmi venea să-l întreb: mă, tu ştii ceva de chestia asta? Evident, m-am abţinut.

  32. M-am mai racorit un pic, aveam impresia ca doar eu „n-am loc” printre „frati” ! Deosebirea dintre noi si cei de dupa gratii, este ca noi putem comunica, ne spunem durerea unii altora, ne „imbarbatam unii pe altii”! Ma intreb, licheaua care a antagonizat cele doua definitii, „credincios” si „pocait”, cu ce obraz (constiinta) mai predica mesajul Mantuitorului : „Pocaiti-va…” ? Ca este din „interior”, unul de ai casei… ! Pot raspunde si cei care de-o viata, cu Biblia in mana, sar peste acest verset ! Auzeam de lepadarea de credinta, inca acum 60 de ani si ma intrebam cum va fi ? Uite-o ! Unele mumii de la amvoane si de sub odajdii ! Pe descendentul autentic a lui Avraam, l-a durut de „mormintele parintesti”- deci stramosii morti, chiar daca el personal prinsese un post in suita dictatorului, dar pe „lipitul” de amvon de azi nu-l doare de cei ce „dramuiesc” cum pot – înca, mamaliga, de care am avut parte de copil ! Mi-a ramas in minte remarca de deunazi, a unei absolvente de liceu (la tv.) : „cu asa nota, e pacat sa ramai in ţara” ! Tara lui Ponta, odrasla bolsevica ! Era sa inchei cu „traiasca Secu”, dar si asa, traieste, prea bine inca, chiar si aici intre oceane !

  33. PUTEREA CORUPTIEI

    Lângă-o stână doi căţei, fac de strajă-în jurul turmii ;
    Mândri ce pot face ei… ceea ce nu pot stăpânii !
    Şi-n a ochilor văpaie testând simţul agerimii –
    Patru „reflectoare” îi „taie”… din grosul întunecimii !

    Sânt doi lupi ce cercetează stâna şi-aşezarea ei…
    Căţeii se-nfiorează dau alarma – că-s… căţei !
    Între timp se-ncinge „hora”… foamea împinge fiarele…
    Căţeii – ştiu „cât e ora”- văd… neobrăzările !

    Lupii văd, zic între ei : – „Uite-i – ce urât se poartă… !
    Ei nu ştiu că ei – „căţei”… pot avea a aceeaşi soartă” !
    -„Măi băieţi, dar chiar aşa… ? Parc-ar fi oile voastre… !
    O-nţelegere am vrea, doar sânteţi rudele noastre” !

    De la „dialog” în ”graţii”, căţeii pornesc la atac…
    Iar în scena de altercaţii „intră” dur, baciul posac…
    Pe şutic… – „Hoi-ho” stăpânul, frecând ochii somnoroşi
    Căţeii zic că-i destinul, să se arate… credincioşi !

    Se agită se-alarmează… baciul hăituie mai tare
    Văzând că-i încurajează – sar să muşte adânc din fiare !
    -„Deh, băieţi… deci asta-ar fi, voi vă daţi stăpâni de oi…
    Fraierilor… într-o zi, veţi răbda foame ca noi” !

    – „Ba – noi ştim că-i viclenie… voi umblaţi să prăpădiţi…
    După ce stâna-i „pustie”- noi urmăm a fi haliţi” !
    -„Da ? Bine… pe viitor „ne-om scăpa” întâi de voi !
    Şi-atunci fără alt „sobor”- noi vom fi „paznici” de oi” !

    Riv., Ca., 2005

  34. Nu sunteți prea bătrân să plecați și, pare-se, aveți și competență profesională.
    Întrebarea e de ce ar trebui să o faceți?
    DOAR pentru asta?
    E un mesaj josnic dar nu merită pus prea mult la suflet 🙂

  35. Am dat peste postarea asta pe facebook. Si m-am gandit sa las si eu un comentariu. Intr-o zi vorbeam cu cineva de presedintii astia de comunitati evanghelice.. Pentru ca Baptistu se lauda cu corectitudinea cu care interpreteaza Biblia, a mea intrebare vine in felul urmator.. Unde scrie in biblie de acest sistem de subjugare a bisericilor? Raspunsul e simplu… si e stiut de toti.. Eu sunt satul de oamenii astia „mari” care incearca sa manipuleze masele de credinciosi.. Oameni care sunt vazuti ca si Teoctist de ortodocsi, ca Papa de catolici.. Oameni care au averi mari si masini de zeci de mi de euro…Predicatori care nu se duc sa predice fara sa fie platiti sau fara sa aiba vreun iteres.. care nu ar predica la o audienta mica… si atunci te gandesti.. de ce fac eu parte din cohorta asta?

  36. Adi, tu ce crezi: caracterul li se trage de la maşină sau maşina li se trage de la caracter? 🙂
    Nu toţi sunt aşa. Pastorul de la biserica lui Marinel e un om modest. Cruceru, la rîndul lui, nu se scaldă în lux (bine, el nici nu mai e pastor, dar a fost). Şi sunt convins că mai sunt mulţi pastori la locul lor.
    Eu am cunoscut în tinereţe destul de mulţi preoţi ortodocşi. Să ştii că felul lor de-a fi depinde şi de coana preoteasă. Nu ştiu dacă şi la noi e valabilă chestia asta. Parafrazînd o vorbă franţuzească, „cherchez la femme…” 🙂

  37. Dlui Potopea Daniel,
    Fireşte că e real! Nu mi-ar fi dat prin cap să inventez aşa ceva!
    Puteţi folosi materialul unde poftiţi, nu e nicio problemă.
    În ceea ce mă priveşte, ce am scris nu e ştire, ci postare. Dacă dvs. vreţi să faceţi din ea o ştire, e perfect.

  38. ,,Pocait Mitu se aseaza sub masa .
    Mitu era numele pisoiului .”
    …Nu stiu ce e acum in inima lui Ponta .
    Acum daca I-ar putea spune cineva despre adevarata pocainta -ar fi o sansa pentru el , PENTRU SUFLETUL SAU.

  39. ,,daca I-ar putea spune cineva ”
    Dar cine s-o faca?
    …danielotnielcinevadinemanuel…?
    Ioan Botezatorul a avut curajul de a-I spune lui Irod ;
    ,,Nu-ti este ingaduit..!
    Pavel a folosit ocazia stand de vorba cu mai marii vremii lui.
    Unul desi l-a considerat nebun a sesizat ,,intentia clara de a-l indupleca sa devina -crestin-
    [unde oare a disparut acea ,,indrazneala”, ma intreb….]

Lasă un răspuns

