LUNI. Avem țap ispășitor. Mi-au băgat netul la loc: acum pot să mîrîi

Îmi însușesc, treptat, limba de lemn a alegerilor. Am căpătat antrenament de pe vremea cînd se fura petrol cu barja și se forma zăpor pe rîuri. Am să le fac mai negre pe cele electorale. Învăț de la televizor și de pe net. Așadar, ieri mi-am exercitat dreptul la vot, care este cîștigat la revoluție, de cei care au murit pentru asta. Personal cred că au murit pentru că i-a împușcat cineva, din ordinul cuiva și, cum n-am fost în stare să aflăm chestia asta, am dat vina pe vot. Eu nu mi-aș da viața ca să voteze nepoții mei. Avem datoria să votăm, ba chiar ar trebui să fim obligați să o facem. Atunci am fi cu adevărat liberi. Am fost mîndru că sunt român, pînă cînd voi vedea rezultatele din județele unde locuiesc, adică din Iași și din Neamț. Presimt că mă voi smeri ulterior. Am votat schimbarea (care oricum s-ar fi produs) și teoria lucrului bine făcut, via Monica Macovei. Iohannis are cîteva contraatuuri pentru care îl voi vota în turul doi: este neamț, pocăit și vorbește greu românește. Întrebarea este dacă va recupera cele zece procente care îl despart de Victor Ponta? Personal, nu cred, mai ales după instructajul babelor din bisericile majoritare de profil. Arta spovedaniei este mare. Cinste celor din diaspora, suntem mîndri de voi, dar vedeți cu cine votați în turul doi. Eu n-aş fi stat nicio secundă la coada aia de la Munchen.  Rezultatul  primei zile? Avem un țap ispășitor! Jos ministrul de externe! Jos cu Titus Corlățean! De ce nu Victor Ponta?

10 gânduri despre &8222;LUNI. Avem țap ispășitor. Mi-au băgat netul la loc: acum pot să mîrîi&8221;

  1. Sper sã nu cîstige Ponta în turul 2.Sunt curios dacā în turul 2 se va vota fārā cozi în diaspora.Fiind din nou prin Franta,cu treburi,voi vota la Marsilia.

  2. Hei, Răsvane, unde te crezi de vrei să mergi singur cu urna volantă? Păi, e obligatoriu să te păzească cineva, să te supravegheze îndeaproape, să nu te opreşti pe parcurs ca să voteze şi alţii din diaspora, că ei trebuie să stea la cozi! Aşa că… vin şi eu! Trecem şi pe la Milano, să voteze şi Gloria! Ei considerăm că au pile 😀

  3. Dragă Răsvan, înainte de toate să știi că patima cetirii la mine s-a direcționat către blogul tău: cât despre presa online, nu mă interesează nene! Am devenit dependent de felul dtale de a face altfel de presă… Dar nu asta voi eu să-ți spun acum, ci altceva fiindcă, tot e nebunia asta cu alegerile acum. De câte ori ne-am rugat noi pentru oamenii care conduc țara noastră? Știm doar să-i urâm sau să-i luăm la mișto sau să-i judecăm… Parcă am luat-o razna cu toții – ne curg din buricele deștelor pîraie de perle în biți… Oh, voi biți iubiți ca porumbii când sunt chemați cu: ”Biți, biți, biți…” și gândul îmi fuge la Monica Iacob Ritzi… Trebuie să mă opresc din funcționarea asta mecanică! Un pretin bun, penticostal, adevărat creștin, din Canada, mi-a zis cam așa: ”Mai las-o băi Dănutze cu blogurile alea… gata cu vânătoarea de antihriști! Ești ca un soldat din aceia de li s-au încleștat deștile pe mânerul săbiei, care oricât de obosiți ar fi, nu mai se pot dezlipi de mănerul ei! Ho! Ți-ajunge! Și m-am gândit că omul avea dreptate, dar deștile mele? Ei aș! tot pe mânerul săbiei! Azi însă cred că le-am deșcleștat, așa simt: am tratat un subiect, că de ce creștinul nu poate fi și mason… Am îmbătrânit bre, cu scîrnăviile astea de lupi răpitori!
    Dar să revin, am divagat prea mult! Febra electorală care va să zică: eu în turul doi l-aș vota pe Iohanis, dar am apucat de i-am promis lui Ponta asta, într-o vreme în care scârba mea pentru fărădelegile lui Traian Băsescu depășise chiar și scârba pentru propria mea persoană! Am obosit să fiu jefuit la fiecare cincinal de câte ceva din viața mea, așa că m-am gândit că e timpul și pentru alții să sunte trâmbița avertizării, să stea de strajă pentru dragostea intelectuală de Dumnezeu! Acum simt că mai am totuși o datorie față de obște – să merg la vot și să votez pentru acela căruia i-am promis, adică să-mi țin cuvântul într-o pricină care mie nu-mi aduce niciun folos! Dar vezi, am ajuns cam cu toți să fim nevrednici în lucrurile mici! Apăi dacă am promis, n-o mai dau la întors, deși îmi place și de neamț, dar am promis! Ce mai înseamnă cuvântul nostru în ziua de azi? Am să-mi țin cuvântul după care voi încerca să nu-mi mai pese de binele obștesc, nu de alta dar nu voiesc să mai zică unii: ”Ia uite bre, ce om bun!” Care om bun? Dumnezeu e bun și atât!
    Pe blogul tău voi mai intra și voi mai face vorbire când vrei și când nu știi… Dar vezi că și blogurile astea au zilele numerate! Cică domeniul blogspot dispare din iulie 2015! Ce fac cu arsenalul meu, pe ce domeniu să-l mut? Pe wordpress? Am văzut că și wix.com nu e de lepădat! De iBlog nu mai zic, te lasă să faci în dânsul ce vrei cu html-ul, numai că se accesează foarte greu – nu e pe placul slugilor de la Google… Așa și cu libertatea cuvântului, se duce pe nesimțite! Prea am blogărit pe ”gratis”… așa-i? Dar ceva bun tot a fost și aici, că serviciile noastre sicrete avură ce învăța, mai multe decît în tăte facultățile lor! 🙂
    Destul mi-am hrănit sufletul, cu senzațional, cu nevoia de dreptate, cu nevoia de a avea dreptate… E asta pe placul lui Dumnezeu? Ba! Să las sufletul și să trăiesc în duh, asta vreau și îl rog pe Dumnezeu să mă ajute! Gata cu munca mea de inverstigații! E bună și ea, dar pentru prea puțini! Am alții aproape, trebuie să mai văd și de mine, dacă m-ai vedea acum și cum eram acum 10 ani, n-ai crede: au trecut o mie de ani de batjocură și de trăit în pipirig pentru mine! Și măcar dacă ar fi fost spre slava lui Hristos, dar nici măcar… a fost doar sărăcia mea în duhul!

    Daniel

  4. Dragă Daniel, ai scris un text de om aşezat. Dacă i-ai promis lui Ponta că-l votezi, votează-l. Decît să te bîntuie conştiinţa că nu te-ai ţinut de cuvînt, mai bine lasă-l pe neamţ pe mîna mea şi tu votează bolşevicul. 🙂
    Ştii cine mi-a plăcut din vechea gardă? Mă refer la aia a lui Iliescu? De Meleşcanu. Trăia soţia lui. Lucra la televiziune. Lumea spunea că o iubeşte şi nu aveam niciun motiv să cred că nu-i aşa. Era înalt şi nu-i curgeau pieile ca acum. Era atît de înalt, încît nu mai vedeai că are urechi clăpăuge. Avea un zîmbet cuceritor şi toate ziaristele, fără excepţie, erau topite să-i ia un interviu. Se îmbrăca elegant şi se purta nonşalant, contrastînd cu restul echipei. Se spunea că dna Meleşcanu îi alegea sacourile şi cravatele. Tot ce se poate. Era singurul ministru care refuzase paza de corp. Nu se temea de mulţime, care era mult mai activă, spontană şi periculoasă decît este acum, cînd e controlată de grupuri de interese politico-economice. Pe vremea aia oamenii îşi petreceau timpul mai mult pe stradă decît în casă. Jos ăla, jos celălalt. Devenise un sport naţional. Meleşcanu trecea printre ei ca sperietoarea printre grauri. Asta era imaginea. L-aş fi votat atunci? Mai mult ca sigur! Doar că nu candida.
    După douăzeci de ani, forma a căpătat conţinut, iar conţinutul e sub orice critică. Nimic din imaginea aceea nu era reală. Poate doar că era înalt, elegant, nonşalant şi avea urechile clăpăuge. Dar numai pentru asta nu votezi un preşedinte după douăzeci de ani.
    Aşa şi tu cu promisiunea făcută lui Ponta. Te întreb: cărui Ponta i-ai promis tu votul?

  5. Dragã frate Rãsvan,

    Vã citesc regulat, chiar dacã nu comentez, din lipsã de timp.
    Şi noi, cei din diaspora, suntem dezamãgiţi: de conducerea ţãrii, de cei de acasã, de FRAŢII NO$TRI, care se vând pentru voturi.
    Ştiu cã e mare bãtaie de cap cu voturile astea.
    „Nu este important cine se voteazã şi câţi voteazã, ci este important CINE numãrã voturile” ar fi spus Stalin, şi dacã este aşa, e bai! Degeaba votez!
    Mi-am exercitat şi eu dreptul de vot şi nu pot zice cã am fost scutitã de coadã, mai ca la pâine pe vremea rãposatului…am stat cam 1.30, o nimica toatã faţã de Londra, Viena…
    Pocãiţii noştri, în special din Ardeal,l-au ales pe Iohannis, pe care, uni il cred ungur. 😀
    Eu l-am ales pe Iohannis, dinainte de a şti candidaţi, numarul lor şi cine sunt, şi sper din suflet sã iasã.Dac-o vrea, Dumnezeu!!!
    Pe Ponta nu îl votez dintr-un motiv serior.E hoţ!Mai hoţ decât hoţi, care îţi împrumutã cãciula, te pune sã o plãteşti de şapte ori şi ţi-o ia şi înapoi.
    Pentru o diplomã de licentã am muncit un an întreg, iar el cu doctoratul furat…sã conducã ţara???Ce exemplu dã copiilor noştri? Ce poate sã asigure, în afara zâmbetului fals de clovn?Dar mã tem, cã va fi ca pe vremea lui Nero:”circ şi pâine”, asta vrea poporul, asta i se dã, asta primeşte.

    Sã mai spun cã mi-e teamã sã vin acasã?Ce fac(em) acolo?

    Doamne, ai milã!

  6. Rasvan, era inainte sa spuna ca toti oamenii se roaga la acelasi Dumnezeu!! Dupa aia cred ca s-a schimbat el, dar cine sunt eu sa-l judec? in viata am tinut multe promisiuni facute in paguba mea, multe… ma impingea inima la milostenii! Sa stii insa ca teroarea de guma dar paralizanta in care traim azi, cadorisirea Evropei, ma fac sa jinduiesc dupa zilele cand mancam salam cu soia si faceam turturi la nas: pe dinauntru insa, eram cu totii niste supravietuitori. Acum, populatia Occidentului e o pleava pagana de zombi, in mare masura… Totul e doar carne si placeri! Batranii poftesc la copile si politicienii oculti la copii! Ponta nu e bolsevic, e un tanar, inca, rob… Iohanis da speranta cu frizura lui de Wermacht: dar nemtii nostri nu sunt iubiti de kaizerii albastri, ai uitat? Iar neoprotestantii urasc sec si profund… Romania moare fiindca toti politiicienii, fara exceptie, se fac a nu vedea cauza EXTERNA a raului care vine, sa ne ucida sufletele pe gratis – sau nu, pe Rosia Montana si pe gazele de sist! Eeee… ce vremuri artificiale! 🙂

Comentariile nu sunt permise.