DIASPORA. Despre o geografie a disperării. Cum au votat românii la Getafe

La 20 de minute de Madrid, în Getafe, la Centro Civico s-a ales secţia de votare nr. 219.
Dupã turul întâi, unde la ora 14 nu erau nici 50 de persoane, m-am gândit cã totul va fi facil, deşi auzisem de incidentele de la Paris, Munchen, Londra… însã nu îmi imaginam ce va fi la noi.
Am ieşit de la bisericã, la ora 13.30,  iar la 14.15 eram la Centrul Civic. O coadã imensã ce se întindea peste 400 de metri (atât în interior cât şi la exterior), câte 5-8 rânduri. Amcãscat ochii mari, şi m-am asezat la rând.Imediat ni s-au dat declaraţi de completat, cã nu am votat în alt loc, în timp ce primeam informaţii din interiorul clãdirii şi de pe facebook.
Din interior lumea ieşea încet anunţàndu-ne cã erau doar 3-4 stampile, iar de pe facebook aflam despre cozile imense din Vallecas ( consulat), Arganda, Alicante, Badajoz, Alcala de Henares…
La noi erau din toate zonele României (Bucureşti, Ploieşti, Galaţi, Bistriţa, Cluj, Alba, Satu Mare), dar şi din ale Spaniei: Quintanar de Orden, Arganda, Toledo, Madrid, Getafe… Pinto.
-”Iohannis i-a scos pe oamenii la vot”,  imi spune o prietenã. Nu am crezut pânã nu am vãzut.
Peste frig (erau sub 10 grade), peste plânsul bebeluşilor aduşi la vot, alãturi de pãrinţi, peste faptul cã unii ( ca noi) ieşiserã direct de la bisericã cu stomacul gol… lumea a stat pânã la final şi a continuat sã vinã la vot chiar dacã nu au intrat.
La ora 18 am votat, iar prietenele mele la 18.45. Erau 6 stampile! Nu ştiu de unde le-au scos!!!
Am ieşit! Înãutru erau peste 500 de suflete, iar afarã tot atâtea sau chiar mai mult. Se înnoptase bine şi pierdusem slujba de duminicã seara. Dar am putut vota.
La ora 20 se anunţa cã Iohannis este preşedinte cu un scor de 50,9% fãrã Diaspora. Era un semn bun.
O sorã mã anunţã cã la Centru Civic a început sloganurile: ” Vrem sã votam!” şi  “Hoţii! Hoţii!”

A meritat?

P.S.:
Felicitãri celor de la Paris! Sunteţi eroi!

TABITA

Lasă un răspuns

