KLAUS. Genomul politic al președintelui uber alles

Genomul uman are cam 35 de mii de gene. Genomul politic al lui Klaus Iohannis are șase milioane trei sute și ceva, însumînd tipii care l-au votat, printre care mă număr și eu.

Unele gene sunt tăcute, recesive, altele sunt dominante, vorbitoare. Eu voi fi dintre cele vorbitoare. Îmi propun ca, timp de un an de zile, să îl cunosc pe Klaus.

În prima zi cu Klaus s-au întîmplat multe.

El a cerut parlamentului să pice la vot legea amnistiei. Să lase pe mîna justiției pe cei cercetați penal. L-a rugat pe Băsescu să cheme pe ambasadorii și consulii din țările cu scandal la vot.

Apoi, Klaus a plecat la Sibiu, de unde și-a luat traista cu povești, ierbarul, insectarul și la revedere de la vechii săi tovarăși.

Și-a făcut apoi selfi cu un tînăr, o poză cu o doamnă și cu mîna la o babă căzută în depresie pe scările instituției.

Cei mai frumoși ani i-am petrecut aici, 14 la număr, din 55 cîți am ca vîrstă, a glăsuit Klaus, amintindu-mi de glamourosul film al lui Robert Redford și al Barbarei Streisand  care se chema la fel. Barbara era primăria, Klaus era Redford.

Și cei din primărie ce vă zic? a întrebat o voce de la presă.

La fel, a răspuns Klaus, discret,  ca George W. Bush.

Apoi, Klaus a făcut o baie în mulțimea gărzilor de corp și a plonjat în limuzină, trăgînd de geamul fumuriu în sus.

Soția lui Klaus, profesoara, a fost filmată la o lecție întroductivă despre ultima zi a primei zile.

Copiii i-au cîntat mai întîi ”Deșteaptă-te, române”, un soi de ”Deutschland uber alles” de la noi, apoi imnul Ligii Campionilor, ”We are the champions”, la care diriginta a luat, efectiv, un gol în stomac și le-a spus elevilor ”adio, dar rămîn cu voi chiar și după turul doi!”.

Ea nu aflase că, din cauza lui Klaus, din cadru didactic, devenise obiectiv strategic național. Adică prima doamnă. 

16 gânduri despre &8222;KLAUS. Genomul politic al președintelui uber alles&8221;

  1. Abea astept toate observatiile tale legate de mister president. M-am hotarat sa imi fac pasaport romaneac si isi vor face si copiii mei. Doar Eugen e de neclintit. Sper sa il conving one day.

  2. Interesant! Mi-am propus acelaşi lucru, fără să ştiu de intenţia ta! Hm! Poate facem schimb de informaţii, cum făceau copiii schimb de abţibilduri, şi-i scriem noi memoriile! 😀

  3. Dragă Mia, după ce a văzut ce au pățit românii din diaspora la vot, crezi că e momentul să-l convingi pe Eugen? 🙂
    Președintele ăsta e o enigmă. Iar mie mi-au plăcut, de cînd mă știu, enigmele. 🙂
    Te rog să mă crezi: un contrast mai mare decît între Băsescu și Iohannis era greu de imaginat.
    Avem spectacol! 🙂

  4. Categoric, Marinel! Acum rămîne de văzut pe care din noi ne arestează primul. 🙂
    Da, și de capace de bere, după ce le puneam pe linia de tramvai să le facem drepte. 🙂

  5. Unul dintre motivele pentru care am fost ferm convins că Victor Ponta va fi ales preşedinte a fost exact faptul că nu credeam că românii vor alege un om cu mimica, gestica, discursul lui Klaus Iohannis. Poate că este timpul pentru o schimbare, nu de ethos, dar măcar de maniere…

  6. Victor Ponta nu a fost pe placul mulțimii. Adulatul ei a fost Băsescu. Băsescu e prototipul de președinte cu lipici la mahala și nu numai.
    Evident, Iohannis nu va juca niciodată geamparalele cu țigăncile prin baruri, nu va petrece noaptea prin restaurante cu Gigi Becali, nu va sări gardul de la Cotroceni să umble după fuste și alte pozne pe care legenda populară le-a pus în cîrca lui Băsescu.
    Băsescu a fost ales de două ori și a rezistat la două referendumuri. Sondajele de opinie nu fac nici două parale.
    Ponta a fost și a rămas un nimeni.
    Cînd a pierdut Năstase prima dată (era prin 1995-96), unii îl vedeau terminat. Mă număram printre cei ce credeau asta. Alții spuneau, din imediata lui apropiere: va reveni în forță. Și așa a fost. Patru ani, pînă în 2004, cu Iliescu președinte și Năstase prim ministru, a fost un dezastru.
    Cu Ponta nu știu dacă se va întîmpla la fel. Trebuie să vezi omul, să-l simți de aproape. Cînd îl cunoști mediat, prin ce citești, prin ce vedem la televizor, nu e convingător. Nu poți să faci estimări corecte.
    Iohannis poate fi doar omul cu lista, pus să citească punct cu punct un anumit program și să-l ducă la îndeplinire.
    Să vă spun o chestie: e primul președinte care are geam fumuriu la limuzină, din prima zi.
    Iohannis e un om ascuns, de două ori ascuns. De nepătruns.

  7. Draga Rasvan,
    incerc sa-mi revin ca dupa un vis frumos care n-asi vrea sa se termine aici…
    Am vrut sa scriu aici ceva duminica . M-am gandit ca nu ar fi fost potrivit calcand niste reguli ,,jurnalistice”. Era deja ziua votului nu mai era campanie.
    Incep din nou sa fiu mandru ca sunt parte a acestui popor minunat . In drumul meu spre biserica a ramas multa vreme atarnat [dupa europarlamentare ]deasupra soselei ,,mandri ca suntem romani”.
    [trebuie sa recunosc -nu-mi plcea deloc!]
    Apoi mi-a fost asa de rusine[ca sunt raman] cat de jos au coborat psd-eii in Campania lor gretoasa…cat de aroganti si respingatori au devenit treptat.
    M-am nascut si am trait toti acesti ani in diferite zone ale Ardealului. […n.langa Carei -dela 14 ani la Baia Mare panain ’75 apoi un pic la Arad si acum aici langa Olt unde face un fel de granita [intre Sud si Nord daca stai cu spatele la el privesti spre Nord Ardealul.
    M-a marcat in copilarie, mesajul unei poezii la scola …cumva motivator spre o buna convietuire
    ,,Petre ,Oto si cu Feri …[etc]… 10 ani ani au fiecare …
    Despre cei din nemul lui FERI[ sau Fery] asi putea scrie mai multe cunoscandu-i destul de bine.
    [nu este acum momentul]
    …Mi-a fost dat , inca din copilarie sa cunosc svabi si sasi. Ei , desi sunt diferiti ,locuind in zone diferite ale Ardealului au totusi ceva in comul. Harnicie, omenie , corectitudine, excelenta in profesia lor …calzi la inima dupa incepi sa-i cunosti mai bine.
    Ardelenii recunosc faptul ca au avut ce invata de la ei.
    Mi-a fost dat sa cunosc apoi si pocaiti dintre ei .
    Unul dintre ei a spus ceva …in asa fel in care sa nu ne suparam [noi romanii]
    Ma uit la voi , la felul cum mergeti la serviciu , la scoala , la o intalnire programata cu cineva, chiar si mersul la biserica …uneori ajungeti chiar dupa sfertul academic.
    La noi punctualitatea e ceva important …din nastere.
    Acum , dupa ce ne-am pocait , pentru noi punctualitatea crestina inseamna
    -Cu 5 minute inainte de ora stabilita .
    …asa ca …e nadejde pentru noi …din nou . ..dar mi-e si teama
    [ca multi dintre noi nu vor privi cu ochi buni sansa pe care o avem]

  8. eu sper ca am votat si ca dorim sa fim altfel nu doar sa avem…se pare ca a fi, inseamna mai mult decat a avea.( nu este o replica pentru Lia ci esteo invatatura din Scriptura)
    Mitica vorbea de sfabi, eram la cules de cartofi la Gostat. Se culegea manual.
    Sfabii nu lucrau in acelasi loc cu romanii si cu ungurii. Erau adusi cu o remorca de tractor, era plina ca trenurile din India. Ei erau din Cearda,o comuna de langa Carei.
    Cand incepeau acestia sa culeaga, nu prea gaseai in urma lor ne cules, si sacii lor erau asezati pe randuri drepte ca linia de tren. Culegeau separat de noi, munceau mai mult si mai bine.
    dar erau platiti cu 30 de lei pa zi iar noi cu 25.

  9. Dragă Lia, am votat răul cel mai mic. Am votat anti-Ponta. Din doi, unul. Așa am ajuns să pun ștampila pe Klaus Iohannis. El trebuie să fie eficient. Atîta tot. De restul, vom vedea. Fii și tu cu ochii pe el. 🙂

  10. Dragă Mitică, eu și acum visez frumos. Am trei motive. Unul: nu e Ponta președinte. Doi: îi văd pe românii din afară că nu și-au uitat țara și, dimpotrivă, sunt cu adevărat patrioți. Trei: că s-au mobilizat tinerii la vot, în orașele mari. E ca și cum ar fi înviat România. Eu sper că nu va adormi la loc și că vom urmări, vigilenți, ce se întîmplă.

  11. Dragă Costică, după părerea mea, Iohannis va aplica în România un program gîndit în vest.
    Ne ferim să spunem, dar noi alegem elitele, iar elitele ne conduc, uneori împotriva noastră.
    Cînd unul de la vîrf este și german pe deasupra, va face treabă nemțească. Nu poate altfel. Eu știu. Bunicul meu era pe jumătate neamț. La mine a mai rămas sînge 1/3 din ce avea el. Restul e rusesc, lipovenesc și bulgăresc. De-asta sunt oblomovist, îl citesc și azi pe Tolstoi și mă bucur de Tarkovski. 🙂 Ca să fii neamț eficient, trebuie să funcționezi, genetic, la turație maximă. 🙂

  12. atunci daca este vorba de ceva genetic la nemti, a ei procesarea informatiilor merge mult mai rapid si ajung pe drumul cel mai scurt la concluziile cele mai bune..sa zicem.
    D-aia vorbesc ei asa de putin ca verbalizeaza doar concluziile…aha!

  13. Poate e sincer adeptul eticii protestante…. ceea ce ar face bine Romaniei la cita coruptie se zice ca exista (dupa Plesu, coruptia la romani are valente escatologice). Ascuns sau nu, noul presedinte pare un om serios. Asta nu pare a fi o calitate in viata politica. Dar este! M-as bucura sa reuseasca si el si Romania.

  14. Doru Radu, o ştiţi pe aia cu dacă şi cu parcă care se plimbau într-o barcă, nu? Daca si cu parca se plimbau intr-o barca, daca parca a cazut cine a mai ramas in barca? 🙂

  15. vindecatoru:
    Vedeti dvs, unii i-au gasit vallente usor mesianice (numele predestinate, etc). Vecinii dvs vor a-l converteasca la dreapta credinta (pe ateul Iliescu nu vor?). Iar pt primarie il propusese crestin-democratul Dejeu. Noi raminem la cele smerite: din liberalismul luteran speram sa-i fi ramas etica. Capitalismul American -se spune- a functionat bine doar in contextual eticii protestante,… cred sincer c-ar fi bine si pt cel romanesc. „Sa fie-ntr-un ceas bun! si Doamne-ajuta! – zic pravoslavnicii. Iar svabii de la Arad se salutau cu „saluta-L pe Dumnezeu” -GruB Gott.

Lasă un răspuns

