Cronici mondene (163) Fabrica de sfinți blajini

Creștinismul este o fabrică de sfinți?  Dacă s-ar fi inventat, să zicem, o metodă de lucru, alta decât cea apostolică, a sfinților părinți, un soi de matriță după care să funcționeze strungul evanghelic, Marinel Blaj ar fi unul din prototipurile cele mai reușite de blajin(itate).

Cu cât ești mai bun, cu atât te iau unii de fraier.

De ce le-a făcut Marinel promo? Din generozitate, zic eu. Pentru că, până la urmă, Emanuel Conțac nu și-a cerut iertare, public, pentru lăturile pe care ni le-a turnat în vară. Le-a șters de pe blog și atât.

Dacă dnul Bartoș și alții ca el au hotărât să le spele imaginea unora, asta e altă problemă.

Conferințele Dialogos au drept invitați unii din apropiații lui Dănuț Mănăstireanu. Poate că am un fix cu titirezul ăsta anglican și băgăcios. Coincidențe.

Dialogos”, fie că e vorba de un forum, fie doar de conferințe, tot stupid rămâne. Tot a ghetou pute. Își numără oamenii turma, după berbecii aflați în incintă la ora respectivă. Halal.

Nu știu de ce sfântul Marinel Blaj(inul) a făcut un cap de țară din toată povestea.

Vă mai amintiți tabloul ăla de demult?

Dacă mai pictez ceva, revin.  

repin_cossacks-copy

10 gânduri despre &8222;Cronici mondene (163) Fabrica de sfinți blajini&8221;

  1. Foarte corecta analiza, draga Rasvan. Marinel i-a privit pe toti prin ochii plini de bunatate crestina, dupa care, cum bine spui tu, „cu cât ești mai bun, cu atât te iau unii de fraier”. Mi s-a parut o coincidenta cu un grad de probabilitate mult prea ridicat, ca o seama din invitatii acestor seri-ploioase, nopti-tarzii, dupa-amieze-devreme, forumuri Dialogos(ca de la infiintare s-au rebrenduit ca marcile ieftine de fier de calcat), sa fie tocmai bravii osteni ai gruparii bine-cunoscute.

  2. Da, și Marinel nu era în planul lor. Chestia sună de genul: ce te bagi tu, mă, e jucăria noastră. Ce drept de proprietate? La ce, frate? La gargară? Asta după ce, ani de zile, am primit de peste ocean literatură moca, casete moca, bani moca, sponsorizare moca. Acum gargara cu Contac e drept de proprietate. A cui? A lui Bartos? Are el o față de mafiot din filmele italienești, dar Marinel zice că e baiat giorno. Cocaina Momo! 🙂 Ei, uite că nu e! Dyo zicea ca una e forumul, alta conferința. Bun, dar sigla? Dar oamenii? Nu-s tot ăia? Un scaun gol pe scenă… Nu seamănă, cumva, cu un simbol al gestalt terapiei? Ce zic ei: lasă, mă, că la prosti merge! Nu aveau nevoie de Marinel în cârca lor.

  3. Răsvan dragă, răspund cu întârziere la analiza ta din cauză că am avut computerul la „doctor”. A fost nevoie de puţină curăţenie în el, căci nu îmi funcţionau cum trebuie câteva programe pe care le folosesc. Bun. S-a rezolvat.
    Referitor la constatările tale:
    – cum am precizat în postările mele, am „făcut reclamă” Dialogos-ului pentru că apreciez astfel de demersuri (dialoguri) pe teme diverse. Deh, dorinţa de a afla, de a învăţa etc.
    – am o deosebită apreciere pentru Emil Bartoş, pe care nu îl cunosc de ieri, de alaltăieri, cu care sunt în contact în mai multe domenii şi a cărui probitate şi credinţă o consider deosebită. În plus, nu e genul de om care să intre „în combinaţii”. Mai mult, el, slujind prin predicare biserica Metanoia, ca invitat, găsesc că e normal să pună umărul la un proiect promiţător demarat de aceştia. În ce priveşte lista de invitaţi, nici măcar nu a participat la întocmirea ei iniţială, ci doar şi-a dat cu părerea. Personajul din „apropierea” căruia fac parte unii învitaţi nici măcar nu se afla în vederile iniţiatorilor, şi chiar e o coincidenţă.
    – ceea ce m-a deranjat au fost „modificările” (chestiile cu „una sunt Serile, alta e Forumul) apărute pe parcurs şi la care n-am fost singurul derutat. Apoi a fost chestiunea cu acel stupid „drept de proprietate”, o aiureală în spatele căreia ştiu cine stă, acesta făcându-se vinovat practic de „băgare în seamă”. Peste toate acestea a mai apărut şi acel enigmatic B.O., cu mail-urile lui, chestie care m-a scos din sărite. Adică aşa stau lucrurile? Trebuie să mi se verifice onestitatea de oameni care mă cunosc de ani de zile? Cum să nu te deranjeze.
    Practic, articolul meu nu s-a dorit atât de mult să fie pe marginea subiectului „Dialogos”, cât pe o idee de genul „până unde poate merge aiureala românească şi în lucruri ce pot fi serioase”.
    Şi nu în ultimul rând, n-am dorit şi nu doresc să mă bag în treburile lor. Dimpotrivă, aşa cum scriam mai sus, crezând în acest gen de proiecte, am încercat să ofer şi altora posibilitatea de a fi parte la ele. Că oamenii aceştia au priceput altceva… e treaba lor. În fond, nu e prima oară când la intenţii bune mi se răspunde cu prostii…
    De fapt, nu se moare fără dialogos, nici nu e obligatoriu să se trăiască mai bine cu! 🙂

  4. Marinel, tu esti ardelean dupa bunatate 🙂 . Ai o inima prea buna si indulgenta cu oamenii, bine zicea Rasvan despre functionarea strungului evanghelic. Evanghelia ne cheama la a ne urma Fratele mai Mare, sa fim buni ca El, dar bunatatea sa nu dea frau liber manifestarilor necuvincioase ale unora. Din pacate, unii il urmeaza pe Cristos doar cu teoria de la serviciu(ca asta le este natura jobului), dar cu inima nu.

    Ma gandeam in zilele trecute la initiativa initiatorilor proiectului Britain First, islamicii au facut patrule Sharia, britanicii au iesit cu patrule crestine si s-au dus direct in zona de est a Londrei(o zona majoritara islamica) unde au impartit flyers cu mesaje crestine, care combat erezia islamica. Iti trebuie foarte mult curaj sa faci un astfel de gest. Aici am regasit spiritul britanic care s-a manifestat de-alungul istoriei. Au o civilizatie si o cultura pe care au dezvoltat-o cu mult efort, dar sper sa isi regaseasca resursele lor specifice si sa si isi apere cultura si credinta. Cred ca am spus ce vroiam sa spun 🙂

  5. Am citit niţel pe la Marinel si cred ca acel forum a fost unul stângaci intru manifestarea divinităţii interioare. Contac e foarte cult, tocmai de aceea si-a permis sa-l judece si pe Brâncoveanu! Ca nici vorba de martiriu. Pai si să va ceară vouă iertare? Ziceţi mersâm ca n-avura-ţi si voi parte de o judecată ca a Brâncoveanului. Apoi părerea mea, astfel de forumuri sunt ca niste filme in care Iuda Iscariotul stă toată ziua cu shift-ul pe buze, nainte să se decidă cu ce funie să se spanzure!

  6. Marinel, e foarte politic corect ce spui. 🙂
    Dar în capul meu nu cred ce zic ei. Pe tine te cred, dar cu tine e altceva.
    M-am săturat de jumătăţi de adevăr. De fapt, mi-e silă de jumătăţile de minciună.
    Vezi că pe Conţac blog a apărut filmul cu marea conferinţă. Pe tip îl deranjează că nu dă la fel de „bine” video ca în scris. Un Narcis în varianta neam prost. Noua mitotlogie evanghelică dîmboviţeană.

  7. Evident că am înţeles, Răsvan. Însă îmi amintesc dialogosu-ul (na, că m-am molipsit! 😀 ) cu un medic din Drăgăşani, pe vremea când încercam să scap de ulcer. Îmi spunea omul că la mine e pe bază nervoasă şi că ar trebui să-mi schimb comportamentul, respectiv, să mai rup un scaun, să mai sparg o vază etc, atunci când mă enervez. I-am spus că sunt slabe şanse, din moment ce aşa m-a făcut mama! Păi, dacă n-am putut asta la 30 de ani, crezi că am vreo şansă la 60? 😀
    În plus, până la urmă s-a dovedit că nici măcar nu era ulcer, ci era chestia aia cu nume ce te duce gândul că e o bacterie încrucişată cu un elicopter! 😀 De care am scăpat, slavă Domnului!
    Aşa că… Iacă, o să mă mai frig de vreo 2656334 de ori şi gata… 😀

  8. A! Filmul şi comentariul lui Conţac m-au amuzat. Postasem şi eu filmele, ca să mă mai scutească cei care mă tot bâzâiau prin mail. Acu… ce să fac, să le şterg? N-are rost. Oricum, vor fi curând de domeniul trecutului…

Comentariile nu sunt permise.