Of 64

Din momentul în care am început să cumpăr vârtos de la F64, magazinul respectiv a devenit o ispită aproape irezistibilă. Un soi de Of64.

Dacă deschid o pagină de socializare sau Elefantul de la care cumpăr cărți, apare, în drapta sau pe centru, nelipsitul Of64, care îmi oferă șansa vieții: să-mi vând un rinichi pentru un Zeiss Art de 35 de milimetri.

Evident, ei nu mă împing la asemenea sacrificii, dar pentru un român bugetar, prețul acelui obiectiv ”de vis” e cam același lucru.

Bărbații fotografi (nu știu dacă asta e valabil și pentru femei, dar probabil că da) se comportă ca niște copiii necugetați în fața unor jucării. Orice gadget fotografic, cât de mic, e o tentație de neoprit. Iar Of64 simte chestia asta.

Michael Freeman, un mare fotograf, scria că e bine să știi ce vrei să faci cu pozele. În cazul în care nu ai de gând să le vinzi la vreo bancă de imagini sau să scrii o carte pe marginea lor, e înțelept să te oprești la timp.

Susan Sontag spunea că pasiunea de a fotografia nu e doar un fenomen de masă, ci a devenit un adevărat ritual social.

Nu vreau să intru în chestii tehnice. Un lucru este cert: e musai un DSLR. După aia începe dezastrul: obiectivele, filtrele, trepiedul, rucsacul, acumulatorii, memoriile, cablurile, ustensilele de curățat, lampile și alte minunății pe care le găsești la… Of64. Oamenii sunt foarte calzi când cumperi de la ei.

Bună sau rea, pasiunea e pasiune. Apăsarea pe declanșator a devenit o chestie irezistibilă.

Cineva spunea că niciodată o artă nu a fost atât de populară ca fotografia. Criticii s-au identificat cu fotografii, lucru de neconceput în pictură sau sculptură, niciodată la un asemenea nivel.

Să nu mă înțelegeți greșit. Știu că una e pozatul și alta fotografiatul. Eu, de exemplu, sunt pozar, dar visul de a ține în mână un rinichi nu mi-l poate lua nimeni, niciodată.

2 gânduri despre &8222;Of 64&8221;

  1. Mulțumim mult pentru acest articol, ne-a adus zâmbetul pe buze :).
    Ne bucură enorm faptul că am reușit să te „provocăm” să scrii aceste rânduri și că împărtașim aceeași pasiune.
    Sperăm să nu recurgi la măsuri extreme și sperăm să te perfectioneză din ce în ce mai mult în această artă.
    Gânduri bune și calde din partea echipei F64.

  2. Vă mulțumesc tuturor. Sunteți adevărați profesioniști în domeniu. Toate achizițiile pe care le-am făcut de la dvs. sunt pe numele soției mele, dar mail-ul este al meu. Ca și pasiunea cu pozatul. Mă bucur că v-am amuzat. Pe mine reclamele voastre mă sângerează zilnic, ce-i drept, în mod plăcut. 🙂

Comentariile nu sunt permise.