Misionarul care nu există (11) Arizona Dream

Mike Olari nu a fost un sărăntoc. După decembrie 1989, el vine în România, simţind că poate prospera. Nimic  rău în asta. Iată cum prezenta el situaţia:

“Am demarat mai multe afaceri în România, care au creat multe locuri de muncă. Printre altele am început şi Banca Populara Phoenix. Din cauza schimbării continue a legilor, după 3 ani a trebuit să mă retrag și să predau altora conducerea. Restul este o poveste încă fără final. În același timp, economia mergea foarte bine în America. În dorința de a face fonduri cât mai multe pentru lucrarea de misiune din România, lucrare care lua amploare, m-am hotărât să-mi extind domeniul de activitate în afaceri. Aşa se face că m-am apucat și de construcții de case. Totul a mers foarte bine, până când în anul 2008, Dumnezeu a decis ca din nou să schimbe mersul lucrurilor în viaţa mea. De data aceasta era vorba de o schimbare și mai dramatică. A fost o perioadă destul de lungă în care nu mai înțelegeam nimic.

Cu alte cuvinte, au mai fost momente în viaţa lui Olari când acesta nu a înţeles nimic. Se poate întâmpla oricui.

Banca din Arad a fost devalizată de cei care au preluat-o de la mine. Milioane de dolari pierduți. Căderea economiei SUA, m-a afectat foarte mult. Am pierdut aproape tot. Financiar am pierdut totul (aproximativ 2,500,000.)

Urmează alte episoade, pe care le-a prezentat, mai mult sau mai puţin romanţat, în mărturiile pe care le-a făcut în câteva biserici, Biserica Harvest – Metanoia Arad, Centrul Creştin Aletheia şi  Biserica Poarta Cerului din Timişoara.

În 2011 nu avea destui bani ca să ajute pe cei închişi în penitenciarul Craiova:

Eram încă în perioada de recuperare financiară după ce pierdusem aproape tot și efectiv nu aveam banii necesari pentru o astfel de acțiune. Singura afacere pe care o mai aveam nu producea destul ca să-mi permit acest pas.”

Ulterior, se produce minunea şi Olari se pune pe picioare:

Eu chiar îl puneam acum pe Dumnezeu la încercare și am plecat în misiune fără prea mulți bani la mine, dar Dumnezeu ca de fiecare dată, și-a onorat promisiunea. N-am ajuns bine în România, (mai bine-zis de la aeroportul din București) și am fost sunat să vin să semnez contractul pentru o comandă de centrală geotermală, la care munceam de câțiva ani și care se tot amâna semnarea contractului.  Acel contact s-a finalizat, iar acum avem mai multe comenzi în derulare.

Misiunea de la penitenciarul  Craiova, despre care vorbeşte pe larg în mărturia sa, l-a propulsat în fruntea topului organizaţiilor religioase (ştiaţi că există un astfel de clasament? nici eu…):

La ultimul bilanț, care se face anual, din 32 de organizații religioase, prin harul Domnului am fost pe primul loc, cu cele mai bune rezultate. Slăvit să fie Domnul!

Cum reuşeşte să se descurce, din moment ce „în afară de biserica Agape din Phoenix, care din când în când ne mai ajută câte puțin, nu avem alți sponsori”   ?

Simplu:

Singura explicație este că Dumnezeu este implicat, exact ca la înmulțirea pâinilor și a peștilor, care au saturat 5000 de oameni.

Acesta este omul care a promovat, în mod iresponsabil, un fals misionar, pe nume Titel Maghiar, bazându-se pe instinct, pe inspiraţie, pe viziune sau pe mai ştiu eu ce.

A chemat bisericile la rugăciune pentru un om inexistent şi nu a regretat că a făcut-o nici când a fost  dovedită cacealmaua.

A colaborat cu Cristian Barbosu la intoxicarea credincioşilor cu informaţii false, neverificate, lăsându-se ghidaţi de „bunul-simţ”, de inspiraţia de sus.

Niciunul nu se simte responsabil, niciunul nu se retrage în pustie. Nici n-ar avea cum: pustia e în ei.

Mircea Tipei prezintă mărturia lui Mike Olari pe blogul lui Petru Lascău. Ambii fac parte din conducerea misiunii lui Olari din Arizona.

Biserica Harvest din Arad, unde a mărturisit Olari, este nava amiral a lui Cristian Barbosu.

7 gânduri despre &8222;Misionarul care nu există (11) Arizona Dream&8221;

  1. Domnule, vad ca tiganul tot tigan ramane, regardless daca e doctor sau opincar. Explicatia? Probabil pt ca provine din patura cea mai de jos a societatii si in mod involuntar, cand ajunge medic la Hirlau, in capul lui se crede deja deopotriva cu primul ministru al Marii Britanii. In comparatie cu ceilalti din satra, desigur el este …

  2. Am lăsat comentariul dlui Ghinea pentru că e unul din cele mai civilizate. Se poate și mai rau.
    Cam ăsta e nivelul de inteligență al susținătorilor lui Olari, Barbosu, etc… Nu stiu de unde a tras concluzia că aș fi țigan. Probabil e o metaforă la mijloc. 🙂
    Nu am cenzurat comentariul. Atât a scris….

  3. Prietenia si simpatiile bancherului Mike Olaru manifestate fața de foștii securisti capătă sens dacă observăm că Olari a intrat in 2007 într-o companie dubioasă, asociat cu fodtul generalul sovietic, din KGB, Constantin Iavorski, ca trader de energie prin firma Energy Power înregistrată la Constanta. Se pare ca miliardele de lei ‘greblate’ si adunate de Mike de la mii de deponenți amărâti din județele Arad si Bihor, au fost apoi deturnate în această firmă suspectă din Constanta, pentru a face bani din specula cu energie pe bursă, specula în care si-a prins ‘urechile’ si alt Penticostal dubios din Arad, Lucian Rivis Tipei, fiul baronului Penticostal Pavel Rivis Tipei, divortat recent după un megascandal si violente domestice. Vezi http://www.replicaonline.ro/rusii-si-americanii-isi-dau-mana-in-afacerile-cu-energie-din-constanta-97825/

  4. Cel mai dureros e ca se balacesc inca in minciuna si refuza sa deschida ochii oricat de evidente ar fi dovezile. Nu le doresc decat sa se pocaiasca de minciuna care-i robeste si sa se lase robiti de Adevarul care elibereaza.
    Imi amintesc de ceea ce spunea O. Paler : „Paradoxul vremurilor noastre in istorie este ca avem cladiri mai mari, dar suflete mai mici; autostrazi mai largi, dar minti mai inguste. […] Acestea sunt vremurile … oamenilor mari si caracterelor meschine.” Si din pacate, oamenii acestia patrund tot mai adanc in Biserica.

  5. as recomanda ca ultimul articol scris de cei de la IBN sa fie tradus in engleza si apoi publicat mai mult pe paginile din USA. Poate asa se afla care au fost beneficiarii de pe urma acestei povesti. Dupa parerea mea, daca au fost dati bani , acestia se invart in cercuri restranse. Sper ca va dati seama ca nu se putea inventa o asemenea inselatorie fara sa fie fonduri serioase la mijloc.

  6. Urmāresc episodul Olari&Bārbosu si inventia Titel,dar cel mai mult îmi place de cei care le sar în apārare. Mi se par un fel de troli pusi special sā vā agite domnule Rāzvan.

Lasă un răspuns

