Blestem și binecuvântare

Astăzi am primit un mesaj pe unul din telefoanele mele. E cel vechi, pe care-l folosesc din ce in ce mai rar. Cartela nu se mai poate adapta la cele noi.

Am primit mesajul la ora 09:30:53, de la 4075 2584248. Omul nu s-a semnat.

Iată ce-mi scria:

„Satano te blestem in numele sfintului lui israel amin.”

Litera î din „sfintului” era scrisă cu î din i.

Nu știu de ce m-a blestemat persoana respectivă și dacă are vreo legătură cu ultima postare despre cartea lui Amos Oz, „Evreii și cuvintele”.

Proorocul Isaia, de exemplu, Îl numește pe Dumnezeu Sfântul lui Israel in cel puțin 25 de versete din 18 capitole.

În iarna anului 2012, Amos Oz a fost invitat in România.  In conferința de la Ateneu, găzduită de Gabriel Liiceanu, marele scriitor israelian a vorbit despre fanatici. Printre oamenii cu care nu se poate dialoga, el îi includea și pe „religioși”.

Tot atunci, făcea diferențierea între solitudine și singuratate (poate voi reveni asupra acestui subiect), între omul izolat, insulă,  și condiția pe care o accepta, de om peninsulă.  Asupra acestui subiect a scris și în cartea amintită de mine, „Evreii și cuvintele”. Voi reveni, cu alt prilej. Amos Oz e un scriitor care merită toată atenția.

Și eu mă consider un „om-peninsulă”. Păstrez legatura cu oamenii, dar și distanță intre noi. Nu-mi place mulțimea și nu-mi plac fanaticii. Amos Oz scria că în Prima Cruciadă au fost spintecati mii de evrei, în numele… credinței.  Nici eu nu iubesc cruciații.

Sunt convins că am fost blestemat de un fanatic creștin,  neaoș și de moda veche. Poate pentru că am făcut publicitate unei cărți despre evrei sau pentru că am spus, a nu știu câta oară,  că am o mare simpatie pentru ei.

Cred că antisemitismul n-a murit, ci dimpotrivă.  Oricum ar fi, blestemul a avut efect: am revăzut Isaia.

Fii binecuvântat pentru asta, tu, 40752584248!

2 gânduri despre &8222;Blestem și binecuvântare&8221;

  1. Răsvan dragă, mai rău e când nu te mai sună nimeni! 😀
    Mă tot întreb, oare de unde o fi făcut rost de numărul tău? Şi ce va face acum, că numărul lui e public? 😀

  2. Numarul lui pare de pe o cartelă PrePay, cu alte cuvinte, o poate arunca fără regrete. Nimeni nu-l știe. De unde stie numarul meu de telefon? Ei, aici e o problemă… 🙂

Comentariile nu sunt permise.