Răpirea din serai

Despre cazul Bodnariu s-au scris și se scriu zilnic tot felul de chestii, unele de-a dreptul trăsnite. Știu că scriind asta am să-mi ridic in cap toată comunitatea, dar nu mă pot abține să nu fac haz de necaz.

Într-o  postare recentă,  Daniel Brânzei,  pastorul unei cochete biserici baptiste românești din California, scria, negru pe alb, următoarele:

„Vă întreb din partea mea evreiască: ,,Oare de ce nu ,,confiscă“ Norvegia copii de israeliți?“   Sunt pacifist, dar vă răspund din parte mea de sânge avraamic plecat la recuperarea lui Lot: ,,Pentru că imediat s-ar forma un comandou evreiesc și s-ar duce să-i recupereze și să-i strămute în Israel!“  Norvegia nu este chiar așa de mare. Chiar nu poate afla nimeni unde sunt ,,înfiați“ copiii familiei românilor de acolo?”

Recunosc că am citit textul de mai multe ori, ca să-i găsesc hermeneutica potrivită și mărturisesc că nu sunt deloc convins că am reușit până la urmă.

Pastorul dă de înțeles că in cazul in care Bodnariu ar fi fost evreu, s-ar fi format un comando evreiesc care i-ar  fi răpit copiii din ghearele Barnevernetului și i-ar fi strămutat în Israel.

Tot el se întreaba de ce copiii evrei din Norvegia nu pățesc ce-au pățit copiii cuplului româno-norvegian.

Daniel Brânzei e alcătuit din două piese etnice. Evreu după mamă și moldovean după tată,  Barzilai are un dar unic, care îl ajută să recunoască care parte din genele sale se implică intr-o anumită problemă si care nu: gena evreiască,  sau gena românească.  Codul său  genetic răspunde numai la curent alternativ, niciodată continuu.

Teoretic, jumatatea evreiască l-ar fi trimis să locuiască la Ierusalim, la Tel Aviv, Haifa sau Beer-Sheva. Visul de două mii de ani al poporului evreu  de a se intoarce acasă,  pe pământul sfânt, ar fi fost împlinit și prin el.

La fel de teoretic, jumatatea moldovenească l-ar fi trimis pe Barzilai unde îi e românului mai cald, adică drept în California.

Din această luptă între jumătăți,  câștig de cauză a avut cea românească.   Ceea ce nu înseamnă că jumătatea evreiască nu poate gândi la rece din America. Textul citat dovedește acest lucru.

Problema cu  recuperarea e că singurul serviciu care ar fi fost capabil să facă toată treaba nu s-a inventat în România,  ci în Israel, și se numește Mossad, nu „servicii”.

De ce nu sunt scoși copiii evrei din familie? Pentru că, zic eu, în familiile evreiești  copilul e stăpânul,  mama e șefa,  iar tatăl e supus austriac. Chestia asta place la norvegieni.

Nu cred că există familii în care creativitatea copiilor să fie atât de stimulată ca în familia evreiască.  Copilului i se cultivă originalitatea, i se cere părerea în chestii serioase, este obligat să vină cu răspunsuri noi, inovatoare. Asa scria Amos Oz într-o carte recent apărută.

Am avut, din copilărie,  doi prieteni evrei.  Pe unul îl chema Sorin, pe celalalt, Silviu. Numele de familie sunt mai puțin importante, dar vă asigur că erau 100% evreiești.

Ambii au emigrat in Israel, cu toată familia, asa cum s-a întâmplat și cu familia poloneză a lui Amos Oz și  cea argentiniană a lui Daniel Barenboim.

Cât au stat in România, erau intr-un conflict permanent cu părinții, iar cei mici  tipau cel mai  tare. Educația era supravegheată discret, dar ferm,  cu studiu suplimentar bine dozat.  Prietenii mei au ajuns oameni de mare ispravă, cu respect pentru părinți.

Dacă ideea lui Barzilai cu răpirea o să-l inspire pe  Ionescu, noua ordine mondială va fi pusă în  mare pericol, ceea ce, până la urmă, nu sună deloc rău.

 

 

 

7 gânduri despre &8222;Răpirea din serai&8221;

  1. Draga Rasvan.Poate video-ul de mai jos,va mai limpezi putin articolul tau…

    Fiti binecuvantati.

  2. Nici o problema. Si eu dezavuez in general postarile de pe you tube,care in cea mai mare parte sunt montaje,si tocmai de aceea am mentionat: „Poate…”
    Personal,analizez evenimentele mondiale,trecandu-le prin filtrul Cuvantului. Doar El e in masura a separa,minciuna de Adevar,falsul de autentic,lumina de intuneric.
    Fiti binecuvantati.

  3. Probabil era o glumă,postarea cu răpirea,ironie din ”partea întunecată” a lui Daniel Brânzei.Nu spun că jumătatea evreiască a fratelui păstor ar fi una ”întunecată” Doamne fereşte.Sunt convins că se roagă pentru ca Dumnezeu să rezolve problema familiei Bodnariu.Remarc înţepăturile fine din articolul dumneavoastră,foarte interesant.:)

  4. Dragă Elisei, și eu tot ca pe o glumă am luat-o. Dacă tot a zis, l-aș trimite pe el să facă investigații: Brânzei Holmes cu lupa prin fiorduri. 🙂

Comentariile nu sunt permise.